Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel zafira z18xe automat - słabo grzeje w kabinie

szymon1982g 20 Sty 2013 17:59 9606 20
  • #1 20 Sty 2013 17:59
    szymon1982g
    Poziom 9  

    witam
    posiadam zafirę A 2001 rok, silnik 1,8 16v, z18xe, 125KM, automat.
    mam problem z ogrzewaniem w tej zafirze, kupiłem ją w wakacje i to pierwsza zima i już pierwszy problem. powietrze leci ale takie letnie.
    więc tak chłodnica zasłonięta temperatura silnika 80-90 stopni termostat działa poprawnie trzyma temperaturę, instalacja gazowa sekwencyjna także działa poprawnie, znalazłem temat podobny w internecie i pisało o zaworze nagrzewnicy że jest awaryjny i może to być jego wina, dostałem się w miejsce gdzie miał być i co się okazało, że ktoś go już wymontował i wstawił w to miejsce rurki plastikowe jakiś zamiennik został tylko kabelek. czy jest jeszcze jakiś inny zawór który steruje ogrzewaniem silnik i instalacja gazowa działają poprawnie temperatura 80-90 tak jak pisałem a ogrzewanie liche czy należało by wymienić nagrzewnicę.

    1 20
  • #3 21 Sty 2013 06:43
    Poli 196
    Poziom 10  

    Odsłoń chłodnice i wtedy sprawdź temperaturę. Jeżeli będzie około 30 stopni albo mniej to termostat jest defektem.

    1
  • #4 21 Sty 2013 10:44
    andrzej_m55
    Poziom 11  

    Też uważam że wina może leżeć po stronie termostatu. Jeszcze warto sprawdzić czy dolot do nagrzewnicy jest ciepły no i wyjście. Może nagrzewnica jest zamulona.

    0
  • #5 21 Sty 2013 19:02
    szymon1982g
    Poziom 9  

    dzisiaj zrobiłem dzisiaj pomiary temperatury, temperatura silnika 90 stopni temperatura cieczy w zbiorniczku wyrównawczym 85 stopni temperatura jednej z rurek nagrzewnicy było 50 stopni (była to rurka od strony pasażera nie wiem tylko która to była wlot czy wylot)
    jutro odsłonię chłodnicę i zrobię pomiary

    0
  • #6 21 Sty 2013 19:37
    dareckij
    Poziom 10  

    Spróbuj wypiąć reduktor z obiegu wody , odpal na pb,
    być morze trzeba wstawić kryzę w obieg wody.

    1
  • #7 22 Sty 2013 19:03
    szymon1982g
    Poziom 9  

    odsłoniłem chłodnicę i przejechałem się jakieś 30 km i efekt mizerny
    temperatura silnika około 70 stopni stabilna gaz działa poprawnie a temperatura nawiewu jak ostatnio nic się nie zmieniło dalej letnie leci

    jutro spróbuję jeszcze zablokować dopływ cieczy chłodzącej do reduktora

    1
  • #8 23 Sty 2013 20:07
    szymon1982g
    Poziom 9  

    zablokowałem obieg wody na reduktor i nic nowego się nie pojawiło może troszke lepiej ale prawie niezauważalnie zauważyłem jeszcze że na postoju nie grzeje prawie wcale
    i co forumowicze na to

    0
  • #9 23 Sty 2013 20:20
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jest klimatronic?I jaką ew. temperaturę na zewnątrz pokazuje wyświetlacz obok daty?

    0
  • #10 23 Sty 2013 20:25
    szymon1982g
    Poziom 9  

    klimatyzacja manualna - nienabita
    a średnia temperatura na wyświetlaczu to -6 do -7

    2
  • #11 23 Sty 2013 20:39
    anddob
    Poziom 2  

    Czy na obiegu zamkniętym powietrza jest lepiej?

    0
  • #12 23 Sty 2013 20:44
    szymon1982g
    Poziom 9  

    nie wiem jak jest na zamkniętym obiegu ponieważ zepsół się silniczek od klapy jest wyjęty a klapa ustawiona na obiegu zewnętrznym musiałbym ręcznie przełączyć ale to sprawdzę jutro

    0
  • #13 23 Sty 2013 21:08
    anddob
    Poziom 2  

    Mam nadzieję, że filtr kabinowy czysty.

    0
  • #14 23 Sty 2013 21:09
    szymon1982g
    Poziom 9  

    nowy filter założony był chyba we wrześniu

    0
  • #15 23 Sty 2013 21:25
    anddob
    Poziom 2  

    No to zostały jeszcze mechanizmy pod kosolą, tj. klapy itp. a jak nie to zasyfiała nagrzewnica. Trochę strzelam ale jak nie mam samochodu przed sobą to nic więcej nie wymyślę.

    0
  • #16 23 Sty 2013 21:34
    szymon1982g
    Poziom 9  

    mechanizmy obejrzałem i wyglądają na sprawne linki pozapinane i chodzą dobrze
    nagrzewnica nie wiem w jakim jest stanie ale wszystko na nią chyba wskazuje

    1
  • #17 25 Sty 2013 08:17
    andrzej20001
    Poziom 42  

    jak słaba/przymulona nagrzewnica to pomaga wpięcie reduktora lpg w szereg a nie równolegle ale docelowo zmiana nagrzewnicy.

    1
  • #18 26 Sty 2013 06:37
    Poli 196
    Poziom 10  

    Wyczysc caly uklad,jest do tego specyjalny srodek.
    Wyciagnij Termostat i sprawdz czy poprawnie otwiera.
    Garnek z woda i pomiar.To bedziesz pewny ze jest ok.
    Dolny i gorny szlauch musza miec prawie ta samom temperature.

    Powodzenia :D

    0
  • #19 27 Sty 2013 09:51
    szymon1982g
    Poziom 9  

    mam pytanie do czego służy ten czujnik temperatury powietrza nawiewu bo chyba tak się nazywa jest taki u mnie zamontowany w załączniku i czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej ma wpływ na ogrzewanie

    0
  • #20 27 Sty 2013 18:07
    dareckij
    Poziom 10  

    To jest termostat od AC.
    raczej niema nic do rzeczy.

    0
  • #21 28 Sty 2013 18:24
    szymon1982g
    Poziom 9  

    witam
    problem został rozwiązany
    nagrzewnica była zamulona została wyczyszczona i teraz grzeje bardzo dobrze

    0
  Szukaj w 5mln produktów