Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Prostownik z Biedronki 2013

adbok 06 Feb 2013 17:27 139782 157
Altium Designer Computer Controls
  • #91
    morcin2
    Level 18  
    zalezy jakiej pojemnosci , szybciej sie naładuje albo wcale sie nie naładuje
  • Altium Designer Computer Controls
  • #92
    ^ToM^
    Level 41  
    tacim wrote:
    To taki prostownik do moto się średnio nadaje. Bo prąd ładowania powinien być ok 1A a on ma chyba 3,8 .


    Ma funkcję ładowania małych akumulatorów prądem 0,7A.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zygfryd.W wrote:
    To możesz kolego używać co najwyżej do doładowywania akumulatora w okresie np zimy. Ale prostownikiem tego nie nazywaj, to zabawka tak naprawdę. A już na peweno nie uwierzę w te 4A :P


    Wiara tu nie ma nic do rzeczy. Mam taki z Lidla i wyciąga 4A. Można to łatwo sprawdzić na mocno rozładowanym akumulatorze.

    Z mojej strony polecam to urządzenie. Po prostu się sprawdza. Można ładować bez odłączania akumulatora od pojazdu. Maksymalne napięcie ładowania wynosi w przypadku mojej sztuki 14,5V
  • #93
    jet20
    Level 11  
    Widze że niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem aku 6V ładuje 0.8A ten prostowniczek a 12V 4.2A zekomo
  • #94
    ^ToM^
    Level 41  
    jet20 wrote:
    Widze że niektórzy nie potrafią czytać ze zrozumieniem aku 6V ładuje 0.8A ten prostowniczek a 12V 4.2A zekomo


    A niektórzy nie potrafią pisać poprawnie a to świadczy o braku sprawnego rozumowania właśnie;)))
    Prostownik ma możliwość ładowania akumulatorów zarówno 6V jak i 12V prądami 0,7A i około 4A. Zatem nadaje się i do samochodu i do motocykla.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #95
    kamoreks
    Level 14  
    Ale motocykle mają akumulatory 12V. Stare motorowery miały instalacje 6V i ew. zabytkowe motory.
  • #96
    ryshard
    Level 15  
    I ciągniki rolnicze mają często konfigurację 2x6V, więc ładowanie każdego z nich osobno jest bardziej odpowiednie niż połączonych szeregowo z 12V. Ale przy pojemnościach bliskich 200Ah to ten prostowniczek raczej odpada, mimo to mam go kupionego i dzisiaj sprawdzę jakim prądem i przy jakim napięciu będzie ładował akumulator 6V 165 Ah.
  • #98
    tktktk6
    Level 9  
    Witam, posiadam prostownik z biedronki ten o którym tu mowa i pozwole sobie odświeżyć temat: otóż podłączam padnięty aku 12v, po kilkunastu minutach juz zapala sie kontrolka full (ale chce zaznaczyć ze jest ona czerwona, a w instrukcji jest napisane, że po naladowaniu zapali sie zielona kontrolka... -taki szczegół).
    Wyczytałem też tutaj na forum w tym temacie , że jak aku jest dentka to załącza się tzw. tryb konserwacji prądem impulsowym. Otóż teraz moje pytanie, co to w ogóle znaczy? nie jestem specjalistą w tej dziedzinie stąd to moje pytanie, czy mam ten aku trzymać podłączony jak sie zapaliła ta kontrolka full? Jak tak jak długo? bo robie już drugą próbę ładowania, ostatnio ładowałem w taki sposób dobę i ako po 2 dniach stania w aucie na dworze (lekki mróz) znowu padło, czy jest sens go ładować w ogóle czy już jednak kupić nowy akumulator.
    z góry dzięki za odp.
  • #99
    tktktk6
    Level 9  
    ponawiam powyższe pytanie, może ktoś jednak mi coś odpisze?:)
  • #100
    ryshard
    Level 15  
    Twój akumulator posiada jakąś tam pojemność, którą prostownik ustawi, tyle że pewnie niższą niż była ona jak akumulator był nowy. Niskim prądem doładuje go do napięcia 14,4V i 14,7V w trybie zimowym, potem będzie utrzymywał to napięcie konserwacyjne, aby nie przeładować akumulatora. Jeśli akumulator się szybko ładuje i po dwóch dniach nie kręci to już raczej doszedł swoich dni, będzie cieplej będzie mu lżej i może Ci jeszcze lato przejeździ ale na następną zimę to już na pewno czeka Cię wymiana. Nie powiem na 100%, bo nie chce wprowadzić w błąd, ale chyba i u mnie dioda full ma kolor czerwony.
  • #101
    tktktk6
    Level 9  
    dzięki za odp, no to chyba zakupie nowy aku wtedy, bo w mrozie po 2 dniach jak postoi auto to już jest koniec aka, ładuje już go tak 2gi dzień, jutro podłącze tylko , żeby dojechać po nowy :)

    Dodano po 53 [sekundy]:

    tktktk6 wrote:
    dzięki za odp, no to chyba zakupie nowy aku wtedy, bo w mrozie po 2 dniach jak postoi auto to już jest koniec aka, ładuje już go tak 2gi dzień, jutro podłącze tylko , żeby dojechać po nowy :) ps. ale ładuje go w domu to chyba nie jest tryb zimowy...
  • #102
    Artek_łódź
    Level 17  
    Przepraszam a jak mam takie pytanie, czy ten prostownik nadawałby się do naładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego w odkurzaczu bezprzewodowym? Dane z baterii: Chiway battery Sj6V3, 2Ah (20hr), dane z ładowarki 6.0V - 200mA.
  • #103
    bestboy21
    Level 40  
    Artek_łódź wrote:
    Przepraszam a jak mam takie pytanie, czy ten prostownik nadawałby się do naładowania akumulatora kwasowo-ołowiowego w odkurzaczu bezprzewodowym? Dane z baterii: Chiway battery Sj6V3, 2Ah (20hr), dane z ładowarki 6.0V - 200mA.


    Prostownik wyłączy się prawie od razu, za mała pojemność akumulatora i napięcie szybko wzrośnie a ten prostownik jest "głupi".
  • #104
    p08
    Level 2  
    Witam

    Zakupiłem ostatnio prostownik o którym mowa (6/12V Sena). Niestety w opakowaniu brak instrukcji obsługi. Może mógłby ktoś zeskanować, ew. podać jakiś link do instrukcji tego prostownika.

    Pozdrawiam
  • #105
    rstlen29

    Level 22  
    Mogę potwierdzić że nowy akumulator o dużej pojemności naładowany został prawidłowo ładowarką z Lidala. Po przeliczeniu czasu i prądu jakim był ładowany w przybliżeniu osiągnął wartość Ah podana na akumulatorze
    Faktycznie prąd nie przekraczał wartości miedzy 2 a 3 A więc troche to trwało za to bezpiecznie odłączył ładowanie po osiągnięciu właściwego napięcia.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Prostownik z Biedronki 2013 Witam

    w odpowiedzi na powyższy post dla p08

    Chciałem sie zapytać czy o ten sam prostownik chodzi:

    http://www.sena.com.pl/index.php?page=catalog&catId=131&proId=776

    Mam jakiś z nim drobny dylemat chodzi o jego prawidłową prace w zakresie napięcia ładowania 12,5 -14V cały czas przekaznik impulsowo przerywa napięcie i nie wiem czy to jest takie jego działanie czy coś w układzie układu scalonego i tranzystora sie uszkodziło.
  • #106
    p08
    Level 2  
    rstlen29 wrote:
    Mogę potwierdzić że nowy akumulator o dużej pojemności naładowany został prawidłowo ładowarką z Lidala. Po przeliczeniu czasu i prądu jakim był ładowany w przybliżeniu osiągnął wartość Ah podana na akumulatorze
    Faktycznie prąd nie przekraczał wartości miedzy 2 a 3 A więc troche to trwało za to bezpiecznie odłączył ładowanie po osiągnięciu właściwego napięcia.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Prostownik z Biedronki 2013 Witam

    w odpowiedzi na powyższy post dla p08

    Chciałem sie zapytać czy o ten sam prostownik chodzi:

    http://www.sena.com.pl/index.php?page=catalog&catId=131&proId=776

    Mam jakiś z nim drobny dylemat chodzi o jego prawidłową prace w zakresie napięcia ładowania 12,5 -14V cały czas przekaznik impulsowo przerywa napięcie i nie wiem czy to jest takie jego działanie czy coś w układzie układu scalonego i tranzystora sie uszkodziło.


    Mój troszkę inaczej wygląda, natomiast strona producenta http://www.sena.com.pl jest cały czas w przebudowie.

    Prostownik z Biedronki 2013
  • #107
    pawel_20044
    Level 2  
    Witam zakupiłem prostownik z Biedronki SENA czy ktoś miał taki problem że po podłączeniu rozładowanego 12V akumulatora żelowego 44amper świeci 6V i mruga lampka LED oznaczająca złe podłączenie? Przy innym naładowanym do połowy działa dobrze.Nie wiem czy wina jest w akumulatorze? Może być uszkodzony, ale był nowy nie używany tylko rozładowany.
  • #108
    maszakow
    Level 12  
    POnieważ znów pojawiły się prostowniki Seny w Biedronce, postanowiłem wtrącić swoje trzy grosze do tematu.
    z postów wnioskuję że prostownik z Biedronki ma to samo co prostownik z Lidla. pierwszy widziałem z daleka a drugi macałem :) - W drugim wyraźnie stoi w instrukcji że prostownik NIE RUSZY ze skrajnie rozładowanym akumulatorem - żeby zadziałał, napięcie akumulatora musi być wyższe od 7,5V.
    Z postu pawła_20044 wnioskuję że biedronkowy ma podobne ograniczenie. tak więc kolego pawle - najpierw podłącz swój akumulator pod coś mniej skomplikowanego na parę godzin - a potem dopiero pod ładowarkę z Biedronki. PO prostu przegiąłeś z rozładowaniem swego AKU i jego napięcie spadło poniżej 6V... Dlatego biedronkowa wykrywa go jako akumulator motocyklowy :)
  • #109
    pawel_20044
    Level 2  
    Witam tak też zrobiłem rozładowany akumulator podłączyłem pod normalny prostownik na 8 godz. a po podłączeniu ładowarki z biedronki zaczęła działać normalnie. Tylko za te 8 godz. AKU naładował się całkowicie.To jest nowy akumulator nigdy nie używany nie wiem czemu nie trzyma żelowy 44 amper 12V.Drugi AKU 100 amper ładowałem 48h ładowarką z biedronki. Mam takie jeszcze pytanie bo po naładowaniu ładowarka przechodzi w stan podtrzymania, tylko wydaje się mi że powinno to jakoś sygnalizować. Dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu ładowarki pokazuje pełne naładowanie przez jakiś czas, a za chwilę ponownie pokazuje że ładuje.
  • #110
    romsal
    Level 2  
    Witam , zakupiłem ten prostownik SENA kilka miesięcy temu i po naładowaniu akumulatora zapaliła się lampka full na zielono ( jak pamiętam ) Po ładowaniu dzisiaj zapaliła się lampka full na czerwono . Nie wiem co to znaczy , w instrukcji jest tylko informacja , że zapala się na zielono . Pani z działu technicznego z SENY powiedziała , że prostownik działa poprawnie a w instrukcji jest błąd i dioda powinna być koloru czerwonego . Nie jestem przekonany do jej wypowiedzi , ponieważ pamiętam , że wcześniej była zielona .
    Proszę o informację czy prostownik jest sprawny czy dioda full powinna być zielona czy czerwona
  • #111
    Ted42
    Level 2  
    Witam wszystkich. Na forum jestem nowy m forumowiczem i proszę o wybaczenie jeśli napiszę coś nie tak :D
    Mam jedno pytanie odnośnie tych prostowników, otóż kupiłem go i testowałem chociaż mam porządny transformatorowy. Daje za silny prąd do motocyklowych małych akumulatorów, ale mimo wszystko nikt tutaj nie wspomniał o jednej rzeczy. Chodzi mi o gęstość elektrolitu przy ładowaniu mierzoną aerometrem. Powinna wynosić ok. 1,28 w pełni naładowanym akumulatorze, a przy ładowaniu tym prostownikiem mimo kilku godzin ładowania i zapaleniu diody full gęstość nie wzrosła tylko pływak pokazywał czerwone pole, czyli rozładowany akumulator. Chociaż miernik pokazał ok.13V w akumulatorze 12V/5Ah. Więc może się mylę, ale ten prostownik według mnie nadaje się tylko do konserwacji i podtrzymania napięcia w zimie. Do ładowania pełnego i prawidłowego potrzeba coś lepszego. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź :D
  • #112
    Trabi
    Level 36  
    Zachowanie ładowarki z LIDLa:
    Akumulator 12V rozładowany, który po podłączeniu pod ładowarkę powoduje jej włączenie na 6V - zostawić ładowanie tak jak jest, na 6V. Po jakimś czasie zgaśnie 6V, zapali się 12V i zacznie migać LED od uszkodzenia. Pozostawić. Po jakimś czasie sam włączy się na ładowanie 12V i zacznie go ładować normalnie. Wóczas wciskam przycisk żeby zmienić z "motocykla" na "samochodzik" lub "śnieżkę".
    Ładowarka z Owada jest podobna, więc kto wie czy nie zachowuje sie podobnie.
    Podejrzewam, że jak napięcie akumulatora 12V spadnie poniżej 7,5V , to ładowarka traktuje akumulator jako motocyklowy 6V. Jak go naładuje (widocznie napięcie dochodzi do 7,5V), wówczas stwierdza, że to jednak rozładowany 12V, więc go ładuje dalej.
    Inaczej nie mogę sobie tego wytłumaczyć, ale LIDL-owa ładowarka tak u mnie działa.
  • #113
    Sniezynka
    Level 33  
    Witam,
    Ted42 twój akumulator jest zasiarczony jeżeli tak jest we wszystkich celach, zostaw go pod prostownikiem kilka dni i wtedy sprawdź. Jeżeli natomiast tak jest tylko w jednej celi, to masz totalne zwarcie i zasiarczenie pozostałych. Zasiarczone cele mają większą rezystancję wewnętrzną, a co za tym idzie i napięcie.
    Trabi masz rację, ta ładowarka tak się zachowuje.
    Czerwona dioda full oznacza, że jest przeprowadzany proces konserwacji, czyli odsiarczanie, prawidłowo naładowany akumulator będzie powodował zielony kolor diody.
  • #114
    rafal2shae
    Level 11  
    Kupiłem ten prostownik z biedronki i po podłączeniu akumulatora mija te 7 sekund i świeci dioda "złe podłączenie" (akumulatory wyciągniete z samochodów), czemu? przecież daję plus do plusa/ minus do minusa? Akumulatory wyczyszczone, nic nie zaśniedziałe. Czy zbyt duża ilośc elektrolitu może mieć na to wpływ lub odkręcone śruby do dolewania? 6V od skutera wcale nie widzi.
  • #115
    Anonymous
    Level 1  
  • #116
    rafal2shae
    Level 11  
    Czyli jest zepsuty? Ja sprawdzałem na starych akumulatorach, na nowych działa bez problemów, jedynie co zauważyłem, to gdy odłączę zasilanie z dobrego akumulatora, to diody dalej świecą ładowanie, ale też nie zawsze!
  • #117
    Anonymous
    Level 1  
  • #118
    rafal2shae
    Level 11  
    napisz jak sie zachowa bo nie wiem czy go oddawać czy zostawić. Dwóch starszych 6 też mi nie widzi świeci źle podłączony
  • #119
    Anonymous
    Level 1