Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wabco - Wabco TEBS-E czujnik ciśnienia.

20 Sty 2013 23:13 7023 12
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Poszukuje czujnika ciśnienia lub jego zamiennika L2912IK1115. Ewentualnie całego modułu Wabco 474 150 001 1 Wabco - Wabco TEBS-E czujnik ciśnienia.
  • Poziom 12  
    Witam

    znalazłeś ten czujnik ciśnienia ????
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Miałem propozycje kupna. Sterownik wykorzystany na inne potrzebne części. W sumie nie bardzo opłaca się naprawy wersji starszej jak 2.5 Wykonania polskie sa dużo mniej awaryjne od węgierskich.
  • Poziom 1  
    Ma do Ciebie pytanie serwis_gh. W kolejne naczepie mam problem z modulatorem Wabco TEBS E a dokładnie z czujnikiem ciśnienia - nie czyta mi (w moim przypadku) lewej strony. Elektronika ok - można odczytać soft z ECU. Wiesz czy jest jakaś opcja naprawy czujnika ciśnienia, regeneracji tego modułu z taśmą w którym są wszystkie czujniki? U mnie ten moduł ma symbol 474 150 001 1.

    Czy jest inna opcja naprawy tej usterki niż wymiana całego modulatora?

    Może pomoże zastosowanie zewnętrznego czujnika? Jak ewentualnie ugryźć temat?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Czasami pomoże czujnik zewnętrzny ale nie we wszystkich przypadkach.
    Aten wewnętrzny to hybryda trudny w naprawie. W wersjach przed 2.5 każdy czujnik był oddzielnie. A tutaj nie.
  • Poziom 20  
    Witam panowie przyłącze się do tematu bo mam problem z modulatorem Wabco E
    Naczepa Kogel 2007r
    Zaświecił się EBS naczepy i zrobiłem diagnostykę jaltestem i co następuje:
    Błędy o takiej treści:

    7614-Utrata wybranej wartości zadanego hamowania, działanie systemu w trybie back-up, hamowanie w trybie back-up przez błąd w systemie, funkcja abs jest ciągle aktywna.
    77FMI4 Sygnał wewnętrzny czujnika ciśnienia hamowania , niskie napięcie lub zwarcie do masy.

    Tak dokładnie wyglądają opisy błędów, hamulec oczywiście jest nie prawidłowy ostry na pusto itd.
    W podglądzie parametrów brak ciśnienia hamulca i ciśnienia zawieszenia.
    Moje pytanie jest następujące czy jest szansa przerobienie tego na czujniki zewnętrzne, czy tylko wymiana modułu.
    Naczepa nie posiada żadnych dodatkowych funkcji jedyną opcją jest sterownie RTR zawór poziomowania i to wszystko żadnych osi podnoszonych itp.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Numer sterownika i jaka wersja? Jak pierwsza wersja modułu to jest szansa wymiany samego czujnika cisnienia w najnowszej jak w/w praktycznie bez szans.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Widzę że ciężko sobie radzą uniwersale do naczep...

    szyniu napisał:
    Błędy o takiej treści:

    7614

    Awaria wyboru wartości zadanych, hamowanie redundancyjne, specjalny błąd - ten błąd jest generowany dodatkowo do innych błędów i pokazuje że odbyło się hamowanie z redundancją ponieważ nie jest dostępna ani wartość zadana z szyny CAN ani z czujnika ciśnienia.
  • Poziom 22  
    Modulatory z lat 2006 i 2007 często miały uszkodzenia czujników ciśnienia. Czujniki ciśnienia zadanego i obciążenia można zastąpić zewnętrznymi. Wabco wypuściło nawet gotowy zestaw. Ale żeby działało trzeba sparametryzować wejścia GIO do obsługi tych czujników. Ja to robię serwisówką i nie wiem czy Jaltest to obsłuży. Obecność sygnału hamowania po CANie chyba nie powoduje wyjścia z trybu awaryjnego w przypadku uszkodzenia któregoś zczujników ciśnienia.
  • Poziom 20  
    Jak tylko będę miał naczepę na warsztacie to podam numery modułu.
    A jakie ewentualnie numery tych czujników i wiązki elektrycznej jak by któryś z kolegów napisał było by super.

    Jaltest ma możliwość zmian w programie ale jeszcze nie robiłem takiej operacji na E w wcześniejszych modelach elektroniki Wabco da się to zrobić np zewnętrzny czujnik ciśnienia zawieszenia.

    A jeszcze jedno pytanie gdzie w sprzęcie serwisowym trzeba robić zmiany w programie, jak by była możliwość proszę o skrót operacji wpisywania, no chyba że ktoś robił jaltestem to również proszę o opisanie procedury.

    Dzięki z góry.
  • Poziom 26  
    W Wabco'wskim oprogramowaniu masz przycisk z dwoma kółkami zębatymi. Tam zmieniasz parametry. Jaltest'a mogę przerobić dopiero w poniedziałek jak będę w pracy.
  • Poziom 20  
    Dziękuję wszystkim na razie temat odroczony klient jeździ z usterką bo tnie koszty )
    Jak długo ciężko powiedzieć więc nie zamykam tematu.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Temat zamykam.