Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 98' - Alternator Bosch 120 A, dziwne zachowanie.

17 Sty 2013 21:46 3072 17
  • Poziom 40  
    Witam.
    W zwykłym (czyli 9-cio diodowy, regulator czarny kapelusik) alternatorze Bosch wymieniłem mostek, stojan i regulator.
    Alternator wzbudza się dopiero po osiągnięciu przez niego około 4000 rpm (silnik około 2000 rpm). Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje ładowaniem na poziomie 14,1 V.
    Podstawiłem 4 regulatory (na wszystkich identyczne zachowanie), stojan nówka sprawdzony, mostek nówka sprawdzony.

  • Poziom 34  
    a czy ten alternator kręci Ci się z taką prędkością jak powinien? /kółko, pasek,napinacz/ Na stole jest OK ?
  • Poziom 40  
    Oczywiście że tak.
    Na stole stabilizuje 14 V ale powyżej 4000 rpm.

  • Poziom 34  
    Wychodzi na to,że coś z uzwojeniem rotora ?
  • Poziom 40  
    damdam napisał:
    Wychodzi na to,że coś z uzwojeniem rotora ?


    Wirnik w idealnym stanie, nowe pierścienie (około pół roku temu wymieniane, brak progu).
  • Poziom 40  
    robokop napisał:
    Oderwany któryś drut od wirnika.


    Nie, wtedy by kontrolka nie świeciła.
    Alternator zachowuje się poprawnie ale dopiero powyżej 4000 rpm.

  • Poziom 34  
    a patrzyłeś na D+ i B+ oscyloskopem ?
  • Moderator Samochody
    Aleksander_01 napisał:
    robokop napisał:
    Oderwany któryś drut od wirnika.


    Nie, wtedy by kontrolka nie świeciła.
    .

    Aleksander_01 napisał:
    Na wolnych obrotach kompletnie nie ładuje (lampka od alternatora nie świeci), dopiero zwiększenie obrotów powyżej 1500 skutkuje ładowaniem na poziomie 14,1 V.
    ???
  • Poziom 40  
    Jeszcze raz wytłumaczę.
    Pozycja zapłon - kontrolka akumulatora świeci
    Wolne obroty około 650 rpm (V 6) - kontrolka nie świeci, brak ładowania, na akumulatorze napięcie spada poniżej 12 V.
    Zwiększenie obrotów silnika powyżej 1500 rpm skutkuje normalnym ładowaniem, na akumulatorze napięcie około 14 V.
    Utrzymując takie obroty alternator stabilizuje napięcie pomimo włączonych różnych odbiorników (światła, wentylator, klima, grzanie szyby.
  • Poziom 40  
    Wirnik sprawny.
  • Poziom 30  
    robo ma racje wirnik d d. moze jakis magik przewijal czy cus...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 40  
    Motronic napisał:
    Dwie rzeczy:
    -zły stojan. Jest to obwód trójfazowy nieskojarzony, kojarzony jest w mostku. Masz tam 6 podwójnych prętów ( bo jest zwojony bifilarnie), ale jest różny przeplot. Albo w środek gwiazdy idą trzy pierwsze dwójki albo co druga. Generalnie jest różnica w tych stojanach ( i mostkach).
    -druga opcja- za duża szczelina pomiędzy wirnikiem a jarzmem. Być może stojan był zwojony wtórnie i po lakierowaniu ktoś na tokarce chciał zebrać lakier i niechcąc powiększył jego wewnętrzną średnicę.


    Super odpowiedź.
    Śmoki sprzedali mi zły mostek (inaczej kojarzył uzwojenia).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 40  
    Ciekawa "usterka" - ale parę godzin poszło w ......
    Pierwszy raz takie coś mi się trafiło, dobrze że miałem inną nową 120 (lustrzane odbicie), po zdemontowaniu obydwu mostków i pomiarach wszystko się wyjaśniło.
    Stojan kupowałem u innego dostawcy, a mostek u innego (zawinił ten od mostka).

    Temat można zamknąć, chyba że ktoś jeszcze chce o coś zapytać.
    Napisałem o tym aby przestrzec przed rutyną.