Witam, jadąc Fiatem Ducato 3.0 2007r 160 KM silnik zgasł i nie można odpalić, Uruchamiam silnik chodzi 1-2 sek i gaśnie. Po podłączeniu komputera pokazało błędy P-0090 (brak ciśnienia na listwie) P-0190 (regulator ciśnienia pompy wtryskowej) P-0093 (czujnik ciśnienia na listwie). Po skasowaniu błędów nic.
Po przekręceniu kluczyka pompka paliwowa w baku pracuje ok 1s i przestaje pracować, myślałem ze to pompka w baku ale po podłączeniu na krótko pracuje, natomiast we wtyczce dochodzi sekundowy prąd , komputer odłącza pompkę (uznałem, że "myśli" iz układ wtryskowy jest rozszczelniony i nie dopuszcza aby pompowało paliwo).
Poczytałem na forach i zabrałem się za:
- wymianę filtru paliwa ( w sumie dosyć zabrudzony)
- wymieniłem regulator ciśnienia na pompie wtryskowej
- wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie
Dalej nie można odpalić więc odkręciłem przewód idący z listwy do wtryskiwacza i okazuje sie ze pompa nie daje ciśnienia (nie leci paliwo z rurki wtryskowej)
- nic nie pomagało to wymieniłem pompę wtryskową
Po wymianie pompy wtryskowej dalej to samo, nie wiem co robić, może ktoś spotkał sie z taka sytuacją. czy trzeba jakoś odblokować komputer? (czytałem o wgrywaniu regulatora ciśnienia, niestety nikt o tym sie nie rozpisuje). Czy to może być wina immobilisera? Czy i tak pompa powinna pompować paliwo na listwę, paliwo do pompy dochodzi , Czy możliwe uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego?
Auto przejechało już 260 tys km , nie było z nim większych problemów.
Po przekręceniu kluczyka pompka paliwowa w baku pracuje ok 1s i przestaje pracować, myślałem ze to pompka w baku ale po podłączeniu na krótko pracuje, natomiast we wtyczce dochodzi sekundowy prąd , komputer odłącza pompkę (uznałem, że "myśli" iz układ wtryskowy jest rozszczelniony i nie dopuszcza aby pompowało paliwo).
Poczytałem na forach i zabrałem się za:
- wymianę filtru paliwa ( w sumie dosyć zabrudzony)
- wymieniłem regulator ciśnienia na pompie wtryskowej
- wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie
Dalej nie można odpalić więc odkręciłem przewód idący z listwy do wtryskiwacza i okazuje sie ze pompa nie daje ciśnienia (nie leci paliwo z rurki wtryskowej)
- nic nie pomagało to wymieniłem pompę wtryskową
Po wymianie pompy wtryskowej dalej to samo, nie wiem co robić, może ktoś spotkał sie z taka sytuacją. czy trzeba jakoś odblokować komputer? (czytałem o wgrywaniu regulatora ciśnienia, niestety nikt o tym sie nie rozpisuje). Czy to może być wina immobilisera? Czy i tak pompa powinna pompować paliwo na listwę, paliwo do pompy dochodzi , Czy możliwe uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego?
Auto przejechało już 260 tys km , nie było z nim większych problemów.