Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford mondeo mk3 TDDI 2001r

21 Sty 2013 08:46 5988 7
  • Poziom 2  
    Mam problem z obrotami po odpaleniu silnika w mondeo mk3 diesel. Silnik jest zadbany, oleje, filtry wszystko na czas. Mimo to od kilku dni po odpaleniu auto pokazuje dziwny objaw. Obroty nagle skaczą na 1100 po czym spadają do normy. Inna, jak sądzę powiązana kwestia to nagłe skoki mocy. Auto przy prędkości pomiędzy 75 a 90 km/h potrafi nagle, krótko trwale dostać "kopa" po czym wraca do normy. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?? Bardzo proszę o podpowiedzi.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Pompa wtryskowa do wymiany - siada elektronika sterująca której "regeneracja" czyli wymiana nic nie daje bo dochodzi jeszcze zużycie mechaniczne pompy. A że pompa jest zintegrowana z immo przed zapytaniem o koszt takiej imprezy usiądź cobyś sobie głowy nie potłukł upadając.
    Jeżeli wszystko jeszcze oryginalne to i wtryski w podobnym stanie co pompa.
    Ten silnik to ogólnie katastrofa finansowa dla posiadacza. Stary a absurdalnie drogi w częściach a przez wzgląd na komplikacje konstrukcyjne porównywalny kosztowo w robociźnie mechaników. Na dodatek bardzo niewdzięczny co sprawia że niewielu chce się w ogóle podejmować jakichkolwiek napraw.
  • Poziom 2  
    Właśnie tego się obawiałem. Dodatkowe objawy, utrzymuje po samo dzielnym dodaniu gazu (ja noga z gazu) przez kilka sekund 80km/h doda na 100km/h utrzyma ok. 10s i powraca do 80 i dalej sam utrzymuje ta prędkość. Wraca do normy po naciśnięciu hamulca (bez tempo matu)

  • Poziom 27  
    Zobacz przełączniki pod pedałami sprzęgła i hamulca,jedz na porządną diagnostykę komputerową i nie słuchaj głupot że silnik katastrofa sam taki mam i ma 320tyś km i wszystko z nim ok!,i nie widzę w nim żadnych komplikacji konstrukcyjnych.
  • Poziom 32  
    Niuniu36 ma rację.
  • Poziom 10  
    A czy masz falowanie napięcia? Widać to na podświetleniu zegarów, światłach. Miałem podobne objawy, przyspieszanie przez kilkanaście sekund po odjęciu gazu - natomiast po wymianie padniętego alternatora problem z falowaniem obrotów przestał się pojawiać.
    Być może nie ma to związku ale proponuję zwrócić na to uwagę.
  • Poziom 2  
    dziękuję wszystkim za podpowiedzi, niestety okazało sie ze to pęknięta obudowa pompy
  • Poziom 29  
    I gdzież są teraz Ci wszyscy piewcy wyższości technologii TDDI Forda nad innymi ?
    Gdzież Ci "znawcy" co to 320 tyś km przejechał i chodzi jak nowy...

    Dobrze że znalazłeś rozwiązanie problemu - szkoda że będzie on tak kosztowne w naprawie i nadal podtrzymuję opinię: uciekaj z tym jak najprędzej bo ten silnik zrujnuje Cię finansowo. ST220 będzie tańszy w eksploatacji niż ten "oszczędny" dieselek