Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - Na zimnym silniku gaśnie i nie wkręca się na obroty

20 Sty 2013 20:57 27462 23
  • Poziom 12  
    Witam.Problem występuje na zimnym silniku.Przy dodawaniu gazu silnik przerywa i gaśnie ,po przejechaniu 300 metrów na półsprzęgle inaczej nie można usterka ustępuje.Dodam też że jeśli auto po zapaleniu rozgrzewa się problem mija po 2 minutach.Problem dotyczy Astry H 2004r. silnik Z18XE.Może napisze co wyeliminowałem. Świece nowe orginał opel dobrane do silnika. Przepływomierz podmieniany z innego auta. Cewka nowa zamiennik. Ciśnienie paliwa 3,5 bara Ciśnienie sprężania OK,głowica sprawdzana. Brak błędów na Tech2 Sterownik silnika podmieniony na zimnym silniku ten sam efekt. Silnik bez EGR Czujnik temperatury dobre wskazania. Jeśli ktoś z kolegów miał podobny przypadek proszę o wskazówki.Dziękuje.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 12  
    A to ciekawy przypadek. To jakby efekt niewłaściwej dawki paliwa, zalewa się albo ma za mało. Parametry z czujników mierzyłeś czy podglądałeś w Tech2 ? Bo może w danej chwili cz.t. płynu albo dolotu "oszukuje". Trzeba by podejrzeć przebiegi.
  • Poziom 12  
    Witam.Przebiegi podglądałem na tech2 ,czujnik temperatury.Przepływomierz podmieniany na taki sam z innego auta w którym pracuje bez zarzutu.Paliwo też spuszczałem i zalałem świeżym ze STATOILU.Dziękuje za zainteresowanie tematem.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Mam też podejrzenie na hydro.Silnik ten w następnej generacji ewoluował hydro zastąpili szklankami.Dla zaspokojenia mych podejrzeń wymieniłem olej na nowy. Przed wymianą do starego oleju wlałem preparat do czyszczenia silnika firmy STP.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 12  
    Gdyby to była hydraulika to wtedy byłoby słychać klekot i na obroty nie miałoby to większego wpływu. Jak już się nagrzeje to pracuje faktycznie normalnie? Jak go ciągniesz na sprzęgle to zapłony nie wypadają? Czujnik spalania stukowego? Nie wiem czy ma wpływ na zimnym motorze
  • Poziom 12  
    Zawsze to jakiś trop .Jutro go zdemontuje i przeczyszczę powierzchnie styku z blokiem silnika .Błędów na wypadanie zapłonu nie ma choć teoretycznie przy uszkodzonym czujniku powinny być generowane.Co do hydro głośne by były gdyby nie były napełnione lub zapieczone.Ja myślałem bardziej o dużym ciśnieniu oleju i podparciu dżwigienki zaworowej,ale to tylko moje sugestie i wywody.Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nawet nie odkręcaj tego czujnika, bez sensu, wiesz jak go potem prawidłowo przykręcić?
    Pod oscyloskop czujnik pedału gazu, prosto z lodówki. Jak będą szpilki lub dziury, trzaski, będzie do wymiany.
  • Poziom 12  
    Dziękuje Paweł Wawa za zainteresowanie.Potencjometry pedału gazu są OK.Jeśli coś mogło by zakłócać na linii moduł silnika pedał gazu to piny pod UEC.Też tam zaglądałem.Pozdrawiam i czekam na inne sugestie.

  • Poziom 34  
    Jak zmienia się czas wtrysku w trakcie występowania usterki ? zachowuje się jakby brakowało paliwa, czy iskry? strzela w dolot? pozostawiając na biegu jałowym pracuje normalnie ?
    No, i najważniejsze. sprawdź ciśnienie oleju. To nie żart.
  • Poziom 11  
    a może to problem z tzw ssaniem automat piszesz ze na zimnym silniku więc nie wchodzi w tryb dodawania większej mieszanki

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Odpoczynek od pisania na forum, 90 dni. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji. 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

  • Poziom 10  
    Kiedys tez tak miałem podobny objaw wymieniałem przeplywomierze czujniki przepustnicy itp nic to nie dało.Usterka okazały sie wtryskiwacze.
  • Poziom 19  
    głowica sprawdzana ?

    Co to znaczy?

    Czy w tym samochodzie mieszka LPG?

    Często gęsto zawory wpadały w głowicy i to właśnie objawiało się podczas pracy zimnego silnika. Ciśnienie sprężania będzie ok. Czy tak jest nie wiem, jeśli elektrycznie jest OK to zostaje tylko mechanika.
  • Poziom 12  
    Witam i dziękuje za zainteresowanie.Zawór na pompie olejowej sprawdzałem .wszystko dobrze.Ciśnienia oleju jeszcze nie sprawdzałem,ale sprawdzę .Zdaję sobie sprawę jaką ważną role odgrywa.Co do wtryskiwaczy nie można tego tropu zlekceważyć ,poszukam dawcy. Auto nie posiada LPG.Głowica była sprawdzana na szczelność - wysłana do fachowca ,który tym się zajmuje na co dzień.Szukałem jaką wartość powinno mieć ciśnienie oleju na zimnym silniku ,niestety Opel podaje wartość tylko ciepłego silnika.Sprawdzę ciśnienie i napiszę co i jak.Liczę że w dalszym ciągu temat będzie się rozwijał .Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc w tym ciężkim przypadku,który chcę rozwiązać.
  • Poziom 2  
    podobny przypadek miał kolega, vc 2004r z18xe, przerywał na zimnym silniku przy temperaturach bliskich 0 i poniżej (problem ujawnił się jesienią i zimą), przyczyna to źle zmierzona masa powietrza lub temp. powietrza, wymiana przepływomierza pomogła, wiem że już to zrobiłeś ale przyjrzyj się wartością z czujników, objawem dodatkowym było strzelanie (bardzo ciche) w kolektor wydechowy- coś jak wypadanie zapłonów, ale sterownik nie wykrywał żadnych błędów, pozostawiony na biegu jałowym pracował poprawnie, tylko przy dodaniu gazu ww objawy występowały, czas do poprawnej pracy silnika to ok 1-2 minuty po odpaleniu w zależności od temp. zewnętrznej.
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem (Zafira z18xe + lpg)

    Na zimnym silniku przy niskich temp. (<5 stopni), odpala od ręki, ale nie daje rady utrzymać obrotów i po kilku sekundach gaśnie. W tym czasie prawie nie reaguje na pedał gazu, ciężko utrzymać odpowiednie obroty.
    Jak się rozgrzeje, to chodzi w miarę (przez chwile), aż nie złapie błędu p0170 i znów jakby na 1 cylinder nie palił (nierówna praca, nie utrzymuje stałych obrotów na jałowym). W czasie jazdy niby jest ok, ale nie jedzie idealnie. Lekko zamulony jest.

    Co dziwne, na gazie chodzi dobrze. Nawet awaryjne odpalenie z lpg (trzyma obroty, reaguje na pedał gazu jak trzeba).

    Wymieniona lambda, czyszczona przepustnica, wymienione świece. Nie zauważyłem nieszczelności.

    Pytanie:
    Czy przepływomierz, który przy danych obrotach wskazuje różne wartości nie oznacza jego padnięcia?

    Ogólne działa właściwie - ze wzrostem rpm wzrastają mV (w zakresie 0,02 - 5V), ale łapie momentami różne wartości dla podobnych rpm.
    Przykłady z op-com (wyrywkowo, na jałowym):

    rmp - maf (V)
    717 - 1.00
    804 - 0.67
    808 - 1.16
    1253 - 2.75
    1343 - 0.69
    1428 - 0.82
    1777 - 0.82
    2071 - 0.84
    2231 - 1.53
    2278 - 3.31
    3138 - 3.29
    3910 - 1.55
    4006 - 1.55
  • Poziom 1  
    Witam
    Również posiadam Zafirę z18xe + lpg mam dokładnie te same objawy co kolega olo00123 ale u mnie wyrzuca błędy P0110 i P0100 co wskazywało by na problemy z przepływomierzem. W necie znalazłem że może to być problem z masą w przepływomierzu:
    http://www.astracoupe.pl/forum/viewtopic.php?t=3767
    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=254138
    Czy któryś z kolegów próbował to rozwiązanie.
  • Poziom 34  
    i ja sie dolacze,mam ten sam problem z moim oplem i tym samym silnikiem,odpalam rano a silnik nierowno pracuje,kiche,pstryka jakby w dolo ale po kilku sekundach sie stabilizuje ewentualnie go wylacze,odpalam i juz jest ok.
    dzis w parametrach podczas wyst.usterki zauwazylem dziwne wskazania z przeplywki i czas wtrysku 8 ms co jest niewlasciwym czasem wtrysku przy obecnych warunkach.
  • Poziom 11  
    Witam

    Czy udało się rozwiazać problem z topicu ??

    Mam taki sam problem jak koledzy z Zafirą 1,8 16v
    Jak silnik jest zimny to ma brak mocy strzela kicha prycha brak reakcji na gaz.
  • Poziom 34  
    Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Mam podobny problem, silnik Z16XER, na benzynie na zimnym silniku przerywa przy reakcji na pedał gazu, muli strzela kicha, po osiągnięciu 80 st. wszystko ok na gazie również. Problem pojawia się tylko przy 1 uruchomieniu na zimnym silniku.
    Wstępna diagnoza mechanika - katalizator.
    Czy komuś udało się z tym uporać ?
  • Poziom 10  
    Witam
    Posiadam Opla Zafira 1.8+lpg silnik z1.8xe od niedawna występują podobne objawy opisywane powyżej. Silnik szwankuje tylko przy pierwszym odpaleniu podczas wciskania pedału gazu usterka występuje dość krótko trudno coś stwierdzić przez Tech2 w blokach pomiarowych,czasami występuje błąd 170 w zależności od jakości gazu ale sam się kasuje po następny tankowaniu (na lpg silnik pracuje ok) Może koledzy borykający się z tym problemem mają jakąś sugestie. Podejrzenia moje to pompa paliwa gdyż usterka występuje przy pierwszym odpaleniu i zanika gdy silnik nie zdąży się rozgrzać góra do 2 minut.
    .
  • Poziom 2  
    Witam. Mam Opla Astrę z silnikiem Z16XER i w dniu dzisiejszym byłem u mechanika bo miałem takie same dolegliwości co wy. Jutro się okaże czy usterka usunięta mam nadzieję że już będzie po sprawie i będzie ok. :D . Jutro napiszę co było nie tak.
  • Poziom 10  
    Jestem bardzo ciekawy bo u mnie usterka się nie pojawia od pewnego czasu więc dałem sobie spokój. Gdzieś wyczytałem że uszkodzony czujnik położenia wału może dawać podobne objawy.
  • Poziom 2  
    lipa :cry: mechanik mówił że na 100% będzie odma zapchana i jak się nie rozgrzeje to będzie mulił odma wyczyszczona jak nowa i dalej to samo ale zrobił się żywszy samochód o jakieś 10KM. I trzeba szukać dalej.
  • Poziom 12  
    Witam.Wymiana kosza z pompą paliwa i regulatorem ciśnienia paliwa rozwiązało problem. :idea: