Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Matiz 0.8 - Montaż wspomagania i klimatyzacji

box.mann 23 Sty 2013 06:06 9507 19
  • #1 23 Sty 2013 06:06
    box.mann
    Poziom 23  

    Mam bojowe zadanie. Na plac trafiło auto od klienta z prośbą o zamontowanie wspomagania i klimy. Z tym pierwszym problemów nie będzie. Zapytam o to drugie. Czy w wersji z silnikiem 0.8 była kilma? Szukam i znaleźć nie mogę. Wszystkie klimy na aukcjach pochodzą z 1.0 i wyżej. Montował ktoś klimę w 0.8??

  • #2 23 Sty 2013 07:21
    forevwers
    Poziom 19  

    Kolego były w 0.8 ale jak dla mnie to poroniony pomysł...

  • #3 23 Sty 2013 08:19
    box.mann
    Poziom 23  

    Klient Nasz Pan. Starszy dziadek, "żabę" ma od nowości. Chce jeździć latem częściej lecz mu pogoda nie pozwala. Na dodatek Matiz koloru granatowego. Z jednej strony dziadek ma rację. Po prostu nie opłaca mu się zmieniac auta. Matiz jest naprawdę w rewelacyjnym stanie. Dosłownie nówka! Dziadzio od 2000r przejechał 21000km! Sprzedał byś go teraz za 1500 czy 2000zł?? Z tego co wiem - on przeznaczy nawet 3000 na te klimę. Teraz właśnie szukam kompletów lub jakiegoś Matizka za 1500-2000 z klima to mi jeszcze na części zostanie :-)

  • #4 23 Sty 2013 08:46
    forevwers
    Poziom 19  

    No i to będzie najlepsze rozwiązanie jak kupisz coś na części. Jednak jak dla mnie to i tak jest trochę chory pomysł. No ale "Klien nasz Pan" ;)

  • #5 23 Sty 2013 09:14
    box.mann
    Poziom 23  

    Dlaczego życzenie "posiadania klimatyzacji" ma być chore? Według "kartonu" papierów, według tego co dziadek w owe Daewoo już wpakował, śmiało stwierdzam nawet z uwagi na stan techniczny auta - że dobrze wykombinował. Samochód z przebiegiem tyle co nic a już rozrząd robiony! I to przez nas. Kazał, chciał, to robiliśmy. Wózek nie ma ani jednego wgięcia czy większej rysy. No dosłownie - co tu gadać - polerka i do salonu. Wartość oceniam spokojnie na 5000zł i to bite!! Nie dziwię się człowiekowi. Granatowy kolor, ciemno szara tapicerka z elementami niebieskiego, czarna deska itp. Po stoi latem na ulicy i +60C w środku jak byk. Dziadek jak to dziadek, pewnie pierwszy lepszy przewiew go "łapie" więc szyby jak to u dziadków - latem zamknięte. Wytrzymaj w takiej puszce. Choć - patrząc z drugiej strony na przebieg - co daje mu średnią roczną 1750km!!!! za czym idzie średnia miesięczna 145km!!! czyli około 4.8km dziennie czyli :-) 2.43km w jedną stronę to Ja nie wiem dokąd On jeździ :-) :-) Ja spod domu do CPNu mam 3.45km!
    a On pewnie w kanisterku paliwko przynosi - bo - sugerując się stanem wizualnym i technicznym - pewnie i na dojazd do stacji paliw auta szkoda :-) A tak na powagę - to myślę że auto stoi w garażu tygodniami, miesiącami i od święta leci w jakąś dziewiczą trasę

  • #6 23 Sty 2013 09:19
    JACU626

    Poziom 26  

    Wkładałem kilka lat temu do 0.8 nie ma problemów tylko z tego co pamiętam uchwytu dostać nie mogłem więc lepiej szukać całego.

  • #7 23 Sty 2013 09:22
    box.mann
    Poziom 23  

    A ma ktoś jakieś schematy całości? Chodzi o rozwiązanie przy sterowaniu, przy nawiewach i tunelach. Mam rozumieć że prócz przyłączenia - przeróbek nie będzie? Uchwyt to pół biedy. Cos sie podspawa. Chodziło mi tylko o to - czy z punktu widzenia od strony technicznej nie będzie problemów. Ot by instalacja elektryczna itp.

