Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SEAT LEON - parowanie szyb

19 Sty 2013 15:50 10962 13
  • Poziom 8  
    Witam, jakiś czas temu zakupiłem auto dokładnie seata leona 1-wszej generacji.
    Dotyka mnie problem zaparowanych szyb. moja logika podpowiadała mi ze w którymś miejscu musi się dostawać powietrze z zewnątrz, wtedy różnica temperatur powoduje parowanie. oglądając samochód znalazłem miejsce przy przedniej szybie gdzie uszczelka nie przylega dokładnie. dodam jeszcze ze paruje nawet tylna szyba ;(

    i tu moje pytania.

    czy to może powodować własnie takie skutki?

    co zrobić z tą uszczelką czy może trzeba zamontować całą szybę jeszcze raz i ile to ewentualnie może kosztować?

    wszystkim z góry dziękuje za pomoc i wypowiedzi.

    pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Paruje na sucho, czy na szybach zostaje tłusty osad?
    Dywaniki suche?
    Spróbuj przed zamknięciem auta po jeździe dobrze je przez kilka minut przewietrzyć.
  • Poziom 23  
    Na początek jak pisze kolega maciu81 filtr kabiny a dywaniki i pod nimi sucho
  • Poziom 23  
    Dywaniki do domu, wyprać i wysuszyć. Uszczelki w drzwiach sprawdzić czy nie powodują przecieków do kabiny. W drzwiach powinna być naklejona folia zaraz za tapicerką. Jeśli jej nie ma - nakleić nową. Boczek bez folii przepuszcza parę. Woda ścieka z szyb do wnetrza drzwi i ucieka otworami w rancie. Sprawdzić czy owe otwory u dołu wnętrza drzwi nie sa pozatykane syfem. Akurat tak się składa że naprawiałem Mondeo klienta kilkanaście dni temu. Ten sam przypadek. Nadmiernie zaparowane wszystkie szyby. Przejechał kilka kilometrów, szyby suche, zostawił auto na 20-30min na parkingu i szyby zaparowane. Powód taki jak wskazałem. Zamoczone dywaniki i brak folii we wszystkich drzwiach. Po naprawie - suszeniu i oklejaniu szyby czyściuteńkie a klient zadowolony.
  • Poziom 8  
    Tytułem dopowiedzenia. Auto paruje kiedy nim jadę, włączę nawiew lub klimatyzację i z każdym przejechanym kilometrem jest coraz gorzej muszę grzać coraz mocniej żeby odparowało. kiedy auto postoi nawet na dworze przy ujemnych temperaturach wszystko wraca do normy, temperatura zbliży się do tej, która jest na zewnątrz i szyby odparowują.
    Klimatyzacja jest sprawna, dywaniki raczej suche chociaż czasem trochę wody z rozpuszczonego śniegu zostaje. W aucie pachnie ładnie ale nie wiem czy to oznaka nieszczelnej nagrzewnicy :D

    Cóż na dniach oddam auto w ręce mechanika na zmianę filtra i sprawdzenie czy jest ta folia w boczku drzwi. zobaczymy czy pomoże.
  • Poziom 23  
    A nagrzewniczka?

    U Mnie było podobnie. Szyby parowały gdy temp. w środku wzrastała. Normalny objaw parującej wody. Trzeba tylko zlokalizować skąd jej aż tyle
  • Poziom 8  
    Po wymianach filtrów jest dużo lepiej. Trochę parują tylne ale to chyba przez to ze są tłuste to chyba wzmaga parowanie. Muszę je czymś porządnie odtłuścić i zobaczyć co będzie się działo. Chyba najlepsze będzie coś z alkoholem czy zwykły płyn do okien się nada?
  • Poziom 23  
    Myję u siebie zwykłym ludwikiem do naczyń. Tyle że zawsze z ciepłą wodą.
  • Poziom 15  
    Obudowa filtra kabinowego mocowanie do nadwozia w podszybiu. Dziwnym trafem może być przyłożona i wyglądać na przyklejoną. Woda płynie z podszybia i szczeliną albo w wentylator albo w / na obudowę. Jeżeli podłoga pływa, to woda z rynienek dostaje się pod obudowę i przecieka do wentylatora skąd na podłogę. Ale nie musi być zauważalnej kałuży jeżeli mało cieknie, wtedy rozprowadza się para przy każdym włączeniu nawiewu. W cięższych przypadkach na podłodze przedniej pasażera i tylnej jest kałuża i kapią krople przy deszczu.

    Drzwi mają osłonę do której przytwierdzone są prowadnice szyb tu musi być zachowana szczelność tej osłony do drzwi miała ją fabrycznie ale pewnie nie przystaje jak trzeba i nie jest szczelna.

    ja miałem w Leonie 1M kałuże na przedniej i tylnej podłodze, kolega w Toledo 2 ma to samo obudowa filtra. U siebie problem rozwiązałem raz dwa. Silikonem obudowę filtra i wnętrze. Przy rozbieraniu drzwi niestety nie zakleiłem należycie osłony i mam wodę na uszczelce.
  • Poziom 27  
    Leon I ma wadę fabryczną odpływów drzwi przednich, cieknie woda do kabiny.
  • Poziom 15  
    Uszczelnić drzwi trzeba, bo jak auto z salonu wyjeżdżało nie było wcieków. Ja miałem robione coś w drzwiach i niemcy zalepili smołowym klejem nic do środka nie płynęło (płynęło za to obudową filtra kabinowego) po tym jak ja sam musiałem rozebrać drzwi to zapomniałem by to uszczelnić i teraz mam na uszczelce wodę.

    Wystarczy tylko zdjąć plastik z drzwi i zasilikonować blachę. Ewentualnie sprawić uszczelkę tej blachy ale musi ona przystawać do drzwi fabrycznie by to miało sens.

    Nie sądzę że dobrze przystają uszczelki do szyb - guma parcieje zmienia się też jej rozmiar pojawiają się na krawędziach szczeliny, do środka drzwi też nie powinno się lać. Jest jeszcze lusterko któro chyba wcale nie posiada uszczelnienia tylko jest przyłożone do blachy i głuszone pianką od strony wewnętrznej pianką z pewnością nie zapewniającą szczelności.