Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 98' - Alternator Bosch 120 A, dziwne zachowanie.

Aleksander_01 17 Sty 2013 21:46 2940 17
  • #1 17 Sty 2013 21:46
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Witam.
    W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator.
    Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje ładowaniem na poziomie 14,1 V.
    Podstawiłem 4 regulatory (na wszystkich identyczne zachowanie), stojan nówka sprawdzony, mostek nówka sprawdzony.

    1 17
  • #2 17 Sty 2013 21:50
    damdam

    Poziom 33  

    a czy ten alternator kręci Ci się z taką prędkością jak powinien? /kółko, pasek,napinacz/ Na stole jest OK ?

    0
  • #3 17 Sty 2013 22:08
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Oczywiście że tak.
    Na stole stabilizuje 14 V ale powyżej 4000 rpm.

    0
  • #4 17 Sty 2013 22:21
    damdam

    Poziom 33  

    Wychodzi na to,że coś z uzwojeniem rotora ?

    0
  • #5 17 Sty 2013 22:25
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    damdam napisał:
    Wychodzi na to,że coś z uzwojeniem rotora ?


    Wirnik w idealnym stanie, nowe pierścienie (około pół roku temu wymieniane, brak progu).

    0
  • #7 17 Sty 2013 22:33
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    robokop napisał:
    Oderwany któryś drut od wirnika.


    Nie, wtedy by kontrolka nie świeciła.
    Alternator zachowuje się poprawnie ale dopiero powyżej 4000 rpm.

    0
  • #8 17 Sty 2013 22:41
    damdam

    Poziom 33  

    a patrzyłeś na D+ i B+ oscyloskopem ?

    0
  • #9 17 Sty 2013 22:43
    robokop
    Moderator Samochody

    Aleksander_01 napisał:
    robokop napisał:
    Oderwany któryś drut od wirnika.


    Nie, wtedy by kontrolka nie świeciła.
    .

    Aleksander_01 napisał:
    Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje ładowaniem na poziomie 14,1 V.
    ???

    0
  • #10 17 Sty 2013 22:51
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Jeszcze raz wytłumaczę.
    Pozycja zapłon - kontrolka akumulatora świeci
    Wolne obroty około 650 rpm (V 6) - kontrolka nie świeci, brak ładowania, na akumulatorze napięcie spada poniżej 12 V.
    Zwiększenie obrotów silnika powyżej 1500 rpm skutkuje normalnym ładowaniem, na akumulatorze napięcie około 14 V.
    Utrzymując takie obroty alternator stabilizuje napięcie pomimo włączonych różnych odbiorników (światła, wentylator, klima, grzanie szyby.

    0
  • #12 17 Sty 2013 23:09
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Wirnik sprawny.

    0
  • #13 17 Sty 2013 23:11
    diodabg
    Poziom 29  

    robo ma racje wirnik d d. moze jakis magik przewijal czy cus...

    0
  • #15 17 Sty 2013 23:26
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 17 Sty 2013 23:42
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Motronic napisał:
    Dwie rzeczy:
    -zły stojan. Jest to obwód trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku. Masz tam 6 podwójnych prętów ( bo jest zwojony bifilarnie), ale jest różny przeplot. Albo w środek gwiazdy idą trzy pierwsze dwójki albo co druga. Generalnie jest różnica w tych stojanach ( i mostkach).
    -druga opcja- za duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem. Być może stojan był zwojony wtórnie i po lakierowaniu ktoś na tokarce chciał zebrać lakier i niechcąc powiększył jego wewnętrzną średnicę.


    Super odpowiedź.
    Śmoki sprzedali mi zły mostek (inaczej kojarzył uzwojenia).

    1
  • #17 17 Sty 2013 23:46
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 18 Sty 2013 00:06
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Ciekawa "usterka" - ale parę godzin poszło w ......
    Pierwszy raz takie coś mi się trafiło, dobrze że miałem inną nową 120 (lustrzane odbicie), po zdemontowaniu obydwu mostków i pomiarach wszystko się wyjaśniło.
    Stojan kupowałem u innego dostawcy, a mostek u innego (zawinił ten od mostka).

    Temat można zamknąć, chyba że ktoś jeszcze chce o coś zapytać.
    Napisałem o tym aby przestrzec przed rutyną.

    0