Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz 0.8 - Montaż wspomagania i klimatyzacji

box.mann 23 Jan 2013 06:06 13272 19
  • #1
    box.mann
    Level 23  
    Mam bojowe zadanie. Na plac trafiło auto od klienta z prośbą o zamontowanie wspomagania i klimy. Z tym pierwszym problemów nie będzie. Zapytam o to drugie. Czy w wersji z silnikiem 0.8 była kilma? Szukam i znaleźć nie mogę. Wszystkie klimy na aukcjach pochodzą z 1.0 i wyżej. Montował ktoś klimę w 0.8??
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    forevwers
    Level 19  
    Kolego były w 0.8 ale jak dla mnie to poroniony pomysł...
  • #3
    box.mann
    Level 23  
    Klient Nasz Pan. Starszy dziadek, "żabę" ma od nowości. Chce jeździć latem częściej lecz mu pogoda nie pozwala. Na dodatek Matiz koloru granatowego. Z jednej strony dziadek ma rację. Po prostu nie opłaca mu się zmieniac auta. Matiz jest naprawdę w rewelacyjnym stanie. Dosłownie nówka! Dziadzio od 2000r przejechał 21000km! Sprzedał byś go teraz za 1500 czy 2000zł?? Z tego co wiem - on przeznaczy nawet 3000 na te klimę. Teraz właśnie szukam kompletów lub jakiegoś Matizka za 1500-2000 z klima to mi jeszcze na części zostanie :-)
  • #4
    forevwers
    Level 19  
    No i to będzie najlepsze rozwiązanie jak kupisz coś na części. Jednak jak dla mnie to i tak jest trochę chory pomysł. No ale "Klien nasz Pan" ;)
  • #5
    box.mann
    Level 23  
    Dlaczego życzenie "posiadania klimatyzacji" ma być chore? Według "kartonu" papierów, według tego co dziadek w owe Daewoo już wpakował, śmiało stwierdzam nawet z uwagi na stan techniczny auta - że dobrze wykombinował. Samochód z przebiegiem tyle co nic a już rozrząd robiony! I to przez nas. Kazał, chciał, to robiliśmy. Wózek nie ma ani jednego wgięcia czy większej rysy. No dosłownie - co tu gadać - polerka i do salonu. Wartość oceniam spokojnie na 5000zł i to bite!! Nie dziwię się człowiekowi. Granatowy kolor, ciemno szara tapicerka z elementami niebieskiego, czarna deska itp. Po stoi latem na ulicy i +60C w środku jak byk. Dziadek jak to dziadek, pewnie pierwszy lepszy przewiew go "łapie" więc szyby jak to u dziadków - latem zamknięte. Wytrzymaj w takiej puszce. Choć - patrząc z drugiej strony na przebieg - co daje mu średnią roczną 1750km!!!! za czym idzie średnia miesięczna 145km!!! czyli około 4.8km dziennie czyli :-) 2.43km w jedną stronę to Ja nie wiem dokąd On jeździ :-) :-) Ja spod domu do CPNu mam 3.45km!
    a On pewnie w kanisterku paliwko przynosi - bo - sugerując się stanem wizualnym i technicznym - pewnie i na dojazd do stacji paliw auta szkoda :-) A tak na powagę - to myślę że auto stoi w garażu tygodniami, miesiącami i od święta leci w jakąś dziewiczą trasę
  • #6
    JACU626

    Level 27  
    Wkładałem kilka lat temu do 0.8 nie ma problemów tylko z tego co pamiętam uchwytu dostać nie mogłem więc lepiej szukać całego.
  • #7
    box.mann
    Level 23  
    A ma ktoś jakieś schematy całości? Chodzi o rozwiązanie przy sterowaniu, przy nawiewach i tunelach. Mam rozumieć że prócz przyłączenia - przeróbek nie będzie? Uchwyt to pół biedy. Cos sie podspawa. Chodziło mi tylko o to - czy z punktu widzenia od strony technicznej nie będzie problemów. Ot by instalacja elektryczna itp.
  • #8
    artur527
    Level 17  
    Tak sobie myślę i się śmieję w duchu :-D Do takiego pudełka gdzie upchać chłodnicę do klimy a o sprężarce już nie wspomnę ( choć byli tacy co 2 alternatory montowali :D ) Ale moje pytanie jest takie : - Czy tym pudełkiem na takim silniczku z włączoną klimą da się jeszcze jechać ? pod górkę nawet nie pytam :D ja mam volvo S 40 1.8 16V 115 KM i na włączonej klimie odczuwam dużo spadek mocy, zwłaszcza przy wyprzedzaniu.
  • #9
    box.mann
    Level 23  
    To coś kolega ma nie bardzo halo w swoim Volvo. Ja mam Merca W203 i nawet obroty nie spadają po włączeniu klimy. No może delikatniusio o 50RPM. Miałem Omegę BFL z klimą i tam też nie było spadku mocy. Co to jest taka sprę-żareczka na 130-150 czy 200 kucy? A co do Matiza. Przecież logiczne - że nie Ja tym będę jeździł :-) lecz swojego czasu - kilka lat temu montowaliśmy aż kilka razy klimy do Seicento i nawet Cinquecento 900. Czy w jazdach próbnych było aż tak źle? Nie wiem. Dla mnie jechał normalnie!
  • #10
    artur527
    Level 17  
    Nie wiem to moje pierwsze auto z klimą, przywiozłem go sobie z Austrii z przebiegiem 130.000 km benzynka - wszystko działa, klima chodzi super przy włączeniu jest chwilowy spadek obrotów ( ale przez chwileczkę - sekundę może 2-ie ) ale na mocy czuje jak pisałem przy wyprzedzaniu ( siłę ma ale nie daje się tak szybko rozpędzać jak bez włączonej klimy ) ale chodzi równiutko i płynnie więc ja uważam że to klima daje mu obciążenie, a może faktycznie jest coś nie tak - nie wiem ( ale wszystko chodzi jak powinno ) ? To co by go muliło przy włączonej klimie ?
  • #11
    box.mann
    Level 23  
    Powiem Ci że miałem okazję pojeździć u matki w Italii Volvem 850. 1997r. Kombi, manual, 1.8, z gazem. Nie ma tam takich objawów jak piszesz. Normalnie sie zachowuje przy wyprzedzaniu. Fakt, tam obroty spadaja przy klimie lecz nie robi ona takiego obciążenia by wyczuć to ot tak - od ręki.
  • #12
    artur527
    Level 17  
    Powiem Ci tak on lubi obroty Jak chcesz szybko wyprzedzić to redukcja i koło 4000 obr. koniki zbiegają się z pastwiska i zaczynają Cię wciskać w fotel poniżej 3500 jest taki ospały - jedzie ale to nie to - nie ma tego kopa. A z włączoną klimą to właśnie jakbyś jechał do tych 3500 obr/ min.
    I ten typ chyba tak ma - bo nic się nie dzieje, i dlatego dziwi mnie ten Matizek 0,8 z klimą ?
  • #13
    box.mann
    Level 23  
    Mam już szrota po wypadku. Ma klime kompletną i wspomaganko. No i o dziwo jest 0.8! Sprzedający (a raczej płaczący) mówi że tak było do nowości. Też rok 2000 tyle że przykasowany w 1/3 od tyłu :-) Chciał tyle co za złom. 650zł i brać. Właśnie czekam na kumpla z busem i jeszcze dziś po niego jadę. Plus taki że bez papierów, tj. umowę da ale na części w postaci Matiza :-) Tył po siedzenia przednie naleśnik. Reszta z przodu ok. Biorę tarczówkę to go na miejscu z dachu ogolę, utnę w połowie i na busa. Resztę niech sobie na złom sankami powiezie.
  • #14
    artur527
    Level 17  
    No to Ci się udało kolego - masz wszystko co chciałeś :D przodek cały - wspomaganko i klima z chłodnicą i jeszcze parę części zostanie :D - ale wiesz co by mogło boleć mojego Volvusia ? Czy po prostu taki jest ? powiem jeszcze że wymieniam teraz komplet ( rozrząd kompletny łącznie z pompą wody ) bo tak jest zalecane - goni to jeden pasek.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Czy to coś pomoże ? Raczej nie bo to nie ma nic do tego :( ale pewny nie jestem bo jest wszystko obudowane a wydaje mi sie że jest tylko jeden pasek wieloklinowy i goni wszystko - łącznie ze wspomaganiem .
  • #15
    box.mann
    Level 23  
    Zapisz się do kilku internetowych klubów Volvo. Napisz post z zapytaniem jak zachowuje się u Was klima tylko nie pisz o swoim problemie na starcie. Tych Volviaczy jest masa. Bez problemu znajdziesz takie same modele. Przed szukaniem dziury w całym - trzeba zobaczyć jak mają inni. Być może to normalne lecz... nie wiem dlaczego (może z praktyki) uważam że nie. Ile klima tych kucy może ubić? 2? 3? 5? Miałem w łapsku sprężarkę z ciężarówki. Na naklejce pisało 3,7kW więc właczenie jej nie powinno być odczuwalne aż tak jak u Ciebie
  • #16
    artur527
    Level 17  
    Dziękuję kolego - niestety pomógł Ci nie mogę dać ale parę punkcików Ci przelałem - może i oby Ci się przydały na potrzebne schematy, jak będziesz potrzebował więcej to służę pomocą - dziękuję za pomoc
    .

    Dodano po 8 [minuty]:

    Ale gdybyś potrzebował jakichkolwiek infirmacji w pilotarzu małych samolotów lub paralotni - służę pomocą :D
  • #17
    box.mann
    Level 23  
    Nie trzeba było. Spokojnie - dzisiaj w robocie nie ma Volwiarza a Ci od Audi twierdzą że Volvo to nie samochód. Nie będę z nimi nawet gadał. Zapatrzone panienki :-) Dla nich tylko SZWABWAGENY sie liczą. Wróci kolega z rajchu (poleciał po tajle) to pomyślimy co z tą klimą. Na razie się nie pali no i chciał bym, by wypowiedział się człowiek który robił V i S po uszy.
  • #18
    JACU626

    Level 27  
    Box obudowę nagrzewnicy przekładasz w całości nawet dziury mieliśmy na węże tylko żaślepki były po prostu wypinasz i wpinasz. Matrix ma jakąś dziwną sprężarkę nie jest jak w normalnym nie chcę siać herezji ale chyba łopatkowa jest nie tłoczkowa w każdym razie nie dało sie odczuć znacznego spadku po załączeniu ale i szału z chłodzeniem nie było.
  • #19
    box.mann
    Level 23  
    No zobaczymy. Szrota przywiozą na wieczór bo 200km po niego pojechał. Ponoć odpala i zadek za sobą ma siłę ciągnąć. Klima też działa. Tak twierdzi sprzedający. A tak na marginesie to jestem dziś najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi. Nie dość że za klimę dostane tysiaka (bo tyle mi zostanie) to jeszcze silnik opindoliłem (już w warsztacie jest zaliczka) za 300zł. Na dodatek najprawdopodobniej przyjadą wieczorkiem po skrzynię, altka i rozrusznik (konkurencja). Wpadło by kolejne 300. Chce ktoś lampy, zderzak, maskę, błotniki? :-) Fakt, laweta -300zł ale nie ma nic za free.
  • #20
    lysy500
    Level 12  
    Trochę odświeżę..
    I jak kolego przełożyłeś ta klimę i wspomaganie ?
    Kupiłem kobicie golasa, tyle że w bdb stanie , mechanika mi nie obca ale z Matizem nie miałem bliższego kontaktu.
    Jak Ci poszło ?