Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c 330 - Przerobienie instalacji pneumatycznej pod sekatory

jajasiu33 23 Jan 2013 16:21 3858 6
  • #1
    jajasiu33
    Level 10  
    Witam! Jakiś czas temu widziałem u znajomego ciekawą przeróbkę, mianowicie do c 330 miał założoną sprężarkę od stara i (chyba) z pominięciem butli zainstalowany sekator pneumatyczny. Bardzo zaciekawiło mnie takie rozwiązanie i sam chciałbym sobie coś takiego zainstalować w mojej emce. Czy ktoś mógłby posłużyć fachową radą co jeszcze trzeba przerobić w pneumatyce c 330 żeby można było śmigać po polu z sekatorem. Chętnych zapraszam do dyskusji.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    kaczor4011
    Level 15  
    Zbiornika raczej nie pomijał, jakiś ,,bufor'' powietrza musisz mieć .
    Proponowałbym podłączać się pod wyjście na przyczepę, przy ,,wtyczce'' dać zawór redukujący ( taki jak w stacjonarnych sprężarkach) i pod to podłączać sekator - i w sumie masz mobilną sprężarke
  • #3
    jajasiu33
    Level 10  
    ale w takim razie całą instalację zostawić jak jest?

    Dodano po 1 [minuty]:

    i gdzie zamontować naolejacz na wyjściu czy przed samym sekatorem?
  • Helpful post
    #4
    mczapski
    Level 39  
    Po pierwsze zagadnienie wydajności sprężarki, które pomijacie w dyskusji. Po drugie jeśli podłączenie do instalacji ciągnika to raczej w okolicy zaworu do pompowania. Jako, że przyłącze przyczepy jest sterowanie zaworem hamulcowym (o ile kojarzę jednoprzewodowa instalacja hamulcowa). A smarownica możliwie najbliżej urządzenia napędzanego.

    Musisz ustalić wymagania tego sekatora. Może chodzić o redukcję ciśnienia ale też może o filtrowanie/odwadnianie.
  • #5
    jajasiu33
    Level 10  
    Czyli tak jak widziałem u kolegi. Sprężarka od stara w miejsce starej dalej normalnie , a za tym ustrojstwem co się dokręca wąż do pompowania szybkozłącza pod sekatory, niepokoi mnie tylko że u kolegi widziałem jeszcze jakiś spory filtr przed tym ustrojstwem albo zaraz za nim. Wiecie może po co to jest ten zawór regulujący i jakie zadanie ma spełnić??
  • #6
    jajasiu33
    Level 10  
    Wymagania sekatora to ok. 10 bar i 80 l/min. dlatego właśnie sprężarka od 330 nie daje rady i potrzebna jest od stara, montaż takiej sprężarki to wyzwanie bo trzeba jej zrobić smarowanie z silnika, ja zlecę to jakiemuś mechanikowi bo sam nie bardzo wiem jak, chodzi mi o to co jeszcze muszę zmienić w instalacji oprócz gniazda do sekatora , nie bardzo wiem czy da się to rozwiązać tak żeby nadmiar powietrza niepotrzebny sekatorowi szedł na butlę i uchodził przez zawór czy trzeba jakiś zawór dodatkowy. Nie wiem po co kolega założył ten filtr i do czego on ma służyć, do osuszania czy filtrowania, filtr jest zamontowany tak jak olejowy od silnika tyle że jest trochę szerszy( chodzi mi o to że gdyby to był jakiś osuszacz to powinien chyba być zamontowany w dół jak jakiś odstojnik czy coś , a on jest w górę). kolejnym pytaniem jest regulacja ciśnienia roboczego nie mam pojęcia jak miałaby następować ( czy tylko poprzez obroty silnika). Na pewno jakoś to się da tanio rozwiązać bo kolega dał za instalację 600 złotych łącznie ze sprężarką i taki zestaw użytkuje już drugi sezon czasem nawet na dwa sekatory. Pomóżcie.
  • #7
    jajasiu33
    Level 10  
    Witam ! Liznąłem trochę wiedzy. Instalacja wygląda następująco : sprężarka od stara , smarowanie od filtra paliwa, następnie oryginalny odolejacz od c 330 , potem osuszacz z zaworem i dalej butla od 330 i szybko złącza pod sekatory. instalacja ustawiona jest na 14 bar i zawór 330 nie wytrzymuje stąd osuszacz z zaworem. Jeśli ktoś ma uwagi lub ciekawsze rozwiązania zapraszam do dyskusji.