Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

Jufo 20 Sty 2013 22:16 6447 20
  • #1 20 Sty 2013 22:16
    Jufo
    Poziom 14  

    Witam,

    Przeglądając forum doszedłem do wniosku że to chyba łożyska, mam pytanie czy trudno jest wymienić w tym modelu łożyska, może ktoś mi wytłumaczyć jak do tego się zabrać i druga kwestia czy można gdzieś taniej dorwać takie zestawy lub jakaś alternatywa:
    2x90,85 zł(oryginał): http://north.pl/karta/ulozyskowanie-do-pralki-ptl-810--polar-,KZW-SN-CMMM-J13.html
    2x50,84 zł(zamiennik): http://north.pl/karta/ulozyskowanie-do-pralki-ptl-810--polar-,3S7-Q1-CMMM-J13.html

    Może można to inaczej załatwić, nie koniecznie prze ten sklep, najchętniej z Warszawy. Za wszystkie sugestie i podpowiedzi bardzo dziękuje i pozdrawiam Robert

    0 20
  • #2 20 Sty 2013 22:30
    robokop
    Moderator Samochody

    Taniej wyjdzie zezłomować pralkę i kupić nową. Skoro 50 zł na najtańszy zestaw to zbyt drogo.

    0
  • #3 20 Sty 2013 22:34
    Jufo
    Poziom 14  

    robokop napisał:
    Taniej wyjdzie zezłomować pralkę i kupić nową. Skoro 50 zł na najtańszy zestaw to zbyt drogo.


    Proszę o bardziej konstruktywne wypowiedzi, chodziło mi bardziej oto czy zamienniki (mówimy tu o 2 zestawach na 2 strony ?) są w porządku i czy jest to dostępne w podobnych cenach warszawie, jak wygląda taka wymiana...

    0
  • #5 21 Sty 2013 21:39
    Jufo
    Poziom 14  

    Zorientowałem się z częściami (są w Popularnej), rozebrałem boczki i sprawdziłem czy na pewno to łożyska, faktycznie jest luz. Troszkę pogrzebałem i widać że to bardzo podobna konstrukcja jak Polar PTL 1000:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2343862.html
    https://obrazki.elektroda.pl/56_1258502893.jpg

    Mam kilka pytań:
    1. Gdzie dostać klucz, do tych śrub to jest coś jak duży Torx, jaki numer, można zastosować jakieś bardziej ludzkie ?
    2. Trzeba cały bęben demontować żeby w poziomej płaszczyźnie przeprowadzić operację ?
    3. Jak wygląda kwestia po stronie koła zamachowego, też wykręcamy 3 śruby, ono jest nakręcone na gwint wału, jak to trzeba ugryźć ?
    4. Amortyzatory są porządku na coś jeszcze zwrócić uwagę, jak już otworzyłem pralkę ?

    1
  • Pomocny post
    #6 21 Sty 2013 23:47
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Odp:
    1. Torx T 30 , dostępny w każdym sklepie z narzędziami .
    2, Nie trzeba demontować , zdjąć tylko boczki obudowy pralki .
    3, Zdjąć koło pasowe , odkręcić te trzy śruby na torx , podważaćwkrętakami na obwodzie korpus z łożyskiem dopóty , dopóki nie zejdzie z otworu pokrywy bocznej kotła . Nie ma tam gwintu , trzeba podważać na siłę .
    4. Czy nie ma wycieków wody z pokrywy bocznej kotła , z obejmy fartucha , z innych miejsc .

    0
  • #7 22 Sty 2013 22:20
    Jufo
    Poziom 14  

    Witam,

    Łożyska wymienione, mam pytanie jak skasować luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna ?, udało mi się na istniejący gwint nakręcić nakrętkę a na nią śrubę która dociska dużą tulejką oraz podkładką koło... jest lepiej ale może znacie inny sposób.

    Pozdrawiam
    Robert

    0
  • #8 22 Sty 2013 22:26
    phiter
    Poziom 19  

    Klej loctite ale widzialem też powciskane kawałi żyletki:)

    0
  • Pomocny post
    #9 23 Sty 2013 00:17
    zhudomel
    Specjalista AGD

    Jufo napisał:
    luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna
    Jaki luz? Koło pasowe nakładasz na oś, wkręcasz śrubę z podkładką do oporu i nie ma żadnego luzu. Chyba, że coś nabroiłeś.

    0
  • #10 23 Sty 2013 16:49
    Jufo
    Poziom 14  

    Niczego nie nabroiłem, kupiłem pralkę używana i tak już było:

    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

    Pozdrawiam
    Robert

    0
  • Pomocny post
    #11 23 Sty 2013 17:13
    phiter
    Poziom 19  

    hmm.. tu widzę kawałek gwintu - pozostałość po urwanej śrubie, brak podkładki, brak tej śruby - jak chcesz żeby to koło trzymało się na wałku?

    0
  • #12 23 Sty 2013 17:53
    Jufo
    Poziom 14  

    To tak pracowało, nie wiem czy uda mi się dogadać z sprzedawcą, kupiłem ją nie cały tydzień temu i od początku z nią są same problemy, można ten element wymienić ?.

    Pozdrawiam
    Robert

    0
  • Pomocny post
    #13 23 Sty 2013 18:13
    phiter
    Poziom 19  

    Gwintu trochę wystaje więc możesz spróbować to naciąć kontówką lub brzeszczotem i śrubokrętem wykręcić, jeśli nie pójdzie to rozwiercić - da się zrobić - poszukaj takiego tematu na elektrodzie było trochę o tym.

    0
  • Pomocny post
    #14 23 Sty 2013 18:45
    eeban
    Specjalista AGD

    Jufo napisał:
    To tak pracowało, nie wiem czy uda mi się dogadać z sprzedawcą, kupiłem ją nie cały tydzień temu i od początku z nią są same problemy, można ten element wymienić ?.

    Pozdrawiam
    Robert

    porządne szczypce z zaciskiem i odkręcisz ..następnie nagwintuj na M8
    reszty nie tłumaczę bo w opisie masz elektronika, komputery, chlodnictwo, mechanika

    0
  • #16 26 Sty 2013 11:37
    Jufo
    Poziom 14  

    26.01.2012 12:00
    Nacięte dremelem, z większym oporem ale dało się wykręcić (klej puścił, bez podgrzewania), jadę po śrubę z jak największym łbem i dużą podkładka, w załączeniu foto jak to wygląda po odkręceniu:
    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

    26.01.2012 17:00
    Wałek naprawiony, koło zamontowane, śruba 20mm, podkładką sprężynowa + podkładka płaska:
    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

    Nadal mam stukot, tylko jest cichszy, zauważyłem że jak dotknę plastikową obudowę bębna z jednej strony to jest już cicho, amortyzator wygląda na sprawny, chodzi płynnie.

    Druga sprawa że nowe łożyska, piszczą uszczelki na niskich obrotach - to samo przejdzie czy trzeba je jakoś nasmarować ?

    0
  • #17 27 Sty 2013 21:29
    eeban
    Specjalista AGD

    Nasmarowac uszczelki, amortyzator ma luz na mocowaniu

    0
  • #18 27 Sty 2013 21:42
    Jufo
    Poziom 14  

    eeban napisał:
    Nasmarować uszczelki, amortyzator ma luz na mocowaniu

    Edit: 29.01.2013
    Uszczelki nasmarowane, piszczenie znikło. Mocowane amortyzatora jest za pomocą trzpieni plastikowych, jak taki luz skasować, tam wchodzi chyba jakaś tulejka metalowa, która rozpycha trzpień (składa się z 2 połówek), może większa tuleja czy to po stronie głowy amortyzatora?
    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu
    Pozdrawiam
    Robert

    0
  • #19 01 Kwi 2015 21:05
    Jufo
    Poziom 14  

    Pytanie do kolegów, przyszedł czas wymiany amortyzatorów, jak zdemontować amortyzator, a dokładniej ten trzpień aby go nie uszkodzić, nie wiem jak się do tego zabrać :/

    0
  • #20 15 Paź 2015 19:50
    przeeemek
    Poziom 11  

    Mam ten sam problem. Tłuczenie przy wirowaniu. Łożyska na bębnie wymienione. Jeden amortyzator ma luz i lata bez żądnego oporu. Najgorsze, że wcześniej były wycieki wody i ta tuleja jest przyrdzewiała. Poradziłeś sobie z nią? Od której strony trzeba się do niej zabrać, czy rusza się jakoś te plastiki?

    0
  • #21 15 Paź 2015 21:27
    Jufo
    Poziom 14  

    Trzeba z drugiej strony tej szerszej, śrubokrętem płaskim wybić metalową tulejkę.

    0