Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki

totylkoja 18 Sty 2013 14:01 17286 24
  • #1 18 Sty 2013 14:01
    totylkoja
    Poziom 11  

    Czy ktoś miał podobny problem? Auto odpala normalnie, nie działa obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik temperatury płynu oraz świecą kontroli: abs, silnik, płyn hamulcowy/ ręczny. Wszystkie systemy (w tym również abs) działają poprawnie. Auto nie szalało wcześniej. Zostało zgaszone a po ponownym przekręceniu zapłonu- kaplica. Słyszałem o tym, iż w tym modelu lubi przetrzeć się wiązka elektryczna. Czy jest jakiś newralgiczny punkt jak np w passatach, touregach itp? nie chciałbym wyważać już otwartych drzwi także będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.

    0 24
  • #2 18 Sty 2013 14:38
    Piasek80
    Poziom 28  

    Sprawdź bezpieczniki od licznika na początek

    2
  • #3 20 Sty 2013 14:11
    totylkoja
    Poziom 11  

    ma ktoś inne sugestie??

    0
  • #4 22 Sty 2013 00:07
    piwo_1
    Poziom 12  

    sprawdź wiązkę za licznikiem, lubi się tam przetrzeć

    0
  • #5 24 Sty 2013 21:42
    dorek83
    Poziom 9  

    Czesc masz przerwe na komunikacji can. dwa kabelki ze soba splatene czerwony i niebieski. oczywiscie mozesz sprawdzic kostki i polaczenia za licznikiem oraz po lewej stronie na slupku nad bezpiecznikami. Ale z doswiadczenia wiem ze najczesciej kabelki can w tych samochodach przerywaja sie na pasie prdzednim nad chlodnica. Do wydlubania instalacja od skrzynki z bezpiecznikami pod maska az do kabelkow ktore ida pod zbiorniczkiem na plyn do spryskiwacza. musisz przeswietlic miernikiem cztery kabelki. Dwa niebieskie i dwa czerwone. Jak odkrecisz zbiorniczek z plynem pod nim idzie wiazka rozizoluj ja znajdziesz kabelki o ktorych mowie. rozbierz skrzyne z bezpiecznikami pod maska. tam tez znajdziesz te same kabelki i zaloze sie ze ktorys nie bedzie mial przejscia. najprawdopodobniej niebieski. robilem to chyba ze trzy razy w zeszlym roku i zawsze no tym sie konczylo.

    Dodano po 1 [minuty]:

    napisz czy ci sie udalo :)

    0
  • #6 03 Lut 2013 14:24
    Robson2743
    Poziom 1  

    Witam
    Sprawdziłem te kabelki dwa czerwone i dwa niebieskie u mnie była przerwa na jednym czerwonym teraz wszystko działa jak trzeba

    Dodano po 34 [minuty]:

    Witam
    Dzięki koledze dorek83 sprawdziłem te kabelki co opisał i MAZDA chodzi jak trzeba wszystko działa POZDRAWIAM.

    2
  • #7 03 Lut 2013 21:42
    dorek83
    Poziom 9  

    milo slyszec ze pomoglem pozdrawiam

    0
  • #8 13 Maj 2013 08:39
    marc07
    Poziom 12  

    Cytat:
    Czesc masz przerwe na komunikacji can. dwa kabelki ze soba splatene czerwony i niebieski. oczywiscie mozesz sprawdzic kostki i polaczenia za licznikiem oraz po lewej stronie na slupku nad bezpiecznikami. Ale z doswiadczenia wiem ze najczesciej kabelki can w tych samochodach przerywaja sie na pasie prdzednim nad chlodnica. Do wydlubania instalacja od skrzynki z bezpiecznikami pod maska az do kabelkow ktore ida pod zbiorniczkiem na plyn do spryskiwacza. musisz przeswietlic miernikiem cztery kabelki. Dwa niebieskie i dwa czerwone. Jak odkrecisz zbiorniczek z plynem pod nim idzie wiazka rozizoluj ja znajdziesz kabelki o ktorych mowie. rozbierz skrzyne z bezpiecznikami pod maska. tam tez znajdziesz te same kabelki i zaloze sie ze ktorys nie bedzie mial przejscia. najprawdopodobniej niebieski. robilem to chyba ze trzy razy w zeszlym roku i zawsze no tym sie konczylo.

    Dodano po 1 [minuty]:
    napisz czy ci sie udalo Smile


    DZIĘKUJĘ BARDZO !!!
    Twój poradnik dla tego błędu okazał się być trafiony w sedno!!!
    U mnie okazało się ze kabel niebieski nie przewodził a czerwony był na granicy przewodności.
    Miejsce uszkodzenia tego kabla to ok 25cm od skrzynki z bezpiecznikami, tuz na intercoolerem. Zrobiłem zdjęcia z tej akcji, która w sumie zajęła mi 5h.
    Zastanawiam się jak Ty znalazłeś tą usterkę w tej wiązce po raz pierwszy. Mi zajęło wszystko 5h na bazie Twojej instrukcji. Szukanie bez niej to jak szukanie igły w stogu siana.
    Wiszę Ci za ten poradnik flaszkę! :D


    mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki




    mazda 6 2.0d 2003 - martwe wskaźniki, świecące kontrolki

    1
  • #9 13 Maj 2013 11:45
    dorek83
    Poziom 9  

    zajelo mi to z dwa dni pracy ale usterka sie powtarza bo mialem kilka przypadkow ciesze sie ze pomoglem :)

    0
  • #10 10 Mar 2014 11:07
    pioootr2
    Poziom 10  

    Witam.
    W mojej Mazdzie 6 nie dochodzi do odpalenia się silnika. 2.0 Diesel CITD 121 KM, 2003. Opiszę i w prowadzę kolegów w temat.
    Problem pojawił się trzykrotnie.
    To jest za pierwszym przypadkiem, odpalił za trzecią próbą przekręcenia kluczyka - silnik był ciepły, godzinę po jeździe.
    Drugi raz, kontynuując jazdę po powyższym uruchomieniu silnika, nie odpalił gdy chciałem ruszyć skrzyżowaniu - na mocno pochylonym "do tyłu" podjeździe. Wówczas sturlałem auto na płaskie pobocze. Samochód postał około 2 godzin i po tym czasie zapalił za pierwsza próbą.
    Trzecia taka sytuacja, po powrocie do domu. Gdy następnego dnia, podjechałem parę metrów by przestawić auto. Po zgaszeniu silnika, silnik ponownie nie odpalił - auto stoi do na lekko pochylonym w lewo podjeździe. Stoi ponieważ silnik nie podjął pracy,

    Teraz sprawa techniczna. Kontroli świecące się po przekręceniu w pozycje ON: immobilizer (po 3 sek gaśnie), pasy (po paru sekundach gaśnie), świece żarowe (po paru sekundach gaśnie), kontrolka filtra paliwa - koło wskaźnika termometru (świeci non, mimo tego że sprawdziłem czy jest w nim woda - jest czysty, leje sie ON), ciśnienie oleju (świeci się non stop), akumulator (świeci się non stop), pojawia się żółta kontrolka check engine (i świeci sie non stop). ABS (po sekundzie gaśnie), ręczny (świeci bo jest zaciągnięty - na spuszczonym nie świeci).
    Przy wolnym przekręcaniu kluczyka w pozycję START, daje sie słyszeć dwa tyknięcia. Jedno w przekaźnikach w skrzynce bezpieczników oraz drugie gdzieś w głębi silnika - pewnie w rozruszniku.

    Próbowałem rozkołysać auto, ruszać lewarkiem biegów, by ew. "coś odwiesić" - nie przyniosło to efektu.

    Płyny w normie, poza tym w chłodnicy, który juz od dłuższego czasu jest poniżej minimum...

    Czy darku83, podejrzewasz co możne być problemem. Przewodów CAN jeszcze nie sprawdzałem. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

    0
  • #11 10 Mar 2014 11:33
    dorek83
    Poziom 9  

    Czyli rozrusznik nie kręci. Najpierw zaczynamy od podstaw czyli sprawdz czy na przewod ktory dochodzi do rozrusznika ten cienki z biala wsuwka. Jezeli po przekreceniu na rozruch napiecie sie pojawia to wina rozrusznika. Jezeli napiecia nie ma to bedziemy szukac dalej. Skad jestes ?

    1
  • #12 10 Mar 2014 12:16
    pioootr2
    Poziom 10  

    dorek83 napisał:
    Czyli rozrusznik nie kręci.

    Nie, nie kręci się.
    Gdy powoli przekręcam z ON na rozruch słychać najpierw tyknięcie stacyjce, a jak dokręcę kluczykiem do końca na rozruch, to słychać pojedyncze tykniecie gdzieś kolo silnika... pewnie w rozruszniku. Lecz brak jest "kręcenia".

    dorek83 napisał:
    Najpierw zaczynamy od podstaw czyli sprawdz czy na przewod ktory dochodzi do rozrusznika ten cienki z biala wsuwka. Jezeli po przekreceniu na rozruch napiecie sie pojawia to wina rozrusznika. Jezeli napiecia nie ma to bedziemy szukac dalej.


    Rozumiem, że mam sprawdzić czy ten przewód nie jest przerwany/uszkodzony, tj. dostać się w miejsce rozrusznika, odkręcić kabelek i sprawdzić czy pojawia sie tam napięcie przy przekręconym kluczyku na rozruch. Ok, rozumiem.

    dorek83 napisał:
    Skad jestes ?

    ha, z przeciwległego końca Polski - Nowa Sarzyna, podkarpackie.

    Po południu będę w domu, to postaram się powyższe sprawdzić.

    Dziękuję za Twoją szybką reakcję i pomoc.

    PS czy udało Ci się obejrzeć film, który załączyłem wcześniej?

    0
  • #13 10 Mar 2014 16:06
    dorek83
    Poziom 9  

    Obejrzałem bez dzwieku rozrusznik jest prawie na wierzchu nie musisz nic odkrecac od rozrusznika glowny plus jest przykrecony a zasilanie na elektromagnez jest na wsuwke i to na nim zobacz czy pojawia sie plus po przekreceniu na rozruch.

    0
  • #14 11 Mar 2014 14:35
    pioootr2
    Poziom 10  

    Witaj.
    Wlasnie sprawdzam. A wiec po odlaczeniu wsowki do jednej koncowki miernika a drugiej do "minus" akumulatora, po przekreceniu kluczyka na "start" miernik pokazuje napiecie - napieciw 12,28 V.
    Z jedne strony to dobra wiadomosc. A z drugiej zastanawiajaca - czy napiecie akumulatora nie powinno byc wyzsze o jakis jeden, dwa wolty?
    Wlasnie jest na etapie podlaczania prostownika, by go podladowac....

    W styczniu podczas morozow, zdazalo sie ze silnik nie odpalal, mimo tego ze rozrusznik krecil... Po podladowaniu akumulatora, silnik zlapal niemal na tyk...

    Co Ty na to Daro?

    0
  • #15 11 Mar 2014 14:43
    dorek83
    Poziom 9  

    Rozrusznik do zrobienia. Napiecie jest ok mozesz jeszcze sprawdzic czy przewod masowy od akumulatora do skrzyni jest dobrze zamocowany, czy nie jest skorodowany itd

    0
  • #16 11 Mar 2014 15:33
    pioootr2
    Poziom 10  

    Ile przewodow idzie do rozrusznika - trzy? "Start", "plus" i 'minus- masa"?
    Bo wydaje mi sie ze przewod masowy jest ok.
    Na rozruszniku pojawia sie charakterystyczne "tyykniecie", jak by magnes zaciagal ale domykal obwodu na silniku rozrusznika - zasniedziale styki w srodku, przerwane uzwojenie silnika rozrusznika?
    Chyba podejme sie wymontowania rozrusznika. Duzo to srob, czy musze odkrecac jakies dodatkowe rzeczy pod maska, czy tak po prostu mi sie to uda?

    Dzieki.

    0
  • #17 11 Mar 2014 15:50
    dorek83
    Poziom 9  

    Możesz w niego puknąć czymś cięższym i pewnie zacznie kręcić
    co i tak nie zmienia faktu ze to jego koniec. masa na rozruszniku jest z obudowy. Plus bezpośrednio z akumulatora i wysterowanie plus po przekaźniku.
    A tak na marginesie mam na imie Dorian ( dorek83 )

    Dodano po 8 [minuty]:

    dokładnie nie pamiętam ale parę rzeczy musisz zdemontować. obudowę filtra, rurę od powietrza. Poradzisz sobie na pewno komplet kluczy i tyle. uważaj na króćce od podciśnień na obudowie filtra żeby nie połamać :) Powodzenia

    0
  • #18 11 Mar 2014 17:07
    pioootr2
    Poziom 10  

    Przepraszam Dorianie, moje roztrzepanie.

    Rozebralem rozrusznik, tj wyjłąłem korpus z uzwojeniami wzbudzenia i wirnik. reszt apozostała "na silniku". Komutator jest ladny, przeczyściłm go lekko papierem wodnym. Szczotki tez zdrowe, zuzyte juz w czesci, co jest naturalne. Jedna z ich czterech była wyraźniej krtótsza niż pozostałem. Wygląda jak by żadna się nei zacinał w swojej prowadnicy.
    Wymienione elementy przeczyściłem papierem.
    Nie dostałem się do przestrzeni gdzie są styki zamykająe obwód zasilania wirnika, tj do automatu rozrusznika.
    Złożyłem do kupy. i przyszedł niejako moment prawdy. :D

    Silnik wciąż nie odpala... :/ Powyżej opisana praca, nie przyniosła efektu. O le czegoś nie ominąłem, a tam właśni tkwi przyczyna problemu...

    Jutro kolejny słoneczny, ciepły dzień. Teraz na powrót szukam porad i szykuje sie na jutrzejsze działania.

    Czy aby na pewno nie jest to jakaś blokada przez elektronike - choć jeśl jest sygnałna przewodzie Start, to pewnie nie.

    Tak sobie teraz myślę, że w sumie mogłem miernikiem srawdzić uzwojenia wirnika, nie są przerwane, spalone... :/ Lecz żadnych przebarwień na nim nie widziałem.

    Jak wsponiałem jedna z czterech szczotek jest krótszam i tu pytnie: Czy rozrusznik kręci jeśli nie zamka się obwód jednej z parsz szcotek - kręci na jedne?

    Dorianie?

    0
  • #19 12 Mar 2014 14:07
    dorek83
    Poziom 9  

    Jak miales zdemontowany rozrusznik mogles sprawdzic czy kreci na stole. Jezeli tak to w jaki sposob? czy elektromagnez sprawny? ja osobiscie oddaje rozruszniki do regeneracji zaprzyjaznionej formie. mam gwarancje i wiem ze wszystko jest nowe.

    0
  • #20 12 Mar 2014 14:41
    pioootr2
    Poziom 10  

    Cześć.
    Nie do końca, mogłem go przetestować na stole. Jego cześć z przekładnią planetarną i elektromagnesem została "na silniku".

    Odkręciłem dwie długie szpilki trzymające w kupie silnik rozrusznika.

    Dziś po przyłożeniu napięcia do styku Start elektromagnesu, daję się słyszeć jego reakcję. Dochodzący odgłos jest taki sam, gdy kluczyk w stacyjce przekręcę w pozycję START...
    Przyłączając napięcie z "plusa" za elektromagnes, rozrusznik przez chwilę się pokręcił. Przy powtórnej próbie słychać tylko "tyknięcie" jak by się już zablokował/zawiesił i nie ma możliwości się obracać. Czyżby coś się zawiesiło/klinuje obrębie przekładni planetarnej?

    Wczoraj po wyjęciu wirnika, mogłem placem obracać dwiema zębatkami przekładni planetarnej. Ale tylko o jakiś jeden obrót. Potem się te dwie zębaki blokowały...

    Powyższe próby dokonałem przy rozruszniku bez jego demontażu z silnika.

    0
  • #21 12 Mar 2014 20:43
    dorek83
    Poziom 9  

    Zdemontuj rozrusznik daj do naprawy i bedziesz sie cieszyl mazda dalej

    0
  • #22 26 Mar 2014 22:13
    marfal4
    Poziom 2  

    Mam to samo co kolega na samej gorze ze nie dziala licznik. myslicie ze moge narazie tak jezdzic czy moze cos sie rozpierdzielic

    0
  • #23 27 Mar 2014 12:53
    dorek83
    Poziom 9  

    Napraw wiazke tak jak opisywalem i kolega ktory dodatkowo zrobil foto relacje. Skutek moze byc taki ze auto przestanie odpalać

    1
  • #24 30 Lip 2014 23:26
    szrederzx
    Poziom 10  

    Wielkie dzięki dla dorek83, marc07 dzięki Waszej pomocy udało mi się zlokalizować usterkę.

    Jeżeli koś się zabierze za naprawę sprawdzić należy wszystkie kabelki z wiązki. W moim przypadku przetartych było kilka kabli część trzeba było wyciąć i zastąpić odcinkami nowych przewodów.

    1
  • #25 09 Kwi 2015 19:09
    lolki
    Poziom 14  

    totylkoja napisał:
    Czy ktoś miał podobny problem? Auto odpala normalnie, nie działa obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik temperatury płynu oraz świecą kontroli: abs, silnik, płyn hamulcowy/ ręczny. Wszystkie systemy (w tym również abs) działają poprawnie. Auto nie szalało wcześniej. Zostało zgaszone a po ponownym przekręceniu zapłonu- kaplica. Słyszałem o tym, iż w tym modelu lubi przetrzeć się wiązka elektryczna. Czy jest jakiś newralgiczny punkt jak np w passatach, touregach itp? nie chciałbym wyważać już otwartych drzwi także będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie.


    Dzisiaj pojawiły mi się identyczne objawy, tyle że w benzynie 1.8 z 2004 roku. Mam nadzieję, że przyczyna jest ta sama. Dam znać czy to było to:)

    1