Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TORO S200 - odsnieżarka silnik 1583B TECUMSEH

15 Sty 2013 21:49 5349 15
  • Poziom 10  
    Witam - mam problem z odpaleniem odśnieżarki TORO S200 - najpierw pracowała nierówno i nie zwiększała obrotów na większym śniegu - później po zgaszeniu już nie zapaliła.
    Stwierdziłem cała masę powodów - lecz w końcu już się zgubiłem z problem.
    Gaźnik wyczyszczony - w baku stwierdziłem jakieś paprochy - ale też stwierdziłem brak iskry - przynajmniej tak myślę - wykręcam świecę i przykładam do masy silnika i ciągnę za szarpak i nie ma iskry !!! czy tak się to sprawdza ?
    Może pomóżcie - w jaki sposób sprawdzić cewkę zapłonową - mam omomierz na uzw.pierwotnym ok.0,5 om a na uzw. wysokiego napięcia mam przerwę do masy - jak to sprawdzić
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Ustaw na start, włóż świecę do kapturka i do cylindra przyłóż. Najlepiej rób to gdzieś w ciemnym miejscu bo czasami jest tak słaba ze nie widać. Jak nie ma iskry to załóż inną świecę albo przeczyść papierem ściernym magneto i cewkę w miejscu oddziaływania z magnetem.

    Jak będziesz miał iskrę, a nie będzie chciał wchodzić na obroty, to może być złe ustawiony gaźnika sensie, że jeśli posiadasz filtr powietrza to przy gaźniku gdzie powinna być taka śrubka na sprężynce od dopływu powietrza i próbuj ja dokręcać albo odkręcać (tylko powoli, po pół obrotu) i to powinno coś dać.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Pisałem już - nie mam iskry na świecy - tylko nie wiem czy tak powinno się to sprawdzać - przykładam wykręconą świecę do masy i ciągnę za sznurek - iskry nie ma !!!.
    A teraz dalej - przerwa na przerywaczu jest tak jak powinna być a nie wiem w jaki sposób sprawdzić - cewkę zapłonową - omomierz po stronie w.n. pokazuje że przerwa - do masy. I tak samo omomierz przyłożony do kondensatora pokazuje mi przerwę a nie wiem czy to jest elektrolit czy normalny kondensator .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Odpowiadam na zadane pytania :
    1. silnik niema dźwigni przyspieszacza zapłonu
    2. gaźnik z membraną - od dołu i jest tam taki mały zaworek - działa zamyka dopływ paliwa
    3. prawidłowe ustawienie przerywacza, zapłonu - ustawiona przerwa na styku 0,4 a na magneto 0,3 do 0,4 - tu mam mały problem bo albo jest prawidłowo na jednej stronie albo na drugiej stronie ( biegunie )
    4. uszczelniacze wału, szczelność misy korbowej, uszczelki gaźnika (zamówiłem) i króćca połączeniowego - ale jest raczej dobrze
    5. Wyłącznik zapłonu sprawny - bo narazie zwierałem kabelek z cewki do masy
    6. fajka świecy i świeca OK - świeca jasna i czysta po zapalaniu była mokra od paliwa więc paliwo dochodzi
    7. cewka jest pod kołem magnesowym
    8. przy pomiarach cewka całkowicie wypięta - miernik "mądry " sam daje odpowiedni zakre s pomiarowy - obw. n.n. - 0,4 om obwód w.n. - przerwa ; obwód pomiędzy w.n. a n.n. 7,8kom ; pomiędzy kablem w.n. a masą nie przejścia - połączenia
    9. Kondensator nie ma zwarcia do masy. Bardzo trudny zakup kondensatora nawet z malucha - kupię chyba gdzieś na złomie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wydaje mi się że pozostał tylko kondensator !!!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    wg. obrazka NN do NN+WN - to 0,4 om
    wg. obrazka WN do NN+WN - to 7,8 kom czyli 7800om
    pomiędzy kablem WN a masą nie ma przejścia - połączenia - czyli nieskończoność na omomierzu - czyli strona WN nie ma przebicia do masy.
    Wygląda że kondensator !

    Dodano po 2 [minuty]:

    zwarcie do masy na przerywaczu sprawdzone już dawno nie ma !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc - jak sprawę ruszę i będę pewny że jest OK to się jeszcze odezwę.
    Teraz szukam kondensatora na ALLEGRO
  • Poziom 10  
    Witam
    Iskra już jest choć nie była to wina kondensatora a naprawiacza elektryka zresztą !
    Po prostu zwierałem wtyczkę dochodzącą do stacyjki - a tu o ironio trzeba było nic nie robić bo stacyjka działa odwrotnie na poł. On jest wyłączona a na poł. OFF jest załączona - sprytne ale mylące niestety.
    Ale do rzeczy - silnik odpalam - dymi strasznie - obroty falują . Wg. mnie coś z regulatorem obrotów ale na mój rozum chyba ma być też odwrotnie. tzn. przepustnica ma być otwarta całkiem przy wyłączonym silniku ? POMOCY
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    A klapka która uruchamia dźwignią ta przepustnicę to działa na jakiej zasadzie ? Co powoduje jej ruch - próbuję to zrozumieć jakoś !
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Niby proste, a nie działa tak jak powinno.

    TORO S200 - odsnieżarka silnik 1583B TECUMSEH TORO S200 - odsnieżarka silnik 1583B TECUMSEH TORO S200 - odsnieżarka silnik 1583B TECUMSEH
  • Użytkownik usunął konto