Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ducato 3.0 HPI - zgasł i nie odpala, odpala na 1-2 sekundy

LyyynX 23 Jan 2013 18:41 11577 1
  • #1
    LyyynX
    Level 13  
    Witam, jadąc Fiatem Ducato 3.0 2007r 160 KM silnik zgasł i nie można odpalić, Uruchamiam silnik chodzi 1-2 sek i gaśnie. Po podłączeniu komputera pokazało błędy P-0090 (brak ciśnienia na listwie) P-0190 (regulator ciśnienia pompy wtryskowej) P-0093 (czujnik ciśnienia na listwie). Po skasowaniu błędów nic.
    Po przekręceniu kluczyka pompka paliwowa w baku pracuje ok 1s i przestaje pracować, myślałem ze to pompka w baku ale po podłączeniu na krótko pracuje, natomiast we wtyczce dochodzi sekundowy prąd , komputer odłącza pompkę (uznałem, że "myśli" iz układ wtryskowy jest rozszczelniony i nie dopuszcza aby pompowało paliwo).
    Poczytałem na forach i zabrałem się za:
    - wymianę filtru paliwa ( w sumie dosyć zabrudzony)
    - wymieniłem regulator ciśnienia na pompie wtryskowej
    - wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie
    Dalej nie można odpalić więc odkręciłem przewód idący z listwy do wtryskiwacza i okazuje sie ze pompa nie daje ciśnienia (nie leci paliwo z rurki wtryskowej)
    - nic nie pomagało to wymieniłem pompę wtryskową
    Po wymianie pompy wtryskowej dalej to samo, nie wiem co robić, może ktoś spotkał sie z taka sytuacją. czy trzeba jakoś odblokować komputer? (czytałem o wgrywaniu regulatora ciśnienia, niestety nikt o tym sie nie rozpisuje). Czy to może być wina immobilisera? Czy i tak pompa powinna pompować paliwo na listwę, paliwo do pompy dochodzi , Czy możliwe uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego?
    Auto przejechało już 260 tys km , nie było z nim większych problemów.
  • #2
    LyyynX
    Level 13  
    zwarcia w instalacji nad wtryskami. Uwaga, w tych autach podszybie łączy się mniej więcej po środku auta. W tym miejscu przy okazji deszczy lub śniegu woda spływa kropelakmi na instalację elektryczną silnika (między innymi na ostatni wtrysk. Woda (wilgoć) dostaje się również do tej grubej wiązki przewodów i tam właśnie dochodzi do zwarć lub utleniania się przewodów. Problemem był przewód regulatora ciśnienia na pompie.