Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes C220 - ukręcona świeca żarowa

driver19810219 22 Jan 2013 12:25 2361 3
  • #1
    driver19810219
    Level 16  
    Witam wszystkich. Problem polega na tym że kolega jakieś 2 lata temu krzywo w kręcił świece żarową. oczywiście przyszedł czas na wymianę i niestety ukręciła się. Co dalej ściąganie głowicy coś da czy nie ma sensu, zna ktoś jakiś sposób? jak przewiercę to co z resztą świecy co siedzi w głowicy? na dniach będę mu to robił, i chciałbym poznać jakiś sposób żeby jak najmniej się narobić i żeby to w miarę sprawnie poszło.
  • Helpful post
    #2
    mscgs24
    Level 21  
    Z technicznego punku widzenia najlepszym sposobem będzie zdjęcie głowicy i wykręcenie świecy.
    Do wiercenia również będziesz musiał zdjąć głowicę, bo jeśli Ci naleci opiłków do cylindra to sam się domyśl co się stanie.
    Jeśli natomiast kawałek świecy wystaje to możesz sprubować wykręcić kluczem samozaciskowym, ale nie wiem gdzie można kupić, ja kiedyś kupiłem jakiś zestaw kluczy samozaciskowych na alledrogo - działają podobnie jak klucze do filtrów oleju.
    Jakbyś fotkę zrobił byłoby łatwiej doradzać.
    Też mi się kilka razy udało świecę ukręcić, ale zawsze głowica do góry i zabawa.

    Martwi mnie jednak ten gwint, może być problem z montażem nowej świecy.
    Chociaż można ewentualnie rozwiercić otwór, wstawić tuleję i nagwintować.
    Tak czy inaczej na 99% głowica do góry.
  • Helpful post
    #3
    tpolo
    Level 17  
    Witam.
    Przerabiałem temat świecy żarowej w swojej C-class.
    Krzywo raczej nie da się wkręcić świecy, jest za długa żeby wkręciła się nie prawidłowo.
    Podejrzewam że została wkręcona w nieoczyszczone gniazdo i jest po prostu zakleszczona.
    Można zdjąć głowicę i naprawić-opcja bardzo droga.
    Osobiście znalazłem czarodzieja który dysponował zestawem do wyciągania ukręconych świec. Po 1,5h walki rozliczyliśmy się i rozjechaliśmy do domów, ja z nową świecą w głowicy a majster z kasą na którą zapracował swoimi umiejętnościami i wiedzą.
    Zestawy do takich prac można kupić na wiadomo jakiej stronie z aukcjami, trzeba tylko złapać doświadczenia.
    Co zrobisz, zostawiam Twojej decyzji. Osobiście szkoda mi było rozbierać dobrze działający silnik, wolałem zapłacić za usługę po mimo że musiałem się przejechać 150 km w jedną stronę.
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • #4
    driver19810219
    Level 16  
    Dzięki panowie ciesze się że w sumie jest opcja nie zdejmowania głowicy w przyszłym tygodniu opisze jak wrażenia :)