Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

sam - światła mijania i długie

faust12 20 Sty 2013 20:49 3309 8
  • #1 20 Sty 2013 20:49
    faust12
    Poziom 2  

    Hej,
    Jestem tu nowy i od razu z problemem.... :cry:
    Jestem w trakcie motania instalacji elektrycznej do terenówki budowanej od podstaw. Nie chwaląc się mam trochę doświadczenia w tego typu pracach, ale napotkałem na problem, którego póki co nie mogę rozwiązać. Otóż przy włączaniu świateł mijania pojawia mi się prąd na zaciskach bezpiecznika od świateł długich. Sprawdziłem całą instalację punkt po punkcie. Nie ma prądu na przekaźniku od świateł długich, oczywiście pojawia się po włączaniu sterowania tymi światłami. Nie ma też jakiegokolwiek prądu zwrotnego na kostce reflektorowej. Pojawia się dopiero po włożeniu żarówki. Wymieniłem żarówki, ale problem nie zniknął. Według mojej wiedzy, żarówka powinna mieć taki opór, że jakikolwiek prąd nie powinien przepływać do włókna świateł długich, ale jednak tak się dzieje... Może macie jakieś pomysły ? Żarówki Osram Night Breaker... Nie sprawdzałem jeszcze z typowymi halogenowymi... Trochę ręce mi opadły... Maciej

    0 8
  • Pomocny post
    #2 20 Sty 2013 20:59
    Zico63
    Poziom 37  

    Prawdopodobnie Kolega coś "poczarował" z masą.
    Układ jest tak prosty, że nie powinno sprawiać kłopotu "uruchomienie" go. Użyj Kolego jako wzoru instalacji np. Ursusa i badaj nie miernikiem a żaróweczką - powiedzmy 12V/5W bo z miernikiem to nie dojdzie Kolega do ładu.
    A żaróweczkę podłączamy tak, bo inaczej - "kicha"...
    sam - światła mijania i długie
    Może coś taki plik pomoże:
    Szaro-czerwone - mijania; niebieskie - drogowe.

    0
  • Pomocny post
    #3 20 Sty 2013 20:59
    kwok
    Poziom 39  

    Zakładam że żarówki H4 - nie ma masy na żarówkach abo pomyliłeś podłączenie żarówek.

    0
  • Pomocny post
    #4 20 Sty 2013 21:00
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Zbytnio nie rozumiem w czym masz problem?
    Zapalają Ci sie dwa włókna jak masz włączone mijania? Jeżeli tak to masz masę podłączoną w złe miejsce na żarówce.

    1
  • #5 20 Sty 2013 21:21
    faust12
    Poziom 2  

    Dzięki za reakcję... Korzystam ze skrzynki bezpiecznikowej poloneza... Ja wiem, że układ jest prosty, ale... Nie palą się długie i mijania równocześnie tylko przy włączonych mijania ( przekaźnik zwarty ) pojawia się jakby prąd zwrotny na bezpiecznikach od świateł długich... Bezpieczniki są po przekaźniku od długich...Sprawdzam próbnikiem... Nie pomyslałem o złym podłączeniu żarówek...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Cholera, czyżby to było, aż takie proste... ? Jeśli tak to dałem ciała... :D

    0
  • Pomocny post
    #6 20 Sty 2013 21:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przypatrz się, czy w czasie pracy nie świecą się oba włókna żarówki równocześnie. Światła świecą słabiej, ale nie nadal "całym kloszem", a nie jak przy światłach mijania górną połową. Jeśli tak, to pewnie pomyliłeś podłączenie masy z zasilaniem żarnika świateł drogowych.

    0
  • #7 20 Sty 2013 21:27
    faust12
    Poziom 2  

    Dzięki stokrotne, bo juz nie spałem po nocach... Sprawdzę jutro w garażu. Nie ma to jak zapytać fachowców... :D

    0
  • Pomocny post
    #8 21 Sty 2013 02:14
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podpowiem Ci, że jeśli nie masz doświadczenia, łatwiej będzie szukać usterki przy wyjętych żarówkach. Najpierw sprawdzasz masę, czy jest i czy jest na właściwym miejscu, potem szukasz zasilania raz jednych świateł, raz drugich! Podpierasz się kontrolką minimum 21W.

    0
  • #9 21 Sty 2013 23:53
    faust12
    Poziom 2  

    dzięki serdeczne - problem rozwiązany... Rzeczywiście źle podpiąłem kable do żarówki...

    0