Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Yaris 1.0 - Duże spalanie

SWITCHER20 22 Sty 2013 16:15 3216 4
  • #1 22 Sty 2013 16:15
    SWITCHER20
    Poziom 9  

    Witam
    Panowie problem jak w temacie. Po wymianie rozrządu przez mechanika ww. aucie spalanie wzrosło do ok12 l/100km i tyle pokazuje komputer wcześniej około 6-7l.
    Cewki i świece sprawdzone , sondy obie pracują (przynajmniej wskazywane wartości nie budzą zastrzeżeń). Jedyne co wydaje się dziwne to wartości mierzone z przepływomierza na biegu jałowym około 1.3- 4 gm/s zaś pod obciążeniem wartość wskazywana jest w okolicach 8-20 gm/s wydaje mi się że troszkę za niska. Po wyczyszczeniu przepływomierza zalecanym do tego celu sprayem wartości nie uległy zmianie. Czyżby uległ uszkodzeniu? (Diagnostyka wykazała uszkodzenie obwodu grzania czujnika temperatury pow. po wykasowaniu błąd sie nie pojawił)
    Czy ktoś może napisać jakie wartości powinien przyjmować MAF?
    Pozdrawiam

    1 4
  • #2 22 Sty 2013 17:20
    autoas
    Poziom 42  

    SWITCHER20 napisał:
    (Diagnostyka wykazała uszkodzenie obwodu grzania czujnika temperatury pow.

    Jeśli twój sprzęt pokazuje takie błędy to daruj sobie dalszą diagnostykę...

    0
  • #3 22 Sty 2013 18:54
    autopoldi
    Poziom 23  

    Skoro spalanie wzrosło po wymianie rozrządu to pojedź do tego mechanika niech sprawdzi ci dlaczego tak jest , bo to co wypisujesz o czujniku to po prostu tragedia i lepiej sam nic nie rób.

    0
  • #4 22 Sty 2013 19:52
    SWITCHER20
    Poziom 9  

    Witam
    A wiec tak.
    Nie jestem człowiekiem wszechwiedzącym dlatego temat napisany w "Początkujących". Z tego co mi wiadomo czujnik temperatury zasysanego powietrza w tym aucie wbudowany jest w przepływomierz powietrza.
    Diagnostyka była robiona Carman'em Scan Lite być może soft coś źle przetłumaczył na polski. Tylko cytowałem.
    Przepływ podany został również w jednostkach jakimi operuje ww. tester.
    Jeżeli zatem ktoś zna owe prawidłowe wartości proszę o ich napisanie.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 21 Kwi 2015 08:26
    psooya
    Poziom 37  

    Wolne RPM około 1,2-1,5 g/s zależnie czy auto pracuje w trybie ECO czy nie.
    Maksymalne RPM na WOT około 55 g/s
    Sprawdzić można nawet na postoju przez szybkie depnięcie w pedał gazu.

    0