Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1.4 12 - Diwne zachowanie kontrolki oleju.

czolo81 17 Sty 2013 23:01 5793 20
  • #1 17 Sty 2013 23:01
    czolo81
    Poziom 17  

    Jak w temacie w mojej bravci po odpaleniu olej gaśnie od razu jednak po zmianie obrotów sinika na wyższe bądź gdy przy ruszaniu obroty lekko spadną zapla się kontrolka oleju.Po dołożeniu obrotów do 3k gaśnie. Mówimy o silniku zimnym. Po rozgrzaniu do temperatury optymalnej na wolnych kontrolka mruga .Rok 97 B\LPG najechane niecałe 190000 tyś.Nie wiem co był za olej kupiłem przy przebiegu 162000 co dyszkę wymianka wraz z filtrem .Olej jednak tylko platinium 10w40.

    Dodano po 17 [minuty]:

    nie rozumiem.Pali jak złoto napicie 14.2 bez obciążenia 14.0 na pełnym.

    0 20
  • #2 17 Sty 2013 23:01
    szyhu
    Poziom 2  

    prawdopodobnie pada pompa oleju

    0
  • #3 17 Sty 2013 23:12
    czolo81
    Poziom 17  

    To kolego nie pocieszyłeś mnie. Koszt naprawy podejrzewam duży.

    0
  • #4 17 Sty 2013 23:14
    diodabg
    Poziom 29  

    niestety wyglada na pompe ... zalej gestrzy olej jesli bedzie poprawa pompa...

    2
  • #5 17 Sty 2013 23:20
    czolo81
    Poziom 17  

    Ale jak to jest zimne to olej jest chyba i tak gęsty . Musiał bym zalać go mineralnym a z tego co wiem to te silniki tego nie lubią.

    0
  • #6 21 Sty 2013 14:34
    ancus
    Poziom 16  

    Najpierw wyklucz czujnik ciśnienia, znam identyczny przypadek i winny był właśnie czujnik :)

    0
  • #7 21 Sty 2013 20:41
    czolo81
    Poziom 17  

    Dobra to zmienię czujnik .Też mi to jest dziwne że niby chodzi bez smarowania a zaworów nie słychać .

    0
  • #8 22 Sty 2013 07:17
    andrend
    Poziom 26  

    Nie wymieniaj czujnika oleju na pałę, zmierz na początek ciśnienie oleju jeśli będzie w normie to sprawdź instalację od czujnika i jeżeli będzie okey to wymień czujnik.

    0
  • #9 15 Kwi 2013 21:10
    czolo81
    Poziom 17  

    Odświeżam temat .Ociepliło się no grzebanko przy bravci. Wymieniłem czujnik na oryginalny . Kontrolka świeci na wolnych. Dalej dokładnie oględziny i okazało się że śrubka trzymająca panewkę wałka rozrządu nie trzyma . Akurat ta która dokręca rurkę doprowadzającą olej od pająka. Sąsiad na tokarce dotoczył mi szpilkę .Szczęśliwy że to chyba to nagwintowałem w głowicy odpowiedni gwint poskręcałem i dup.... ,dalej to samo. Coś czytałem że jest jakiś cudowny zaworek na którym można podnieść ciśnienie . Jest małe ale jak się za dużo dowali to samoreglatory pompują się . Co wy na to .Wychodzi mi właśnie rozrząd ale wiem czy sie opłaci jak ta kontrolka się pali .

    0
  • #11 16 Kwi 2013 21:33
    czolo81
    Poziom 17  

    A co myślisz aby zamiast tego 12 v wcisnąć 1.4 8v .Z mechaniki coś umiem ale jak to się ma do roboty . Czyli jak to pasuje . Pogodzę się ze spadkiem mocy ale to są podobnież jednostki mniej awaryjne.

    0
  • #12 17 Kwi 2013 11:04
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    czolo81 napisał:
    co myślisz aby zamiast tego 12 v wcisnąć 1.4 8v

    Powodzenia kolego........

    0
  • #13 17 Kwi 2013 11:39
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    RobertLodz09 napisał:
    Powodzenia kolego........


    Dokładnie

    Lepiej kupić drugie auto, przełożenie samego silnika ci nic nie da, bo do tego skrzynia, osie, komputer, osprzęt i wiele innych jak masz z 4 tys zł wolne to może się ktoś podejmie.

    0
  • #14 17 Kwi 2013 18:46
    benyy1
    Poziom 17  

    mialem dwa przypadki w których ciśnienie gubiło sie na magistrali jak to nazywasz pająku dobrze tam popatrz

    0
  • #15 17 Kwi 2013 19:34
    czolo81
    Poziom 17  

    Z tym że to jest dziwne bo pomimo palącej się kontrolki nie słychać zaworów . Wydaje mi się że raczej coś tam by grało.

    0
  • #16 17 Kwi 2013 19:48
    jerry1960
    Poziom 33  

    Zmierz ciśnienie oleju manometrem. Potem będziesz wiedział co robić dalej.

    0
  • #17 17 Kwi 2013 20:16
    ZSMS
    Poziom 13  

    Magistrale pod deklem się zatykają i jest to standard w tych samochodach.

    0
  • #18 18 Kwi 2013 20:14
    czolo81
    Poziom 17  

    jak wynika z wcześniejszych postów z magistralą niedawno walczyłem i jest drożna . Jak by była zatkana to by ciśnienie tak mi się wydaje było nawet wyższe.

    0
  • #19 24 Kwi 2013 21:46
    czolo81
    Poziom 17  

    Witam kolegów , znalazłem problem . Po odkręceniu miski olejowej na dnie znalazłem dwa dystanse od wału korbowego na pewno tam tkwił problem ba wał lata w tył i przód. Tak więc na pewno tam gubił cienienie .I drugie odkręcony smok ale główna przyczyna to na pewno te dystanse . Nie zamykam poinformuje co zrobiłem z klamotem .

    0
  • #20 25 Kwi 2013 21:56
    czolo81
    Poziom 17  

    Po dokładnych oględzinach nie ma co naprawiać . Panewki stałe wytarte z dziurami na dwóch obcięte zamki aż dziw że się nie obróciły . Tak więc wymianka silnika . Nie naprawiam bo nie mam kasy . Poza tym naczytałem się że przeważnie po takich naprawach i tak te silniki już nie pracują właściwie . Za silnik goły 900 PLN do negocjacji ponoć najechane 108 tysięcy Km . Jak będzie się spisywał poinformuję .Poza tym mam głowicę w obecnym silniku dobrą wałeczek nie wytarty to albo sprzedam albo sobie zostawię w razie czego .

    0
  • #21 03 Maj 2013 11:28
    czolo81
    Poziom 17  

    Witam silnik wstawiony jednak nie był taki idealny zapłaciłem 600 podtarty wałek . Założona cała moja góra i bravolot pyka jak marzenie . Zamykam podziękowania za posty.

    0