Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat seicento 899dm3 1999 - nie działa jak powinien

johny3427 22 Jan 2013 15:56 2976 7
  • #1
    johny3427
    Level 9  
    Witam. Mam problem z sejkiem. Nie można się z nim uporać nawet w warsztatach.
    Mam wymienione świece, filtry, kable, uszczelkę pod głowicą. No ale cóż nadal ciężko odpala dopiero za 3 razem. Ale jak już odpali to jeździ jak marzenie. Proszę o pomoc.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    sandamiano
    Level 29  
    Podpinali w warsztacie pod diagnoskop? Prześliedzili parametry pracy?Jeśli nie pokazuje błędu nie znaczy ze sygnały z czujników sa odpowiednie.Tak jak przedpiśca podał - do kontroli ciśnienie paliwa na wtrysku (około 1 atm). A czy paliwo się cofa - wyjmij czerwony przekaźnik nad sterownikiem silnika i grubym drutem zewrzyj na około pół minuty grube wejscia (30 i 87) w gnieździe przekaźnika. Kluczyk nie musi być w pozycji MAR. Pompa w tym czasie będzie pracowała -nabije ciśnienie i paliwo się nie cofnie. Po tym załóż przekaźnik i spróbuj odpalić .
  • #4
    johny3427
    Level 9  
    Witam. Pompka zaciąga ładnie i ciśnienie też jest ok. W warsztatach mówią że jetem szczęsliwym posiadaczem samochodu z wadą fabryczną i że w zime tak się dzieje. Kurcze czyli to samochód na lato z tego wynika. Nie podoba mi sie to bardzo.

    Dodano po 6 [minuty]:

    aaaa i jak mechanik mi wymienił " nowe " ale juz czarne świece, powiedział gdyby nadal nie bedzie dzialal jak powinien, aby spróbować włożyć świece z 3 elektrodami. Podobna każda ta zmiana może przyczynić sie do poprawienia dzialania samochodu? jest w tym coś ?
  • #5
    jerry1960
    Level 35  
    Nie ma prawa tak się dziać ,mam ten model od roku 1999 , i nawet przy mrozach - 30 w tamtym roku palił bez zarzutu. Przebieg około 160000 km. Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próba olejową. Wymień świece na zalecane przez producenta.
  • #6
    sandamiano
    Level 29  
    Mój z 1999 roku ma takie coś, że jak jest w granicy zera, to palić odpala ładnie i po chwili jakby na 3 cylindry pracował. Głównie druga świeca jest zimniejsza. Tak około kilometra trzeba przejechać . Na gazie problem nie występuje, palą wszystkie cztery świece, zatem upatruję tu usterkę w dawkowaniu paliwa - krótkie, wyziębione kanały dolotowe - benzyna zalewa dwie świece pod wtryskiwaczem. Błędów żadnych nie ma wymieniałem wszystko prócz czujnika położenia wału, a tak - sterownik MAP, przepustnicę, uszczelkę pod głowicą - dopiero wymiana wkładu pompy paliwa trochę zażegnała problem. Jednak zależy od dnia, nieraz pracuje dobrze, nieraz troszkę kuleje. Tak od nowości - jednak szybciej przełączam na LPG i nie ma problemu.
    Niektóre silniki 900 w SC mają taką przypadłość i nie wiadomo, co to jest. Na forum też było o tym pisane.
  • #7
    kortyleski
    Level 43  
    Było pisane i to wielokrotnie. czujnik wału...
  • #8
    johny3427
    Level 9  
    I WSZYSTKO

    Dodano po 0 [sekundy]:

    I WSZYSTKO