Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P12 2002 - BRC - nie przełącza na gaz, faluje ciśnienie

23 Jan 2013 00:31 6408 12
  • Level 11  
    Witam.
    To mój pierwszy temat tak więc proszę o wyrozumiałość.
    Posiadam Nissana Primerę P12 z silnikiem 1.8 z 2002 roku z instalacją gazową BRC Sequent24 (zakładana w 2006 roku i przejechane na niej 75k km). Reduktor Genius typ 1500. Przeglądy instalacji wraz z wymianą filtrów wykonywane regularnie co 15k km.
    Opisując problem - auto ciężko paliło na ciepłym silniku oraz ma wysokie spalanie ok. 14 l. ponadto późno przełącza na gaz mimo osiągnięcia już dawno temperatury 90st. (ciepła chłodnica, ciepły nawiew w aucie) a do tego czasami podczas jazdy po przerzuceniu na gaz, przełącznik gazu miga na pomarańczowo i pipczy (tak jak w przypadku braku gazu - mimo tego że on jest).
    Wizyta u gazowników skończyła się poinformowaniem mnie, że:
    - trzeba ustawić czasy wtrysków
    - ciśnienie strasznie skacze po wartościach znacznie odbiegając od linii prostej na wykresie (która rzekomo powinna być)
    - zregenerować bądź wymienić reduktor (bo pewnie on puszcza gaz).

    Tak więc: zostały ustawione czasy wtrysków, wymienione zostały filtry: fazy lotnej i elektrozaworu oraz zregenerowany został reduktor.
    Po tych czynnościach problem z odpalaniem na ciepłym silniku zniknął, jedkaże pozostałe zostały (bardzo późne przełączanie na gaz, pipczenie buzzera i jazda na benzynie, wysokie spalanie) oraz falowanie ciśnienia na wykresie po podłączeniu kompa.

    Czy możecie coś poradzić? Czy to czujnik ciśnienia? temperatury? czy jeszcze coś innego? Bo gazownicy po trzeciej, płatnej wizycie u nich twierdzą, że należy wymienić termostat (to będzie szybciej przełączał na gaz) a za spadki i wzrosty ciśnienia mogą być odpowiedzialne wtryski. Co o tym sądzicie?

    Proszę o pomoc i wszelkie rady.
    Pozdrawiam
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 16  
    Po tylu przejechanych km mogły paść wtryski. A jakie masz? może czerwone Valteki? :) j tak miałem w Audi że palił mi 16-17 w lecie gazu a po wymianie wtrysków i reduktora spadło do 14-15 teraz w zimie :)
  • Level 12  
    BRC Sequent 24 da się ustawić bez opcji mapsensora. Musi być wtedy podłączony przewód od obrotów (siwy - jak dobrze pamiętam). Odnośnie późnego przełączania się na gaz, należy zimny silnik odpalić na benzynie i w programie diagnostycznym BRC obserwować temperaturę reduktora i porównywać z temperaturą silnika. Za duże spalanie mogą odpowiadać wtryskiwacze i czyszczenie listwy powinno pomóc. Ciśnienie gazu na listwie jest stałe ?
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • Level 11  
    Co do wtrysków to owszem są one czerwone ale nie valteka - Musiałbym zdjąć osłonę silnika i dokładnie zobaczyć.

    Co do ciśnienia to ciężko mi powiedzieć, bo tyle co widziałem na wykresie u gazowników że te ciśnienie strasznie skakało i nie chciało się w żaden sposób unormować.
    Przedwczoraj znów odwiedziłem gazowników (w innym mieście) i tam obniżyli mi temperaturę przełączania na gaz z 39,4* do 35,4*. Oraz temperaturę ponownego przejścia z gazu na benzynę z -10* na -20*.
    Ale niestety auto szybciej nie przełącza się na gaz (choć teraz duże mrozy to też ciężko zaobserwować - może coś pomogło), no i zamiast pipczenia buzzera podczas jazdy pojawiło się szarpanie na gazie gdy mocno nacisnę pedał gazu :-/ (a tym samym brak mocy - auto nie rozpędza się tylko szarpie).

    A czy PTNW możesz mi powiedzieć, czy czyszczenie listwy mogę wykonać we własnym zakresie czy muszę to zlecać gazownikom bo może się ona rozregulować czy coś podobnego?
  • Level 15  
    jeżeli na biegu jałowym skacze cisnienie gazu w s-24 to może być problem w czujniku cisnienia na listwie ( jeżeli jest 4-pinowy)
    wczesniej pisałeś że piszczy i przechodzi na pb ale po kolejnej wizycie u gazoli nie piszczy tylko szarpie może obniżyli ciśnienie przełączenia na minimum i zaczął szarpać . to dalej może być problem z czujnikiem cisnienia
  • Level 11  
    Witam tomek gaz.
    Na biegu jałowym ciśnienie owszem skacze (widać to było na wykresie u gazowników) jednakże w aucie jest to nieodczuwalne (obroty nie falują ani tego typu rzeczy).
    Co do czujnika na listwie - to tak jest 4 pinowy. Mierzyłem rezystancję między tymi pinami: 1 i 2 oraz między 1 i 4 to również wartości strasznie skakały.
    Co do samego ciśnienia to z tego jak zajrzałem przez ramię dla gazownika to było ustawione na 500mBAR (mój reduktor brc typ 1500mBar).
    Zdaje mi się że gazownicy po tym jak zmniejszyli temp. wyrzucenia z gazu na pb to teraz zamiast przerzucania na benzynę i piszczenia buzzera w te miejsce po prostu przerywa i szarpie a tym samym nie idzie poruszać się autem powyżej 2 tys. obrotów na 4 i 5 biegu.
  • Level 15  
    jeżeli mierzyłeś rezystancje na czujniku i też skacze to jest jednoznaczne że podczas pracy będzie skakało napięcie na czujniku co jest wprost proporcjonalne do skoków ciśnienia ( za wyrzucanie na pb jest odpowiedzialny czujnik temperatury na reduktorze )
  • Level 11  
    czyli rozumiem, że przyczyną szarpania będzie czujnik ciśnienia tak? :idea:
    Szczerze to myślałem, że przyczyną zmiennej rezystancji i skakania ciśnienia może być puszczający wtrysk a czujnik ciśnienia tylko taką sytuację oddaje swoimi wartościami. W takim razie zamówię czujnik i pojadę do gazowników by mi go wymienili (chyba że można samemu go wykręcić i wkręcić nowy w listwę - czy należy od razu coś ustawiać pod komputerem i lepiej się udać do gazowników?)
  • Level 11  
    Czujnik raczej możesz sam wymienić.
  • Level 14  
    A ja to bym sprawdził wiązkę elektryczną od instalacji lpg,coś mi tu smierdzi:)
  • Level 11  
    elektrykę? hmm...
    we wtorek lub środę planuje zamówić czujnik ciśnienia i go wymienić no i zobaczymy co z tego wyjdzie, choć coś dziwnego bo od dwóch dni są temperatury na plusie i..... auto zaczęło normalnie funkcjonować - więc szczerze już nie wiem o co chodzi dla tej instalacji ale czujnik wymienię zapobiegawczo i dla świętego spokoju chyba.
  • Level 1  
    I jak Twoja instalacja? Powiodło się czy dalej masz problemy z przełączaniem?
  • Level 11  
    Na chwilę obecną instalacja nie stwarza problemów. Dotkliwe mrozy się skończyły i auto zaczęło normalnie jeździć - ciśnienie nie faluje, nie przerywa pracy silnika.
    Postanowiłem, że na razie robić tego nie będę - jednakże jeśli pojawią się znów takie usterki to wymienię czujnik ciśnienia i jeśli oczywiście to pomoże to zostawię o tym informację dla potomnych w tym temacie.