Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Kadett 1.4E 1990 benzyna - Akumulator i wysokie obroty w Opel Kadett 1.4E

Egzul 23 Sty 2013 17:21 3027 6
  • #1 23 Sty 2013 17:21
    Egzul
    Poziom 2  

    Witam
    Jestem tu nowy;)witam serdecznie;)
    Tak jak w dzile jestem początkujący zabardzo nie znam sie na mechanice samochodu;)
    Tak jak w temacie posiadam Opel Kadet 1.4e 1990r benzyna.
    Mam 2 problemy a więc tak:

    1.)Posiadam Kadzia prawie juz pół roku lub jak to nazwyamy razem z dziewczyna Złomka,nie ukrywam,że jestem laikiem do co aut chodz mi o mechanike i wszelkie inne usterki w nim.
    Auto jest używane sporadycznie tak srednio 1-2(czasem nawet 3)dni w tygodniu i mam mały problem z akumulatorem tzn tak napisze jak się mało jeździ i teraz przy tych mrozach co są to akumulator szybko siada co zrozumiałe tak mi sie wydaje a Wam??
    Akumulator posiadam nowy od wrzesnia z BOSH'a jak nie było owych mrozów to akumulatorek dość ładnie 3mał;)/>)ale tak od listopada jak zaczeły sie zimna a później mrozy to zaczeły sie problemy akumulator zaczał padać(okres używania auta juz napisałem i do dnia dzisiejszego to sie utrzymuje),to jest normalna rzecza,że tak pada??
    Fakt,faktem jak naładuje akumulator 2-4godz a pozniej jak już zacznie nim jezdzic przez te 2dni zrobi sie tak w 1 dniu ok 20km a w drugim ok 30km to autko ładnie jeździ i ładnie odpala tego nie da sie ukryc.

    Zadziwia mnie to ,że inne nowsze auta liczmy ,które maja po 10lub15lat pomimo ,że jezdzi się podobnie jak w moim przypadku to odpalaja i to mnie martwio czy Kadziu coś sie dzieję czy to już jednak jego wiek jest tak ,że to już jest u niego norma??(mam teraz na myśli przełom jesieni i zimy).

    Jakie są ew.sposoby aby akumulator dłużej 3mał??Słyszałem takie sposoby ,że od akumulatora sie odłacza kabel "+" lub "-" ale już nie pamietam,który i ,że wtedy podobno więcej akumulator trzyma jak się nim chwile nie jeździ.



    2.)Mój drugi problem to są obroty w aucie teraz gdy są duże mrozy i nie raz jak sie nim nie jezdzi to chce to trochu przepalić,odsnieżyć itd.,ale gdy właczam silnik słychać straszne duże obroty w siliniku osoby ,które trochu sie znaja na autach mówią,że włacza sie "ssanie" i silnik musi sie dobrze nagrzać aby z tych obrotów spaść czy to jest prawda i czy to jest norma w Kadziu i ew.w autach tego typu??
    Nie ukrywam także ,że ostatnio jak przy mrozach jak go odpaliłem i przejechał tak ok 40km to obroty znacznie spadły.


    Czekam na odpowiedz i wszelka pomoc zależy mi na tym;)
    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 23 Sty 2013 18:21
    box.mann
    Poziom 23  

    No faktycznie zero pojęcia masz :-) ale bez urazy. Wszyscy kiedyś mieli swój początek. Akumulator ma prawo Ci kolego siadać bo - zauważ - że nie bardzo jest "chętnych" do ładowania, prawda? Jeśli auto stoi więcej jak jeździ - to - logiczne że akumulator nie jest ładowany. Pytanie jaki ten akumulator jest? Ile ma aH? Jeśli pow. 65 to alternator z "złomciu" jak to napisałeś - na bank nie bedzie dawał rady (zalecany akumulator 45-55aH? Za krótkie trasy jeździsz by altek podładował akumulator. Patrząc na wiek auta - sprawdzić trzeba by było ładowanie alternatora. Podłącz miernik gdy silnik pracuje (miernik podłącz PLUSEM do PLUSA, MINUSEM do MINUSA) do akumulatora. Powinien wtedy pokazać minimum 14,)V!! Jeśli bedzie mniej - alternator do przeglądu. Co do wyższych obrotów zimą - obroty na ssaniu mogą utrzymywać się w takim aucie nawet przez dobre kilka km jazdy! Tak, to jest ssanie - i nie masz się czym przejmować jeśli samoczynnie się wyłączy po przejechaniu np. 10km.
    A co do odłączania klem. Nie jest prawdą że coś na tym skorzystasz. Nie w tym aucie. Tam po wyjęciu kluczyka praktycznie nic prądu nie bierze (prócz alarmu o ile jest).

    Moderowany przez robokop:

    Może kolega poszuka sobie innego forum dla swoich porad? Bo stopniowo zaczynam mieć dość tego "lania wody". Żaden silnik z w pełni elektroniczym wtryskiem paliwa nie ma czegoś takiego jak "ssanie". Nie ważne jak się podłączy cyfrowy multimetr do akumulatora - wyświetli zawsze prawidłową wartość napięcia. Tak samo z poborem prądu na postoju - wyobraź sobie że cały czas może być zasilany zegarek i radio. O zasilaniu sterownika silnika po linii "30" nie wspomnę.

    0
  • #3 23 Sty 2013 20:32
    Egzul
    Poziom 2  

    Napisze tak akumulator był kupowany końcem wrzesnia jest nowy (z BOSHa) akumulator jest dopasowany do rodzaju silnika(dobierał mi go były mechanik w sklepie więc jest na stówe dobry i dopasowany ew.może być za duży na krótkie trasy tak jak pisałeś), natomisat może być tak jak Ty piszesz pasuje mi go naładować bodajże 12h-24h bo ile sie nie myle tyle sie ładuje go na fula i ew.musiał bym go sprawdzić miernikiem tak jak doradziłeś.

    W aucie alarm sie wyciagniety tzn odpiety więc myśle ,ze to nie pobiera pradu.

    No z tym ssaniem to różne własnie rzeczy sie dowiedziałem na forum Opla gość mi pisał ,ze ssanie powinno mi sie wyłaczyc do minuty a jeżeli chodzi o Twoja opinie jest bardziej realna bo własnie po przejechaniu kilkunastu kilometrów ssanie mi sie wyłacza i widać,ze silnik mi prawidłowo chodzi na małych obrotach(wtedy silnik pomału i po cichu chodzi).

    Doradzali mi także,aby ew.z podregulować gaźnik,ze wtedy ssanie sie unormuje czy jest prawda i dobry sposób??
    Podobno w tym rodzaju auta nie ma gaznika ino,ze na wtrysku taka opinia wyszła z forum opla.

    Dzieki za dorade i nie ukrywam,ze nadal czekam na opinie jeszcze innych uzytkowników i jeszcze Twojej riposty.

    P.S
    To jest prawda??,że takich starszych opelkach typu własnie Kadett itp.ciepłe wywiewy powietrza(grzanie)tylko wieje z lewego i prawego wywiewu kolo lusterek??,natomiast z srodkowego wywieu bedzie leciec zimne powietrze??
    Bo z tego co wyczytałem to jest norma w tych autach(na forum opla własnie takich opinii wiele wyczytałem)

    0
  • #4 23 Sty 2013 21:42
    andrzej_m55
    Poziom 11  

    To prawda że ze środkowych leci tylko zimne powietrze.
    Co do obrotów i ssania jeśli masz obrotomierz to obroty na zimnym silniku powinny być 1200ob. na ciepłym 850-90ob.
    Podejrzewam że masz wyższe. Zobacz czy linka przy mono wtrysku ( to jest niby gaźnik) jest luźna. Nie może być napięta. Jeśli jest napięta to na pancerzu jest taka zawleczka. Wyjm ją i popuść pancerz o jeden ząbek. Linka musi być lekko luźna.
    Co do ładowania akum. to powiedz czy jest radio na panel. Jeśli tak to po odpięciu akum. i podpięciu go z powrotem radio jest włączone i pobiera prąd a ty o tym nie wiesz. No i sprawdził bym czy pasek klinowy jest dobrze naciągnięty.

    PS. na odpalonym silniku jak będziesz sprawdzał ładowanie to ma mieć na klemach ( oczywiście ich nie zdejmujesz z akumulatora) więc ma być 14V z groszem.

    0
  • #5 24 Sty 2013 00:45
    Egzul
    Poziom 2  

    Dziwne to jest ,że ze środkowych nawiewów zimne powietrze leci nie powinno tak byc choc wiem,że to jest norma której moim zdaniem nie powinno byc w takich autach a da sie to przerobic??

    No własnie problem jest w tym ,że w tym modelu kadetta nie ma obrotomierza wiec moge tylko sobie posłuchac jak silnik sobie brzeczy.

    Cenna podpowiedz co do tmono wytrysku(napisałeś ,że "to jest ten niby gaźnik",czyli kadecik ogolnie nie ma tego gaznika tylko mono wytrysk co ma podobne zadanie jak gaźnik dobrze to rozumiem??bo takie opinie też słyszałem) musze kuknąć za tym i jak sie to miewa;).

    Tzn tak co do radia powiem tak w momencie kiedy zakupiłem kadecika za symboliczna dobra wodke;)) to auto miało stare swoje orginalne radio a ,że lubie słuchac dobrej muzyki to zakupiłem nowe radio,które sobie założyłem a stare zostało wyrzucone dla jasności ,a jest tak podłoczone ,że radio chodzi wyłacznie wtedy gdy właczony jest zapłon lub silnik zwyczajnie nie było czasu aby przerobic kostke aby był beposredni prad tylko w radiu nie zalezne stacyjki. Tak czy owak cała kieszen radia nigdy nie wyciagam i nie odłaczam tylko przedni panel radia by nie ukradli choc to bywa u mnie rzadkościa;).

    Dziekuje raz jeszcze Wam;)))coraz wiecej wiem ,i jak ktoś jeszcze ma pare słow do podpowiedzenia nadal czekam na Wasze sugestie;)

    0
  • #6 24 Sty 2013 19:37
    andrzej_m55
    Poziom 11  

    Można przerobić nawiewy ale czy warto ?? Myślę że nie. Mam Kadeta i to ogrzewanie co jest wystarcza. Jeśli Ci wieje zimno mimo zamknięcia okienka możesz je wyjąć i zatkać np. gąbką.
    Mono wtrysku nie ruszaj jeśli auto dobrze pracuje. Szczególnie w taką pogodę. Konkretnie chodzi o zapięcia wtyczek od wtrysku, silniczka krokowego czy czujnika przepustnicy.( Lubią pękać).
    Co do radia to właśnie miałem na myśli wymienione z panelem. Choć trochę się znam na tych autach to sprawdzając to że gdzieś prąd ucieka doszłem do takiej opcji. Radio wyłączone, zdjęty panel, odłączam akumulator, podłączam ponownie, zakładam panel radia a ono jest włączone. Dla tego to nadmieniłem względem braku prądu.
    Jeszcze jedna rada. Jeśli będzie słaba masa ( alternator, silnik, nadwozie) też będzie słabe ładowanie. Warto dać dodatkową masę od śruby naciągu alternatora do silnika.
    Jeszcze na innych forach pytają często jaki masz silnik. Więc jest to najszybciej C14NZ.Jest to napisane tam gdzie jest nr. silnika. Jak coś to podeślę fotkę do wszystkiego co cię interesuje.
    Jak to wszystko sprawdzisz a będziesz potrzebował jakiejś pomocy, pytaj. Chętnie pomogę.

    0
  • #7 25 Sty 2013 16:00
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Egzul napisał:
    dobierał mi go były mechanik w sklepie więc jest na stówe dobry i dopasowany

    Nie byłbym tego taki pewien...
    Druga sprawa, to dopóki autor nie zmierzy napięcia ładowania to można sobie tu pisać do wielkanocy a i tak to nic nie pomoże...

    0