Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II - Błąd ESP po wymianie maglownicy

jarojaro60 22 Jan 2013 13:37 11064 15
Texa Poland
  • #1
    jarojaro60
    Level 9  
    Witam, jak w temacie, po wymianie maglownicy na drugą kupioną na tzw. szrocie pojawił się komunikat "ESP FAULT", po podłączeniu CDIF'a określa ten błąd jako: "detekcja czujnika wieńca koła". Koleś od którego kupiłem maglownice twierdzi, iż nie ma znaczenia czy auto ma ESP czy go nie ma bo maglownica jest taka sama, ale mój problem pojawił się po wymianie właśnie wspomnianej maglownicy, wcześniej go nie było. Raczej odpada problem ze złym ustawieniem kierownicy bo została ustawiona wg. CDIF'a na 0 st. przy kołach na wprost. Z góry dziękuję forumowiczom za pomoc.
  • Texa Poland
  • #2
    kortyleski
    Level 43  
    jarojaro60 wrote:
    "detekcja czujnika wieńca koła"
    Odłączył albo przypadkiem przywalił młotem w czujnik ABS, masz cdifa to wejdz w parametry i popatrz na prędkości kół w czasie jazdy
  • Texa Poland
  • #3
    jarojaro60
    Level 9  
    Sprawdzaliśmy prędkość kół, jest taka sama, a poza tym ABS działa normalnie, nie działa natomiast ESP.
  • #4
    adamjur1
    Level 41  
    Słyszałem coś na zaprzyjaźnionym forum o konieczności przyuczenia elektroniki samochodu do zakresu ruchu maglownicy, poszukaj szerzej w necie...
    Pozdr.J.
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Przede wszystkim podłącz się clipem, bo CDIF potrafi takie cuda opowiadać, że hej...
  • #7
    fjodek
    User under supervision
    akurat w lagunie to cdif jest bardzo mocny i ni potrzebny jest clip
  • #9
    autopoldi
    Level 23  
    Podejrzewam,ze chodzi o czujnik kąta skrętu. Miałem podobnie po wymianie magla w A6 z 2005 roku. Mój gutmann błąd pokazywał dobrze ale kąt odczytywał źle. Pojechałem do kumpla na ktsa i odczytany kąt skrętu. Okazało się, że mój pracownik ,,przekręcił" przy montażu o 180*kierownicę i stąd problem.
    Tu jest podobnie ...
  • #10
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Też mi to do głowy przyszło że obrócili kierownicę, ale wtedy powinien jasiek się zapalić.

    Nie przeciągnęli kolumny do środka albo na zewnątrz?
  • #11
    jarojaro60
    Level 9  
    Sytuacja z przekręceniem kierownicy odpada, ponieważ idąc tym tropem, próbowaliśmy kręcić kierownicą po odłączeniu jej od maglownicy i wtedy wyskakuje inny błąd, który można skasować po powrocie kierownicy do punktu 0 st., który można odczytać CDIF'em.
    Quote:
    Nie przeciągnęli kolumny do środka albo na zewnątrz?

    Nie bardzo wiem, w jakim sensie??
  • #12
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jarojaro60 wrote:
    próbowaliśmy kręcić kierownicą po odłączeniu jej od maglownicy i wtedy wyskakuje inne błąd


    Oj chłopaki, namieszaliście.... Zwijacz jeszcze żyje?

    W jakim sensie? A blokada kierownicy jak działa? Kierownica zablokowana?
  • #13
    jarojaro60
    Level 9  
    To kręcenie kierownicą to był jeden obrót na próbę. :) A blokada działa.
  • #14
    damdam

    Level 34  
    Pozostaje wróżenie z fusów lub szybka i pewna diagnostyka platformą CLIP...
  • #15
    fjodek
    User under supervision
    Nie wróżenie z fusów, "detekcja czujnika wieńca koła" dotyczy czujnika ABS, CDIF - powiedział bezbłędnie.
    Pewnie przyciśnięta wiązka ławą.
  • #16
    jarojaro60
    Level 9  
    Rok już minął a mój problem dalej nie rozwiązany. Na innym forum przeczytałem, że taki błąd wyskoczył po wymianie pompy abs/esp i trzeba było zalogować nową pompę programem serwisowym renault. nie bardzo wiem czy maglownice też trzeba logować takim programem przecież tam nie ma żadnej elektroniki. Może przez ten rok wpadły drogim forumowiczem jakieś nowe pomysły na rozwiązanie mojego problemu??