Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

Jufo 20 Jan 2013 22:16 7416 20
  • #1
    Jufo
    Level 14  
    Witam,

    Przeglądając forum doszedłem do wniosku że to chyba łożyska, mam pytanie czy trudno jest wymienić w tym modelu łożyska, może ktoś mi wytłumaczyć jak do tego się zabrać i druga kwestia czy można gdzieś taniej dorwać takie zestawy lub jakaś alternatywa:
    2x90,85 zł(oryginał): http://north.pl/karta/ulozyskowanie-do-pralki-ptl-810--polar-,KZW-SN-CMMM-J13.html
    2x50,84 zł(zamiennik): http://north.pl/karta/ulozyskowanie-do-pralki-ptl-810--polar-,3S7-Q1-CMMM-J13.html

    Może można to inaczej załatwić, nie koniecznie prze ten sklep, najchętniej z Warszawy. Za wszystkie sugestie i podpowiedzi bardzo dziękuje i pozdrawiam Robert
  • #3
    Jufo
    Level 14  
    robokop wrote:
    Taniej wyjdzie zezłomować pralkę i kupić nową. Skoro 50 zł na najtańszy zestaw to zbyt drogo.


    Proszę o bardziej konstruktywne wypowiedzi, chodziło mi bardziej oto czy zamienniki (mówimy tu o 2 zestawach na 2 strony ?) są w porządku i czy jest to dostępne w podobnych cenach warszawie, jak wygląda taka wymiana...
  • #5
    Jufo
    Level 14  
    Zorientowałem się z częściami (są w Popularnej), rozebrałem boczki i sprawdziłem czy na pewno to łożyska, faktycznie jest luz. Troszkę pogrzebałem i widać że to bardzo podobna konstrukcja jak Polar PTL 1000:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2343862.html
    https://obrazki.elektroda.pl/56_1258502893.jpg

    Mam kilka pytań:
    1. Gdzie dostać klucz, do tych śrub to jest coś jak duży Torx, jaki numer, można zastosować jakieś bardziej ludzkie ?
    2. Trzeba cały bęben demontować żeby w poziomej płaszczyźnie przeprowadzić operację ?
    3. Jak wygląda kwestia po stronie koła zamachowego, też wykręcamy 3 śruby, ono jest nakręcone na gwint wału, jak to trzeba ugryźć ?
    4. Amortyzatory są porządku na coś jeszcze zwrócić uwagę, jak już otworzyłem pralkę ?
  • Helpful post
    #6
    machefi
    Home appliances specialist
    Odp:
    1. Torx T 30 , dostępny w każdym sklepie z narzędziami .
    2, Nie trzeba demontować , zdjąć tylko boczki obudowy pralki .
    3, Zdjąć koło pasowe , odkręcić te trzy śruby na torx , podważaćwkrętakami na obwodzie korpus z łożyskiem dopóty , dopóki nie zejdzie z otworu pokrywy bocznej kotła . Nie ma tam gwintu , trzeba podważać na siłę .
    4. Czy nie ma wycieków wody z pokrywy bocznej kotła , z obejmy fartucha , z innych miejsc .
  • #7
    Jufo
    Level 14  
    Witam,

    Łożyska wymienione, mam pytanie jak skasować luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna ?, udało mi się na istniejący gwint nakręcić nakrętkę a na nią śrubę która dociska dużą tulejką oraz podkładką koło... jest lepiej ale może znacie inny sposób.

    Pozdrawiam
    Robert
  • #8
    phiter
    Level 19  
    Klej loctite ale widzialem też powciskane kawałi żyletki:)
  • Helpful post
    #9
    zhudomel
    Home appliances specialist
    Jufo wrote:
    luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna
    Jaki luz? Koło pasowe nakładasz na oś, wkręcasz śrubę z podkładką do oporu i nie ma żadnego luzu. Chyba, że coś nabroiłeś.
  • #10
    Jufo
    Level 14  
    Niczego nie nabroiłem, kupiłem pralkę używana i tak już było:

    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

    Pozdrawiam
    Robert
  • Helpful post
    #11
    phiter
    Level 19  
    hmm.. tu widzę kawałek gwintu - pozostałość po urwanej śrubie, brak podkładki, brak tej śruby - jak chcesz żeby to koło trzymało się na wałku?
  • #12
    Jufo
    Level 14  
    To tak pracowało, nie wiem czy uda mi się dogadać z sprzedawcą, kupiłem ją nie cały tydzień temu i od początku z nią są same problemy, można ten element wymienić ?.

    Pozdrawiam
    Robert
  • Helpful post
    #13
    phiter
    Level 19  
    Gwintu trochę wystaje więc możesz spróbować to naciąć kontówką lub brzeszczotem i śrubokrętem wykręcić, jeśli nie pójdzie to rozwiercić - da się zrobić - poszukaj takiego tematu na elektrodzie było trochę o tym.
  • Helpful post
    #14
    eeban
    Home appliances specialist
    Jufo wrote:
    To tak pracowało, nie wiem czy uda mi się dogadać z sprzedawcą, kupiłem ją nie cały tydzień temu i od początku z nią są same problemy, można ten element wymienić ?.

    Pozdrawiam
    Robert

    porządne szczypce z zaciskiem i odkręcisz ..następnie nagwintuj na M8
    reszty nie tłumaczę bo w opisie masz elektronika, komputery, chlodnictwo, mechanika
  • #16
    Jufo
    Level 14  
    26.01.2012 12:00
    Nacięte dremelem, z większym oporem ale dało się wykręcić (klej puścił, bez podgrzewania), jadę po śrubę z jak największym łbem i dużą podkładka, w załączeniu foto jak to wygląda po odkręceniu:
    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

    26.01.2012 17:00
    Wałek naprawiony, koło zamontowane, śruba 20mm, podkładką sprężynowa + podkładka płaska:
    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu

    Nadal mam stukot, tylko jest cichszy, zauważyłem że jak dotknę plastikową obudowę bębna z jednej strony to jest już cicho, amortyzator wygląda na sprawny, chodzi płynnie.

    Druga sprawa że nowe łożyska, piszczą uszczelki na niskich obrotach - to samo przejdzie czy trzeba je jakoś nasmarować ?
  • #17
    eeban
    Home appliances specialist
    Nasmarowac uszczelki, amortyzator ma luz na mocowaniu
  • #18
    Jufo
    Level 14  
    eeban wrote:
    Nasmarować uszczelki, amortyzator ma luz na mocowaniu

    Edit: 29.01.2013
    Uszczelki nasmarowane, piszczenie znikło. Mocowane amortyzatora jest za pomocą trzpieni plastikowych, jak taki luz skasować, tam wchodzi chyba jakaś tulejka metalowa, która rozpycha trzpień (składa się z 2 połówek), może większa tuleja czy to po stronie głowy amortyzatora?
    Polar PTL 810 - Tłuczenie przy wirowaniu
    Pozdrawiam
    Robert
  • #19
    Jufo
    Level 14  
    Pytanie do kolegów, przyszedł czas wymiany amortyzatorów, jak zdemontować amortyzator, a dokładniej ten trzpień aby go nie uszkodzić, nie wiem jak się do tego zabrać :/
  • #20
    przeeemek
    Level 12  
    Mam ten sam problem. Tłuczenie przy wirowaniu. Łożyska na bębnie wymienione. Jeden amortyzator ma luz i lata bez żądnego oporu. Najgorsze, że wcześniej były wycieki wody i ta tuleja jest przyrdzewiała. Poradziłeś sobie z nią? Od której strony trzeba się do niej zabrać, czy rusza się jakoś te plastiki?
  • #21
    Jufo
    Level 14  
    Trzeba z drugiej strony tej szerszej, śrubokrętem płaskim wybić metalową tulejkę.