Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    Xrzychu
    Level 16  
    Znalazłem schemat na elektrodzie gdzie opisane są podgrzewacze lusterek na rezystorach RDO 5W/1R, a czy ma ktoś pomysł na jakieś inne "podgrzewacze", można kupić maty do podgrzewania, np. na allegro, a czy ktoś ma jeszce jakiś pomysł ?Ω
  • #2
    elmer2
    Level 28  
    Innego juz chyba nie ma :(.

    pozdr
  • #3
    senso
    Level 20  
    Tak jak ogrzewanie tylnej szyby czyli ta kratownica ze sciezek miedziowanych czy jak tam sie to nazywa.
    Ale metoda z rezystorami jest najalepsza jesli ci sie zmieszcza.
    pozdro
  • #4
    Xrzychu
    Level 16  
    Zmieszczą, zmieszczą, polonez ma duże lusterka
    Pozdrawiam i dzięki, chyba zostane przy opornikach :)
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja to mam chyba dziwne auto. Jeszcze mi nigdy lusterka nie zamarzły! Nawet jak drapię szyby to lusterka sa czyste. Można próbować jeszcze kleić drut oporowy zamiast rezystorów.Maty można kupić w sklepach z częściami do ciężarówek. no i zostaje jeszcze lut lampa w bagażniku :)
  • #7
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    stimoroll
    Level 20  
    Wooytek6 wrote:
    Witam Wszystkich

    Troszeczkę poczytałem o tych lutrach ponieważ mam zamiar założyć maty grzewcze z allegro. Jednak moje pytanie może wydać się niektórym blahe jednak dużo zwatpienia wlał we mnie facet ze sklepu elektronicznego. Chciałem kupić kabel .... padło pytanie od sprzedawcy jaki ???? wtedy powiedziałem że do mat grzewczych. Nie sprzedał mi ponieważ stwierdził że do instalacji samochodowej śłużą do tego celu specjalne kable. Co to są za kable i gdzie można je kupić....

    Z gory dzieki za odpowiedź ...


    W sklepie motoryzacyjnym, z częściami do samochodu.
  • #9
    marcinek77
    Level 15  
    ja podlaczylem zwyklym przewodem linka chyba 075mm2...i jest ok!!
  • #10
    stimoroll
    Level 20  
    marcinek77 wrote:
    ja podlaczylem zwyklym przewodem linka chyba 075mm2...i jest ok!!


    Będzie ok do czasu.
    Obecne przewody elektryczne dla motoryzacji są o zwiększonej odporności na warunki temperaturowe oraz na korozje.

    Chodzić będzie chodziło na każdym przewodzie.
    Pytanie tylko kiedy siądzie.

    Można robić fuszere, ale jak się robi dla siebie, czemu by nie zrobić raz a porządnie. ....
  • #13
    marcinek77
    Level 15  
    stimoroll wrote:
    marcinek77 wrote:
    ja podlaczylem zwyklym przewodem linka chyba 075mm2...i jest ok!!


    Będzie ok do czasu.
    Obecne przewody elektryczne dla motoryzacji są o zwiększonej odporności na warunki temperaturowe oraz na korozje.

    Chodzić będzie chodziło na każdym przewodzie.
    Pytanie tylko kiedy siądzie.

    Można robić fuszere, ale jak się robi dla siebie, czemu by nie zrobić raz a porządnie. ....


    Przewody sa wewnatrz auta..czyli korozja az tak bardzo im nie grozi..a co do ciepla to tez raczej nie zaszkodzi...
    Lusterka tez nie sa wlaczone na stale tylko max 15min i nie powinno byc z nimi problemu...
    te matki maja 15W...czyli max pociagna okolo 1A...w miare rozgrzrewania pobieraja coraz mniejszy prad...czyli prad im tez nie zaszkodzi
  • #14
    stimoroll
    Level 20  
    marcinek77 wrote:
    stimoroll wrote:
    marcinek77 wrote:
    ja podlaczylem zwyklym przewodem linka chyba 075mm2...i jest ok!!


    Będzie ok do czasu.
    Obecne przewody elektryczne dla motoryzacji są o zwiększonej odporności na warunki temperaturowe oraz na korozje.

    Chodzić będzie chodziło na każdym przewodzie.
    Pytanie tylko kiedy siądzie.

