Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

R.Laguna L1Ph1,F3P 678,1.8,8v - Nie można uruchomić silnika, jest iskra i paliwo

natrix141 20 Jan 2013 12:38 2175 5
  • #1
    natrix141
    Level 11  
    Mam problem z odpaleniem, ostatnio silnik gasł po zrobieniu ok 10 km, pozniej trasa 80km bez problemu, przejechane następnego dnia aż silnik się zagzrzał i zgasł. Czujnik położenia wału ma prawidłową oporność. W książce napraw znalazłem informację, jak sprawdzić czy do komputera dociera przwidłowy sygnał z czujnika połozenia wału korbowego- między 11 a 18 stykiem kostki podłączanej do kopmutera silnika powinna być oporność 240 ohm, Mierzyłem to multimetrem, podaje wartość 0, sprawdziłem na przejście, nie pokazuje aby przejście występowało. Sam czujnik ma oporność prawidłową.
    Czy to możliwe, że uszkodzony przewód czujnik-komputer może dawać takie efekty?
    Gdyby tak było, to jest możliwość żeby była iskra na świecach?
  • #2
    zgolwasy91
    Level 15  
    Oczywiście że tak może dawać takie skutki.
  • #3
    natrix141
    Level 11  
    Więc najlepiej będzie odłączyć czujnik i komputer i sprwdzić przejście ze styków 11 i 18 od kompa z poszczególnymi stykami czujnika?
  • #4
    zgolwasy91
    Level 15  
    Tak dokładnie sprawdź jeszcze oporność czujnika po rozgrzaniu . Najprędzej on będzie przyczyną.
  • #5
    natrix141
    Level 11  
    Po rozgrzaniu go do ok 60 stopni daje oporność 252 ohm, zimny, czyli jakieś -5 stopni daje 211. Książkowo jest 200 +/-50 ohm.
    Sprawdzę te kable i dam znać.
    Na forum laguny uzyskałem informację, że trzeba było sprawdzić styki 11 i 28 w ECU, a nie jak podaje książka 11 i 18. Między 11 i 28 jest oporność 236 ohm, z 11 jest przejście do jednego kabla w czujniku, z 28 do drugiego, instalacja więc dobra.

    Zastanawia mnie ten czujnik, bo na świechach jest iskra, czy to możliwe żeby była, gdyby on był popsuty?

    Kupiłem używany czujnik na szrocie, kopułki nie było, ale obiecano mi że pod koniec tygodnia sprowadzą w bdb stanie palec i kopułkę. Do starej kopułki dostałem jedynie dobry węgielek. Założyłem samą kopułkę z dobrym węgielkiem, 3 próby na benzynie i nie odpala, założyłem więc inny czujnik, na benzynie kilka prób, bez efektu, przełączyłem na uruchamianie na gaz, zakręcił pare razy i chodził normalnie, po przełączeniu na benzynę zgasł, znów odpalił na gazie i chodził chwilę dobrze ok 3 minut, później nie równo, wystrzelił w przepustnicę i zgasł. Odkręciłem kopułkę i 2 styki podpalone, poczekam aż kupię inną i wtedy się zobaczy co dalej.
  • #6
    natrix141
    Level 11  
    Nowa kopułka + palec i działa wszystko ok :)