Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik z Biedronki 2013

adbok 09 Sty 2014 21:00 130011 157
  • #121
    raalffi
    Poziom 16  
    Tak przyjęli bez problemu i nawet nie pytali dlaczego oddaję.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #122
    rafal2shae
    Poziom 11  
    Też oddałem, mam zwrot pieniędzy.
  • #123
    Trabi
    Poziom 36  
    Biedronka nigdy nie robiła problemów ze zwrotami. Albo nie mają problemu ze zwrotami do producenta, albo boją się popsucia opinii albo... "wiedzą co sprzedają" i nie chcą iść na wojnę z klientami :) . Sam parę rzeczy oddawałem i nigdy nie było problemu; nigdy nie pytali "dlaczego?". Ale też wiele rzeczy nadal mam i działają poprawnie :)
  • #124
    max1041
    Poziom 10  
    Witam. Kupiłem prostownik sena z biedronki. Niby ładuje ale zbyt krótko. Akumulator samochodowy kwasowy 60Ah napięcie przed ładowaniem 12V, ładowanie trwa tylko 30 minut i pokazuje że naładowany. Nie ma znaczenia czy to zwykły tryb czy zimowy. Wydanie mi się niemożliwe żeby go tak szybko naładował. Czyżby prostownik jest uszkodzony ?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #125
    shadow0013
    Poziom 34  
    max1041 napisał:
    Witam. Kupiłem prostownik sena z biedronki. Niby ładuje ale zbyt krótko. Akumulator samochodowy kwasowy 60Ah napięcie przed ładowaniem 12V, ładowanie trwa tylko 30 minut i pokazuje że naładowany. Nie ma znaczenia czy to zwykły tryb czy zimowy. Wydanie mi się niemożliwe żeby go tak szybko naładował. Czyżby prostownik jest uszkodzony ?

    Może akumulator jest naładowany albo zasiarczony okaże się po nadejściu mrozów. Prostownik prawdopodobnie wyłącza sie po osiągnięciu maksymalnego napięcia ładowania. Doczytaj instrukcję może są podane jakieś parametry.
  • #126
    max1041
    Poziom 10  
    Przy temp 0 st, godzinę po takim ładowaniu aku ma napięcie 12,15V. Tak jak piszesz prostownik po osiągnięciu 14,4V wyłącza się bo myśli że aku jest naładowany i przechodzi w tryb podtrzymania około 13,3V. Akumulator raczej nie powinien być zasiarczony ma 2 lata Varta blue. Dziś też ładowałem, napięcie aku przed ładowaniem 12.1V czas ładowania 25 minut i prostownik pokazuje Full :-/ Aku odłączony od instalacji auta. Po około godzinie napięcie aku 12.2V czyli nic więcej.
  • #127
    turo204
    Poziom 10  
    Witam

    Mam ten prostownik, i mam pytanie:
    Posiadam prostownik własnie z biedronki i akumulator z auto landu maxim chyba 74A 680A i wczoraj akumulator ładował się aż godzinę. Czy to świadczy o tym że akumulator mam do niczego? ma tylko 2 lata w sumie.... a może ta "ładowarka" taka?? Auto to toledo II 1,9 110KM
  • #128
    max1041
    Poziom 10  
    turo204 ja oddałem ten prostownik i kupiłem ten z Lidla wydaje mi się lepszy. W godzinę to na pewno się akumulator nie naładował do 100%. Na dworze teraz jest mróz i jak przyniesz aku do domu to samo to że jest ciepło podwyższy napięcie na aku. W przyszłym roku kupię jakiś porządny automatyczny albo zwykły z transformatorem.
  • #129
    turo204
    Poziom 10  
    ja go kupiłem już z rok temu.... raczej nie przyjmą już go. Odnośnie mojego postu wyżej. Dodam że udało mi się odpalić auto i auto chodziło jakieś 5 minut potem odłączyłem aku i pod ładowarkę. Może alternator z auta podniósł wartości akumulatora i dlatego ładował się aku tą godzinę tylko. Mogło tak być??
    Jeżeli mam racje to te ładowarki są do du....


