Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ariston Egis+Delta Dore D10 - piec nie reaguje na termostat?

patpul 17 Sty 2013 08:35 1800 2
  • #1 17 Sty 2013 08:35
    patpul
    Poziom 6  

Dzień dobry!
    Mam kilka wątpliwości związanych z funkcjonowaniem mojego pieca w połączeniu z pokojowym termostatem. Niestety, nigdzie nie mogę znaleźć wyjaśnienia, więc po cichu liczę, że tu znajdę kilka wskazówek.
    Warto nadmienić, że w temacie systemów grzewczych jestem laikiem (używam pieca od kilku tygodni), więc będę pytać, jak trzylatek i pewnie tak też trzeba mi tłumaczyć;)
    W mieszkaniu mam zainstalowany dwu funkcyjny piec Eriston Agis Plus 24 CF, do niego jest tymczasem podłączony termostat pokojowy Delta Dore D10. Mam jednak wrażenie, że drugie z urządzeń nie ma żadnego wpływu na działalność pierwszego. Zadana temperatura na termostacie, np. 23 stopnie i osiągnięcie jej (wyświetlana na ekranie) nie powoduje niejako odłączenia pieca. To znaczy, że i tak co jakiś czas włączane jest ogrzewanie wody do określonej _na piecu_ temperatury (np. 50 stopni). Moja wątpliwość dotyczy tego, czy aby na pewno tak powinno się to odbywać?
    Ustawienie na noc temperatury 18 st. C spowodowało obniżenie jej z (wyświetlanej na termostacie) 24 st. na 22,5 st. C. W nocy piec i tak się włączał, by ogrzać wodę w układzie.
    Od czasu do czasu termostat robi "pstryk", włącza się napis "ON". W tym czasie jednak w piecu nie następuję ogrzewanie wody. Cóż takiego włącza urządzenie, jaki to ma wpływ na działanie układu? (enigmatyczna, niczego nie wyjaśniająca instrukcja:/)?
    Proszę chociaż o próbę odpowiedzi na te - jak mniemam dla części - lamerskie pytania;)

Pozdrawiam,
    Patryk

0 2
  • #2 17 Sty 2013 11:26
    markmd
    Poziom 24  

patpul napisał: