Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 AHU 90KM - cięzko pali na zimnym

19 Sty 2013 13:35 12117 36
  • Poziom 11  
    Witam. Dzisiaj odpalałem samochód przy -8 st C i troche ciężko palił. Mam wymienione wszystkie świece, czujnik temperatury cieczy chłodzącej i uszczelnioną pompę wtryskową a mimo wszystko słychać było jakby przez 2 sekund nie palił na wszystkie gary. Już nie mam pojęcia o co tam chodzi może paliwo albo motor juz ma dosyć. Samochód ma przejechane 270 tys. km. ale znąjac życie był kręcony:)
    Prosze was o skuteczną pomoc.
  • Poziom 16  
    Gdzie ostatnio tankowałeś? Spróbuj wyjeździć wszystko i zatankuj na BP, Orlenie. Jeśli nie pomoże, będziemy szukać dalej.
  • Poziom 11  
    Ostatnio pod tesco ale tam z orlenu mają paliwo. Dzisiaj zajechałem na Shella i kupiłem jeszcze dodatek zimowy do paliwa w motoryzacyjnym. Zobaczymy jutro rano jak zapali dzisiaj podjade jeszcze do chłopaków żeby mi rozrusznik sprawdzili bo zawsze z rana taki zamulony jest. A wtygodniu podskocze do pompiarzy żeby mi wtryski sprawdzili bo wujek wypatrzył ostatnio że przy odpaleniu na zimnym czarna chmurę puszcza.
  • Poziom 23  
    A pompa po uszczelnieniu była regulowana, dawka, kąt wtrysku
  • Poziom 23  
    Moim zdaniem kąt wtrysku i pompa do regulacji. To samo miałem kilka tyg. temu z Astrą B po wymianie pompy. Źle ustawiona i objawiało się dokładnie tak samo. Odpowietrzył bym jeszcze układ paliwowy.
  • Poziom 11  
    Pompa byla regulowana kat i dawka ale podjade to jeszcze sprawdzic. Ten silnik niby sam odpowietrza uklad paliwowy ale jak to mozna zrobic recznie to prosze o podpowiedz. Zaraz pojde sprawdzic jak teraz pali bo zalalem na innej stacji i dolalem srodka do wtryskow.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie:

    1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz aż zacznie wyciekać paliwko bez bombelków powietrza. Dokręcasz...

    2. luzujesz przewód wychodzący z filtra do pompy - i robisz to samo co w/w

    3. idziesz do pompy - luzujesz na pompie przewód od FILTRA paliwa - czekasz aż wycieknie paliwko...

    To samo ze wszystkimi przewodami wtryskowymi przy pompie. Na koniec wędrujesz do samych wtrysków - i po kolei luzujesz od 1 do ostatniego czekając aż wylecą wszystkie pęcherzyki powietrza i będzie sikać samo paliwo. Wtedy układ masz odpowietrzony.

    Wiem, że w większości samochodów pisze że odpowietrzają się same, lecz Ja niestety w to nie wierzę do końca. Jeden się odpowietrzy - drugi nie. Całość trwa maksymalnie 15-25minut i zawsze jest lepiej być pewnym na 100%. A wtryski były czyszczone?
    Jeśli tak to kiedy i jak? Dobrym sposobem jest środek LIQUIMOLY do czyszczenia wtrysków w Dieslu. Chyba Diesel Spullung to się nazywa. Odkręcasz przewód wychodzący z filtra do pompy - wkładasz przewód w puszkę z tym LIQUY i odpalasz na tym silnik. tylko na wolnych obrotach!!! Pozostawiasz samochód aż wypali całość z puszki. W przypadku starych mercedesów 123, 124 efekt był piorunujący! No i jeszcze trzeba zadać sobie pytanie - czy oby sama pompa nie mówi "mam dość". Nie wiadomo jaki przebieg auto ma naprawdę. Może ciśnienie już nie te? Ja bym jednak stawiał na jakąś "dziurę". Paliwo z wtrysków cofa się do pompy gdy silnik jest wyłączony. Zanim go odpalisz - paliwo musi wrócić na miejsce. Mówiąc to prościej - przy odpalaniu np. po nocy - nie ma paliwa na wtrysku (wtryskach) bo się cofnęło. Wtedy pompa do regeneracji bo uszczelnianie nic nie da.
  • Poziom 15  
    Sprawdzić zasilanie na każdej ze świec żarowych na początek.
  • Poziom 11  
    Wczoraj dolałiem środka do czyszczenia wtryskow STP ale mało jezdziłem. Jutro odpowietrze uklad tak jak kolega napisał. Jeżeli to nie pomoże bedziemy szukać dalej. Teraz bylem go odpalić i rozruch był lepszy niz wczoraj ale silnikiem potrząslo kilka sekund i zauwarzyłem sadze pod rura wydechową. Może dolot musze wyczyścić?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zasilanie świec już sprawdzałem na każdym kablu jest.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ale to tylko zimą jest ten problem latem to samochod pottafil stac nawet tydzien i palil od kopa. Goscie co uszczelniali mi pompe mowili ze to jeszcze nie jej czas ze jeszcze posmiga.
  • Poziom 23  
    Nie kombinuj tyle z tymi dolewkami i uszlacheczniaczami. Nie ma sensu. W większości przypadków jest to kit marketingowy. Jeśli chodzi o Mnie, przejeździłem Dieslem ponad 20lat. Obecnie mam Merca W203. Zimą leję 85% ropy - 15% PB98 do baku i jakoś od 2005r problemów z rozruchem nie miałem. Staram się wlewać maks. 15-20L paliwa by móc zmieniać proporcje paliwo>olej napędowy w skutek nagłych zmian temperatur. Po tym co piszesz już wiem że układ jest po prostu brudny i zapowietrzony. Jeśli miał bym to auto robić sam dla siebie - poświęcił bym dzionek na garażu i zrobił tak:

    1. wyjąć bak, wylać wszystko i umyć - przy okazji wyczyścić ssaki i wskaźnik paliwa
    2. przepłukac wszystkie przewody BAK > POMPA
    3. wymienić filtry, umyć obudowy
    4. napełnić bak czystym paliwem (przy -5 -10 dał bym 90%ON-10%PB
    5. przeczyścił wtryski i pompę środkiem LIQUI (35-40zł puszka)
    6. kilkukrotnie odpowietrzył układ paliwowy od A do Z
    7. wyczyścił świece żarowe

    Jeśli dolałeś jakiegoś srodku do czyszczenia wtrysków i już czujesz efekt - to samo przez siebie mówi - wtryski brudne
  • Poziom 11  
    Brudne albo juz maja dosyc. Zauwazylem jeszcze ze jak mu depne pusci czarna chmure i powyzej 2500 obrotow nieraz szarpie i czasem sie wlaczy tryb awaryjny. Ale tak sie dzieje tylko zima.
  • Poziom 23  
    Czarna chmura w dieslu to normalka. Nienormalne jest to gdy Diesel chmury nie da! Szarpnięcie może być od całkiem czego innego - nie koniecznie od pompy choć to też nie wykluczone. Mówię, innego wyjścia nie ma. Najpierw trzeba zacząć od czyszczenia. Jak już wszędzie będzie tak jak powinno - będziemy szukać dalej. 85% awarii w serwisach jest spowodowane syfem. Albo coś brudne, albo nie styka.
  • Poziom 11  
    Dzięki wielkie za porady jutro wezmę sie za czyszczenie i odpowietrzanie. Ale dzisiaj jeszcze go przegonie. A wtryski jak mozna wyczyścić recznie i czy wogóle sie da??
  • Poziom 15  
    Sam nie wyczyścisz zawieś do fachowca na przegląd i sprawdzenie.
  • Poziom 11  
    Miałem taki plan:) jeszcze sprawdzę sobie przy okazji ciśnienie na garkach.
  • Poziom 23  
    Można zrobić to samemu (czyszczenie wtryskiwaczy) lecz nie obraź się. Mniejsze zło bedzie jak zrobi to ktoś kto juz to robił. Precyzja i wiedza. Na dodatek nie sprawdzisz ciśnienia. Zacznij od czyszczenia układu tym LiquiMoly. W 85% przypadkach pomaga! Ukłąd czysty i przy okazji wtryskiwacze się torchę oczyszczą. LiquiMoly ma inne właściwości spalania jak ON dlatego czyści. Naprawdę przywraca do życia prawie wszystkie stare Diesle.
  • Poziom 11  
    Ten LiquiMoly to dolac do paliwa czy bezposrednio z puszki charatac. Bo czytalem ze mozna i tak i tak jak bedzie bezpieczniej?
  • Poziom 23  
    box.mann napisał:
    Odpowietrzenie możesz zrobić na pompie o ile masz łatwy dostęp, bądź bezpośrednio na wtryskach. Ja to robię jednak inaczej. Najpierw odpowietrzam filtr paliwa, później drogę FILTR > POMPA a na koniec drogę POMPA > WTRYSKI. Jest to proste. Odpalasz silnik i zostawiasz na luzie:

    1. luzujesz przewód doprowadzający paliwo do filtra wstępnego, i czekasz aż zacznie wyciekać paliwko bez bombelków powietrza. Dokręcasz...

    2. luzujesz przewód wychodzący z filtra do pompy - i robisz to samo co w/w

    3. idziesz do pompy - luzujesz na pompie przewód od FILTRA paliwa - czekasz aż wycieknie paliwko...
    Kolego nie obraź się ale to co piszesz to przepis na zapowietrzanie pompy i układu . Jak możesz na pracującym silniku odpowietrzyć stronę ssawną układu rozszczelniając ją? To auto nie ma filtra wsępnego tak jak stare merce.

    Ja nie lakieruję samochodów, bo nie da się wszystkiego robić dobrze i dlatego zajmuję się tylko mechaniką.
  • Poziom 11  
    Wyczytałem że niby można zmienić czas grzania świec. Czy jest to możliwe i pomoże?
  • Poziom 23  
    Mówiłem o tym:

    http://www.sklepy24.pl/sklep/auto_strefa_pl/p...filtr-paliwa-vw-passat-b5-1-9-tdi-97-00-/4063

    Dodano po 3 [minuty]:

    chmielum2222 napisał:
    Wyczytałem że niby można zmienić czas grzania świec. Czy jest to możliwe i pomoże?


    Przed rozruchem zimnego zrób test - przekręć stacyjkę, podgrzej świece i nie odpalaj. Podgrzej je jeszcze raz i jeszcze raz tylko rób tak by odstęp czasowy od podgrzewania 1,2 i 3ciego był jak najkrótszy. Wtedy go odpal. Jeśli sytuacja ulegnie zmianie - odpali ładnie i na raz - raczej do wymiany św. żarowe. Czy czas podgrzewania coś zmieni? Początkowo tak ale wszystko zacznie się pindolić później (przegrzanie świec). Czy jest możliwa zmiana czasu? Nie zawsze. Zależne od wyłącznika termicznego świecy żarowej i sposobu jej podłączenia. To że świeca dostanie prąd i że działa zależy od wyłącznika termicznego. Dostaje odpowiedniej temperatury i się wyłączy.
  • Poziom 26  
    Kolego nie rób nas w jajo. Piszesz że ciśnienie sprężania w porządku, a później że jeszcze sprawdzisz. Zmierz i na pewno będzie niskie, nie szukaj dziury w stogu siana.
  • Poziom 11  
    Pisałem że ciśnienie pompy jest ok. Ale nic nie pisałem o garkach wiec musze to sprawdzic.

    Dodano po 10 [minuty]:

    3 krotne podgrzanie świec nic nie dało. Dalej słychać jakby na jeden gar nie palił poprostu szarpie silnikiem jakby nie dogrzawał.

    Dodano po 17 [minuty]:

    I jeszcze jedno po odpaleniu ma lekko podniesine obroty i przez chwile nie równo chodzi.

    Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

    Niedawno jeszcze raz dla pewności sprawdzałem świece i czy do każdej z nich dochodzi prąd. Wszystko jest ok. Jeszcze jutro przed odpaleniem odepnę wtyczkę od czujnika temperatury i zobacze jak pali. Jeśli nic sie nie zmieni to samochód oddam do mechanika i niech on szuka usterki. On ma sprzęt doświadczenie i pewnie wiecej zdziała niż ja.
  • Poziom 23  
    A Ja po przeanalizowaniu w/w stawiam na pompę. Ciśnienie pompy jest ok, napisz jak ją sprawdziłeś? Podłącz do przewodów wysokiego ciśnienia wtryskiwacze bez wkręcania do cylindrów i zakręć rozrusznikiem .Powinny dobrze i w równych odstępach czasu ,bez przerw rozpylać mgłę z paliwa .Jeżeli tak nie jest to pompa do regeneracji. "Uderzeniami" ropy z wtrysków (przystaw np. kartkę papieru) się nie przejmuj gdyż właściwie wyregulowany wtryskiwacz na przyrządzie "gra". Jeżeli z każdego wtryskiwacza efekt jest taki sam to znaczy to tylko że pompa wytwarza wystarczające ciśnienie dla otwarcia zaworu iglicowego we wtryskiwaczu. Jaka natomiast jest dawka nie wiesz, bo na oko tego nie zmierzysz. A czy masz dobrze ustawiony kąt wyprzedzenia wtrysku? A może pompka zasilająca ma kłopoty w dostarczeniu odpowiedniej ilosci paliwa (przytkany zbiornik filtr itd....) Z reguły psują się rzeczy najprostsze a szukamy tych trudnych i skomplikowanych.
  • Poziom 11  
    Pompe sprawdzali mi mechanicy krórzy mi ja uszczelniali, gdyby to była pompa to i na ciepłym by mi cięko palil. A ten problem mam tylko zimą. Kąt i dawke też ustawiali bo im kazałem to sprawdzić. W tym silniku nie ma pompki zasilającej pompa sama bezpośrednio zasysa sobie paliwo.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Jak nie ma mrozów to samochod nieraz stał po 2 tyg nie odpalany bo w delegacji byłem. Wsiadałęm i paliłęm go od razu.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zima minie i problem pewnie też:)
  • Poziom 23  
    Ja bym to reklamował. Co to znaczy uszczelniać pompę? Ciekła?
  • Poziom 11  
    Tak ciekła i już nie cieknie.
  • Poziom 23  
    Na odległość to nie robota. Wydrukowałem Twoje posty. Rano ludzi w robocie wypytam bo mi sie pomysły skończyły. Powiedz mi jeszcze gdzie uszczelniali pompę? Czy była ona odkręcana od kadłuba i ściągany pasek rozrz. ?
  • Poziom 11  
    Była całkiem wymontowana z samochodu i ustawiana od początku po włożeniu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak szczerze to ja też już nie mam pomysłów i siły do tego grata. A pompa była uszczelniana w okolicach Sobótki na dolnym śląsku. Goście zajmuja sie tylko tymi sprawami i byłem u nich z polecenia i już sam ich polecałem i wszyscy są zadowoleni.
  • Poziom 23  
    Sprawdź w końcu te ciśnienie sprężania i przy okazji wtryski na przyrząd do sprawdzenia
  • Poziom 11  
    Dzisiaj z rana odłączyłęm czujnik tem. cieczy i grzał długo świece ale efekt był taki sam. Już sie umówiłęm z mechanikiem będę musiał zostawić samochód na noc i zobaczymy jaka będzie jego diagnoza. Napewno napisze co jest przyczyną.