    Czy ten byłby lepszy do ładowanie pełnego akumulatora ??
    http://allegro.pl/bass-polska-prostownik-samochodowy-6v-12v-15a-i3868819347.html
  • #130
    max1041
    Poziom 10  
    Jak masz paragon to muszą przyjąć jest 2 lata gwarancji, a możesz żądać zwrotu gotówki. To że odpaliłeś auto to na pewno podniosło napięcie na aku a ten prostownik ładuje do osiągnięcia napięcia a nie jak aku przestaje "pobierać prąd" od prostownika. Tylko tyle że nie przeładujesz aku. Ten prostownik z allegro na pewno naładuje aku do prawie 100% ale może też go przeładować i dlatego trzeba monitorować proces ładowania, żeby nie wygotował się elektrolit bo w aku bezobsługowym go nie dolejesz. Aczkolwiek w necie znalazłem filmik gdzie wierci się otwory w górnej pokrywie i tak dolewa sie wody destylowanej do poszczególnych cel, a korkami potem są plastikowe śruby. Sam zrobiłem tak w aku bo już trochę płyty były odkryte :-/ Plastikowych śrub nie mogłem nigdzie dostać więc zaślepiłem korkami od mebli (nóżki od mebli), dolałem naładowałem i śmiga aż miło.
  • #131
    turo204
    Poziom 10  
    Czyli dobrze rozumuje. To teraz proszę o poradę jaki najlepiej kupić żeby dobrze ładował i nie był drogi. Mogą być linki na PW także. Monitorować mogę bo i tak muszę aku targać na 4 piętro do mieszkania :P
    Czekam na propozycję. A ten spróbuje oddać.....

    Wczoraj pożyczyłem prostownik od kolegi.
    Po podłączeniu pokazywał mi 4A, szybko zmalało do 2A (po 1-2minutach) po 10minutach było na mierniku 1,3A. ładowałem od 0:15 do godziny 7:30. rano ładował 0,78A jak się nie mylę i 15,5V. po odłączeniu aku i odczekaniu godziny miałem na aku 12,93V.

    Czyli wychodzi na to że ten prostownik lepiej (bardziej skutecznie) ładuje akumulator?

    Kolejne pytanie moje to kiedy akumulator jest przeładowany i jak to sprawdzić.



    Moderowany przez Dzimi:

    Post nie ma nic wspólnego z głównym tematem dyskusji. Proszę trzymać się głównego wątku.

  • #132
    sielu1
    Poziom 1  
    Witam posiadam drugą zimę ten prostownik i daje radę z fabią czy pandą 1.3jtd (obydwa pod chmurką garażowane) i nie martwię się o przeładowanie . Mam jeszcze z impulsowych badziewie z rączką i rzędem diód na alledrogo poniżej 50zł ale to nie daje rady zimą pokazuje że naładowany a rozrusznik ledwo kręci. Pozdrawiam
  • #133
    jackuc
    Poziom 19  
    Ja kupiłem wczoraj w Realu za 99 zł. Te pozostałe prostowniki co stały na półce nie budziły jakoś mojego zachwytu.
    Tydzień temu chciałem odpalić auto po 5 tygodniach stania w garażu i zonk. Na szczęście pomógł sąsiad z prostownikiem.
    Ten kupiłem "na zaś", będzie użyty pewnie kilka razy. Martwi mnie tylko, że jak piszecie on nie ruszy mocno rozładowanego aku (miałem tydzień temu 5.8V), ale też ktoś pisał, że zacznie ładowanie z 6V a potem przełączy na 12V. To jak to jest ?
    Jak nie ruszy to chyba go oddam bo tak to bez sensu trochę, po prostu w najbardziej potrzebnym moemencie będzie nieużyteczny.

    Dzięki za info

    PS. Wczoraj podładowałem aku i wszytsko było ok - najpierw czerwona dioda charging a potem również czerwona full.
  • #134
    Meher
    Poziom 11  
    Wracając do tematu taki "prostownik" z Biedronki czy Lidla testowałem. Do domu wystarczy. Parametry nie oszałamiają ale do samochodów osobowych za wiele nie trzeba. Biorąc pod uwagę wykonanie przez małe chińskie rączki to przez pierwsze kilka godzin jednak bym nadzorował ten konkretny zakupiony egzemplarz bo powtarzalność prawidłowego wykonania prostowników jest różna.
  • #135
    tempik
    Poziom 1  
    witam
    ładowało ustrojstwo dobrze aku 100Ah przez rok... aż ostatnio zostawiłem na noc bez nadzoru. Rano w garażu wywalone esy. otwieram puszkę a w środku wszystko osmolone. prostownik leżał w bagażniku, dobrze że nic nie spłonęło. Już nigdy nie zostawię żadnego super hiper automatu bez nadzoru....
    mam dużo klocków z rozbiórek więc postanowiłem go reaktywować.
    wymieniłem uwalony mostek(1) na dużo solidniejszy, MOSFET(2) też uwalony wymieniony na też dużo konkretniejszy. rezystory R3-R7 osmolone ale chyba działają.
    nie wiem natomiast co to jest, a raczej był element (3), chyba zenerka ale na jakie napięcie powinna być? działa ona jako zabezpieczenie? można ją wywalić?
    Prostownik z Biedronki 2013
  • #136
    Trabi
    Poziom 36  
    "Odważny" jesteś - zostawiać ładowanie bez nadzoru... W życiu bym tego nie zrobił. Dobrze, że fura i garaż/dom nie poszły z dymem.
  • #137
    bestboy21
    Poziom 39  
    Najbardziej niezawodny prostownik....
    Prostownik z Biedronki 2013 Prostownik z Biedronki 2013
    Prostownik z Biedronki 2013

    Odporny na zwarcie i wyładowania atmosferyczne, zgodny z normami PRL9001 :lol:

    Wiem że zaraz moderatora będą palce świerzbić ale nie mogłem się powstrzymać, kiedyś tak sobie ludzie radzili a akumulatory żyły po 5-6lat, ale ludzie wiedzieli co robią a teraz mamy automaty z procesorami i co z tego.
  • #138
    SKM 1964
    Poziom 33  
    Kiedyś przez dobór żarówki sam tak ładowałem. Dobierając reflektorową od ciężarówki na 24V można było uzyskać inne prądy ładowania. :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Widać było po żarówce kiedy aku dochodził do siebie.
  • #139
    bestboy21
    Poziom 39  
    SKM 1964 napisał:
    Kiedyś przez dobór żarówki sam tak ładowałem.Dobierając reflektorową od ciężarówki na 24 V można było uzyskać inne prądy ładowania. :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Widać było po żarówce kiedy aku. dochodził do siebie.


    Można też było dać tylko jedną diodę, równolegle żarówkę ~2-3W (np. z kontrolek) a szeregowo 20-50W... i było odsiarczanie w pakiecie.
    L2 - duża
    L4 - mała
    Prostownik z Biedronki 2013
    Czyli znowu nokaut dla wynalazku z biedronki - bo jest funkcja konserwacji .... bez procesorów :lol: :lol:
  • #140
    Jericho24
    Poziom 20  
    gasma napisał:
    Zakupiłem kilka dni temu to ustrojstwo i wbrew pozorom całkiem fajnie sobie daje rade.
    Witam!
    Jak się prostownik sprawuje po 2 latach? ;)
  • #141
    Trabi
    Poziom 36  
    Ja mam kupionego w LIDL-u, ale to jest to samo. Po prawie trzech latach (czasami bardzo intensywnego użytkowania) sprawuje się b.dobrze bez ani jednego zająknięcia. Właśnie teraz ładuje mi akumulator skutera.
  • #142
    Jericho24
    Poziom 20  
    Pożyczyłem biedronkową ładowarkę od sąsiada celem podładowania aku z auta.
    Zanim podłączyłem "biedronkę", aku podładowałem prostownikiem do wózków inwalidzkich 12V/6A - duża i trochę ciężka.
    Po ok 4h ładowania prostownik ten daję napięcie 15,2V. Biedronka świeżo podłączona wskakuje na 14,7V i spada do ok 14,5V i po paru minutach pokazuje FULL. Na trybie zimowym na razie ładuje.
    Po 10min pokazuje ok 14.8V.
    Po 30 min dalej ok 14.8V. Słychać bąbelki. Po przełączeniu na zwykłe ładowanie od razu pokazuje FULL.
    Na chwilę podłączyłem większy prostownik. Napięcie stale na nim rosło, aż przy 15,7V odłączyłem go, bo nie mógł się zatrzymać i do tego elektrolit niewiele bardziej bąbelkował niż przy biedronce.

    Napięcia mierzone na zaciskach akumulatora podczas ładowania.
  • #143
    adambyw
    Moderator Akustyka
    TOMEO napisał:
    A fabrycznie jest w nim jakiś bezpiecznik zamontowany ?
    bestboy21 napisał:
    Nic tam nie widzę , ale fabryczny mostek jest taki słaby że w razie czego robi za bezpiecznik.

    Koło wsuwki wejściowej jest takie okrągłe coś, zwane bezpiecznikiem TR5 - T1,6A 250V.

    tempik napisał:
    nie wiem natomiast co to jest, a raczej był element (3), chyba zenerka ale na jakie napięcie powinna być?

    Zasilacz jest zbudowany jak dobrze odczytałem symbol na UC3844.
    Z1 jest na 18V (zmierzone), co potwierdzają schematy dostępne na sieci.
  • #144
    ivecowiec
    Poziom 1  
    Witam wszystkich
    Mam pytanie do posiadaczy automatycznych "prostowników" SENA...
    Jeśli urządzenie pokaże naładowany aku, a z upływem czasu jego napięcie spadnie, to czy u Was ładowarka ta zacznie zwów ładować?
    U mnie napięcie spadło do 10.8v (celowo obciążyłem akumulator) a sprzęt ten nadal pokazywał "FULL". Traf chciał że akurat była krótka przerwa w dostawie energii więc proces ładowana został wznowiony. Czyżby prąd podtrzymania był tak optymalny że wszystkie aku na mrozie nie stracą napięcia ale tez nie zostaną przeładowane???
  • #145
    bestboy21
    Poziom 39  
    Nie ma czegoś takiego jak prąd podtrzymania, w trybie Stby prostownik przechodzi w tryb źródła napięciowego , jeden akumulator będzie pobierał 100mA a jakiś klocek z traktora 700mA - napięcie będzie zawsze 13.7 (tak brzmi teoria poprawnie działającego prostownika).
  • #146
    rstlen29
    Poziom 15  
    Prostownik ma w sobie przekaźnik i dopiero gdy on się załączy następuje ponowne ładowanie - po osiągnięciu napięcia 14.4V rozłącza ładowanie.
    Krótkotrwała przerwa jeśli jest na tyle krótka ze nie powoduje rozłączenie podtrzymania przekaźnika umożliwia ładowanie dalej. lecz wszystko to odbywa się po stronie zasilania z prostownika.
    Akumulator służy tylko jako obciążenie żeby prostownik "wiedział" co ma robić i jak długo. Wystarczy podłączyć akumulator którego w żaden sposób naładować się nie da bo nie osiąga napięcia 14,4V i ładuje cały czas ale poniżej 10,5V urządzenie nie powinno się już uruchomić.
  • #147
    jackuc
    Poziom 19  
    Chyba nie do końca.
    Miałem mocno rozładowany akumulator bo miał napięcie 5.8V
    Jak pisałem wcześniej udało się bez problemu. Prostonik "zbadał" aku I najpierw przełączył się w tryb ładowania 6V a potem automatycznie na 12V.
    Także z zakupu jestem zadowolony, pomogłem sobie oraz koledze w potrzebie.
  • #149
    kosa0202
    Poziom 2  
    Panowie kupiłem dzisiaj prostownik Seny( promocja w Tesco za 69.99 ;) ) i mam do was pytanie. Po podłaczeniu aku do prostownika najpierw zapala mi sie dioda ze wykrywa go jako 6v , potem za jakies 5 sek zmienia sie na 12 v i chwile pozniej zielona dioda full. Akumulator mialem wyjety z motocykla z 4 miesiace temu i od tamtej pory lezal u mnie w domu na polce. Dioda Standby czaly czas swieci. Fakt taki ze nie mialem problemu nigdy z odpaleniem motocykla a sam akumulator to 12v
    8.6Ah.Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Sam przycisk Mode nie reaguje po nacisnieciu i nie chce zmienic na ,,tryb zimowy" czy to normalne ? :D

    Dodano po 1 [godziny]:

    No i mam nowy problem ;) Odłączyłem na chwile prostownik i podłączyłem ponownie i po rozpoznaniu 12v wyskakuje mi błąd o złym podłączeniu. Próbowałem juz z 3 razy i ciągle to samo.Chyba czeka mnie jutro kurs do Tesco ;/