Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OKI MB260 - Czarny pasek podczas skanowania

16 Sty 2013 20:37 2667 6
  • Poziom 2  
    Witam

    Mam problemy z drukarką MB260. Drukarka nowa, wyjęta z kartona. Konfiguracja fabryczna, nic nie zmieniane (potem tylko próbowałem zmienić marginesy skanowania - bez efektów)
    Wszystkie problemy tyczą skanera i żeby było przejrzyście przedstawię je w punktach:
    1) HAŁAS: w momencie rozpoczęcia skanowania coś zaczyna w drukarce chrobotać i zgrzytać - brzmi to niczym zacinające się tryby. Po około 20 sekundach wszystko ucicha i zaczyna się skanowanie. Ok, skanery zachowywały się tak 15 lat temu - nagrzewały się itp ale czy to normalny objaw w nowej Oki?
    2) CZARNY PASEK: każdy zeskanowany/skopiowany dokument za każdym razem ma ok 1cm czarny pasek wzdłuż prawego brzegu kartki (jak na załaczonym obrazku); wydruki z komputera paska nie mają więc to problem w skanerze
    3) MARGINES: zeskanowany dokument jest też obcięty o góry o ok 1 cm - poszukałem w instrukcji i próbowałem zmienić marginesy skanowania ale to kompletnie nic nie pomaga (też widać to na obrazku - góra dokumentu została obcięta)
    OKI MB260 - Czarny pasek podczas skanowania

    Jak myślicie : drukarka jest uszkodzona czy też trzeba coś w niej (nowej!) poustawiać?
  • Poziom 17  
    Możemy tu na forum starać się naprawić, ale osobiście bym ją zaniósł do sklepu lub ewentualnie do serwisu skoro jest urządzeniem nowym i na gwarancji. Nie sądzę aby przyczyną były jakieś złe ustawienia. Raczej jest to jakaś usterka. Może podczas transportu coś się poprzestawiało w skanerze. Ale tu by trzeba już urządzenie otworzyć co grozi utratą gwarancji. Czy warto się na to narażać?
  • Poziom 2  
    Nie mam najmniejszego zamiaru nic naprawiać jeśli jest to usterka, ale chcę mieć pewność, że nie wyjdę na idiotę przed serwisem :)
  • Poziom 17  
    W swojej 20 letniej praktyce serwisowej urządzeń biurowych nie spotkałem się z takimi ustawieniami skanera (skanery oczywiście znacznie krócej robię) które by robiły takie jaja. Jak również terkotanie o którym piszesz nie powinno mieć miejsca. Spokojnie zanieś go do serwisu. Zakładam że pierwsze uruchomienie zrobiłeś dokładnie wg instrukcji. Zabezpieczenia, blokady transportowe itp. Napisz co powiedzieli w serwisie.
  • Poziom 11  
    Chętnie bym się dowiedział jak skończyła się przygoda z problemem.

    Mam podobnie z modelem MC362DN. 3 tygodnie wszystko chodziło extra. Później przy skanowaniu z szyby przesuwa kopię w prawo, czyli obcina lewy margines, co w przypadku np tabeli "niszczy" ją.

    Zaczyna także skanować za wcześnie co objawia się dodatkowo czarną kreską na górze kartki.

    Serwisant męczył się 4-5 godzin z ustawianiem marginesów i nic nie wymyślił. Do tego mijają niebawem 2 tygodnie i chyba sobie zapomnieli o mnie, że mieli się odezwać.
  • Poziom 17  
    Skoro serwis sobie nie poradził będąc przy urządzeniu to na odległość będzie jeszcze trudniej. Jeśli usterka wystąpiła nagle to najbardziej prawdopodobne jest że ktoś stuknął w skaner i coś w nim się przestawiło mechanicznie. Może podsuń taką myśl miejscowemu serwisowi.
  • Poziom 11  
    Sugestia serwisanta - "ten typ tak ma" - dla mnie nie do przyjęcia.

    Stuknięcia w skaner nie było, za to ustaliłem, że skanowanie z podajnika ADF z góry jest bezproblemowe. Usterka występuje tylko podczas skanowania z szyby.

    Próbowano mi wmówić, że to wina marginesu 4,3 mm który obcina zadruk, ale skoro te samo urządzenie drukuje prawidłowo to tę samą kartkę powinno dalej przetworzyć tak samo.

    Dziś poszła oficjalna pisemna informacja do OKI z żądaniem naprawy bądź wymiany na sprawne.


    Moje pytanie dotyczyło raczej podejścia producenta do klienta - czy naprawili, wymienili czy też "spuścili" na drzewo.