Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1.9tdi 110km - Zimny nie wchodzi na obroty i dymi

18 Sty 2013 21:07 7050 12
  • Poziom 9  
    Jak w temacie jak jest zimny to wkręca się max. na 1600 obrotów i dymi na siwo, jak się rozgrzeje do 70 - 90 stopni to przestaje dymić i normalnie wkręca się na obroty.
    w aucie wymieniono rozrząd (na 100% dobrze sprawdzone przez 2 mechaników) pompa wtryskowa (ustawiony kąt i dawka), filtr paliwa, komputer. Błędów nie pokazuje. CZasami mruga kontrolka od świec żarowych. Proszę o pomoc gdyż nie mam już pomysłów (trzech mechaników w okolicy też rozkłada ręce).
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Najpierw robiłem sam z mechanikiem u mnie później oddałem do mechanika (znawca w dieslach i komputerach) Stwierdził nastawnik (pokazywał inną wartość jednego dnia a inną po kilku godzinach) to wymienił, objawy nie przeszły więc stwierdził że coś z dołem pompy - wymienił, jak to nic nie dało wymienił sterownik silnika i dalej to samo. Jeździłem do innych ale nie wiedzą co mu może być.

    Dodano po 19 [minuty]:

    wkradł się mały błąd po wymianie sterownika pojawił się błąd:
    1282 Zawór rozdzielczy klapy kolektora ssącego
    przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY
    18025 Kontrolka świec żarowych - zwarcie do masy
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
    Czy ten zawór może być przyczyną?
  • Poziom 10  
    możesz podać oznaczenie silnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Przed wymianą rozrządu było OK ? Jak to było że zauważyłeś że dymi i ze się nie wkręca?
  • Poziom 13  
    No to obstawiał bym na winie pompy. Na samym dole masz tłoczek który przestawia zapłon i tam właśnie zbierają się wszelkie nieczystości i woda. Kąt wtrysku zatrzymał się na wczesnym zapłonie i dlatego jak zimny dymi na biało i nie wkręca się na obroty. A gdy rozgrzeje się jest git.
    Ale nie zmieniał bym od razu pompy Ekolodzy dalej nie czytają ;)
    Ja bym zrobił tak 50% szans powodzenia.
    Do litrowego słoja nalał bym pół litra oleju i pół litra ropy.
    Dobrze wymieszał po czym odłączył bym zasilanie i powrót pompy od filtra paliwa.
    Węże od filtra do pompy (zasilający,powrót paliwa) wsadził bym do słoika z ślizga mieszanką może tłoczek zacznie znów pracować i regulować zapłon.
    Dobrze by było gdybyś podczas tego zabiegu podłączył auto pod VAG i włączył BS004 wtedy własnie pracuje ten tłoczek. Daj znać powodzenia.
  • Poziom 9  
    Ale czy to możliwe że kolejna pompa jest zła? Wymieniłem pierwszą (faktycznie w środku był nalot rdzy) na używaną - objawy te same. Mechanik kazał wymienić nastawnik to wymieniłem - to samo, później mówi że coś z dołem pompy nie tak (tak jak Ty piszesz) więc wymienił pompę na inną i dalej to samo :(
    Dzisiaj odkręciłem powrót i sucho paliwo nie leci... podłączyłem paliwo z wężyka z lejkiem i ledwo co ubywa. Po chwili dodawania gazu i puszczania zaczął normalnie wkręcać się na obroty i przestał dymić.
    Zrobić tak jak piszesz? Nie zaszkodzi mu to?
  • Poziom 13  
    Wysłałem ci pw bo zgadywanka do niczego nie prowadzi.
  • Poziom 9  
    Zrobiłem jak radziłeś: mixol z ropą w słoiku i dałem mu wypalić ok. litra tego 'specyfiku'. Jutro zobaczymy czy jak odpali to czy wejdzie na obroty - dam znać.
  • Poziom 9  
    Dalej to samo... jakby rzadziej ale z raz w tygodniu dalej dymi i nie wchodzi powyżej 1800 obrotów.
  • Użytkownik usunął konto