Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Baotian - Słabe światła

22 Sty 2013 20:19 10335 11
  • Poziom 10  
    Witam, mam problem z chińskim skuterem baotian, od jakiegoś czasu zaobserwowałem słabe światła, co do tej pory sprawdziłem, to napięcie na akumulatorze, na wyłączonym silniku i utrzymywało się w granicach 12v z hakiem, po odpaleniu wzrosło do 13v z hakiem, natomiast gwałtownie spadło właśnie po włączeniu świateł nawet do 7v wszystko, normowało się dosłownie, w kilka sekund po wyłączeniu świateł. Prymitywnie podłączyłem żarówkę, prosto pod biały i żółty kabel z osobna, wychodzący z silnika i bez problemu zasiliły tą żarówkę. Zmierzyłem jeszcze napięcie dochodzące do kostki świateł i wynosiło ok. 7v
    Żarówki nie były zmieniane, klemy akumulatora oczyszczone.
    Uprzedzam niektóre domysły, regulator nie dawno zakupiłem nowy i nadal bez zmian.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Gdzieś musi być zwarcie. Sprawdź włącznik świateł.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Niektóre skutery np baotian mają opornik świateł to jest takie coś mocowane przeważnie do ramy z przodu skutera. Wychodzą z niego dwa kabelki różowy i zielony ? ( dokładnie nie pamiętam ) Kosztuje on ok 30 zł.
  • Poziom 10  
    niestety nie wiem jak go sprawdzić ale wiem że jak załączysz światła to strasznie się on grzeje !!! można się oparzyć!!! A i jeszcze coś. Znalazłem stary temat dotyczący opornika a ktoś zamieścił tam dwa zdjęcia regulatorów nap.
  • Poziom 10  
    Witam po dość długiej przerwie, z racji tego że przełącznik po prostu rozleciał się na części pierwsze, zakupiony został nowy podłączony i niestety nadal to samo, ma ktoś jakieś pomysły?
  • Poziom 39  
    Model jest wyposażony w instalację elektryczną z światłami zasilanymi z akumulatora czy z alternatora?
  • Poziom 10  
    Z akumulatora.
    Zastanawiam się jeszcze nad tym opornikiem świateł, Jak on jest zbudowany w środku czy są tam normalne rezystory elektroniczne o określanych parametrach ?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć przypadkiem statora od zwykłych chińskich skuterów ze światłami z alternatora.
    Generalnie instalacja elektryczna i alternator w takich modelach pracuje na skraju wydajności, czasami nie wiadomo czemu stator traci kilka watów mocy i wszystko zaczyna padać.
    Upewnij się czy w instalacji nie ma niewłaściwej mocy żarówek (np. 55/60W w przednim reflektorze) oraz czy nie ma zbędnych odbiorników (np. świecące się ciągle światło stop). Do sprawdzania ładowania podepnij amperomierz w miejscu bezpiecznika.
  • Poziom 10  
    refresh
    Nowy iskrownik, koło magnesowe i nadal bez zmian.
    Podsumowując wymienione:
    - regulator
    - przełącznik na kierownicy
    - Koło magnesowe iskrownik
    Żarówki oryginalne te z którymi nie było nigdy problemu. Nie ma dodatkowych zbędnych odbiorników.
    Brakuje mi już pomysłów
  • Poziom 26  
    A nie świecą się oba włókna na raz? Długie i krótkie może są zwarte gdzieś w kablach.
  • Poziom 10  
    Nic z tych rzeczy
    Co zauważyłem jeszcze, wcześniej na starym zapłonie jak i teraz nie ma iskry kręcąc rozrusznikiem na kopkę wszystko ok.
  • Poziom 15  
    Tylko po włączeniu świateł jest problem? Wyjmij żarówki i sprawdź, po kolei jak będzie dobrze to pojedynczo wkładaj, a może woda gdzieś podeszła?