Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B 2.5V6 - Automatyczna skrzynia tylko przód na 1 i tył tryb awaryjny?

cinekhh 19 Sty 2013 20:43 22107 39
  • #1 19 Sty 2013 20:43
    cinekhh
    Poziom 9  

    Witam!
    Zacznę od początku!

    Nabyłem Opla Omege B 2.5V6 z 95r. Automat skrzynia AR25. Sprzedający twierdził, że jest uszkodzona skrzynia biegów i olej z silnika dostał się do układu chłodzenia poprzez dziurawą chłodnicę oleju która jest umieszczona w głowicy! ;/

    Zdobyłem skrzynie AR25 ale nie mam sterownika.

    Gdy przystapiłem do rozkręcania tknęło mnie aby zdjąć miskę olejową skrzyni, zobaczyłęm kasze mix (płynu wody i oleju). Okazało się, że chłodnica wody jest wspólna z chłodnicą oleju szkrzyni biegów. (Wymyłem wszystko ropownicą pod ciśnieniem.) I gdzieś się rozsczelniła. I olej wymieszał się z płynem.
    ("I myślę, że dlatego załączył się tryb awaryjny")

    Wymieniłem chłodnicę wypłukałem skrzynie i przedmuchałem wężę parownika itd.
    Wlałem wodę aby pod wpływem ciepła wypłynęły reszki syfu.
    Kupiłem nowy filtr i olej do skrzyni.
    Odpaliłem auto ruszyłem przu i tył wszystko działa z: 1 i z: D pojechał.
    Dziś zrobiłem jazdę próbną Do tyłu OK jazda w przód z 1 OK przerzuciłem na D i stanałem w miejscu ZERO reakcji. (Nigdy nie miałem Automatu)
    Jazda na D nie służy, postanowiłem zgasić auto i odpaliłem ruszyłem z D i poszło ale gdy miał się przełączyć na 2 to skoczył bieg jałowy O.

    OpelScanner pokazał te błędy co na fot po skasowaniu ich został jeden nie do usunięcia nr 69...?

    Podejrzewam, że załączył się tryb awaryjny gdyz na desce wyświetla się wciąż kontrolka komputera.
    Jak wyłączyć tryb awaryjny?

    Liczę na pomoc doświadczonych ludzi którzy służą pomocą

    Opel Omega B 2.5V6 - Automatyczna skrzynia tylko przód na 1 i tył tryb awaryjny?
    Opel Omega B 2.5V6 - Automatyczna skrzynia tylko przód na 1 i tył tryb awaryjny?
    Opel Omega B 2.5V6 - Automatyczna skrzynia tylko przód na 1 i tył tryb awaryjny?

    1 29
  • #2 20 Sty 2013 11:02
    box.mann
    Poziom 23  

    Jaki olej do skrzyni wlałeś (model, typ) i jak przetaczałeś? Podciśnieniówką?
    Obie części skrzyni dostały nowego oleju?
    Moim zdaniem za słabe ciśnienie oleju w skrzyni. Ten sam problem miałem w MV6 jakieś 12-14lat temu. Wszystko działo się tak jak u Ciebie i nie mogliśmy dojść dlaczego. Wymieniany był sterownik kilka razy. Po kilkudniowej walce okazało się że olej nie ten! Niestety tak było! Nie prościej było zrobić manuala? Tarcza, docisk, wysprzęglik, pedał sprzęgła (dziura i uchwyty w budzie są), mieszak i po robocie. Skrzynie od 250 do 500zł w bdb stanie.

    0
  • #3 20 Sty 2013 11:30
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Te kody które nam pokazujesz to dotyczą sterowania silnika, przeczytaj dtc skrzyni, to może coś się rozjaśni.

    0
  • #4 20 Sty 2013 11:37
    box.mann
    Poziom 23  

    Oby nie było że druga skrzynia walnięta. Gdy robiłem wspomniane MV6 dwa razy skrzynie reklamowałem. Dziwne jest że z D rusza czyli z jedynki - i wrzuca luz. Jak wiadomo w skrzyniach ze sprzęgłem h.kinet. nie ma luzu! Ona po prostu się rozłącza na N (neutral). Powiedz kolego jaki masz sterownik? Zostawiłeś ten co był? Niby powinien działać, AR25 była w 2.5V6 a Ar30 w 3.0. Nie wiem dlaczego lecz gdy naprawialiśmy 3.0 MV6 to braliśmy sterownik razem ze skrzynią. Byłem wtedy młodym mechanikiem a stary twierdził że tak musi być.

    0
  • #5 20 Sty 2013 11:43
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    cinekhh napisał:
    (Nigdy nie miałem Automatu)


    Ale poziom oleju wiesz jak się sprawdza?

    0
  • #6 20 Sty 2013 12:15
    cinekhh
    Poziom 9  

    box.mann napisał:
    Jaki olej do skrzyni wlałeś (model, typ) i jak przetaczałeś? Podciśnieniówką?
    Obie części skrzyni dostały nowego oleju?
    Moim zdaniem za słabe ciśnienie oleju w skrzyni. Ten sam problem miałem w MV6 jakieś 12-14lat temu. Wszystko działo się tak jak u Ciebie i nie mogliśmy dojść dlaczego. Wymieniany był sterownik kilka razy. Po kilkudniowej walce okazało się że olej nie ten! Niestety tak było! Nie prościej było zrobić manuala? Tarcza, docisk, wysprzęglik, pedał sprzęgła (dziura i uchwyty w budzie są), mieszak i po robocie. Skrzynie od 250 do 500zł w bdb stanie.


    Olej kupiłem najtańszy ORLEN ATI chyba II gdyż po paru km czeka wymiana aby dobrze wypłukało wszystkie kanały gdzie nie mogłem dojść myjką z ropą.

    Sterownika i skrzyni nie ruszałem tylko wymyłem i wlałem olej kolega mówi że powinno działać.

    Olej wtłaczałem pomką ręczną do oleju gdy uzupełniłem miskę odpaliłem auto aby pompka zaczęła tłoczyć i dolałej kolejne partie. Weszło mi około 4.5L

    Dodano po 3 [minuty]:

    omegolotC30NE napisał:
    Te kody które nam pokazujesz to dotyczą sterowania silnika, przeczytaj dtc skrzyni, to może coś się rozjaśni.


    Próbowałem programem Opel Tech połączyć się ze skrzynia wyskoczył komunikat "Brak połaczenia ze sterownikiem"

    mam kabel VIAKEN i OB-COM rocznik auta 95 a programy zaczynają się od 96-97r.

    Dodano po 6 [minuty]:

    box.mann napisał:
    Oby nie było że druga skrzynia walnięta. Gdy robiłem wspomniane MV6 dwa razy skrzynie reklamowałem. Dziwne jest że z D rusza czyli z jedynki - i wrzuca luz. Jak wiadomo w skrzyniach ze sprzęgłem h.kinet. nie ma luzu! Ona po prostu się rozłącza na N (neutral). Powiedz kolego jaki masz sterownik? Zostawiłeś ten co był? Niby powinien działać, AR25 była w 2.5V6 a Ar30 w 3.0. Nie wiem dlaczego lecz gdy naprawialiśmy 3.0 MV6 to braliśmy sterownik razem ze skrzynią. Byłem wtedy młodym mechanikiem a stary twierdził że tak musi być.


    Ta druga skrzynia co mam jest z Omegi 2.0 16v wyglądają na podobne. jest sprawna 100% bo jeździła w znajomego aucie. Przeglądając allegro zauważyłem że 2.0 i 2.5V6 miałe takie same skrzynie AR25.

    Dodam że jadąc z jedynki ręcznie przerzucam na 2 lub 3 to stoi w miejscu i obroty tylko się podnoszą. I to samo się dzieje gdy ruszam z D jedynka jedzie później jest luz.

    Również słyszałem że wymiana skrzyni tylko ze sterownikiem.
    Dlatego się powstrzymałem bo niby jest możliwość zreanimowania starej a to równa się zaoszczędzony czas i robota.

    0
  • #7 20 Sty 2013 12:37
    box.mann
    Poziom 23  

    4.5L ???? Orlen?
    Nie żartuj!

    Dextron III minimum i co najmniej 7-9L!!! Kolego!! Koszt samego oleju do automatu to 350 - 650 zł!!!! Dlatego w serwisie kosztuje przetłoczenie prawie 800-1000zł!!

    Poczytaj:

    http://forum.opel24.com/topic/14545-wymiana-oleju-skrzynia-automat/


    Do mojej MV6 kupiłem 8L i było za mało. Wlazło 8.7L. U Ciebie została połowa starego oleju. Czyli ponownie masz to co miałeś przed wymianą! Syf nie wytwarza ciśnienia i skrzynia choć sprawna - nie ma siły zmienić biegu. Automat to nie manula w którym można dolac oleju. Nie te skrzynie! Tam olej sie wymienia całkowicie przetaczając! Całe 100% musi być nowe! Zła wymiana i zły olej objawia się później np. szarpaniem przy zmianie biegów czy podczas ostrego hamowania. Dam Ci radę: albo całość nowa i zrobiona w 100% poprawnie albo tarcza, docisk z resztą i wymiana na manuala o ile z praktyką w mechanice ciężko. Wiem, komplet nowego SAHSA do 2.5 V6 to 450zł. Do tego skrzynia i kilka innych pierdołek. Wychodzi minimum 800-1000zł lecz tyle samo wyjdzie konkretny olej. Przy wymianie na manuala bedziesz musiał wymienić też wyświetlacz komputera od wersji ze skrzynią manualną bo będzie Ci cały czas wyświetlać błąd skrzyni biegów (Automatik getriebe prufen).

    0
  • #8 20 Sty 2013 13:11
    cinekhh
    Poziom 9  

    Ze starego oleju nic nie zostało bo chłodnica wymieniona, węże przedmuchane skrzynia wymyta pod cisnieniem ropą. Myślę że tej kaszy mogło zostać max 1L
    Kupie nowy olej i przetłoczę, najpierw usuwając stary olej i filtr.

    Wcześniej gdy wciskałem przycisk S sport to na desce zapalała się kontrolka. teraz nie ma reakcji.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Właśnie zapomniałem że na wyswietlaczu świeci mi "Automatic Getribe"
    Ma takie odpały, że na kontrolkach przy dźwigni zmiany biegów potrafią się zapalic wszystkie diody. Jakby było zwarcie. Dmuchawa nawiewu działa przerywająco. Po ponownym odpaleniu potrafi być wszystko OK, czasem na chwile czasem na dłużej.

    Owszem zainwestowałbym te 800-1000zł na nowy olej ale gdybym miał pewność, że ta skrzynia jest 100% sprawna. Ja to nabyłem tak uszkodzone i są obawy przed utopieniem większej gotówki...

    0
  • #9 20 Sty 2013 13:30
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    cinekhh napisał:
    Właśnie zapomniałem że na wyswietlaczu świeci mi "Automatic Getribe"
    Ma takie odpały, że na kontrolkach przy dźwigni zmiany biegów potrafią się zapalic wszystkie diody. Jakby było zwarcie.


    Na początek selektor do przeczyszczenia, bo pewnie zalany. Z tym olejem (III) to bez przesady, będzie latać na atf z orlenu, płukanie skrzyni to tylko takim. Później zdecydujesz czy zalać dobry syntetyk.

    0
  • #10 20 Sty 2013 14:41
    box.mann
    Poziom 23  

    cinekhh napisał:
    Jakby było zwarcie. Dmuchawa nawiewu działa przerywająco. Po ponownym odpaleniu potrafi być wszystko OK, czasem na chwile czasem na dłużej.
    Wszystkie kontrolki mówisz... Ja bym pogrzebał jeszcze przy tym sterowniku i jeszcze raz sprawdził wszystkie połączenia (masy itp.). Niby powinien byc uniwersalny (2.5V6, 3.0V6)... Masz namiary do tego gościa od którego wziąłeś skrzynię? Może przekręć do niego i zapytaj jaki model sterownika tam siedział? Porównasz ze swoim.

    0
  • #11 20 Sty 2013 17:43
    cinekhh
    Poziom 9  

    Wszystkie kontrolki mówisz... Ja bym pogrzebał jeszcze przy tym sterowniku i jeszcze raz sprawdził wszystkie połączenia (masy itp.). Niby powinien byc uniwersalny (2.5V6, 3.0V6)... Masz namiary do tego gościa od którego wziąłeś skrzynię? Może przekręć do niego i zapytaj jaki model sterownika tam siedział? Porównasz ze swoim.[/quote]

    Nieraz gdy wrzucam dźwignię na D zapala się kontrolka na pozycji N dalej na R nic sie nie pali a schodząc na D potrafią się zapalić wszystkie.

    Znajomy ma poszukać ten sterownik jak tylko znajdzie to mi go da. Tamta omega była 2.0 16v a ta jest 2.5V6 mówisz że powinien być taki sam?

    A jakim jeszcze programem można spróbować połączyć się ze skrzynią Za pomocą interfejsu

    0
  • #12 20 Sty 2013 17:48
    box.mann
    Poziom 23  

    Nie w 2.0! Taki sam sterownik był w 2.5 V6 oraz 3.0 V6. Wszystkie wersje MV6. 2.0 to co innego. Nawet dyfer w 2.0 jest inny. Nikt z moich znajomych nie ma obecnie nic od Omegi B by to sprawdzić. Robiłem kiedyś przekładkę z 3.2V6 (Omega B FL). Chłopaki z tego co pamiętam sterownik zabierali od 3.2 a skrzynia leciała do 3.0 MV6. Z tego co pamiętam to konieczne to było. Co do programów to wszystko leci w Omedze przez ECU. Pod skrzynie nie podłączysz się bezpośrednio. Wszystko na szynie komputera głównego. Jak już wszystko zrobisz - zresetuj kompa. Wyjmij licznik, odłącz wyświetlacz komputera. Masz tam dwie wtyczki. 1 czarna, druga żółta. Pozostaw go bez prądu na 2-3minuty. Podłączaj zawsze w kolejności: najpierw czarna (sygnałowe do ECU), później żółta (zasilanie). Nigdy na odwrót bo gdy całość dostanie najpierw prądu bez sygnału - zacznie wyświetlać bzdury. Robi tak bo po podłączeniu uruchamia się tryb serwisowy - zczytuje wszystko i jeśli nie będzie miał sygnałowego wpiętego jako pierwszy - wywali błąd. Postaraj się z tym sterownikiem zrobić porządek, w drugiej kolejności jeszcze raz do mycia skrzynia, nowy dobry olej, reset błędów w kompie i jazda próbna. Co do tych kontrolek to powinna świecić się tylko ta przy aktualnie włączonym biegu. Gdy dasz SPORTING zapala się "S" a jak dasz gwiazdkę to * na zegarach (zimowy). Zaczął bym od sprawdzenia wszystkich kabli raz jeszcze, sterownika i oleju.

    0
  • #13 20 Sty 2013 19:27
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    cinekhh napisał:
    Nieraz gdy wrzucam dźwignię na D zapala się kontrolka na pozycji N dalej na R nic sie nie pali a schodząc na D potrafią się zapalić wszystkie.

    Znajomy ma poszukać ten sterownik jak tylko znajdzie to mi go da. Tamta omega była 2.0 16v a ta jest 2.5V6 mówisz że powinien być taki sam?


    Kolego, pozycjoner masz zalany!!!!!!

    Skrzynia biegów od któregoś numeru ma inne elektrozawory i wtedy wymienia się w parze z ecu. Masz kod literowy ze swojej? Tabliczka znamionowa jest na korpusie skrzynki.
    box.mann napisał:
    Nie w 2.0! Taki sam sterownik był w 2.5 V6 oraz 3.0 V6. Wszystkie wersje MV6. 2.0 to co innego. Nawet dyfer w 2.0 jest inny. Nikt z moich znajomych nie ma obecnie nic od Omegi B by to sprawdzić. Robiłem kiedyś przekładkę z 3.2V6 (Omega B FL). Chłopaki z tego co pamiętam sterownik zabierali od 3.2 a skrzynia leciała do 3.0 MV6. Z tego co pamiętam to konieczne to było. Co do programów to wszystko leci w Omedze przez ECU. Pod skrzynie nie podłączysz się bezpośrednio. Wszystko na szynie komputera głównego. Jak już wszystko zrobisz - zresetuj kompa. Wyjmij licznik, odłącz wyświetlacz komputera. Masz tam dwie wtyczki. 1 czarna, druga żółta. Pozostaw go bez prądu na 2-3minuty. Podłączaj zawsze w kolejności: najpierw czarna (sygnałowe do ECU), później żółta (zasilanie). Nigdy na odwrót bo gdy całość dostanie najpierw prądu bez sygnału - zacznie wyświetlać bzdury. Robi tak bo po podłączeniu uruchamia się tryb serwisowy - zczytuje wszystko i jeśli nie będzie miał sygnałowego wpiętego jako pierwszy - wywali błąd. Postaraj się z tym sterownikiem zrobić porządek, w drugiej kolejności jeszcze raz do mycia skrzynia, nowy dobry olej, reset błędów w kompie i jazda próbna. Co do tych kontrolek to powinna świecić się tylko ta przy aktualnie włączonym biegu. Gdy dasz SPORTING zapala się "S" a jak dasz gwiazdkę to * na zegarach (zimowy). Zaczął bym od sprawdzenia wszystkich kabli raz jeszcze, sterownika i oleju.


    Z całym szacunkiem, ale co Ty wypisujesz tutaj........



    ps. odczytaj kody literowe starej i tej zamontowanej skrzynki biegów

    0
  • #14 20 Sty 2013 20:08
    cinekhh
    Poziom 9  

    Dobrze jutro będę w garażu to odczytam numery z zamontowanej skrzyni bo pewności nie mam poprzedni właściciel mówił że ta jest AR25, ale to tylko wiara na słowo sprzedającego... A ta co jest w zapasie to jest trudne do rozczytania ;( ledwie odczytałem AR25

    Skoro pozycjoner jest zalany to ma to jakiś wpływ na działanie biegów?

    Jeśli chodzi o ten tryb awaryjny. Jak go wyłączyć jak skasowac błedy skrzyni?
    Może to cos pomoże

    0
  • #15 20 Sty 2013 20:34
    box.mann
    Poziom 23  

    Coś niestety wiem. Kolego cinek, powiedz jak zachowywało sie auto na poszczególnych biegach gdy jechałeś?

    Jeśli bieg D rozłączał Ci napęd... to znaczy że próbowałeś ruszyć z biegu 4!!!
    W Omedze B w trybie awaryjnym biegi wyglądają następująco:

    włączona jedynka = bieg 1
    włączona dwójka = bieg 2
    włączona trójka = bieg 3
    włączone D = bieg czwarty

    Taka sytuacja jest tylko w trybie awaryjnym. Zapraszam do lektury. Nie powiem jednak co się dzieje w trybie awaryjnym gdy ruszasz na D! Nigdy nie próbowałem więc sie nie wypowiadam.

    z moich notatek sprzed lat:


    2.0i R4 16V 136 KM (X20XEV) skrzynia ARM200100
    2.2i R4 16V 144 KM (Y22XE) skrzynia ARN260100 (most 4.12)
    2.2i R4 16V 144 KM (Z22XE) skrzynia ARN260100 (most 4.05)

    6-cylindrowe

    2.5 V6 24V 170 KM (X25XE) - skrzynia 4b - ARM250100
    2.6 V6 24V 180 KM (Y26SE) - skrzynia 4b - ARN260100
    3.0 V6 24V 211 KM (X30XE) - skrzynia 4b - ARM300100
    3.2 V6 24V 218 KM (Y32SE) - skrzynia 4b - ARN320100

    więc, gdzie są takie same w 2.0 / 2.5 i 3.0????
    Notatka z 2000r /3.2 i DTI dopisane w 2003r. Niestety, z zeszytu i nie pamiętam z czego to spisałem. Albo z komputera na praktykach albo z jakiejś książki.

    Pół strychu przed chwilą przekopałem w poszukiwaniu zeszytów z budy i praktyk w ASO :-)

    0
  • #16 20 Sty 2013 20:37
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    cinekhh napisał:
    Dobrze jutro będę w garażu to odczytam numery z zamontowanej skrzyni bo pewności nie mam poprzedni właściciel mówił że ta jest AR25, ale to tylko wiara na słowo sprzedającego... A ta co jest w zapasie to jest trudne do rozczytania ;( ledwie odczytałem AR25


    Ja wiem, że masz ar25, ale podaj kod literowy np: BD lub DF
    cinekhh napisał:
    Skoro pozycjoner jest zalany to ma to jakiś wpływ na działanie biegów?


    Oczywiście : AUTOMATIC GETRIEBE
    cinekhh napisał:


    Jeśli chodzi o ten tryb awaryjny. Jak go wyłączyć jak skasowac błedy skrzyni?


    Żeby kasować błędy to najpierw trzeba je odczytać, czego jeszcze nie zrobiłeś, po drugie, muszą być "inactif" żeby dały się usunąć.

    box.mann napisał:
    Nie w 2.0! Taki sam sterownik był w 2.5 V6 oraz 3.0 V6. Wszystkie wersje MV6. 2.0 to co innego.


    Moje epc twierdzi co innego :

    Ster KT- 20SE,X20SE,X20XEV,X25XE
    PM- X30XE
    QB- 20SE,X20SE,X20XEV,X25XE,X30XE
    itd...

    Kolego @cieniek na tabliczce znamionowej skrzyni biegów w prawym górnym rogu tłustymi drukowanymi literami masz naniesiony kod literowy przekładni, w dolnym wierszu tabliczki w drugim polu (środkowym) masz kod literowy sterownika dla tej przekładni. Przeczytaj te informacje na obydwu skrzynkach.

    0
  • #17 20 Sty 2013 22:20
    cinekhh
    Poziom 9  

    box.mann napisał:
    Jeśli bieg D rozłączał Ci napęd... to znaczy że próbowałeś ruszyć z biegu 4!!!
    W Omedze B w trybie awaryjnym biegi wyglądają następująco:

    włączona jedynka = bieg 1
    włączona dwójka = bieg 2
    włączona trójka = bieg 3
    włączone D = bieg czwarty

    Taka sytuacja jest tylko w trybie awaryjnym. Zapraszam do lektury. Nie powiem jednak co się dzieje w trybie awaryjnym gdy ruszasz na D! Nigdy nie próbowałem więc sie nie wypowiadam.


    To może nie mam załączonego trybu awaryjnego??? Po odpaleniu próbowałem do przodu ruszać tylko z D i jedynki, nie próbowałem z 2 i 3 ale jutro po pracy spróbuje. Ale z tego co wiem ruszając z D powinnz bz obsugiwane wsyzstkie biegi?

    Dodano po 21 [minuty]:

    box.mann napisał:
    Coś niestety wiem. Kolego cinek, powiedz jak zachowywało sie auto na poszczególnych biegach gdy jechałeś?



    To tak:
    odpaliłem auto wrzuciłem R-wsteczny wyjechałem z garażu wrzuciłem D pojechał załączyła się kontrola trakcji auto zaczęło szarpać i przerywać jakby problem ze świecami... Wyłączyłem TC i wydawało się OK gdy nabrałem prędkości około 30km/h że niby powinno przełączyć na dwójke to po dodaniu gazu auto stanęło w miejscu a obroty w górę. Jakby załączył się bieg jałowy.
    Wtedy próbowałem ruszyć z 2, 3 i D i nic ta sama reakcja tylko jazda na Jedynce i wstecznym.

    Myślałem, że jest załączony jakiś tryb awaryjny dlatego że była kiedyś kasza w tej skrzyni, a teraz trzeba tylko odczytac błędy i skasować je powracając do trybu normalnej jazdy.

    Jedno co wiem do teraz to:
    Wlać oleju ok 7-9L a nie 4.5l wiem że DEXTRON ale na tanim ORLEN tez pojedzie. ; sprawdzić wszystkie styki masy skrzyni sterownika itd. Selektor do przeczyszczenia, choć jeszcze nie wiem gdzie on się znajduje???

    0
  • #18 21 Sty 2013 06:16
    box.mann
    Poziom 23  

    Orlen... Orlen... Jest olejem dostępnym w Polsce i ... tylko w Polsce. Zrobisz ja uważasz, jednak gdyby po testach były te oleje naprawdę tak dobre jak to piszą - znalazł byś pewnie etykietkę gdzieś w nowych autach :-) Tymczasem Orlenu nigdzie poza Polską nie kupisz :-)

    A tu trochę o selektorze:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1245497.html

    0
  • #19 21 Sty 2013 20:50
    cinekhh
    Poziom 9  

    Udało mi się nawiązać połączenie ze skrzynią biegów. Pokazuje sterownik BD kody błedów wyswietla ale niestety nieznane ;/ Opel Omega B 2.5V6 - Automatyczna skrzynia tylko przód na 1 i tył tryb awaryjny?

    Dodano po 3 [minuty]:

    box.mann napisał:
    4.5L ???? Orlen?
    Nie żartuj!

    Dextron III minimum i co najmniej 7-9L!!! Kolego!! Koszt samego oleju do automatu to 350 - 650 zł!!!! Dlatego w serwisie kosztuje przetłoczenie prawie 800-1000zł!!

    Poczytaj:

    http://forum.opel24.com/topic/14545-wymiana-oleju-skrzynia-automat/


    Do mojej MV6 kupiłem 8L i było za mało. Wlazło 8.7L. U Ciebie została połowa starego oleju. Czyli ponownie masz to co miałeś przed wymianą! Syf nie wytwarza ciśnienia i skrzynia choć sprawna - nie ma siły zmienić biegu. Automat to nie manula w którym można dolac oleju. Nie te skrzynie! Tam olej sie wymienia całkowicie przetaczając! Całe 100% musi być nowe! Zła wymiana i zły olej objawia się później np. szarpaniem przy zmianie biegów czy podczas ostrego hamowania. Dam Ci radę: albo całość nowa i zrobiona w 100% poprawnie albo tarcza, docisk z resztą i wymiana na manuala o ile z praktyką w mechanice ciężko. Wiem, komplet nowego SAHSA do 2.5 V6 to 450zł. Do tego skrzynia i kilka innych pierdołek. Wychodzi minimum 800-1000zł lecz tyle samo wyjdzie konkretny olej. Przy wymianie na manuala bedziesz musiał wymienić też wyświetlacz komputera od wersji ze skrzynią manualną bo będzie Ci cały czas wyświetlać błąd skrzyni biegów (Automatik getriebe prufen).


    Wypuściłem olej wydmuchałem wszystkie węże idące do chłodnicy itd. nie powinno być już nic. Znów wypłukałem ropą. I wlałem świeżego oleju i weszło dokładnie 4.5l i zaczęło się przelewać... Może ty kolego miałeś jakąś większą chłodnicę??? Robię dokładnie jak książka pisze. Odkręcam boczny korek dużej miski olejowej wtłaczam świeży gdy jest opór, odpalam silnik wrzucam bieg przód tył spowrotem na P i na odpalonym silniku uzupełniam braki. Gdy uzupełniłem wszystko odłączyłem weże od chłodnicy aby sprawdzić czy wogóle olej jest pompowany i przetłaczany. No i jest wszystko OK. Co więcej muszę zrobić aby weszło mi te 8litrów???

    0
  • #20 21 Sty 2013 21:03
    box.mann
    Poziom 23  

    Niestety dalej Ci nie pomogę. Do wymian oleju w skrzyniach automatycznych mamy pompkę podciśnieniową. Wlewam w baniak tyle ile producent zaleca i przetaczam. Najczęściej wchodzi o 0.5-0.4L mniej jak w książkach. Gdy olej jest przetoczony - widzę to w przewodach gdy wraca mi czysty. Inaczej nigdy nie wymieniałem bo sprzęt był pod ręką. Omega 2.5V6 jak byk pisze we wszystkich programach i knigach że od 8 do 9L z groszami. Moim zdaniem coś jest nie halo. Jak by zapchane. 4L to bardzo dużo. Rano popytam chłopaków na warsztacie i dam Ci znać z kompa w pracy.

    0
  • #21 21 Sty 2013 21:12
    cinekhh
    Poziom 9  

    Ja kożystam z pompki ręcznej inaczej mówią na to szpryca. I nie jestem w stanie wlać więcej gdy wylewa mi sie korkiem. Z góry dzięki za pomoc.

    A te kody błędów coś ci mówią?

    0
  • #22 21 Sty 2013 21:43
    Megawe
    Poziom 29  

    Zaglądnij do peszli w jakim stanie jest izolacja na przewodach.

    0
  • #23 21 Sty 2013 22:11
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    cinekhh napisał:
    Ja kożystam z pompki ręcznej inaczej mówią na to szpryca. I nie jestem w stanie wlać więcej gdy wylewa mi sie korkiem. Z góry dzięki za pomoc.


    Tym sposobem nie wymienisz większej ilości oleju niż podajesz, bo jest to metoda statyczna. Tu nic nie jest zapchane, tak ma być . W samym przemienniku zostaje pewnie ze 3l oleum.

    Do suchego układu fabrycznie wchodzi 8.4 l (różnice do 0,5 l mogą wynikać z temperatury oleju przy wyrównaniu poziomu).

    cinekhh napisał:
    A te kody błędów coś ci mówią?

    Tak , mi akurat coś mówią...:

    56-dzwignia zmiany biegów- złe ustawienie
    82- dzwignia zmiany biegów- brak możliwości określenia położenia (tu pewnie woda w selektorze)

    39- obroty wyjściowe-poza skrzynią-brak sygnału

    Ten błąd powoduje wyłączenie elektrozaworów zmiany biegów, dlatego asb przestaje Ci jechać

    76- falsches dk-lastsignal
    jak wyżej, tutaj sygnał ze steru silnika jest modulowany szerokością impulsu i jest on poza dopuszczalnym zakresem; chodzi o sygnał z potencjometru przepustnicy , ten sygnał (przetworzony) jest potrzebny sterownikowi skrzyni. W sterowniku silnika masz kod 21 - czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód wysokie napięcie.


    No, pomiary elektryczne czas zacząć.

    ps. ta ropa jako płukanka to chyba nie najlepszy pomysł, rozrzedzi olej i nie wiadomo co jeszcze

    0
  • #24 22 Sty 2013 06:17
    box.mann
    Poziom 23  

    omeglot, ale On musi za wszelką cenę wymienić wszystko! Wspomniane 4.5L to za mało. Na foto widać jaki klej miał w środku. Prędzej czy później pozostałości wymieszają się z nowym olejem i będzie to co przed wymianą. Jadę do roboty i wyciągnę wszystko o skrzyniach w Omedze od A do Z i dam Ci znać. Pracuje u Nas jeden ze stażem kilku lat w ASO Opla więc On na bank bedzie wszystko o tym wiedział. Wieczorem dam Co znać co i jak. Dużo z Omegi już nie pamiętam bo mało tych aut zostało. Pamiętam, że wbijano mi do łba to że w B są jak by dwie części skrzyni. Jedna gdzie wchodzi owe 4, 4.5L i druga gdzie wchodzi reszta. Były też dwa sposoby na zmianę i wymianę oleju. Dam znac wieczorem.

    0
  • #25 22 Sty 2013 06:23
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Skoncentruj się na elektryce. Coś mi mówi, że skrzynia którą wymieniłeś była dobra.

    Olej zmienisz sobie później.

    Dobra lecę do roboty.

    0
  • #26 22 Sty 2013 13:42
    box.mann
    Poziom 23  

    cinekhh, z olejem wstrzymaj się do pojutrza. Ale masz farta, kurdę :-) ;-) :-) :-)
    Jak 6 w totka normalnie!
    Mam na warsztacie MV6 1997r Kombiaka w automacie z olejem do wymiany!!!!
    Na czwartek - godz. 16 więc wieczorkiem nawet film Ci podeślę pt. CO, JAK,ILE I ZA ILE
    Farciarz dosłownie :-)
    A co do oleju to stoi i czeka. 9L Dextron III (hurt 387,78zł)
    Ja - zrobiłem chyba z siebie idiotę i to przez Was.
    Zapytałem "starego" ---- a nie lepiej jakiś tańszy orlen?
    Popatrzył spod byka ze zdziwieniem - minę miał przypominającą myśl "Wyjdź stąd"
    Zakończyło się na telepatycznej wymianie słów

    Właśnie "kopię" w Internecie po wszystkich forach Opla. Jeszcze nie znalazłem człeka który wlał by coś innego prócz Dextrona...
    Coś w tym jednak musi być, a kopie bo z ciekawości szukam opinii.

    1
  • #27 22 Sty 2013 20:18
    cinekhh
    Poziom 9  

    omegolotC30NE napisał:

    Tym sposobem nie wymienisz większej ilości oleju niż podajesz, bo jest to metoda statyczna. Tu nic nie jest zapchane, tak ma być . W samym przemienniku zostaje pewnie ze 3l oleum.

    Do suchego układu fabrycznie wchodzi 8.4 l (różnice do 0,5 l mogą wynikać z temperatury oleju przy wyrównaniu poziomu).


    A jak uzyskac suchy stan skrzyni??

    0
  • #28 22 Sty 2013 20:27
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    cinekhh napisał:
    A jak uzyskac suchy stan skrzyni??


    Chodziło o pierwsze napełnienie; musiałbyś rozłożyć skrzynkę w drobny mak i ponownie zmontować.

    0
  • #29 22 Sty 2013 20:34
    cinekhh
    Poziom 9  

    omegolotC30NE napisał:

    cinekhh napisał:
    A te kody błędów coś ci mówią?

    Tak , mi akurat coś mówią...:

    56-dzwignia zmiany biegów- złe ustawienie
    82- dzwignia zmiany biegów- brak możliwości określenia położenia (tu pewnie woda w selektorze)

    39- obroty wyjściowe-poza skrzynią-brak sygnału

    Ten błąd powoduje wyłączenie elektrozaworów zmiany biegów, dlatego asb przestaje Ci jechać

    76- falsches dk-lastsignal
    jak wyżej, tutaj sygnał ze steru silnika jest modulowany szerokością impulsu i jest on poza dopuszczalnym zakresem; chodzi o sygnał z potencjometru przepustnicy , ten sygnał (przetworzony) jest potrzebny sterownikowi skrzyni. W sterowniku silnika masz kod 21 - czujnik położenia przepustnicy lub jego obwód wysokie napięcie.


    No, pomiary elektryczne czas zacząć.


    ps. ta ropa jako płukanka to chyba nie najlepszy pomysł, rozrzedzi olej i nie wiadomo co jeszcze


    Zacznę od selektora. On znajduje się pod dźwignią zmiany biegów tak? To jest jakis moduł el.???
    Pojadę do znajomego aby zrobił odpowiednie pomiary przepustnicy itd.

    Dzisiaj próbowałem nią jechac. Na wolnych obrotach ślicznie pracuje na wysokich tez ok ale takie około 2tys to kicha prycha i przerywa. Jadąc na D skrzynia jakby przerzuciła na wyższy bieg z szarpnięciem oczywiście, ale jest ślizgo i nie wiedziałem czy to poślizg czy wadliwe sprzęgło.

    A co do tej ropy to nie zamierzam na tym jeździć tylko uruchomic i sprawdzić czy ta skrzynia będzie dobra jeżeli nie to wymienię na tą z OMEGI 2.0 16v AR25 ale nie mogę znaleźć sterownika i chciałem zaoszczędzić sobie roboty z wymianą.
    Jeżeli będzie dobra to nie powiedziałem że nie wleje oleju za 400zł uczynię to a ten z orlenu niech dokładnie wypłuka każdy zakamarek. ;) tylko żeby działało.

    Dodano po 5 [minuty]:

    omegolotC30NE napisał:
    Skoncentruj się na elektryce. Coś mi mówi, że skrzynia którą wymieniłeś była dobra.

    Olej zmienisz sobie później.

    Dobra lecę do roboty.


    Skrzyni jeszcze nie zmieniłem chciałem i chcę tego uniknąć. Próbuję zreanimować tą właśnie. Olej jest wlany orlen ATF IID, ale narazie dam sobie z nim spokój i zacznę grzebac przy elektronice.

    Próbowałem kasowac błędy komputera Opel Tech skasował oprócz nr 69 nie do skasowania. A co najgorsze cały czas świeci się kontrolka diag na desce

    0
  • #30 30 Sty 2013 11:14
    michall76
    Poziom 1  

    mam ten sam problem ze skrzynia co ty daj odpowiedz czy sobie poradziles

    0