Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brother DCP-357C zły druk norm - Źle drukuje na normalnej jakości, dobrze na wys

simong 19 Sty 2013 00:20 4977 4
  • #1 19 Sty 2013 00:20
    simong
    Poziom 8  

    Witajcie,
    przejrzałem wiele tematów z brotherem w tej sprawie, ludzie mają podobne problemy, ale raczej takie, że czarny w ogóle nie drukuje, a mi drukuje dobrze na wysokiej, ale słabo na normalnej jakości.

    sunlux (nazwa Forumowicza) robił test kropelkowy, nie wiem co to jest, a może by pomogło więc pierwej proszę o tę informację, tzn. jak wykonać ten test kropelkowy? A Ściślej, mój problem: używam już od 3-4 lat zamienników, drukarka (Brother 357C) ma 5 lat. Pewnego razu kupiłem jakiś feler nie pamiętam jakiej firmy, ale dwa takie kupiłem. Pierwszy kiepski, wymieniłem i wyrzuciłem, drugi niby ta sama firma ale drukował dobrze, potem kupiłem jeszcze kilka, żeby nie tracić atramentu, włożyłem tasiemkę, aby czujnik nie wykrył, że już się atrament kończy, kiedy tak naprawdę jeszcze go trochę zostaje. Nie wiem czy to to było powodem awarii - w żółtym zrobiłem tak samo i żółty drukuje lux - AWARIA: tusz czarny drukuje na normalnej jakości w taki sposób, że trudno się jest tego doczytać. Na druku testowym drukuje się tylko kilka prostokącików (patrzcie pierwszy rysunek, który załączył p. 'sunlux'). Jednakże na wysokiej jakości drukuje bez zarzutu. Zamieniłem czarny z niebieskim. Efekt był taki że niebieski też nie drukował na normalnej jakości dobrze, kiedy był na miejscu czarnego; czarny z kolei miał czasem niewielkie problemy z wydrukiem, (gdy wstawiony tam, gdzie był kolor niebieski), ale nie były one zbytnio zauważalne, co pozwala przypuszczać, że na 95% problem nie leży po stronie atramentu. Jeśli mieliście już podobne doświadczenia to proszę o pomoc, z góry dziękuję!

    PS czy czeka mnie czyszczenie dysz, jak to pokazano tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7359913#7359913 ?

  • Pomocny post
    #2 19 Sty 2013 14:21
    endriuf
    Spec od drukarek

    Jeśli na teście dysz brakuje prostokątów to trzeba zrobić czyszczenie głowicy. Na początek z panela drukarki. Jeśli nie pomoże to wyjąć głowicę, zanurzyć dysze w płynie udrożniającym na kilka godzin. Czasami pomaga użycie myjki ultradźwiękowej. Po tych zabiegach montujesz głowicę w drukarce i robisz czyszczenie głowicy z panela aż do uzyskania poprawnego wydruku testowego. Jeśli brak efektów to głowica do wymiany. Sprawa raczej nieopłacalna (koszt 200-300zł).

  • #3 19 Sty 2013 16:25
    simong
    Poziom 8  

    Bardzo dzięki za te obszerne info, tylko właśnie w tym problem caly że nie wiem jak zrobić to czyszczenie głowicy bez płynu - z panela drukarki, bo z tego co wiem, to wiąże się z wyłączeniem jej z kontaktu, potem włączniem jej i przytrzymaniem jakiegoś przycisku a potem dopiero wybraniem odpowiednich opcji, jeśli już ktoś robił na brotherze to bardzo proszę o pomoc.

  • Pomocny post
    #4 19 Sty 2013 22:53
    sunlux

    Poziom 20  

    simong napisał:
    Bardzo dzięki za te obszerne info, tylko właśnie w tym problem caly że nie wiem jak zrobić to czyszczenie głowicy bez płynu - z panela drukarki, bo z tego co wiem, to wiąże się z wyłączeniem jej z kontaktu, potem włączniem jej i przytrzymaniem jakiegoś przycisku a potem dopiero wybraniem odpowiednich opcji, jeśli już ktoś robił na brotherze to bardzo proszę o pomoc.


    Witam
    Czyściłem już kilka drukarek Brothera i tylko w jednym przypadku nie pomogło ponieważ była uszkodzona elektronicznie głowica. Jeśli nie pomaga zwykłe czyszczenie z poziomu menu drukarki ja używam płynu do udrażniania.
    Podstawa to porządny płyn udrażniający.
    W moim przypadku ten ze znanego serwisu aukcyjnego nie sprawdził się.
    Zakupiłem płyn firmy OCP (namiary na PW).
    Czyszczenie i udrażnianie w wersji łatwej i szybkiej:
    1. Po włączeniu drukarki przy zamkniętej pokrywie wyłączyć ją od razu z kabla zasilającego kiedy głowica jest na środku (czasami trzeba kilka razy popróbować).
    2. Podłożyć kilka warstw ręczników jednorazowych pod głowicę i zmienić je w czasie udrażniania (wstrzykiwania płynu) aby nie nastąpiło przelanie z tego ręcznika niżej.
    3. W aptece kupujemy, jak dobrze pamiętam, zestaw do drenażu gdzie występuje idealnej średnicy przeźroczysty wężyk (koszt chyba 50gr) oraz jak największą strzykawkę (podobna cena).
    4. Wyciągamy zbiorniczki z tuszem, nakładamy wężyk na strzykawkę i zaciągamy płyn udrażniający do strzykawki przez ten wężyk, najlepiej usunąć pęcherzyki powietrza, długimi szczypcami wciskamy wężyk do wystających rurek w które wchodzą normalnie zbiorniczki z tuszem. Delikatnie wstrzykujemy płyn udrażniający aż ręcznik podłożony pod głowicą straci kolor tuszu i wyraźnie będzie widoczny kolor płynu udrażniającego (OCP jest żółty), umieszczamy zbiorniczek z tuszem aby płyn nie wylał się z układu. Identyczną procedurę przeprowadzamy dla wszystkich kolorów (lub tylko dla tego z którym jest problem...).
    5. Tak napełniony układ płynem udrażniającym zostawiamy na kilka godzin - dystrybutor uważa że od 3-6 godzin. Jeśli nie pomoże to wykonując jeszcze raz tą samą procedurę można spróbować zostawić na całą noc.
    6. Po tym czasie wyciągamy ręcznik spod głowicy, zakładam że wszystkie zbiorniczki z tuszem są założone, włączamy drukarkę i przeprowadzamy normalną procedurę czyszczenia zbiorniczków z tuszem spod menu taka ilość razy, aż zaczną pojawiać wszystkie kolory.

    Jeśli nie pomoże to procedura bardziej zaawansowana: wymontowanie głowicy i ustawiając ją nad np. koszem z rozłożonym ręcznikiem z większą siłą wstrzykiwanie płynu udrażniającego - widać wtedy czy z każdego koloru głowicy powstaje prawidłowo linia mgiełki.

    Na forum jest gdzieś opisana procedura wejścia w menu serwisowe i reset ilości kropelek jednak z moim przypadku ta procedura nigdy nic nie pomogła.

    Pozdrawiam, mam nadzieje, że pomogłem.

  • #5 20 Sty 2013 00:29
    simong
    Poziom 8  

    Tak, bardzo dziękuję, w razie czego, będę pytał dalej.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME