Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 2.0 HDi. - Nie odpala , Brak komunikacji sterownikiem silnika.

raadek21ski 16 Jan 2013 03:44 27975 17
Texa Poland
  • #1
    raadek21ski
    Level 9  
    Witam ,dane pacjenta: Peugot 407 2.0 Hdi ( sterownik silnika SID 803A ) Auto nie odpala czasem zalapie ale to moze po 70 razach , po podlaczeniu kts-em brak komunikacji ze sterownikiem,( jak wlaczy sie zaplon i slychac dzwiek z komory silnika dopiero idzie odpalic ikomunikacja wystepuje ) ale po wylaczeniu zaplonu i ponownej probie znowu to samo.wejscie w inne moduly: blad o braku komunikacji ze sterownikem s.. Prawdopodobinie moze byc to skrzynka elektroniki numer 2 w komorze silnika w ktorej znajduje sie przekaznik glowny sterujacy masa do BSI, ale nie jestem pewien, Polaczenia mas i bezpiecznikow sprawdzone dokladnie ,, Mam wrazenie ze sterownik silnika jak by sie nie uruchamial... Kocham francuzy z nim juz 2 dzien walcze i juz zajechany jestem ,,,po francusku oczywiscie , pozdrawiam i prosze o pomoc

    Dodano po 34 [minuty]:

    Sterownik Silnika Simens

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dodam ze podczas pojawienia sie tej anomali czasem slychac klikniecia przekaznika wewnatrz auta potem zanika . roznie .( rozrusznik nie kreci. ) jak sie odwidzi komunikacja jest auto odpala normalnie ..instalacja dobrze sprawdzona ,, po 2 dniu grzebania dopiero dzis rano odpalil , zgasilem amen . brak komun. auto nie reaguje , nie kreci ...
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    emeryt2
    Level 42  
    Podejrzenia masz prawidłowe , zasilanie sterownika silnika ginie!
  • #3
    raadek21ski
    Level 9  
    zalozylem dzis baterie .. odpalil od strzala , nie gasilem polaczylem kts komunikacja jest bledow zero. zgasilem znowu wlaczylem zaplon brak komunikacji auto nie odpala . po diagnozie w centrali elektronicznej 2 blad
    F015 komunikacja z modulem sterowania silnika - Blad komunikacyjny ,
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #4
    bartek_j
    Level 35  
    Masz już napisane wyżej co trzeba sprawdzić w sytuacji gdy problem się powtarza -> zasilania!.
    Zasilania są podawane przez BSM, to pudło z bezpiecznikami pod maską.
    BSMy zdarza się że padają.
    A zasilanie na inne rzeczy jest gdy problem występuje ?
  • #5
    raadek21ski
    Level 9  
    Na moje oko zasilanie ginie tylko na sterownik silnika .W aucie nie ma innych braków napięcia. Chociaż dokładnie na jakie rzeczy masz na myśli ? Kierunkowskazy , światła , radio , centralny zamek, wycieraczki działają poprawnie, jednak jeśli napięcie by gubiło się na pewno błędy wyskoczyły . Z wszystkimi systemami w aucie komunikacja jest tylko problem z wspomnianym sterownikiem silnika. Na schemacie jest narysowane że przewody idą do tej skrzynki tylko nie wiem jakie napięcia , bądz sygnały powinny się tam pojawiać zaciski 15 30 31 nie są połączone bezpośrednio do niego , jest opcja aby pdpiąć się pod przewody < na krótko >(jeśli tak to co podać ) Po dzisiejszej medytacji jestem pewien w 60 % że po wymianie czarnej skrzynki( skrzynka bezpieczników pod maską ) autko odpali i problem zniknie. Tylko nasuwa się pytanie czy po jego wymianie jest konieczna adaptacja ? Jestem w posiadaniu tylko KTS-a. .

    Dodano po 9 [minuty]:

    Masy są sprawdzone . i jest ok
  • Helpful post
    #6
    wloc
    Level 34  
    Nie przenosi styk przekażnika w bsm idzie podmiana bez adaptacji
  • #7
    raadek21ski
    Level 9  
    Witam . Sprostowanie dla BSM ( skrzynka bezpieczników obok akumulatora ) . Hm właśnie po dzisiejszym dniu już brakuje mi koncepcji na odnalezienie przyczyny nieprawidłowości . Czasami zdarza się tak - włączę zapłon . wszystko działa, szyby, wycieraczki, itd . odpala , zgaszę - ponownie próbuje i już nie kreci ,brak komunikacji do ECU . Podczas przekręcania kluczyka słychać klikniecie przekaznika. Zaś kolejnym razem wszystko ginie ,mianowicie radio dmuchawa wycieraczki reszta działa.POMOCY ,,,KOLEDZY DOBRE RADY MILE WIDZIANE

    Dodano po 5 [minuty]:

