Cześć jak w tytule mam założyć alarm w fabi znalazłem na forum coś o "sypiającej elektronice" o co chodzi o swiatełko z opuznieniem ?czy coś gorszego? Jeslki ktoś zakłał w skodzie alarm prosze o sugestie.
1 Którędy przejść z komory silnika?
2 kierunkowskazy (kolory)
3. ocięcie zapłonu. mam zamiar pompę paliwa. to znajdę ale interesuje mnie zapłon!
4. brakk krańcówek w tylnych drzwiach
5 klapa bagażnieka bez krańcówki w zamku i nie ma jej gdzie założyć
Przesyłam Ci schemat - jest po angielsku, ale na pewno sobie poradzisz. Jest bardzo czytelny i masz tam wszystko z opisów co potrzeba.
Na przyszłość jednak poszukaj trochę na forum, bo temat był już nie raz przerabiany...
Przy okazji jak zadajesz pytania - podaj więcej szczegółów - np. wersja wyposażenia auta, rocznik, urządzenie które zamierzasz zamontować, itp. Wtedy zawsze łatwiej jest udzielić pomocy i podaje się konkretne informacje, a nie "lanie wody" o modelach i wersjach które Cię nie interesują... To taka sugestia na przyszłość.
A tak swoją droga jeśli robisz to pierwszy raz i zamierzasz zrobić to jak należy to czeka Cię sporo pracy... W razie czego wszystko masz w schemacie i opisie.
Pozdrawiam
Tak szukałem na forum i własnie tylko znalazlem o usypiającej elektronice. I wiem już że chodzi o swiatełko i mase na krańcówkach.
Ta skoda to 1.4B uboga wersja. 5drzwi cupe.
Skode robie 1 raz i już mam dość
Przestrzegam wszystkich przed plastikami na słupkch
Zepol ja mam do ciebie pytanie jak przejść do komory silnika? Mocno się rozgladałem i jedyne jake przejście znalazłem jest wysoko nad pedałemi. Plastikowa kostka doo komory silnika. Tylko żeby się do niej dostać to trzeba taką dużaą blachę wykręcić z komory silnika. albo podrzybie. a Ja pytam czy masz jakiś prostrzy sposób
popatrz dobrze na linke idaca do otwierania przedniej maski-miodzio sposob ostatnio czesto przeze mnie realizowany ( niestety skody jeszcze nie mialem przyjemosci robic )
Z przejśćiem pod maskę w Fabi jest problem (próba przejścia razem z oryginalną wiązką może się skończyć uszkodzeniem wiązki- nie poecam), ale ja mam juz na to niezły sposób.
Wykręć schowek, a pod nim w dywaniku jest wycięty otwór. Wywierć tam otwór Φ8mm i po kłopocie.
Co do krańcówki tylnej klapy to ja tam nigdy nie montuje, bo w klapie nie ma zamka, klapa otwierana jest od wewnatrz auta.
GPS RFID E-CALL DALLAS SONDY (CYFROWE) CAN FMS D8 TMR LITRAŻOWANIE DOJAZD SENT-GEO TERMOMETRY E-TOLL CAN-IMMO - 603612134
Witam
Co do przejścia do komory to znalazłem wolną przelotke gumową po stronie pasażera wysoko koło szyby polecam bezpiecznie zachowując warunki gwarancji. Co do masóki w klapie to jest w zamku.
Faktycznie z przejściem pod maskę nie jest wygodnie, ale z tego co pamiętam to tak jak pisze kolega "Robert H" jest niezłe przejście po stronie pasażera dość wysoko. Rzeczywiście nie trzeba wiercić i nikt nie będzie marudził o problemach z gwarancją na perforacje blach...
Co do rady kolegi "carrier" to może i racja jeśli montujesz najtańszą wersję i nie chcesz za bardzo się starać - pewnie w wielu serwisach też by tak zrobili, jeśli jednak chcesz to zrobić dobrze to koniecznie zabezpiecz tylna klapę. Kiedyś byłem podobnym optymistą, jednak jeden z klientów pokazał mi na swoim samochodzie jak łatwo sie taką klapę bez zamka otwiera - gołymi rączkami (!!!), bez narzędzi i trwa to kilka sekund - tak proste, że aż nieprawdopodobne... Od tamtej pory wiem, że to najłatwiejsze wejście do auta o pewnym układzie zamka - jeśli więc nie musisz to nie oszczędzaj na tej tylnej klapie. Co do reszty, to mam nadzieję, że sobie poradzisz. Jeśli będziesz miał jakieś poważne problemy to postaram się przesłać jutro polską wersję montażową do Fabii, ale mam nadzieję, że to nie będzie konieczne po tej poprzedniej. A! Jeszcze jedno - jeśli będziesz miec problemy z tym opornikiem, to śmiało zastosuj większy, nawet czterokrotnie, dalej nie przesadź bo też będzie głupiał...
Owocnej pracy i oby z górki... Pozdrawiam
Dzikiuje wszystkim! W poniedziałek kończe tą skode i uwagi mi sie przydadzą. Po skończonej pracy sam chyba narysyje schemat i opracuje instrukcję.
Co do krańcówki w klapie... w zamku nie ma bo to uboga wersja bez światełka w bagażniku a ja je własnie dorabiam. to znajomiu i obiecałem im Przygotowałem też wiązke do krańcówek w tylnych drzwiach bo fabrycznych w zamkach tez nie ma
PS. nwet w zapalniczke jest wetknieta zaślepka bo to wyposarzenie dodatkowe !!!! Cód że dają kieronice i pedały! )
Dodano po 3 [minuty]:
a co do krańcówek w tylnych drzwiach to chyba znich zrezygnuje. co wy na to? trzeba wiercić otwory a to taki ładny samochód. z 2 strony mam krańcówki od dawoo są estetyczne bardzo i tylko 6zł szt
W tylnych drzwiach nie trzeba koniecznie montować krańcówki z tych samych powodów, co klapy tylniej (nie posiadają zamka, a jak złodziej je będzie chciał otworzyć to zareaguje ultra lub udar).
GPS RFID E-CALL DALLAS SONDY (CYFROWE) CAN FMS D8 TMR LITRAŻOWANIE DOJAZD SENT-GEO TERMOMETRY E-TOLL CAN-IMMO - 603612134
Tylne drzwi rzeczywicie jeśli nie chcesz wiercić otworów, ani się szczególnie narobić to rozwiąże założony czujnik ultradźwiękowy. Jeśli go dobrze ustawisz to będzie wykrywał przednie i tylne szyby, nawet i klapę. Sprawa się komplikuje, jeśli właściciel auta zechce odłączyć pilotem ultradźwięk, wtedy ochrona auta spada tylko do drzwi przednich, zapłonu i maski! Jeśli nie musisz oszczędzać na czasie to dołóż tylne krańcówki i po kłopocie - a jeśli nie chcesz wiercić otworów to można dołożyć wyłączniki do zamków w drzwiach i będzie jak oryginał...
Faktycznie w takiej wersji jest dość niesympatycznie - Skoda oszczędza na wszystkim a potem instalator ma dwa razy tyle roboty... Udręka
Założyłem ile się umęczyłem to szok! Nie wiedziełaem że teraz tak się robi auta że jest centraly sterownik do wszystkirgo i koniec. tam sa tylko 2 przekaźniki a reszte to wszystko załatwia ta konsolka, czy komputer nie wiem jak to nazwać
co do schematu na elekttrodzie to się róznią kolorki niektóre. Przedstawie po zakończeniu swoje dewagacje w postaci pliki do pobrania.
Mailem problem z CZ zeszło mi 2 godziny zanim go rozszyfrowałem! to zamek zakładany w salonie siłowniki normalne 3.5kg ale sterownik oryginalny (skoda WW Seat) zaraz dołącze jak go rozkminiłem. Powiedzcie czy to normalne w w samochodach?
Sterownik nie miał żadnych wyprowadzeń na sterownie alarmem tylko na siłowniki 5p-owe. podpiołem się pod kable sterujące a tu jaja! jak podaje mase to na jednym się zamyka a na dugim nic! rozebrałem drzwi bo niewiedziałem jaki siłownik, patrze normalny, odciołem wiąske od niego i się bawie podaje impuls masy na jedno i drugie wejście a on sie na obu zamyka??? podłaczyłem sterownik zamyukam i otwieram z kluczyka działa! co jest? Poniżej schemacik mojego rozwiązania. Czy jest na to inna metoda spodkaliście się z tym ??
Dziekuje Zepolowi i robertowi H za wskazanie miejsca przelotki, było ciężko ale znalazłem!
Dodano po 16 [minuty]:
Zapomniał bym MAM PROBLEM PO TEJ CAŁEJ ROBOCIE ZACZEŁY SIĘ CHWIAĆ WOLNE OBROTY! MIAŁ TO KTOŚ CO JEST?? NIE SZUKAŁEM JESZCZE ODEBRAŁ GO ZNAJOMY ALE JUTRO BĘDE SZUKAŁ!
WACHAJĄ SIE MIĘDZY 1000 a 650OBR
Założyłem ile się umęczyłem to szok! Nie wiedziełaem że teraz tak się robi auta że jest centraly sterownik do wszystkirgo i koniec. tam sa tylko 2 przekaźniki a reszte to wszystko załatwia ta konsolka, czy komputer nie wiem jak to nazwać
co do schematu na elekttrodzie to się róznią kolorki niektóre. Przedstawie po zakończeniu swoje dewagacje w postaci pliki do pobrania.
Mailem problem z CZ zeszło mi 2 godziny zanim go rozszyfrowałem! to zamek zakładany w salonie siłowniki normalne 3.5kg ale sterownik oryginalny (skoda WW Seat) zaraz dołącze jak go rozkminiłem. Powiedzcie czy to normalne w w samochodach?
Sterownik nie miał żadnych wyprowadzeń na sterownie alarmem tylko na siłowniki 5p-owe. podpiołem się pod kable sterujące a tu jaja! jak podaje mase to na jednym się zamyka a na dugim nic! rozebrałem drzwi bo niewiedziałem jaki siłownik, patrze normalny, odciołem wiąske od niego i się bawie podaje impuls masy na jedno i drugie wejście a on się na obu zamyka??? podłaczyłem sterownik zamyukam i otwieram z kluczyka działa! co jest? Poniżej schemacik mojego rozwiązania. Czy jest na to inna metoda spodkaliście się z tym ??
Dziekuje Zepolowi i robertowi H za wskazanie miejsca przelotki, było ciężko ale znalazłem!
Dodano po 16 [minuty]:
Zapomniał bym MAM PROBLEM PO TEJ CAŁEJ ROBOCIE ZACZEŁY SIĘ CHWIAĆ WOLNE OBROTY! MIAŁ TO KTOŚ CO JEST?? NIE SZUKAŁEM JESZCZE ODEBRAŁ GO ZNAJOMY ALE JUTRO BĘDE SZUKAŁ!
WACHAJĄ się MIĘDZY 1000 a 650OBR
CO JEST???
Dodano po 31 [minuty]:
oto ten central i moje rozwiązanie
witam,znajdż przewód który zamyka,przez rezystor 400-600om podaj masę to otworzy cała filozofia.
Pozdrawiam.
Kolega miał przeciez schemat do Fabii - tam wyraźnie piszą o oporniku. Podają co prawda inną wartość, ale to całkiem nieźle wychodzi dobierając eksperymentalnie. Mnie np. super chodzą na 800 ohm, a zalecają inny. Jednak mniejsze wartości i za duże również powodują "niestabilną" pracę zamków a tu najlepiej wychodzi porównać kilka wartości i odszukać tą na której chodzi najpewniej.
Tak czy inaczej - schemat wyraźnie mówił o niezbędnym rezystorze, nie trzeba było się męczyć, po to go wysyłałem
A co do wolnych obrotów, to różnie może być...
Który obwód realizuje blokadę alarmu?
wiesz co ze ja nie rozumiem tego opisu z opornikiem prosze o mały schemacik jak to podpiąć. a pozatym to nie fabryczny zamek tylko pmontowany i to mnie zwiaodło.
Co do chwiania to nie mam pojęcia. odciołem pompe jak na schemacie a po stacyjce jest też jak na schemacie ten czarny przewód ze złącza S4.
Sprawdziłem zasilanie pompy woltomierzem i jest ok coprawda w przypadku chwiania się sa spadki napięcia ok 1V ale jak sądze jest to związane z tym ze obroty spadają poniżej ładowania alternatora.
odpołem cały alarm i wachanie nie ustają. Trudno powiadziełm chłopakowi niech zdejmi na noc kleme a nóż widelec jest to błąd w komputerze który wszedł przez zdejmowanie wtyczek. I może się skasuje po odłączeniu zasilania.. (chociaż nie sądzę)
Założyłem ile się umęczyłem to szok! Nie wiedziełaem że teraz tak się robi auta że jest centraly sterownik do wszystkirgo i koniec. tam sa tylko 2 przekaźniki a reszte to wszystko załatwia ta konsolka, czy komputer nie wiem jak to nazwać
co do schematu na elekttrodzie to się róznią kolorki niektóre. Przedstawie po zakończeniu swoje dewagacje w postaci pliki do pobrania.
Mailem problem z CZ zeszło mi 2 godziny zanim go rozszyfrowałem! to zamek zakładany w salonie siłowniki normalne 3.5kg ale sterownik oryginalny (skoda WW Seat) zaraz dołącze jak go rozkminiłem. Powiedzcie czy to normalne w w samochodach?
Sterownik nie miał żadnych wyprowadzeń na sterownie alarmem tylko na siłowniki 5p-owe. podpiołem się pod kable sterujące a tu jaja! jak podaje mase to na jednym się zamyka a na dugim nic! rozebrałem drzwi bo niewiedziałem jaki siłownik, patrze normalny, odciołem wiąske od niego i się bawie podaje impuls masy na jedno i drugie wejście a on się na obu zamyka??? podłaczyłem sterownik zamyukam i otwieram z kluczyka działa! co jest? Poniżej schemacik mojego rozwiązania. Czy jest na to inna metoda spodkaliście się z tym ??
Dziekuje Zepolowi i robertowi H za wskazanie miejsca przelotki, było ciężko ale znalazłem!
Dodano po 16 [minuty]:
Zapomniał bym MAM PROBLEM PO TEJ CAŁEJ ROBOCIE ZACZEŁY SIĘ CHWIAĆ WOLNE OBROTY! MIAŁ TO KTOŚ CO JEST?? NIE SZUKAŁEM JESZCZE ODEBRAŁ GO ZNAJOMY ALE JUTRO BĘDE SZUKAŁ!
WACHAJĄ się MIĘDZY 1000 a 650OBR
CO JEST???
Dodano po 31 [minuty]:
oto ten central i moje rozwiązanie
Witam,oryginalny sterownik skody to moduł komfortu,schowany mniej więcej nad pedałem gazu (zasłania go rura od nawiewu na stopy) i coś mi nie pasuje że serwis wpina tam dokładane siłowniki!? Dokładnie prześledziłeś trasę przewodów od dołożonych siłowników,przecież też musieli je dociągnąć!?
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik.
Niestety nie tak jak narysowałeś na schematach, tylko tak jak podałem powyżej.
To powinno sterować zamkiem bez jakichkolwiek problemów i dodatkowych układów. Przy okazji nie wszystkie instalacje znoszą cierpliwie wpinanie przekaźników w układ, taki nie zabezpieczony przekaźnik "kopie" z cewki zindukowane napięcie w instalacje i różnie się to potem zachowuje.
Sprawdź ten schemat który przesłałem wcześniej i spróbuj z opornikiem tak jak tłumaczyłem.
Jeśli to nie pomoże w tym wypadku, sprawdzę jak wygląda serwisówka Skody w temacie innych alarmów - myślę jednak, że to nie będzie konieczne i wszystko będzie OK.
Zepol Musze przznać że strasz się najbardziej i wiesz o co chodzi. Dzięki!
Fakat co do kopiącego przekaźnika nie pomyślałem Słuchaj prosze narysuj mi jak to sterowanie zrobić! Bo ja nie wiem! Albo napisz dokładniej! w szczegółach. Ja mam instrukcje tą do skody ale tam jest podane kolorami a tam są inne i ja jestem głupi Zrób to i zamykamy temat