Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lampa LED 300W zasilana źródłem prądowym

resetmen 17 Jan 2013 23:26 10896 9
  • Lampa LED 300W zasilana źródłem prądowym
    Dzień Dobry !!! Jako,że dosyć mam krótkich dni i zimowej ciemności postanowiłem na przekór temu wyprodukować trochę światła żeby to zrównoważyć :)
    Podchodząc do tematu nieco ekologicznie postanowiłem wyprodukować to światło tanim kosztem i tak wszystkie drogi zawiodły mnie pośrednio przez ebay.com do Hong Kongu gdzie zakupiłem 3 x LED biała ciepła za około 240 zł..Hmm.. troszkę sobie poczekałem na dostawę ale co tam młody jestem ;) to mam czas. Z elektroniki jestem samoukiem i układ budowałem pół na wyczucie pół z prostych obliczeń . Układ jest jak dla mnie dosyć prosty.
    Oto schemat:
    Oczywiście na razie jest wszystko w powijakach i podłączone na tekle :) (P.S. Dla niedowierzających wiadomość , że już mi się "udało" zewrzeć kondensatory na mosku tak ,że w następnym kroku zamierzam spalić Lm338T ;) ). Co tu dużo mówić ... światełka troszkę to daje :). Na razie diody rozbujałem do 270W.Przy tej mocy mierzony pobór mocy tym miernikiem :
    wynosi 337W co daje sprawność układu około 80% z czego jestem zadowolony (no prawie:) ). Przy skręconym potencjometrze 4,7 Ohm diody świeca z mocą około 19W ,a na watomierzu wtedy jest 32W . Na luzie , układ rozwarty pobierana moc to 2,1W.
    No to może jeszcze kilka zdjęciów (za to słowo chyba wyląduje tam gdzie zwykle :) )

Acha i kosztorys :
    jak na razie :
    3 xLed - 240 zł
    Radiator z odzysku
    Trafo - 70 zł (w tym przewinięcie 40 zł)
    LM338T - 7 zł
    kondensatory z odzysku ze spalonych zasilaczy komputerowych
    potencjometr 4,7 Ohm 50W - 48 zł

P.S. Jak bym napisał ,że dokończe projekt to bym nie dokończył :) Pozdrowieństwo !!!

Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author