    W desperackim akcie w skrzynce bezpieczników pod maska wycielem góre przekazników do których jest dostęp . Sprawdziłem styki i są ok, ale pod gniazdami wtyczek są najprawdopodobnie kolejne 3 albo 4 do których nie ma dostępu.
  • #9
    emeryt2
    Level 42  
    W poście 5 - tym , napisałeś coś nowego , wcześniej tego nie było? Czy po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki na zegarach - gdy nie ma dmuchawy , wycieraczek itd.?
  • #10
    bartek_j
    Level 35  
    Sterowanie rozrusznikiem też idzie z BSMa.
    CAN do sterownika silnika idzie przez moduł ABS, zdarzają się problemy stykologiczne tam.
    Z odpiętym ABSem też nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika, trzeba mostkować we wtyczce.
  • #11
    raadek21ski
    Level 9  
    Witam . Tak po przekręceniu kluczyka na pierwsza pozycje zapalają się kontrolki : Poduszki Sterownika silnika , ABSu . Sprawdziłem też napięcie i masę według zdjęcia i zgadzają się.Bardzo dziękuje za pomoc tylko pytanie jak można się odwdzięczyć. Dzisiaj z nowa wiara podszedłem do sprawy a mianowicie okazało się ze skrzynka bezpieczników pod maską ( mylą mi się nazwy BSM BSI wiec nazwę rzeczy po przezwisku ) jest sprawna i rozebrałem 2 moduł wewnątrz auta. Przekaznikow jest kilka w tym podzesespole . Któryś może być wadliwy. Załatwiłem druga płyte wylutowałem część z przekaznikami i zamieniłem je tak aby nie szukać kompletu z kluczykami cena koszmaarna wiec dlatego zdecydowałem się na tą operacje kosztowała mnie sporo czasu i pracy. Będąc dobrej myśli .Podpinam aku - efekt taki sam jak przed operacja zmian zero . Można powiedzieć że chyba niemam co już sprawdzać bo wszystko zrobiłem aczkolwiek auto dalej nie kacza. Na koniec dnia dzisiejszego nie dałem już rady zajrzeć do sterownika ABS-u bo za pózno wszedłem na forum.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Istnieje możliwość o informacje które piny należy zmostkować aby Str, silnika miał połączenie szyny can w zespole ABs-u. Tak czy inaczej panowie chciał bym podziękować wszystkim forumowiczom za pomoc w szczególności wyrozumiałość . Auta francuskie nie są proste .
  • #12
    raadek21ski
    Level 9  
    Po zmostkowaniu szyny can w zespole abs-u dalej to samo komunikacji nadal brak. odlaczylem bsm bsi, podpielem sie pod CAN(ABS-U) POMIAR DO BSI polacz.OK .CAN ( BSI ) do ECU ok. CAN ( ECU ) do ABS ok . Reasumujac jesli komunikacja wystepuje do abs to do ecu tez powinno. takze nie ma mowy o wadliwej instalacji . przyczyny jakie moga wystepowac uszkodzone ecu, brak zasilania , zablokowany przez imm( tu nie wiem jak sprawdzic ) zimny lut w ecu hmm .Z tego co teoria mowi szyny can l i h sa zastosowane do przesylania informacji potrzebnym inny sterownikom, szyna can l ( 2.5 v i w dół ) a h powyzej 2.5 v w. Zreszta szyny te sa połaczone opornikiem w zakresie 50 ohm do 65 w celu zniwelowania zaklucen , czyli sprawdzajac opornosc na pinach 6 i 14 gniazda eobd po okolokilku minutach przy wylaczonym zaplonie i zakonczonej komunikacji miedzy sterownikami opornosc powinna byc osiagnieta a jej nie ma . Podpinalem sie oscyloskopem i wynika ze szyna can h ok a szyna can l ledwo co .Sygnaly powinny byc podobne do siebie tylko odwrocone a tu jest inaczej.
  • #14
    mkkrolik
    Level 11  
    Od ostatniego posta w temacie minęło parę lat ale chciałbym prosić o pomoc w postaci informacji w jaki sposób należy zmostkować piny w kalkulatorze silnika SID803 tak aby nie wywalało przy ESP błedu: brak komunikacji z kalkulatorem silnika.
    Auto czasem odpala czasem nie. Jak nie odpali to odpala po ponownym zakodowaniu kluczyków w BSI.
    Zaczęło się od tego że podczas jazdy zaświecił się błąd ABS/ESP o ograniczenie obrotów do 2tys. Błąd sam ustąpił następnego dnia i tydzień był spokoju. Później znów zaczął się co jakiś czas pojawiać i zaczęły się problemy z paleniem auta.
  • #15
    michal_rybka
    Level 32  
    miałem to samo wczoraj tylko w peżocie expert, ale też HDI
    okazał się zgnity szary przewód między BSM a komputerem, ktory steruje przekaźnikiem załączajacym +12V na komputer.
    szary przewód w środkowej wtyczce BSM (chyba pin 6), idzie do srodkowej wtyczki komputera, nie pamietam który pin, ale szary tam jest tylko jeden
    po zmostkowaniu innym kablem problem rozwiązany
  • #16
    mkkrolik
    Level 11  
    Dziękuję za odpowiedź. Auto zrobił mi jakiś macher który się na tym zna. Teraz działa jak należy.
    Przypuszczałem, że coś nie łączy ale niestety nie doszedłem do tego co dokładnie - pewnie z tym postem bym to znalazł:)
  • #17
    Patryk BDG123
    Level 5  
    Witam panowie mam podobny problem co opisany w temacie z tym że w peugeot 2008 1.6HDI. Wyświetla się błąd ABS i ESP a rozrusznik próbuje zakręcić ale po sekundzie go odłącza. Podpinając komputer pokazuje bład brak łączności z kalkulatorem silnika. Kolega wyżej opisał podobny problem z tym że tych szarych kabli we wtyczce do komputera jest kilka, masy sprawdzone. Proszę o pomoc jeśli ktoś się spotkał z tematem
  • #18
    skuczaj12
    Level 1  
    Witam posiadam peugeota 407 2.0hdi 136 km z 2005r. Mój przypadek jest bardzo podobny po pewnym czasie wyskakiwał komunikat ze abs uszkodzony, po pewnym czasie pompa cały czas pracowała nawet po wyznaczonym zapłonie. Po wymianie pompy abs, auto przestało palić... nie działa dmuchawa i nie kręci silnik. Po włożeniu i podpięciu statek pompy dalej jest to samo. Jeżeli ktoś ma pomysł proszę o pomoc.