Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5FL - Dużo pali brak mocy

22 Sty 2013 01:04 14352 16
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Mam bardzo wielki problem. Kupiłem ostatnio Passata no i kurcze auto mi pali średnio 10-12 litrów ropy, w trasie jakbym jechał 60km/h to spalanie po podłączeniu do Vag-a pokazuje 3.8-5.0 litrów na 100 km, no ale na przykład jak już jadę 100/h spalanie na VAG-u i rzeczywiste które jest to około 8 litrów ropy, w mieście auto pali średnio z 11.
    Dodam, że nie przekraczam obrotów 1200-1400 a spalanie i tak wysokie.
    Do tego co się dzieje z mocą, brat ma Golfa 4 1.9 tdi 101km z tą samą skrzynią biegów czyli 5 biegowa. Jego wchodzi na obroty jak głupi, a mój się muli, to samo podczas jazdy. Jego spalanie tym samym stylem jazdy po przejechaniu 5km pokazuje około 6l, a mój w granicach 11-12.
    Po podłączeniu do VAG-a brak błędów silnika, przepływomierz na Vag-u pokazuje wartości od początku, czyli mój jest sprawny, podmieniłem od Audi a4 też 130km i nic, ta sama reakcja.
    Dziś też sprawdzałem tak, jakby zawór egr, w Golfie tak jakby po zamknięciu tej łapki od EGR-a auto straciło moc i prawie co nie zgasł, a u mnie na początku brak zmiany, a po chwili dopiero zaczął tracić moc bardziej, ale lepiej chodził niż Golf. MOJE PYTANIE! POMOŻECIE MI Z TYM PROBLEMEM?
    Bo już mnie ... strzela. ;/ Kurde, gdzie to jest możliwe, żeby auto w trasie wzięło mi 8-9l ropy przy prędkości 100-130 nie przekraczając 2200 obrotów.

    Post miałem zamieszczony ostatnio taki sam, lecz troszke sie dowiedziałem przez ten czas, lecz nie udało sie wskazać przyczyny:

    -Numer wtryskiwaczy taki jaki powienien być w tym passacie
    -Numer ecu taki jaki powinien być
    -Mapy paliwowe orginalne
    -zawór n75 sprawny
    -przepływomierz sprawny
    - wymieniłem termostat, gdyż temepratura na VAG-u pokazywało 75 C teraz jest około 90
    - Z tego co wiem to jeden mechanik, którego nie uważam za normalnego, powiedział mi z niepewnością, że turbina jest zrypana, ale czy brak turbo ma wpływ na spalanie? chce 1000zł ale z jego twarzy nie zauważyłem pewności
    Mówił że niby doładowanie powinno być 1.6 bara, a niby pokazuje tylko 1.3

    Kupił bym z allegro program i kabel, który bedzie to wszystko obsługiwał, żeby porobić te logi, ale nie wiem dokładnie który, mam vaga nawet kilka, ale na żadnym nie moge ich zrobić


    Moglibyście Panowie mi podpowiedzieć co mam zrobić? Bo jestem w stanie włożyć w niego max 500zł, żeby to wszystko uporzątkować jak powinno być, auto mam już wystawione, ale lubie tego paska ;/

    Jeśli ktoś odwiedzi ten temat, proszę o podanie wszystkich informacji które mi sie przydadza

    Jeszcze coś dodam. Jak sprawdzali ostatnio pod Vagiem, to piersze co sie kapneli, to mam wpięty jakiś czujnik czegoś za egr na układzie z tdika 150 konnego (typ C i mysleli że to to broi, ale po zmianie na orginalny 130 ( typ B) było gorzej, kąbinował z N75 podłanczając inaczej wężyki, ale to i tak nic nie pomogło

    Dodano po 4 [minuty]:

    Coś słyszałem, że do aut grupy vw powyżej 2002 roku musi być inny program i zwykły kabel com nie wystarczy, musi być Can. Możecie mi napisać ile w tym prawdy? bo porostu może mi coś komputer broi

    Dodano po 1 [godziny] 50 [minuty]:

    Jeszcze coś dodam.
    Z tego co sie dowiedziałem to norma wtryskiwaczy jest +-2.8 moje mają pośrednie. ninimalna -1.0 do max 0.6
    ALE ostanio co byłem u niby diagnostyków to mi niby powiedział, że zapłon mam lekko przestawiony, no i z tego co sie znam na mechanice to ma to pływ na spalanie i moc, ale na dany moment mam spalanie na vagu takie:

    0.7-0.8 l/h przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu
    na załaczonych choćby światłach 1.0 l/h
    No ale on mi powiedział, że powinien palić 0.2- 0.3 l/h to czyby jakieś. Bo wiadomo auto pali, a oni sami nie wiedzą czego szukać :////////
    Nie wiem, czy sprzedać tego ch.,,ja!!! czy szukać z wami co sie stało!!!
    KOCHAM TEGO PASATA, ALE BRAKUJE MI NERWÓW POWOLI, BO SIE PIERDZIELE JUŻ PONAD MIESIĄC Z TYM CHU....STWEM DZIEJE!!!!
    Prosze o pomoc wielką!!!! Mam madzieje, że jeśli to coś drobnego i wystarczy chcieć, to sam to zrobie, tylko mi powiedzcie co!!!!!
    Dzieki chłopali za to że tyle czytacie, ale moja sytuacja jest popier.......olna!
  • Poziom 26  
    Kolego jedź do normalnego mechanika który zrobi dobrą diagnozę, sam nie dasz sobie rady,twoja wiedza jest bardzo słaba i będziesz sobie robił zbędne koszty.
  • Poziom 29  
    buri2604 napisał:
    Mówił że niby doładowanie powinno być 1.6 bara,
    Nie
    buri2604 napisał:
    Coś słyszałem, że do aut grupy vw powyżej 2002 roku musi być inny program i zwykły kabel com nie wystarczy, musi być Can
    Też nie prawda.
    buri2604 napisał:
    Mam madzieje, że jeśli to coś drobnego i wystarczy chcieć, to sam to zrobie, tylko mi powiedzcie co!!!!!
    I tu jest cały problem który rozwiąże dobra diagnostyka a nie wróżenie.
  • Poziom 11  
    Ale on tag nagle zaczął dużo palić?? Może przepływke sprawdz. Poprostu odłącz wtyczkę i zobacz czy jest różnica.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze może być czujnik ciśnienia doładowania. A filtry wymienione masz??
  • Poziom 9  
    Pali tyle od początku jak sie kapnąłem.
    Pisałem wyżej, że przepływomierz mam sprawny, filtry wymieniłem na 2 dzień.
    Wydaje mi sie że zrobienie logów i wrzucenie ich na forum by załawtwiły sprawe, tylko który program i jaki kabel do tego passata

    Dodano po 5 [minuty]:

    ąciągnęłem program z tej stronki, ale po podłaczeniu go nie może wyszukać sterownika do niego i dupa, u brata na laptopie dzieje sie to samo

    http://www.vag-com.pl/

    Może musze innego użyć...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Do tego programu z tej strony musi być specjalny, dedykowany kabel a nie taki z allegro za 30zł.
    Zapisz się na jakieś forum Passata czy VW i tam poszukaj kogoś kto zrobi Ci logi.
  • Poziom 9  
    logi to samemu bede musiał zrobić, gdyż jestem za granicą ;/ a tutejsi mechanicy to sie znają tyle co ja, albo jeszcze mniej. A w serwisie zabule tyle, że naprawde lepiej wyjdzie sprzedać ten samochód i mieć problem z głowy.
    mógłbyś mi wysłać jakiś link z allegro, w którym bedzie taki kabel, bo może i bym go kupił.( przyda sie na przyszłość )
  • Poziom 13  
    buri2604 napisał:
    ALE ostanio co byłem u niby diagnostyków to mi niby powiedział, że zapłon mam lekko przestawiony, no i z tego co sie znam na mechanice to ma to pływ na spalanie i moc, ale na dany moment mam spalanie na vagu takie:


    Mysle ze warto by pomyslec nad tym zaplonem niewiele z tym pracy a moze naprawde pomoc
  • Poziom 11  
    Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem??

    Dodano po 12 [minuty]:

    Sprawdź jeszcze ewentualnie rury dolotowe do turbiny i kolektora ssącego. Mogą być gdzieś dziurawe albo łapac lewe powietrze. Możesz wyczyścić turbine z kolektorem ssącym specjalnym preparatem kolega robił tak u siebie w audi a4 i odczuł różnice.
    http://moto.allegro.pl/wynns-wynn-s-egr3-diesel-czyszczenie-turbiny-i2932475987.html
    on używał tego środka. Co prawda że nie ma złotego środka na takie coś jedynie najlepsze jest czyszczenie ręczne ale warto popróbować. A z regeneracja turba to możesz temu gościowi powiedzieć tak: jak po regeneracji bedzie czuć różnice to mu zapłacisz a jak nie to przykro mi.

    Dodano po 8 [minuty]:

    EGR 3 Diesel Exhaust Gas Recirculation AEROSOL-Wynn’s



    Czyści bez demontażu układ wydechu: turbosprężarkę, zawory, oraz zawór recyrkulacji spalin. Eliminuje nalot i nagar z zaworów, gniazd zaworowych oraz popychaczy zaworów w ciagu 5 minut. Znacznie poprawi kulturę pracy oraz sprawność i osiągi silnika.

    ZASTOSOWANIE: Do wszystkich typów silników Diesla. Silników z wtryskiem typu common rail (HDi, JTD, CDI, TDCi, CTDi, dCi ..) oraz z systemem pompowtryskiwaczy (VW TDi). Polecany również do silników turbodoładowanych.



    Właściwości:

    • Preparat powoduje natychmiastowe, skuteczne czyszczenie całego układu wydechu;

    • Silny strumień rozpylacza wspomaga zabieg czyszczenia;

    • Rozpuszcza nagar, smołę, lakier i osady;

    • Łatwy w użyciu, proces czyszczenia trwa 5 minut;

    • Brak konieczności demontażu elementów;

    • Przywraca lub utrzymuje charakterystyki pracy silnika;

    • Eliminuje i zapobiega problemom z uruchomieniem silnika;

    • Polepsza właściwości pracy silnika, przyspieszanie, zużycie paliwa, moc;

    Sposób użycia:

    TURBOSPRĘŻARKA - zdjąć gumowe węże powietrzne i zaaplikować preparat bezpośrednio do wnętrza turbiny.

    ZAWÓR RECYRKULACJI SPALIN EGR - dozować bezpośrednio do wnętrza.

    CZYSZCZENIE DOLOTU:

    1. Uruchomić silnik i poczekać, aż się rozgrzeje. Zdjąć filtr powietrza.

    2. Ustawić pracę silnika na 2000 obr/min;

    3. Przy pracującym ciepłym silniku wtryskiwać preparat w odstępach do kolektora dolotowego. Podczas aplikowania obroty silnika obniża się - spadną. Po każdym rozpyleniu, poczekać aż silnik osiągnie ustawione poprzednio obroty. Jeśli to konieczne przegazować, żeby silnik nie zgasł z powodu wzbogaconej mieszanki.

    4 . Kontynuować aż do zużycia całego opakowania 200 ml produktu;

    5 . Pozostawić pracujący silnik na biegu jałowym przez kilka minut. Przegazować około 5 do 10-ciu razy podczas tego okresu. Nie przekraczać 3000 obr/min;

    6 . Zatrzymać silnik po tym jak pracował przynajmniej 1 minutę. Zamontować ponownie filtr powietrza.

    Stosować każdorazowo co 15 000 km
  • Poziom 9  
    No tak i nie. Bo jestem poza granicą polski, na dany moment mamy 4 stopnie ciepła.
    Auto ostatnio mi gorzej pali i kopci strasznie jak jest zimny silnik, ale to wina którejś ze świec żarowych.
    Co sądzicie, jakbym wd 40 napryskał do turbiny.?
    Jeden mechanik ostatnio mi powiedział, że sztanga od turba powiina dużo szybciej sie unieść, a ona za wolno idzie. No i to by pokrywało to co sam odczuwam, bo jak mam już te około 2 tysiące, to normalnie chyba ciągnie
    Co sądzicie o tym wszystkim?
  • Poziom 11  
    A na jaki kolor Tobie kopci. WD-40 do turba też sie kiedyś nad tym zastanawiałem ale czyściłem tym zawór egr tylko go wymontowałem i wysuszyłem, a u ojca jak czyściłem dolot to moczyłem w tym szmatke i tyle co wcisnałem to wyczyściłem. Jak odpalał to puszczał czarna chmure i dawał sadzą wiec go przepaliłem parę minut na jałowym i wszystko wypluł. Znajac życie ten środek powyżej ma taki sam skład jak wd40.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A tak apropo spalania samochód na niskich obrotach np 1200 bedzie czasem palił wiecej niż byś miał go na 2000 obr/min. Spróbuj go przepalić na postoju na rozgrzanym silniku zobaczysz jak wy... sadze.
  • Poziom 16  
    chmielum2222 napisał:
    Zgadzam się sprawdź kąt wtrysku. Spalanie może być wieksze jak turbo nie dmuchnie tyle co powinno. A z rozruchem na mrozie masz jakiś problem??

    W B5FL były tylko silniki TDI na PD
  • Poziom 9  
    Temperaturę normalnie trzyma??? Patrzałeś zawór N75???
  • Poziom 9  
    tak temperature trzyma normalnie. miałem termostat walnięty, utrzymywał tylko temperature 75 C teraz trzyma 90.
    Zawór n75 sprawny, bo mechanicy kąbinowali i powiedzieli że on jest dobry
    A mam pytanie.
    Jesli zrobie logi na biegu jawowym, to które logi porobić?
    Proszę podać, wszystkie które będą przydatne.
    Auto pali nawet na postoju, więcej niż powinien.
    Wiec z samych tych logów może coś wyjdzie, mam baterie kiepską w laptopie to na jałowym dam rade napewno zrobić
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    a błędy masz jakieś??? czujnik temperatury może być też walnięty. zauważyłeś, że np masz 90stopni nagle zlatuje a za chwile znów 90?? jeśli masz możliwość wymiany czujnika tem. to spróbuj wymienić
  • Poziom 9  
    Zaraz panowie postaram sie wrzucić logi
    Mógłbym prosić fachowców aby powiedzieli co jest nie tak?
  • Poziom 9  
    Statyczne
    Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111685.html
    Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111680.html
    Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111681.html
    Grupy: 014,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111683.html
    Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111682.html
    Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111684.html

    Statyczne
    Means Blocks
    Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111688.html
    Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111690.html
    Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111687.html

    Dynamiczne
    Grupy: 008,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111689.html
    Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/buri2604_111686.html

    Dodano po 27 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że brak jakich kolwiek błędów na silniku
    Proszę podać co trzeba robić, bo to tragedia...