Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pytanie dotyczące podłączenia instalacji mieszkaniowej do licznika

23 Sty 2013 18:18 3936 21
  • Poziom 8  
    Witam,

na początku chciałbym powiedzieć, że jestem zupełnym amatorem, a do napisania tutaj skłoniła mnie przerastająca mnie sytuacja.

Robiłem ostatnio w mieszkaniu remont i jednym z punktów była wymiana instalacji elektrycznej w mieszkaniu oraz na korytarzu - przewód doprowadzający od licznika na korytarzu do mieszkania (mieszkam w bloku).

Wczoraj przyszedł do mnie elektryk ze spółdzielni, który dokonuje rutynowych kontroli instalacji na korytarzach, i stanowczo stwierdził, że "kradnę prąd", bo instalacja omija licznik i powinna być podłączona inaczej, że wymaga to elektryka z uprawnieniami do rozplombowania licznika, i że muszę natychmiast to naprawić, bo inaczej grożą mi surowe konsekwencje ze strony dostawcy energii.

Wezwałem dzisiaj "fachowca", który robił mi tę elektrykę, ale ten stwierdził, że wszystko jest podłączone w porządku i że on już tam nic nie może zrobić.

Chyba jednak nie ma racji, bo licznik - moim zdaniem - nie pracuje: czerwona dioda nie miga a wyświetlacz jest cały czas wyłączony, mimo że korzystam z prądu.

Moje pytani brzmi: co zrobić? Boję się wezwać kogoś z zakładów energetycznych, bo mogą stwierdzić, że nie obchodzi ich, kto to robił i uznać, że kradnę prąd, a teraz coś mnie skłoniło do "skruchy"... A ja naprawdę nie mam pojęcia o elektryce i nawet do wymiany korka zawsze musiałem się długo zbierać... ;)
    Bardzo proszę o radę, co mogę/powinienem w tej sytuacji zrobić.

PS. Tak, wiem że następnym razem mam "uważniej dobierać fachowców". Problem polega na tym, że zwykłemu "konsumentowi prądu" naprawdę bardzo ciężko jest ocenić kto się zna, a kto nie...

Z góry dziękuję za pomoc!
  • Specjalista elektryk
    grzegorz121 napisał: