Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

POMOCY!Opel astra raz odpala bez problemu, a raz nie...

bene 11 Feb 2005 21:51 10102 15
  • #1
    bene
    Level 11  
    Nawet podczas mrozów odpala mi bez problemów, a np. dzisiaj po dłuższej jeździe zostawiłem go na chwilę, wracam kręcę i nic, kręcę drugi raz tez nic, doadałem gazu (jak to się robiło w skodach 105 itp.) i zapalił, musiałem trzymać chwilę na gazie bo czułem, że spada z obrotów i zaraz zgaśnie, po minucie już było wszystko ok (obroty itd). Podczas jazdy miałem dwa przypadki że mi zgasł sam od siebie lecz po chwili znów zapalił. O co chodzi? Silnik C14NZ 1993 r jednopunktowy wtrysk
  • Helpful post
    #2
    Mariusz Z.
    Level 19  
    Na dzień dobry sprawdziłbym silnik krokowy.
  • #3
    palala
    Level 24  
    z gazem ?

    jeżeli tak, a instalacja nie jest z "wtryskiem" gazu , to normalka - dostaje za bogatą mieszanke - i dlatego.

    opisz coś więcej, czy to jednostkowy przypadek, itp.

    pozdrawiam
  • #4
    bene
    Level 11  
    nie bez gazu, myślę, że przedmówca chyba będzie mial rację bo sprawdzałem kod błedów i wyskoczył mi (silnik krokowy, niewłaściwa liczba kroków)
  • #5
    sq8jx
    Level 13  
    Proponuje sprawdzic czujnik temp. jak pracuje w pelnym zakresie.
  • #6
    tomekb
    Level 25  
    witam
    "zdechł" czujnik położenia przepustnicy
    to o czym piszą Koledzy powyżej
    na poczatek proponuje przemycie czujnika
    jezeli nie pomoze zostaje tylko wymiana
    pozdro
    T
  • #7
    kabulio
    Level 13  
    W tym silniku możesz prosto odczytać kody błyskowe. Sprawdż też czujnik temperatury cieczy chłodzącej oraz palec rożdzielacza.
  • Helpful post
    #8
    GRZEGORZ OST
    Level 17  
    Po pierwsze koledzy powyżej (zresztą moim zdaniem piszą słusznie) piszą o silniku krokowym a nie o czujniku położenia przepustnicy!
    Po drugie na jałowych obrotach przepustnica nie ma nic do rzeczy jest cały czas zamknięta a jej role przejmuje silnik krokowy.
    Po trzecie bene z czytał kody usterek i było jasno i na temat napisane co poleciało.
    W 80% tego typu uszkodzeń można uratować krokowca czyszcząc go.
    Najlepiej wrzucić go na nockę do WD40 potem wyczyścić, przedmuchać zamontować i śmigać.
  • #9
    bene
    Level 11  
    Temperatura nie dochodzi mi nigdy do 90 stopni, zawsze przystaje równo na białej kresce, poniżej 90 czy to przez czujnik, czy cos innego?
  • Helpful post
    #10
    Heki
    Level 12  
    hej bene u mnie jest identycznie, jeżdze tak już trzy lata i nic, więc się nie przejmuj. :)
  • #11
    robell28
    Level 12  
    a może termostat mi taki od Vermetu(italy) pada co roku i zanim mi sie nagrzeje to akurat gasze silnik! a jeżdzisz na gazie czy na benzynie? jak na gazie to sobie taki szlauch przed filtrem powietrza sciągnij bo czasem ped powietrza (jak sciągniesz noge zgazu) "zgasi" motor. nara
  • #12
    piokie
    Level 18  
    Silnik krokowy w starszych modelach (przeważnie jeden wtrysk) to steruje poprzez dzwignie przepustnicą. gdy zimny silnik krokowy otwiera przepustnice. Natomiast gdy silnik krokowy działa na baypassie (w ukł. powietrza) przeważnie w silnikach wielopunktowym wtryskiem nazywa sie regulatorem biegu jałowego.
    Jesli chodzi o opelka to prawdopodobie za bogata miesznka (przyjmuje ze aparat zapłonowy jest dobry, słyszałem ze w tych modelach usterkowość ukł jest duza) to czujnik temp cieczy lub powietrza i czujnik połozenia przepustnicy.
    Jak nie mozesz zapalić podnieś klape poproś kogoś by przekręcił kluczyk a ty zobacz jak zachowuje sie silnik krokowy, jak duzo sie wysuwa.
    Ja stawiam na aparat zapłonowy lub czujnik połozenia przepustnicy.
  • #13
    KrystianL
    Level 11  
    Sprawdź proszę filtr paliwa. Ja kiedyś miałem to samo. 3 mechaników odwiedziłem. nawet byuł na badaniu komputerowym i nic.
    koszt wymiany nie jest duży

    Pozdrawiam
    Krystian
  • #14
    sledzik1102
    Level 11  
    kabulio wrote:
    Sprawdż też czujnik temperatury cieczy chłodzącej .


    jak sprawdzić ten czujnik ???
  • #15
    zbig10101
    Level 14  
    w Oplu są 2 czujniki:
    jeden do tablicy
    drugi do komputera.
    Można go sprawdzi mierząc omomierzem.
    W naczyniu pogrzac ciecz i tak
    20' C - 2950 ohm
    40' C - 1450 ohm
    70' C - 500 ohm
    100 ' C - 320 ohm
  • #16
    hedonity
    Level 12  
    Okazało się - ani pompa spalona ani mapy w komputerze się nie rozjechały. Pękły przewody wyprowadzajace paliwo pomiędzy pompą a deklem w zbiorniku paliwa ...