Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo - Ciekawostka.

T5 19 Sty 2013 20:49 5976 37
  • Pomocny post
    #31
    carrot
    Moderator Samochody
    Kupowałem ostatnio sworznie zwrotnicy do terrano I, firmy "555", wszystkie miały kalamitki.
    Tak na marginesie, w starym Wartburgu (wyglądał trochę jak Syrena i wydawał odgłos jak deszcz w rynnie ;) ) był zamontowany centralny system smarujący: 4 pedał, pompa i rurki/wężyki doprowadzające olej do wszystkich punktów smarowania zawieszenia
  • #32
    T5
    Admin grupy Samochody
    Ja miałem na myśli osobówki.Do aut terenowych to owszem są kalamitki.
    Na fotce jest mondeo z 99 roku.
    Fiata ,Stara, Żuka,Nyske ,Gazika, itp pamiętam ze szkoły i z wczesnej "kariery" zawodowej.Obsługa i smarowanie wszystkich punktów.
    W dobie lenistwa (lub na kacu) brało się smar na palec i leciało się po wszystkich kalamitkach. Całe szczęście tawotnicę dostawało się za "zasługi".Do tego dochodziła konserwacja podwozia (serwisowaliśmy w szkole pojazdy milicji) Skrobanie starej konserwacji i natrysk nowej.W miejsca niedostępne -pędzel.
  • #33
    robokop
    Moderator Samochody
    Żuk i wszystko co oparte na tym patencie z "wkrętkami" to była klasyka. Nowy dzwon, nowe wkrętki, a diagnosta nie podbijał przeglądu - zawieszenie na nowych częściach wykazywało luz od razu. Następne w kolejce było cieknące uszczelnienie wału silnika S21, potem "dupa" trzybiegowej skrzyni. Zawsze spod ośki "choinki" się sączyło.
  • Pomocny post
    #35
    bandi21
    Poziom 30  
    Zasadniczo to jeszcze amerykany to stosują.
  • Pomocny post
    #36
    autopoldi
    Poziom 23  
    W piątek składałem zawiechę w toyce hiace 4x4 z 2004 i tam w sworzniach też kalamitki w oryginalnych sworzniach. Górny zakładałem TRW to już bez. W częściach do amerykańców ściąganych zza wody kalamitka to standard (na mnie wrażenie robią końcówki do tych aut z gumkami bez sprężynek ).
    Do mnie przyjeżdżają jeszcze klienci maluszkami (2 dziadków), MB100, lubliny, mascott a i kaczyszka od czasu do czasu się trafi - także smarownica cały czas w użyciu.
  • Pomocny post
    #37
    AAnnddrrzzeejj
    Poziom 18  
    Witam
    Miałem kiedyś Wołgę ,kalamitki były nawet w zawiasach drzwi.Był centralny układ
    smarowania układu kierowniczego,czyli przy lewej nodze była pompka która tłoczyła smar przez cały układ kierowniczy aż do gałek.W instrukcji było napisane
    żeby raz na 100 km nacisnąć na tą pompkę.W instrukcji było napisane żeby w razie braku nowego oleju ,stary przesączyć przez lnianą szmatkę i wlać do silnika.
    Moja Wołga miała przebieg chyba 600 000 i na rok 12 000 przebiegu nie dolewałem
    oleju.
    Pozdrawiam.Andrzej.
  • Pomocny post
    #38
    wopor
    Poziom 32  
    Teraz pokolenie silikonu , teflonu to sie dziwi :D mam smarownice pneumata daje do 180 atm :D czasami se postrzelam zniej do wron jak mnie napie..........ją w dach szukając robali w rynnach, przednia zabawa dla mnie wrony cienko to widzą :D