    Można robić fuszere, ale jak się robi dla siebie, czemu by nie zrobić raz a porządnie. ....


    Przewody sa wewnatrz auta..czyli korozja az tak bardzo im nie grozi..a co do ciepla to tez raczej nie zaszkodzi...
    Lusterka tez nie sa wlaczone na stale tylko max 15min i nie powinno byc z nimi problemu...
    te matki maja 15W...czyli max pociagna okolo 1A...w miare rozgrzrewania pobieraja coraz mniejszy prad...czyli prad im tez nie zaszkodzi


    Nie będe się tu kłócił z całą masą najmądrzejszych na świecie. Każdy ma swoje racje. Polecam tylko pooglądać trochę auto pod plastikowymi obudowami. Ostatnio musiłem zdemontować jeden uchwyt, zakręcany od wnętrza. Trzeba było zdjąć plastiki, potem gdzieś pod blacą wymacać zatrzaski. Wilgoć która tam panowała jest chyba solidnym argumentem na stosowanie lepszych przewodów. Zaraz obok zatrzasku wymacałem jakieś przewody, prawdopodobnie od oświetlenia.
    Tak dla uzupełnienia dodam, że elektrycy samochodowi w moim aucie lutowali szybkozłączki dodatkowo, a potem je izolowali. Przy montażu gazu mechanicy stosowali taką samą metode ze względu na korozje.
    O jakoś przewodów zastosowanych przez nich nie ma co wspominać.

    Tak dodatkowo, a co z temperaturą ?
    Dzień w zimie to ok -5 do 3 stopni, noc od -20 do -5
    Dzień w lecie to ok. 23 do 30 stopni, noc to od 0 do 20.

    Można pooszczędać na pierdołach typu przewody, ale po co. Oszczędności sa groszowe.
    To wszystkie fabryki motoryzacyjne na świecie wdrażają normy iso, dlatego jest taka różnica w jakości nowych aut typu np. Megane a np. Poloneza.
    Ja mając jeszcze poloneza, po tym jak miałem niespodzianki dzień za dniem, powymieniałem wszystkie przewody jakie tylko miały większe znaczenie. Po tym zabiegu polonez za mojego użytkowania nie zawiódł ani razu (no może oprócz hamulca ręcznego :) ).

    Ale tak jak wspomniałem powyżej, kazdy może mieć swoje zdanie. Nie będe namawiał nikogo.
  • #15
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przewody samochodowe różnią się od zwykłaych doć wieloma szczegółami:
    - dużo większa wytrzymałością na zginanie,
    - większa elastycznością,
    - odpornościa na temperaturę,
    - odpornościa na paliwa, smary i inną chemię
    samochodową.
    Lutowanie końcówek konektorowych jest śrenim pomysłem. Gdyby to sie sprwdzało to końcówki takie byłyby lutowane w co lepszych autach.
    A tak: w czasie lutowania, pozostaja resztki past lutowniczych, które nieusunięte moga powodować korozję metali. Zalutowanie zaciśniętego konektora prowadzi do wytopienia izolacji spod pierwszej pary zacisków. A te, zaciśnięte na izolacji, mają za zadanie wzmocnić wytrzymałość mocowania na zsunięcie się konektora.
    Jeśli już ma być zrobione naprawdę mocno, to procedura jest dość skomplikowana:
    1. zaciskamy sam przewód od strony konektora.
    2. lutujemy go, uważajac by nie nadtopić izolacji.
    3. Zaciskamy blaszki na przewodzi z izolacją.
    4. Najlepiej jeszcze na to wszystko nasunąć
    koszulke termokurczliwą.
    a nalepiej wymienić wszystkie kostki w aucie na nowe, hermetyzowane :)
  • #16
    dormagi
    Level 12  
    Xrzychu wrote:
    Zmieszczą, zmieszczą, polonez ma duże lusterka
    Pozdrawiam i dzięki, chyba zostane przy opornikach :)

    Ja bym jednak proponowal maty grzewcze. Tanie i przyjemne w montazu. Sam takie zamontowalem i jestem zadowolony.
  • #17
    oizuk
    Level 11  
    montowal ktos takie maty do KIA SHUMA?

    @dormagi jakich kabli uzyles ? zwyklych czy wybrales jakies "specjalne" tzn bardziej odporne na warunki etc?