  • #8 23 Sty 2013 09:48
    artur527
    Poziom 17  

    Tak sobie myślę i się śmieję w duchu :-D Do takiego pudełka gdzie upchać chłodnicę do klimy a o sprężarce już nie wspomnę ( choć byli tacy co 2 alternatory montowali :D ) Ale moje pytanie jest takie : - Czy tym pudełkiem na takim silniczku z włączoną klimą da się jeszcze jechać ? pod górkę nawet nie pytam :D ja mam volvo S 40 1.8 16V 115 KM i na włączonej klimie odczuwam dużo spadek mocy, zwłaszcza przy wyprzedzaniu.

  • #9 23 Sty 2013 09:52
    box.mann
    Poziom 23  

    To coś kolega ma nie bardzo halo w swoim Volvo. Ja mam Merca W203 i nawet obroty nie spadają po włączeniu klimy. No może delikatniusio o 50RPM. Miałem Omegę BFL z klimą i tam też nie było spadku mocy. Co to jest taka sprę-żareczka na 130-150 czy 200 kucy? A co do Matiza. Przecież logiczne - że nie Ja tym będę jeździł :-) lecz swojego czasu - kilka lat temu montowaliśmy aż kilka razy klimy do Seicento i nawet Cinquecento 900. Czy w jazdach próbnych było aż tak źle? Nie wiem. Dla mnie jechał normalnie!

  • #10 23 Sty 2013 10:31
    artur527
    Poziom 17  

    Nie wiem to moje pierwsze auto z klimą, przywiozłem go sobie z Austrii z przebiegiem 130.000 km benzynka - wszystko działa, klima chodzi super przy włączeniu jest chwilowy spadek obrotów ( ale przez chwileczkę - sekundę może 2-ie ) ale na mocy czuje jak pisałem przy wyprzedzaniu ( siłę ma ale nie daje się tak szybko rozpędzać jak bez włączonej klimy ) ale chodzi równiutko i płynnie więc ja uważam że to klima daje mu obciążenie, a może faktycznie jest coś nie tak - nie wiem ( ale wszystko chodzi jak powinno ) ? To co by go muliło przy włączonej klimie ?

  • #11 23 Sty 2013 10:36
    box.mann
    Poziom 23  

    Powiem Ci że miałem okazję pojeździć u matki w Italii Volvem 850. 1997r. Kombi, manual, 1.8, z gazem. Nie ma tam takich objawów jak piszesz. Normalnie sie zachowuje przy wyprzedzaniu. Fakt, tam obroty spadaja przy klimie lecz nie robi ona takiego obciążenia by wyczuć to ot tak - od ręki.

  • #12 23 Sty 2013 10:53
    artur527
    Poziom 17  

    Powiem Ci tak on lubi obroty Jak chcesz szybko wyprzedzić to redukcja i koło 4000 obr. koniki zbiegają się z pastwiska i zaczynają Cię wciskać w fotel poniżej 3500 jest taki ospały - jedzie ale to nie to - nie ma tego kopa. A z włączoną klimą to właśnie jakbyś jechał do tych 3500 obr/ min.
    I ten typ chyba tak ma - bo nic się nie dzieje, i dlatego dziwi mnie ten Matizek 0,8 z klimą ?

  • #13 23 Sty 2013 11:01
    box.mann
    Poziom 23  

    Mam już szrota po wypadku. Ma klime kompletną i wspomaganko. No i o dziwo jest 0.8! Sprzedający (a raczej płaczący) mówi że tak było do nowości. Też rok 2000 tyle że przykasowany w 1/3 od tyłu :-) Chciał tyle co za złom. 650zł i brać. Właśnie czekam na kumpla z busem i jeszcze dziś po niego jadę. Plus taki że bez papierów, tj. umowę da ale na części w postaci Matiza :-) Tył po siedzenia przednie naleśnik. Reszta z przodu ok. Biorę tarczówkę to go na miejscu z dachu ogolę, utnę w połowie i na busa. Resztę niech sobie na złom sankami powiezie.

  • #14 23 Sty 2013 11:19
    artur527
    Poziom 17  

    No to Ci się udało kolego - masz wszystko co chciałeś :D przodek cały - wspomaganko i klima z chłodnicą i jeszcze parę części zostanie :D - ale wiesz co by mogło boleć mojego Volvusia ? Czy po prostu taki jest ? powiem jeszcze że wymieniam teraz komplet ( rozrząd kompletny łącznie z pompą wody ) bo tak jest zalecane - goni to jeden pasek.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Czy to coś pomoże ? Raczej nie bo to nie ma nic do tego :( ale pewny nie jestem bo jest wszystko obudowane a wydaje mi sie że jest tylko jeden pasek wieloklinowy i goni wszystko - łącznie ze wspomaganiem .

  • #15 23 Sty 2013 11:21
    box.mann
    Poziom 23  

    Zapisz się do kilku internetowych klubów Volvo. Napisz post z zapytaniem jak zachowuje się u Was klima tylko nie pisz o swoim problemie na starcie. Tych Volviaczy jest masa. Bez problemu znajdziesz takie same modele. Przed szukaniem dziury w całym - trzeba zobaczyć jak mają inni. Być może to normalne lecz... nie wiem dlaczego (może z praktyki) uważam że nie. Ile klima tych kucy może ubić? 2? 3? 5? Miałem w łapsku sprężarkę z ciężarówki. Na naklejce pisało 3,7kW więc właczenie jej nie powinno być odczuwalne aż tak jak u Ciebie

  • #16 23 Sty 2013 12:15
    artur527
    Poziom 17  

    Dziękuję kolego - niestety pomógł Ci nie mogę dać ale parę punkcików Ci przelałem - może i oby Ci się przydały na potrzebne schematy, jak będziesz potrzebował więcej to służę pomocą - dziękuję za pomoc
    .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ale gdybyś potrzebował jakichkolwiek infirmacji w pilotarzu małych samolotów lub paralotni - służę pomocą :D

  • #17 23 Sty 2013 13:33
    box.mann
    Poziom 23  

    Nie trzeba było. Spokojnie - dzisiaj w robocie nie ma Volwiarza a Ci od Audi twierdzą że Volvo to nie samochód. Nie będę z nimi nawet gadał. Zapatrzone panienki :-) Dla nich tylko SZWABWAGENY sie liczą. Wróci kolega z rajchu (poleciał po tajle) to pomyślimy co z tą klimą. Na razie się nie pali no i chciał bym, by wypowiedział się człowiek który robił V i S po uszy.

  • #18 23 Sty 2013 13:37
    JACU626

    Poziom 26  

    Box obudowę nagrzewnicy przekładasz w całości nawet dziury mieliśmy na węże tylko żaślepki były po prostu wypinasz i wpinasz. Matrix ma jakąś dziwną sprężarkę nie jest jak w normalnym nie chcę siać herezji ale chyba łopatkowa jest nie tłoczkowa w każdym razie nie dało sie odczuć znacznego spadku po załączeniu ale i szału z chłodzeniem nie było.

  • #19 23 Sty 2013 13:42
    box.mann
    Poziom 23  

    No zobaczymy. Szrota przywiozą na wieczór bo 200km po niego pojechał. Ponoć odpala i zadek za sobą ma siłę ciągnąć. Klima też działa. Tak twierdzi sprzedający. A tak na marginesie to jestem dziś najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi. Nie dość że za klimę dostane tysiaka (bo tyle mi zostanie) to jeszcze silnik opindoliłem (już w warsztacie jest zaliczka) za 300zł. Na dodatek najprawdopodobniej przyjadą wieczorkiem po skrzynię, altka i rozrusznik (konkurencja). Wpadło by kolejne 300. Chce ktoś lampy, zderzak, maskę, błotniki? :-) Fakt, laweta -300zł ale nie ma nic za free.

  • #20 31 Maj 2013 09:12
    lysy500
    Poziom 11  

    Trochę odświeżę..
    I jak kolego przełożyłeś ta klimę i wspomaganie ?
    Kupiłem kobicie golasa, tyle że w bdb stanie , mechanika mi nie obca ale z Matizem nie miałem bliższego kontaktu.
    Jak Ci poszło ?

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson