Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt sterowania silnika z wykorzystaniem czujnika foto

19 Sty 2013 09:14 2496 5
  • Poziom 16  
    Witam, na poniższym zdjęciu jest projekt sterowania silnikiem, zasada działania polega na tym że, gdy czujnik foto B zobaczy przeszkodę zewrzę cewkę stycznika K2, która rozłączy zestyki stycznika KM czego skutkiem będzie brak napięcia na cewce K1, co spowoduje wyłączenie silnika. Jak myślicie, schemat ten jest poprawnie zrob iony, pomijając to że brakuje zabezpieczeń i wyłącznika silnikowego.

    Projekt sterowania silnika z wykorzystaniem czujnika foto
  • Poziom 34  
    Jeśli czujnik foto ma styki przełączne to ja bym to uprościł.
    Czujnikiem foto sterowałbym bezpośrednio stycznikiem K1.
  • Poziom 16  
    A jak myślicie, rozwiązanie drugie bedzię lepsze? Czy ciągły przepływ prądu zasilającego cewkę K1 przez czujkę foto przez jej styki zwarte nie zmniejsza jej żywotności?

    Projekt sterowania silnika z wykorzystaniem czujnika foto
  • Poziom 33  
    A jaką bezwładność ma silnik wraz z napędzanymi elementami ?
    Czy ma to być czujnik bezpieczeństwa ? Jeżeli tak, to może wykorzystać wolne, bierne styki stycznika do załączania hamulca elektromagnetycznego (tarcza z elektromagnesem).
    Można sobie wyobrazić szybki wykrojnik, który po zauważeniu dłoni za pomocą czujnika fotoelektrycznego wykona jeszcze ruch do dołu. Makabra.
    Ale może przesadziłem, gdyż nie znam przeznaczenia tego silnika.
  • Poziom 16  
    Ogólnego przeznaczenia narazie nie ma, dopiero zacznę robić projekt poruszania sie dwóch suwnic po jednym torze, i chce najpierw wiedzieć jak zaprojektować czujniki foto, działąjące na stykach zwartych czy też na rozwartych.
  • Poziom 34  
    Mikhaił napisał:
    A jak myślicie, rozwiązanie drugie bedzię lepsze? Czy ciągły przepływ prądu zasilającego cewkę K1 przez czujkę foto przez jej styki zwarte nie zmniejsza jej żywotności?



    Wszystko zależy od tego jaką obciążalność mają styki przekaźnika w czujce.
    Jeśli mają dużo większą niż prąd cewki stycznika to nic się nie stanie.