Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Thalia 1.4 Benzyna2001 - Buja Samochodem na jałowym biegu,

Miskorunio 22 Sty 2013 14:59 4995 23
  • #1 22 Sty 2013 14:59
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Witam
    Mam problem z moją renówką, Jest to Renault Thalia 1.4 Benzyna z 2001 Roku przerobiona na gaz. Problem wygląda następująco, gdy dojeżdżam np. do skrzyżowania gdy auto jest zimne to silnik gaśnie jak wbije sprzęgło, a jak puszcze sprzęgło to wskakuje spowrotem na obroty (dzieje się tak tylko jak jest zimny), dodatkowo gdy jest na biegu jałowym to buja. Macie pomysł co to może być??
    Z góry dziekuje.

    1 23
  • #2 22 Sty 2013 15:07
    box.mann
    Poziom 23  

    Podam według kolejności (od czego zacząć, na czym skończyć):

    1. regulacja obrotów biegu jałowego (jest za mało!)
    jak to nie zda to:
    2. regulacja wtrysku (za mało paliwa, dawkę wyregulować a po niej obroty)

    "Bujanie" spowodowane jest dwoma czynnikami. W tym przypadku na bank zbyt niskie obroty silnika. Mogą też być wykończone poduszki pod silnikiem ale w 2001r to raczej mało prawdopodobne.

    0
  • #3 22 Sty 2013 15:29
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Ale obroty wyglądają na dobre 750obr na biegu jałowym, ja myślałem, że może to coś z Przepływomierzem, albo gdzieś powietrze się dostaje....

    Dodano po 7 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że buja i na benzynie, i na gazie, a gaśnie tylko na benzynie jak jest zimny.

    0
  • #4 22 Sty 2013 15:34
    box.mann
    Poziom 23  

    750obr./min?
    Miałem Thalię RN, 1.4 8V, miałem 920obr./min na jałowym
    Sondę sprawdziłeś?
    Masz wersję z obrotomierzem czy bez?

    0
  • #5 22 Sty 2013 15:39
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Z obrotomierzem, sondy nie sprawdziłem jeszcze.

    0
  • #6 22 Sty 2013 15:41
    box.mann
    Poziom 23  

    Włącz silnik na benzynie, spróbuj czymkolwiek zablokować pedał gazu w takiej pozycji by obrotomierz pokazywał lekko ponad 900. Sprawdź czy teraz buja przełączając raz na paliwo, raz na gaz.

    0
  • #7 22 Sty 2013 15:47
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Ok, spróbuję, mnie tylko martwi, czemu jak on jest zimny, to na wolnych obrotach chodzi, a jak dam mu gazu i popuszczę, to gaśnie.

    0
  • #8 22 Sty 2013 15:52
    box.mann
    Poziom 23  

    Pomału. Warszawę do dziś odbudowywują po 1945 :-)
    Spokojnie. Najpierw zajmiemy sie paliwkiem. Gazik na później. Zaczniemy od obrotów. Ma być 920 i koniec. Zrób jeszcze jeden test. Odpal go zimnego - poczekaj chwilę (niech chociaż olej zaciągnie) i daj mu kilka razy gazu do połowy. Na koniec nie puszczaj gazu do końca tylko ustaw na wyczucie tak by było 900-950. Chodzi mi o to byś dał mu 3000-4000rpm i puścił szybko do 900-950 i wtedy powiedział czy zgasł. Jak nie zgśnie to obroty na start trzeba ustawić. Jeszcze jedno pytanie. Jakie są obroty gdy odpalisz go całkowicie zimnego po nocy?

    0
  • #9 22 Sty 2013 16:19
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Po włączeniu na całkiem zimno obroty są w około 1100 ale też buja, nawet bardziej.A jak dałem mu obroty na 3000 i spusciłem to obroty spadły do 500 i odbiły spowortem na 1100.

    0
  • #10 22 Sty 2013 16:41
    box.mann
    Poziom 23  

    Czyli ssanie działa prawidłowo. Jedno mamy z głowy. Teraz drugi test. To samo na rozgrzanym silniku. Rozgrzej go chwili w której wskazówka będzie w połowie skali. Zrób to samo co wyżej. Zobaczymy czy zgasnie.

    0
  • #11 22 Sty 2013 17:41
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Nie gaśnie i obroty schodzą do 750, i stoją.

    0
  • #12 22 Sty 2013 18:17
    box.mann
    Poziom 23  

    Ale nie gaśnie po całkowitym puszczeniu gazu?? czy trzymasz go na tych 750?

    0
  • #13 22 Sty 2013 18:39
    Miskorunio
    Poziom 7  

    To jest tak, jak odpalę go i stoi pyka sobie na luzie to nie gaśnie, buja się, ale nie gaśnie, a jak wsiądę za 2 min i jadę, to jak dojeżdżam do skrzyżowania, wbiję sprzęgło, to gaśnie (zanim wskazówka od temperatury się nie ruszy), a jak się trochę zagrzeje, że wskazówka się trochę podniesie, to w ogóle nie gaśnie, tylko się buja.

    0
  • #14 22 Sty 2013 18:48
    box.mann
    Poziom 23  

    Podnieś mu te obroty do diaska :-) Podnieś do 880-920! Regulacje na gorącym silniku. Zobaczysz, wszystko minie. Na tak ustawionych obrotach zrób jazdę i sam zobaczysz. Pamiętam że u Mnie też była regulowana (kupiłem ją bitą i robiłem dla siebie). Gdy miała owe 750-800 też mi dziwnie chodziła przy hamowaniu. Daję sobie łapkę uciąć że gdyby miała 600-700 to też by gasła.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki ona ma silnik? 16 zaworowy czy 8??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Workshop podaje 800+50 rpm/min więc 850 obrotów spokojnie możesz dać

    0
  • #15 22 Sty 2013 18:49
    Miskorunio
    Poziom 7  

    8 zaworowa, jak podkręcić te obroty?? bede to umiał sam zrobić??

    0
  • #16 22 Sty 2013 18:53
    box.mann
    Poziom 23  

    Nie ruszaj na razie. Pomyłka. 800+50 jest dla 16V, dla 8V jest 690-790rpm
    Teraz musze jechać po żonę do roboty. Właśnie wychodzę. Gdy wrócę - poczytam chwilę i dam Ci znać.

    0
  • #17 22 Sty 2013 21:01
    psooya
    Poziom 37  

    Może by tak sprawdzić IACV ? A może bierze lewe powietrze ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdź szczelność kolektora ssącego, wkrętek gazowych zrobionych w nim i wężyka podciśnienia od reduktora LPG. Sprawdzić możesz przez rozpylenie w okolicy benzyny lub plaka itp. Jak przyspieszy to masz nieszczelność. A spod maski nie wydobywa się dźwięk ala świst/gwizd coś ala zużyte łożysko ?

    0
  • #18 22 Sty 2013 21:36
    autopoldi
    Poziom 23  

    box.mann napisał:
    Podnieś mu te obroty do diaska :-) Podnieś do 880-920! Regulacje na gorącym silniku. Zobaczysz, wszystko minie. Na tak ustawionych obrotach zrób jazdę i sam zobaczysz. Pamiętam że u Mnie też była regulowana (kupiłem ją bitą i robiłem dla siebie). Gdy miała owe 750-800 też mi dziwnie chodziła przy hamowaniu. Daję sobie łapkę uciąć że gdyby miała 600-700 to też by gasła.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jaki ona ma silnik? 16 zaworowy czy 8??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Workshop podaje 800+50 rpm/min więc 850 obrotów spokojnie możesz dać
    Co ty człowieku chcesz podnosić?????????? Weź poczytaj sobie o wtrysku benzyny i sterownikach, bo mi ręce opadają jak czytam co ty wypisujesz.
    To nie gaźnik tu się nie ,,podkręca" wolnych obrotów. Czyści się ewentualnie lub wymienia regulator wolnych obrotów i przepustnicę .


    Wyczyścić krokowca i przepustnicę.

    0
  • #19 23 Sty 2013 05:50
    box.mann
    Poziom 23  

    Poczytaj Pan sobie o regulatorze to sie dogadamy :-)
    Czyścić to sobie można dywaniki...
    Czyli na lince gazu (napisałem łopatologicznie by dotarło) tam gdzie masz śrubę regulacyjną (idąc do przepustnicy) obrotów nie podniesiesz???? Szkoda... że akurat u siebie mogłem dodawać i ujmować ile chciałem. Szkoda też że latem "dawałem" sobie 800-850 a zimą ok. 950... Wielka szkoda. Dobrze że ręce Ci opadają. Jak już opadną to zanim coś napiszesz - najpierw sprawdzisz. PS. Ja wiem co to jest gaźnik, wtrysk, pompowtryskiwacze itp. Nie musisz powielać mi tu szkoły. Piszę prosto tylko po to by człowiek po drugiej stronie zrozumiał. Wybacz ale większość ludzi nie wie co to krokowiec i od czego to jest. To co napisałem jest dla MNIE a nie dla NIEGO. Muszę wiedzieć kilka rzeczy o silniku by PCHAĆ się dalej a że UŁATWIAM sobie w taki a nie inny sposób to chyba zrozumiałe przy naprawach na odległość? W realu cała ta zabawa trwała by góra 10-15min i usterka znaleziona.
    Nie martw się. Spokojnie! Dojdziemy i do krokowca i przepływki. Ale po kolei...

    Moderowany przez robokop:

    Kolega może poszuka sobie innej dziedziny do doradzania? Porada szkodliwa. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #20 23 Sty 2013 22:45
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    box.mann napisał:
    Czyli na lince gazu (napisałem łopatologicznie by dotarło) tam gdzie masz śrubę regulacyjną (idąc do przepustnicy) obrotów nie podniesiesz????


    A to służy do podnoszenia obrotów? Od kiedy?
    box.mann napisał:
    Dojdziemy i do krokowca i przepływki


    Pokaż mi to drugie w tym aucie, a ozłocę Cię.

    box.mann napisał:
    regulacja wtrysku (za mało paliwa, dawkę wyregulować a po niej obroty)


    Czym? Dyszą?

    box.mann napisał:
    Mogą też być wykończone poduszki pod silnikiem ale w 2001r to raczej mało prawdopodobne.


    12 lat, jakby nie patrzeć, nie mogą być skończone?

    0
  • #21 24 Sty 2013 06:21
    box.mann
    Poziom 23  

    Robokop i przemo. Przyznaję bez bicia. Każdy ma prawo do błędu a zwłaszcza człowiek przemęczony. Pomyliłem silniki. I to nawet dwa razy bo tu i w Kadecie gdzie indziej. Gdy wrócę z pracy - wszystko poprawię. Tak to jest jak się 3 noce nie śpi. Obiecuję więcej nie zasiadać do kompa z oczyma na zapałkach bo teraz sam się śmieję z tego co napisałem.

    0
  • #22 25 Sty 2013 10:10
    Miskorunio
    Poziom 7  

    Witam

    Przeczyszcziłem przepystnice i silniczeki krokowy i jest o wiele lepiej, już nie buja w ogole, ale pozostał problem gasniecia przy dojezdzie do skrzyzowania gdy jest zimny silnik....

    0
  • #23 27 Sty 2013 12:07
    autopoldi
    Poziom 23  

    Spróbuj jeszcze odłączyć na min. pół godzinki klemę ,,-". Po podłączeniu z powrotem niech pochodzi ok 10 min. na wolnych obrotach.

    0
  • #24 13 Maj 2014 15:18
    oborniczek11
    Użytkownik obserwowany

    Wyreguluj zawory jak jeszcze tego nie zrobiłeś.
    Autko wtedy chodzi jak nowe.
    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów