Witam jestem początkującym elektronikiem amatorem, nie skończyłem żadnej szkoły uczę się sam i na swoich błędach. Dla tego proszę o wyrozumiałość.
Potrzebuję wykonać urządzenie do regulacji obrotów wentylatora (bez pomiaru jego prędkości).
O co mi dokładnie chodzi:
Urządzenie musi mierzyć temperaturę tylnej metalowej ściany ekranu poprzez termistor (nim mniejszy tym lepszy, przyklejony taśmą bezpośrednio do ściany ) i względem tej temperatury ustawiać prędkość wentylatora.
Zasilanie układu :
Przełącznik sieciowy RS-150-12 150W 12V
RS Component numer części: 621-0663
Wentylatory:
2 wentylatory: EMB Papst 4312-179
Wentylator łożys.kulk.119mm 204m3/h 12V
RS Component numer części:760-4791
Zakres napięcia, które ustawia układ względem temperatury: od 6 do 12V (poniżej 6V wiatraki nie ruszają)
Prąd maksymalny jaki pobierają wentylatory to 1.98A (przy rozruchu troszkę więcej).
Ekran:
Np.: ID-55Aw-LED Samsung led panel
Dodam że tylna metalowa ściana ekranu potrafi rozgrzać się dość mocno i powyżej 60stC ekran robi się czarny.
Zakres temperatur:
temperatura 25stC (i niżej) daje napięcie 0V
temperatura 25stC - 30stC początek płynnej regulacji napięcia względem temperatury do 60stC
temperatura 60stC (i wyżej) daje napięcie 12V.
Dopuszczalne straty to 2V.
Znam się tyle na elektronice, że mając schemat jestem w stanie stworzyć gotowy działający produkt.
Tu moja ogromna prośba do kolegów:
Czy ktoś mógłby dla mnie wykonać taki schemat bym mógł zbudować takie urządzenie ?
Sam nie umiem wykonać takiego schematu i dlatego proszę o pomoc.
Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam.
Potrzebuję wykonać urządzenie do regulacji obrotów wentylatora (bez pomiaru jego prędkości).
O co mi dokładnie chodzi:
Urządzenie musi mierzyć temperaturę tylnej metalowej ściany ekranu poprzez termistor (nim mniejszy tym lepszy, przyklejony taśmą bezpośrednio do ściany ) i względem tej temperatury ustawiać prędkość wentylatora.
Zasilanie układu :
Przełącznik sieciowy RS-150-12 150W 12V