Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A 1.6s 16SV - Śluz i para wodna w przewodach znad rozrządyu

Michu9201 15 Sty 2013 19:36 3537 17
  • #1 15 Sty 2013 19:36
    Michu9201
    Poziom 11  

    Witam Forumowiczów :)

    Jestem od niedawna posiadaczem Vici A 1.6s na gaźniku Pierburg 2E2 samochód przez dłuższy czas był nie używany i stał sobie gdy się dostał w moje rąsie zacząłem go robić. Wymieniłem uszczelkę pod zaworami "puszczała olej", oczywiście nowy olej plus filtr, płyn chodzący, Aq i tp i td....
    A tu się pojawiło coś takiego z tych przewodów https://obrazki.elektroda.pl/5642708300_1358273398.jpg ze zdjęcia wydostaje się para wodna i w nich jest dziwny "śluz" (płynu w chłodnicy nie ubywa ani nie przybywa mix'u w nim też niema, olej w normie) jedna część przewodów idzie z obudowy zaworów, druga z kolektora wylotowego w pewnym momencie za pomocą trójnika się łączą i dochodzą do obudowy filtra powietrza.

    I moje pytranie jest takie dlaczego tam jest para wodna oraz ten "śluz"?
    Dzięki za pomoc i Pozdro :)

    0 17
  • #2 15 Sty 2013 19:43
    924915
    Usunięty  
  • #3 15 Sty 2013 19:47
    autoas
    Poziom 41  

    Standard w tych autach, mycie, czyszczenie, wymiana oleju, płukanie, naprawa układu zasysania ciepłego powietrza z kolektora wydechowego, trzeba trochę pomajsterkować

    0
  • #4 15 Sty 2013 20:03
    Michu9201
    Poziom 11  

    rosolek napisał:
    witam "śluz" czyli prawdopodobnie olej wydostający się np. z korka oleju oraz filtra powietrza jest spowodowane złym założeniem pierścieni


    A korka oleju nic nie idzie jest czysty, wycieków też nie ma. Co do gaźnika on jest suchy bo przewodów nie podłączałem. To jest wydmuchiwane podczas pracy silnika na zewnątrz...

    Dodano po 4 [minuty]:

    autoas napisał:
    Standard w tych autach, mycie, czyszczenie, wymiana oleju, płukanie, naprawa układu zasysania ciepłego powietrza z kolektora wydechowego, trzeba trochę pomajsterkować



    Majsterkowanie to pikuś ;) poradzę sobie z tym:)
    Czy muszę to zrobić natychmiast, czy mogę jeszcze nią pojeździć przez jakiś czas??

    0
  • #5 15 Sty 2013 20:16
    autoas
    Poziom 41  

    Układ zasysania ciepłego powietrza zimą jest niezbędny...

    0
  • #6 15 Sty 2013 20:45
    Michu9201
    Poziom 11  

    autoas napisał:
    Układ zasysania ciepłego powietrza zimą jest niezbędny...


    Tak jak jest teraz nie mogę go podłączyć " jest odłączony obecnie" do obudowy filtra powietrza i jeździć.... Inaczej mogę uszkodzić gaźnik bądź sam silnik.
    Dobrze kombinuję?

    Powiem że bez tego ładnie mi silnik pracuje i w miarę szybko się nagrzewa :)

    0
  • #7 15 Sty 2013 22:59
    924915
    Usunięty  
  • #8 15 Sty 2013 23:22
    Michu9201
    Poziom 11  

    rosolek napisał:
    Cieżej mu się pracuje jak silnik jest zimny i do tego ciągnie zimne powietrze


    A co za tym idzie bierze więcej wachy....
    Cóż mi się zdaje że będzie weekend'owy pobyt garażowy ;)

    0
  • #9 16 Sty 2013 15:26
    Michu9201
    Poziom 11  

    To wygląda tak

    https://obrazki.elektroda.pl/8985660800_1358345576.jpg

    1. Nic nie cieknie też niczym nie pluje, z tego króćca jedyne co leci to powietrze :)
    2. Lecz właśnie w tym po jakimś czasie pracy silnika (gdy zaczyna łapać temperaturę) pojawią się kropelki wody "wilgoć"....

    Co to za króciec i do czego on jest tam potrzebny? Zawija się pod kolektorem ssącym i wygląda jak by się łączył z blokiem silnika lub z układem wydechowym. Sam nie wiem bo nie można dokładnie zajrzeć.
    Np. u kolegi w Vici też 1.6 ale z 1991roku króćca np.2 niema w ogóle....[/code]

    0
  • #10 16 Sty 2013 15:54
    tzok
    Moderator Samochody

    Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą.

    1
  • #11 16 Sty 2013 18:05
    Michu9201
    Poziom 11  

    tzok napisał:
    Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą.


    Żeby do odmy się dostać muszę zrzucić tylko kolektor dolotowy wraz z gaźnikiem i nie muszę rozbierać pół silnika "rozrząd, głowicę" ?
    Pytam się bo jeszcze nie miałem z tym do czynienia ;)

    0
  • #12 16 Sty 2013 19:56
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Odkręć korek wlewu oleju i zostaw auto na wolnych obrotach.
    Będzie para buchać jak z lokomotywy.

    I stara zasada : auto ma jeździć i wtedy nie ma tego typu problemów.

    0
  • #13 16 Sty 2013 20:37
    Michu9201
    Poziom 11  

    wojtekryba napisał:
    Odkręć korek wlewu oleju i zostaw auto na wolnych obrotach.
    Będzie para buchać jak z lokomotywy.

    I stara zasada : auto ma jeździć i wtedy nie ma tego typu problemów.


    Dzięki za radę, jutro tak zrobię :)


    Właśnie dlatego ją kupiłem by nią jeździć :) Vici stała ponad rok, może półtorej nie jeżdżona ewentualnie poprzedni właściciel ją tylko odpalał od czasu do czasu. Ja ją kupiłem 5 stycznia i wymieniłem wszystkie płyny plus filtry, świece zapłonowe kable wysokiego napięcia..... i pojawiła się właśnie ta para, tak więc postanowiłem założyć tu ten temat ;) by się dowiedzieć co to i dlaczego.

    0
  • #14 17 Sty 2013 20:53
    Michu9201
    Poziom 11  

    Dzięki za rady :) browarek się należy :)

    "Parowóz" z korka od oleju był i to nawet nawet :D
    Teraz jadę na małą przejażdżkę miasto plus trasa w sumie zrobię jakieś 100km i zobaczymy czy wszystko gro ;)

    Dodano po 5 [godziny] 20 [minuty]:

    Vici prawie idealnie pracuje :) właśnie wróciłem z przejażdzki op mieście jak i udałem się za miasto....
    Ale jest coś co nie kumam gdy jest rozgrzana, wyłączam zapłon ale silnik robi coś takiego jak by chciał zapalić ale w trakcie gaśnie. Pojawia się to co jakiś czas tak co 4, 5 cykl odcięcia zapłonu albo w ogóle.....

    0
  • #15 18 Sty 2013 17:48
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Wymień świece,od tego bym zaczął.

    0
  • #16 18 Sty 2013 18:10
    autoas
    Poziom 41  

    Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...

    0
  • #17 18 Sty 2013 18:16
    wojtekryba
    Poziom 32  

    autoas napisał:
    Za wysokie obroty biegu jałowego lub coś z elektrozaworkiem biegu jałowego...


    Przy 2e2 (rozjechanym) dawka jest tak kosmiczna że nawet po odcięciu dopływu paliwa w kolektorze jest go na tyle żeby powodować zapłony dlatego zasugerowałem świece może maja tyle nagaru że się żarzy.

    0
  • #18 18 Sty 2013 20:41
    Michu9201
    Poziom 11  

    Jutro zerknę na świece :)

    Sprawdzę też czy są błędy ;) tylko że choinka dziś klema się poluzowała od aq "nie dokręciłem bo zapomniałem" i zrobił się restart komputera :(

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo