Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 FL 1.9TDI 130PS '04 - gaśnie na wysokich obrotach na zimnym silniku

20 Sty 2013 11:08 12465 44
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich,
    Posiadam Passata 1.9 tdi 130ps automat.
    Od niedawna mam z nim mały problem, na który nie mogę znaleźć rozwiązania u mechanika. Po odpaleniu silnika i chwili odczekaniu żeby się zagrzał (ok. 5-10min ) gdy odjadę od domu i wkręcę go na wyższe obroty z silnika slychać jakiś dziwny dzwiek jakby sie cos zacieralo albo pasek byl luzny ( ciezko opisac ten dzwiek ) i po przekroczeniu 3000 rpm traci moc i gasnie. Nastepnie po ponownym uruchomieniu silnik zaczyna walic jakby nie chodzil na 2 cylindry i po 20-30 sekundach zaczyna to ustepowac i silnik chodzi bez zarzutow i mozna normalnie jezdzic caly dzien. Komputer nie wykazuje zadnych bledow cisnienie na cylindrach jest OK, pompowtryski OK niedawno wymienilem EGR, przeplywomierz, filtr paliwa olej.

    Zastanawiam sie czy to moze byc przyczyna mechanicznej pompy paliwa. I nie podaje na dalsze cylindry ropy.

    mam nadzieje ze ktos zna przyczyne co boli ten silnik...
    z gory dziekuje

    z powazaniem slawek
  • Poziom 22  
    Sprawdzić ciśnienie oleju, czy nie za wysokie bo z opisu wygląda na niedomykanie zaworów podpartych popychaczami hydraulicznymi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    witam
    w poniedzialek zadzwonie do mechanika i zapytam czy sprawdzal cisnienie oleju i podam wiecej szczegolow, najbardziej zastanawia mnie ten dzwiek po 3000 rpm jakby napinacz albo jakas rolka sie zacierala, tylko to pozniej mija i nie mam pojecia co to jest bo wszystkie rolki i napinacze ( rozrzad + ladowanie) zostaly wymienione kilka miesiecy temu
    problem nie zaczal sie po zadnej wymianie tylko sam z siebie :( zastanawia mnie ta mechaniczna pompa paliwa bo z tego co mechanik mi mowil to jak wczoraj wymienil filtr paliwa to po zalaniu go ropa i zainstalowaniu nie mogl odpalic auta. a pompa elektroniczna normalnie pracowala...
  • Poziom 9  
    co w temacie
    mam to samo w audi a3 1.9 tdi
    czy ktos wie co mu boli
  • Poziom 10  
    witam mam problem s paskiem 110 mianowicie cięzko pali przy -10 ,muszę kręcic 10 sek zeby zaskoczyl, jak silnik sie rozgrzeje zgasze i sie schlodzi to znow ten sam problem ? nie wkręca sie na obroty -turbina sprawdzona ,wtryski ,pompa wtryskowa ,przeplywka gruszka chodzi w calym zakresie i na dodatek kopci na bialo co moze byc tą przyczyną ?:(
  • Poziom 18  
    a masz w tym silniku świece żarowe?
    przepalone? skorodowane styki? słaby akumulator?
    przy -10^C akumulator daje około 60% *C (swojej energii nominalnej)
    czyli "prosto" ze 100Ah robi się 60Ah przy -10 ;)

    tdi pali się przy -20 do -10 na dwa/trzy(-20) razy.
    przy sprawnym akumulatorze i żarówkach 3 sekundy i masz odpalony silnik.
  • Poziom 10  
    swiece są sprawdzone grzeją nie wiem jak z akumulatorem zerkne na niego najwyzej podladuje ale co z tą mocą samochud jakby tostawal za malą tawkę paliwa czy są jakies czujniku odpowiedzialne za to
  • Poziom 18  
    pastuch110 napisał:
    swiece są sprawdzone grzeją nie wiem jak z akumulatorem zerkne na niego najwyzej podladuje ale co z tą mocą samochud jakby tostawal za malą tawkę paliwa czy są jakies czujniku odpowiedzialne za to


    przepływomierz? przewody do pompy paliwa(mechaniczna) obsmarkane olejem napędowym. Pokrzywione korbowody? - silnik dostał kiedyś w "d.up.ę"?
    przy ilu obrotach traci moc? na którym biegu?
  • Poziom 10  
    dzisiaj wyprowadzilem go z garazu odpalil ok ,zgasilem go i poszlem do domu na 15 min wchodze kręce za 1 razem nie dal rady dopiero za 2 po 5 sekundach kręcenia ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    to jest najlepsze ze wczoraj na rozgrzanym przegazowalem go do 4 tys obrotow i sie zdusil i zgasl ,na obroty wkręca sie mizernie :(
  • Poziom 18  
    pastuch110 napisał:
    dzisiaj wyprowadzilem go z garazu odpalil ok ,zgasilem go i poszlem do domu na 15 min wchodze kręce za 1 razem nie dal rady dopiero za 2 po 5 sekundach kręcenia ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    to jest najlepsze ze wczoraj na rozgrzanym przegazowalem go do 4 tys obrotow i sie zdusil i zgasl ,na obroty wkręca sie mizernie :(


    Możliwe, że czeka Cię wymiana słupka silnika :|
  • Poziom 10  
    czytalem na innym forum o czujniku map sensor ,miezy cisnienie w kolektorze ssący i przesyla dane to kompa i podaje za malo paliwa na wyzszych obrotach ?

    Dodano po 27 [minuty]:

    co to ten slup silnika ?:)
  • Poziom 9  
    miałem taki sam przypadek audi a3 1.9 przyczyną była turbina przeładowywała i to sporo a na ciepłym można było deptać ile wleże i nic ////////// sprawdż gruchę czy nie dziurawa .... jak coś to na pw to pomogę :D

    Moderowany przez zeimp:


    Za następną taką poradę otrzymasz ode mnie ostrzeżenie! Twoja porada całkowicie mija się z problemem w tym temacie => nie masz pojęcia, więc się nie udzielaj - ostrzegam!

  • Poziom 10  
    A co jest powodem przeladowywania ? N75 podmienilem z n 18 i nic moze gdzies wezyk jest przetarty od gruchy ,cos podejzane sa te weze mialem taki przypadek ze wezyk od wtryskow. Byl przetarty i ropa leciala ;)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Opisz jakie miales objawy ,

    Dodano po 1 [godziny] 7 [minuty]:

    Opisz jakie miales objawy ,

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co jest powodem przeladowywania ? N75 podmienilem z n 18 i nic moze gdzies wezyk jest przetarty od gruchy ,cos podejzane sa te weze mialem taki przypadek ze wezyk od wtryskow. Byl przetarty i ropa leciala ;)
  • Poziom 18  
    słupek silnika to ta całość metalowa, bez elektroniki sterującej.

    1. posprawdzaj podciśnienie, czy wszędzie dochodzi
    2. w szczególności
    czy zawór EGR działa swobodnie, nie zapieczony, obsmarowany, itp.
    3. podciśnienie pchające "gruchę" turbiny, czy w całym zakresie się wychyla
    czy nie zapieczone?
    samą operacje można wykonać podpinając choćby 20ml strzykawkę, odkryjesz przy tym, trwałość membrany i wężyków ;)

    cały układ powinien być szczelny, włącznie z słupem silnika,
    możliwe też, że samo turbo jest zapieczone, łopatki pokrzywione...

    Dodano po 3 [minuty]:

    może też być prozaicznie, EGR się otwiera, w sytuacji kiedy powinien być zamknięty
  • Poziom 10  
    U mnie to samo tylko nieraz nie zgasnie ,dam do 4 tys obr silnik sie. Caly trzesie jakby na 2 cylindry nie palil i daje na szaro z wydechu egr mam zaslepione mechanik twierdzi ze nie dziala bo cofa spaliny spowrotem. Zaslepiony i nadal to samo. Turbina tez czyszczona. Co zrobiles ze ci nie przeladowuje ??? *_* :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Grucha lekko dziala. Zdjolem wezyk i grucha opadla podpiolem ja i podciaglo do gory. :)
  • Poziom 10  
    Witam mam jeszcze problem z pedalem gazu mianowicie jak dam gaz bez sprzegla to wkreca sie mizernie jak wcisne lecutko sprzeglo to jest ok co. To moze byc. za przyczyna ;)
  • Poziom 9  
    dżwignia też lekko chodziła a grucha dziurawa a kolega ma racje Elektronik223 jest dziura i turbo głupieje a pedał gazu to nie wiem
  • Poziom 10  
    Moze kąt wtrysku jest opuzniony. Jak myslicie ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ok zobacze ta gruche. Czy trzyma cisnienie :)
  • Poziom 10  
    Grucha ok moze kat wyrysku sie przestawil bo slabo pali i daje na siwo,swiec grzeja oko ok :)
  • Poziom 33  
    Ja pierdzielę, co wy za pierdoły tu wypisujecie??? Co ma grucha do gaśnięcia? Widziałeś kąt wtrysku w AVFie? (podpowiem, AVF to kod silnika PD, czyli pompowtryskiwacze w aucie autora). Błędy jakieś zgłasza ECU?
  • Poziom 10  
    co jest przyczyną gasniecia na wysokich obrotach mi sie wydaje ze jest opuzniony kąt wtrysku ?
  • Poziom 9  
    sytuacja jest taka że zwieszają się zawory i wtedy zaczyna przerywać dlatego bo traci kompresje (':cry:') //// jeżeli odepniesz wężyk ob sterowania turbiny i na zimnym silniku z rana 1 i gaz do dechy to taka sytuacja nie nastąpi ??????? to wytłumaczenie mi dlaczego ??????
  • Poziom 10  
    Po zaslepieniu egr nie przerywa ale ciulowo wkreca sie na obroty tyrbina sie nie zacina wczoraj normalnie 145 jechalem tylko. Najgozej do 100 potem jakos mu przechodz po odpieciu czujnika map sensor nie ma zmiany w pracy silnika :(
  • Poziom 9  
    to w końcu co mu boli :!: :!: :!:
    1-gaśnie na zimnym po przekroczeniu 3000 obrotów ? :?:
    2-ciężko pali na zimnym i kopci na biało ? :?:
    3-czy jest muł ? :?:
  • Poziom 10  
    1:Gasnie po przegroczeniu 4,5 tys a nieraz zdlawi sie i dziala jakby na 3 cylindrach 2:pedal gazu wolno reaguje 3:kopci przy przyspieszaniu ??
  • Poziom 9  
    1- 3000 a 4500 to różnica
    2-3 jak gazujesz na postoju to wali na ziemie sadzą i ja widać :?:
  • Poziom 10  
    Przegazowalem go po wycieciu kata to wylecialo dosyc teraz jakby ta rura byla mokra w srodku na sniegu widac slady cieczy jak go przegazuje