Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Twingo - Samochód gaśnie po czasie i po ładowaniu Akumulatora

19 Sty 2013 16:07 3696 11
  • Poziom 23  
    Witam, w Reno Twingo mam owy problem, naładuje Aku, odpala bez problemu, pochodzi chwile i gaśnie. Wygląda mi to na Alternator który był nie dawno wymieniany (z miesiąc temu). I moje Pytanie, jak Sprawdzić Alternator ? Co może być jeszcze przyczyną.

    Czy jest gdzieś Bezpiecznik od Alternatora w panelu bezpieczników pod kierownicą
    Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) i niby jak od razu padnie to znaczy że nie ma ładowania.

    Czy po prostu miernikiem (chwilowo nie mam bo jestem uziemiony na wsi) ewentualnie mogę się przejść poszukać po ludziach. I co gdzie jak podłączyć. Z Alternatora wychodzi przewód Czerwony przykręcony i mały żółty wciśnięty. Sprawdzić Napięcie Czy natężenie. ?

    Jestem Laikiem w Samochodach :)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Grigori310891 napisał:
    Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" )

    Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę".
    I tak - miernik prawdę ci powie. Banalny pomiar napięcia.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Grigori310891 napisał:
    pochodzi chwile i gaśnie.
    Bez załączenia świateł, powinien spokojnie chodzić godzinę na naładowanym akumulatorze. Chyba, że akumulator totalny złom. Rozrusznik po zgaśnięciu ma jeszcze siłę kręcić? Co z kontrolką ładowania, zapala się na zapłonie? Gaśnie po uruchomieniu auta?
    Nawet nie próbuj testu z klemą!
    Podejrzewam jednak całkiem inną usterkę w Twoim aucie? Jaką? Nie wiem, potrzebna diagnostyka.
  • Poziom 23  
    Pawel wawa napisał:
    Bez załączenia świateł, powinien spokojnie chodzić godzinę na naładowanym akumulatorze. Chyba, że akumulator totalny złom. Rozrusznik po zgaśnięciu ma jeszcze siłę kręcić? Co z kontrolką ładowania, zapala się na zapłonie? Gaśnie po uruchomieniu auta?


    Nie ładowałem go długo, bo chciałem Tylko odpalić i pojechać, aby zaskoczył (z 30min)

    Sam silnik chodził bez świateł itp itd, chciałem go chwilkę zagrzać. Pochodził z 15min i tracił obroty jakby aku się rozładowywało aż zdechł i tak w kółko.

    Jak już Padnie to na amen, nawet kontrolki nie świecą a lampy minimalnie że sam "drucik" się chwile pożarzy , o zakręceniu rozrusznikiem to już nie wspomnę.
    "Znajomi" czyli sąsiedzi mojej babci, Rysio Zdzisio Mietek :)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek.
    Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle?
    Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu silnika mają wyraźnie się rozjaśnić.
  • Poziom 23  
    pochodzil znowu z 15 min na światłach i zaczeły mrugać , przygasać wraz z silnikiem kontrolka pomrugala chwile i klapa, silnik zgasł, światła chwilę się poswiecily i zgasly też na amen. Klemy od samegu aku czyścilem jakby co, tam w ogole są dziwne klemy przykręcane zakrętką, niby ok nie zaśniedziale ale i tak w miare mozliwosci przeczyscilem. Jutro wyskoczę poszukać miernika a w międzyczasie odkręcę jeszcze kabel od alternatora przeczyszcze go druciakiem z kazdej strony i przy aku i przy alternatorze. Może pomoże. . . Dodam że najpierw go odpalalem na styki z innym autem to tez pochodzil z 5min, czy moglem wtedy cos uszkodzic? Oczywiscie + do + bylo ok. wszystko. dodam że aku wymienialem przed zimą specjalnie w wrzesniu i pozniej alternator P.s auto stalo 2tygodnie na dworze
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Czekamy na wyniki pomiarów.
  • Poziom 23  
    Napięcie około 13,6V 14,3V Tak pokazuje jakiś chiński Miernik, powinno takie być ? Ale Dobroć Ludzi nie zna granic, dostałem z miernikiem akumulator :) podłączyłem go i chodzi już z Godzinkę (tak wiem dużo Paliwa zejdzie) ale wole tutaj poczekać niż w trasie ma mi paść. Jadę Zaraz po okolicy się przejechać.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    14.3V to książkowe. Teraz weź swój stary akumulator, naładuj do pełna, zmierz mu napięcie, odstaw na 24 godziny i zmierz ponownie. I podaj wyniki.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Błażej napisał:
    14.3V to książkowe.
    Czyli dobre ?

    Akumulator już się ładuję, odezwę się za +/- 36 Godzin :) . . .

    georgesgr napisał:
    Wiec lepiejj bedzie, jak powierzysz auto jakiemus fachowcowi.


    Zaprawdę moje zasoby finansowe ograniczają taką możliwość, jakbym mógł to bym nie zakładał postu, a moje doświadczenia pozwalają mi wymienić hamulce, łożyska przeguby , z czytać błędy (np z mojej starej astry :)) itp itd, z odpowiednim nakierowaniem myślę że mogę sam coś zdziałać :) O Laika mi chodziło bardziej w elektryce auta z czym zawsze jak mam problem to wchodzę na forum :)
  • Poziom 23  
    Witam, akumulator oddałem na gwarancję, okazała się jego wina, napięcie po naładowaniu 12,6 po kilku H spadło do
    +/- 10.4 V to chyba za mało, bynajmniej byłem w sklepie w którym kupowałem i dał mi zastępczy niedawno zadzwonił i mam go zostawić sobie a tamten odesłał. Z tego co mówił to już 3Ci do niego wrócił. Niestety Firmy nie pamiętam więc nie przestrzegę przed nim (ale był najtańszy)