Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

deutz f4l912 - ciśnienie sprężania

21 Jan 2013 19:02 10707 16
  • Level 10  
    Witam, potrzebuje wartość ciśnienia sprężania w silniku deutz f4l912
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 29  
    A jaką masz?
    Czym większa tym lepiej.
    3,5MPa=35atm to w bardzo dobrym silniku.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 10  
    jeszcze nie mierzyłem
    ale chce wiedzieć jakie ma być prawidłowe ponieważ wymieniałem zestawy cylindry i tłoki i wszystko jest w miare ok silnik pali na dotyk jest mocny ale jak się doda gazu to coś jakby stukało w jednym cylindrze kolega doradzil mi żebym sprawdził ciśnienie sprężania bo być może trzeba zastosować większą uszczelkę pod głowicę
  • Level 29  
    Prawidłowe to takie gdy równice wartości między cylindrami nie jest większa niż 10%.
    A tam uszczelki nie są cienkie miedziane pod każdą głowicą?
  • Level 43  
    mtracz wrote:

    Czym większa tym lepiej.
    3,5MPa=35atm to w bardzo dobrym silniku.

    Bzdura totalna wiedza w temacie na poziomie pana Miecia z 20 letnim stażem w PGR
    Im większa kompresja tym większe obciążenie układu korbowo-tłokowego w silniku i można go uszkodzić. Przy podanej wartości ciśnienia ten silnik się zaciera!
    mtracz wrote:
    Prawidłowe to takie gdy równice wartości między cylindrami nie jest większa niż 10%.
    A tam uszczelki nie są cienkie miedziane pod każdą głowicą?

    Kolejne bzdury z tej samej serii. Dopuszczalna odchyłka dla tego silnika to 15% i nigdy tam nie było miedzianych podkładek. Kolega widział taki silnik, chociaż na obrazku? Bo sądząc po merytoryczności wypowiedzi to na żywo na pewno nie, a i instrukcji serwisowej to już na pewno nie.

    Kompresja dla tego silnika ma wynosić 20-28bar
  • Level 29  
    21 lat Pana Wiesia w PGR. :-)
    No tak bo lepiej mieć 20bar niż 28bar.
    Co do uszczelki to nie widziałeś tam znaku zapytania? Ja nie stwierdziłem tylko spytałem dla mnie to różnica.

    Silniki jak najbardziej widziałem. Serwisówki masz racje nie.

    Ciśnienie sprężania wyliczyłem widać źle.
    Podana odchyłka jest ogólna dla silników spalinowych.

    Nie da się jakoś normalniej napisać, poprawić jesli ktoś źle napisał? Czy od razu trzeba mieszać z błotem? Może to podnosi samoocenę? Bardzo częste na forum.
  • Level 43  
    mtracz wrote:
    21 lat Pana Wiesia w PGR. :-) .

    To wszystko wyjasnia
    mtracz wrote:

    No tak bo lepiej mieć 20bar niż 28bar. .

    W tym silniku akurat tak, nie zrozumiesz dopóki nie zajrzysz do dodatku service training
    mtracz wrote:

    Co do uszczelki to nie widziałeś tam znaku zapytania? Ja nie stwierdziłem tylko spytałem dla mnie to różnica. .

    A jak autor by to potwierdził to, co brnąłbyś w bajki dalej?
    mtracz wrote:

    Silniki jak najbardziej widziałem. Serwisówki masz racje nie. .

    Widzieć a naprawiać zgodnie z wytycznymi producenta to duża roznica.
    mtracz wrote:

    Ciśnienie sprężania wyliczyłem widać źle. .

    Takie rzeczy sprawdza się w servisówce, a nie wylicza. Ciekaw jestem z jakiego wzoru.
    Spytam tylko kontrolnie jaki jest stopień sprężania dla tego silnika?
    mtracz wrote:

    Podana odchyłka jest ogólna dla silników spalinowych. .

    Ogólnie to można sobie przy piwku dyskutować o tym i owym. A autor chciał konkrety.
    mtracz wrote:

    Nie da się jakoś normalniej napisać, poprawić jesli ktoś źle napisał? Czy od razu trzeba mieszać z błotem? Może to podnosi samoocenę? Bardzo częste na forum.

    Normalnie i rzeczowo opisałem dane wskazując przy okazji twoje błędy. Pomylić może się każdy, mnie też to się zdarza, ale tobie kolego po prostu brak wiedzy w tym temacie i brnąłbyś dalej przez ten temat zapatrzony w swoją niewiedzę i przekonany o swojej racji.
  • Level 29  
    mtracz wrote:
    21 lat Pana Wiesia w PGR. :-)
    \.

    Tego nie bierz dosłownie. :-)

    Stopień sprężania 17:1
  • Level 13  
    Witam kolegów, ma ktoś może dtr-kę do tego silnika ? a jeszcze lepiej do koparki gąsienicowej Liebherr R 921 model z 1978r. Zakupiony sprzęt jak na ten wiek jest w dobrym stanie technicznym :)
    Mam problem z odpowietrzeniem układu paliwowego, po odpowietrzeniu silnik pracuje 5 min i ponownie schodzi z obrotów z typowymi objawami zapowietrzenia, cykl powtarza się każdorazowo, zmieniłem paliwo w zbiorniku, filtr paliwa, na przewodzie podającym paliwo ze zbiornika nie widać śladów przecieku. Zauważyłem że przy jednym z wtrysków jest nieszczelność, gdy trochę ropy wpłynęło w gniazdo wtrysku podczas pracy silnika pojawiły się niewielkie pęcherzyki .
    Co może być przyczyną takiej pracy ?
  • Level 14  
    Piotr4P wrote:
    Mam problem z odpowietrzeniem układu paliwowego, po odpowietrzeniu silnik pracuje 5 min i ponownie schodzi z obrotów z typowymi objawami zapowietrzenia, cykl powtarza się każdorazowo

    Sprawdź czy nie "łapie" powietrza po drodze ze zbiornika do pompki zasilającej , czy przewód jest drożny , często w przelotkach się przytyka, "smok" w zbiorniku jeśli jest może być "zaklejony" .
    Kiedyś na podobnym silniku w kombajnie były takie objawy- powodem był niedrożny przewód powrotny paliwa.
  • Level 43  
    stasiak64 wrote:

    Kiedyś na podobnym silniku w kombajnie były takie objawy- powodem był niedrożny przewód powrotny paliwa.

    Bzdurzysz kolego. Tam jest pompka membranowa, więc zapchany odpływ jej nie zaszkodzi. Po prostu zmniejszy swój wydatek a silnik będzie pracował normalnie.
    Kolego Piotr4P nie pisz w dwóch tematach.

    Na przewodzie do pompki paliwa nie będzie wycieków, bo tam masz podciśnienie. Przede wszystkim sprawdź czy masz podczas pracy silnika na biegu jałowym na powrocie płynące paliwo. Jeżeli nie to zacząłbym od wyczyszczenia filtra paliwa w pompce paliwowej. Jeżeli to nie pomoże to szukanie nieszczelności / niedrożności na zasilaniu. I wymianie pompki paliwa, która mogła się po prostu zużyć i nie daje wystarczającej ilości paliwa. Zawsze można silnik podłączyć z dodatkowej bańki paliwa, aby wyeliminować część problemów. Wyciek na wtryskiwaczu nie powoduje takich problemów, ale trzeba uszczelnić. Pewnie podkładka miedziana na powrocie puszcza. Weź kluczyk 12 i delikatnie dokręć powrót. Jak bombluje podczas pracy to trzeba wyciągnąć wtrysk, oczyścić gniazdo i wymienić podkładkę.
  • Level 13  
    Dzięki, zacznę od pompki paliwa, jako że w starym paliwie było dużo nieczystości i wody. Filtr paliwa jest nowy, a co do podciśnienia na przewodzie paliwowym, tak ale tylko podczas pracy silnika - na postoju jako że ropa jest niezłym płynem penetrującym powinien przeciek się pokazać tym bardziej, że jest prawie pełen zbiornik paliwa - jakieś 8 kPa :)
    Jeszcze jedno mnie nurtuje - filtr paliwa jest montowany do góry dnem, więc jak można pozbyć się powietrza z niego ? Poduszka powietrzna która tam pozostaje też może powodować zakłócenia w prawidłowej pracy układu paliwowego.
    Myślę o zastosowaniu wkręta z gumową podkładką na górze filtra jako odpowietrznik :)
  • Level 14  
    kkknc wrote:

    Bzdurzysz kolego. Tam jest pompka membranowa, więc zapchany odpływ jej nie zaszkodzi. Po prostu zmniejszy swój wydatek a silnik będzie pracował normalnie.


    Może i bzdurzę .Teoretycznie powinno być tak jak napisałeś, lecz w praktyce bywa różnie.Opisałem przypadek z jakim się spotkałem.Może jeszcze raz dokładniej:gość założył jakiś badziewny wężyk na powrocie ,który po jakimś czasie spęczniał i się zatkał objawy były identyczne jak u kolegi powyżej,dlatego je skojarzyłem Po wymianie wężyka na nowy silnik pracuje prawidłowo.
    Myślę że forum jest po to by sobie pomagać i dzielić się swymi doświadczeniami , a tu od razu "bzdurzysz"

    Z całym szacunkiem Pozdrawiam.
    .
  • Level 43  
    Jak mała dziurka to paliwo nie wycieknie, a powietrze się dostanie i efekt taki jak opisujesz.
    Tu mas pokazany filtr w pompce paliwa.
    deutz f4l912 - ciśnienie sprężania

    Masz też filtr wstępny taki jak na tym rysunku?
    deutz f4l912 - ciśnienie sprężania
    To też częsta przyczyna nieszczelności.
    Piotr4P wrote:

    Jeszcze jedno mnie nurtuje - filtr paliwa jest montowany do góry dnem, więc jak można pozbyć się powietrza z niego ? Poduszka powietrzna która tam pozostaje też może powodować zakłócenia w prawidłowej pracy układu paliwowego.
    Myślę o zastosowaniu wkręta z gumową podkładką na górze filtra jako odpowietrznik :)

    Nie kombinuj, i będzie dobrze.
  • Level 13  
    Filtra wstępnego u mnie nie ma, idę walczyć - koło godz. 12 się odezwę jakie efekty udało mi się uzyskać.
    Mógłbym prosić o schemat całego silnika ? - na maila piotr.pawelec3(malpa)interia.pl
  • Level 43  
    stasiak64 wrote:

    Może i bzdurzę .Teoretycznie powinno być tak jak napisałeś, lecz w praktyce bywa różnie.Opisałem przypadek z jakim się spotkałem.Może jeszcze raz dokładniej:gość założył jakiś badziewny wężyk na powrocie ,który po jakimś czasie spęczniał i się zatkał objawy były identyczne jak u kolegi powyżej,dlatego je skojarzyłem Po wymianie wężyka na nowy silnik pracuje prawidłowo.
    Myślę że forum jest po to by sobie pomagać i dzielić się swymi doświadczeniami , a tu od razu "bzdurzysz"
    .

    To zatkaj odpływ w tym silniku i zobaczysz, że zarówno praktycznie jak i teoretycznie ten silnik będzie pracował bez zarzutu. Drożny powrót daje możliwość prostego odpowietrzenia silnika jak również niweluje drobne błędy ( nieszczelności )układu paliwowego. Drobne nieszczelności i dostające się pęcherzyki powietrza wydostają się z pompy wtryskowej i wracają powrotem do zbiornika bez powrotu zostają w pompie i silnik się zapowietrza. Więc wymiana wężyka powrotnego pomogła na chwilę, bo nieszczelności na ssaniu same się nie naprawią i z biegiem czasu się powiększą powodując coraz większe nieprawidłowości w pracy silnika.
    Owszem forum jest od dzielenia się doświadczeniem, ale na przyszłość postaraj się przeanalizować, co i jak a nie zaraz się obrażasz jak ktoś ci wytknie błędy. Bo ty słyszałeś, że kolega mówił jak jego zięcia brat, który ma szwagra przywalił młotkiem konkretnie w to miejsce i maszyna zaraz ożyła. :)
  • Level 13  
    Dzięki za pomoc, przyczyną był kompletnie zawalony filtr w pompce paliwowej, silnik już pracuje prawidłowo.
    Mam jeszcze jedno pytanie - do czego służy w koparce Liebherr 921 układ sprężonego powietrza podawany na pedały i dźwignie w kokpicie skoro wszystko prawidłowo działa na układzie hydrauliki ?