Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Jumper 2.2 HDI 2008 r. - Gaśnie po jakimś czasie, wariują przekaźniki

23 Sty 2013 19:26 4572 10
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich
    Mam problem z ww. autem. Auto po odpaleniu chodzi jakiś czas ( np. 2-10 minut) i gaśnie samoczynnie. Byłem z nim na diagnostyce było pare błędów które zostały wykasowane. Zauważyłem że gdy pojawia się taka kontrolka samochodziku z kłódeczką wariują przekaźniki od świec żarowych. No to ponownie zajechałem na diagnostyke, ECU bez błędów. Po opowiedzeniu historii z tą kontrolką diagnosta stwierdził że immo ale po ponownym podłączeniu do kompa okazało się że immo jest ok. Diagnosta uparł się że musi byc jakaś wilgoć przy złączach od ECU. Wyczyścił to, uszczelnił wazeliną techniczną i jak się okazało auto zaczeło jechać. Ale po przejechaniu 600 km auto znowu zgasło. Ww. metoda już nie działa. W tej chwili auto odpala się na pare min. i gaśnie ponownie zapalenie na nie jest już możliwe, trzeba odczekać jakieś 40 min.
    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
  • Poziom 17  
    Witam - nie wiem co by tu wymyślili chłopaki z aso citroena ale ja na początek bym zaatakował układ paliwowy , sprawdził filtr i w zbiorniku czy ssak nie jest przypchany lub czy ci nie szwankuje czujnik położenia wału(objawy sa takie ze jak zimne to auto pracuje a ja sie nagrzeje silnik i czujnik to gaśnie lub sie dziwnie zachowuje ) , ni i czy to ci sie zaczęło kiedy dziać , czy jak spadły temperatury a w dodatnich było dobrze , jak tak to może paliwo ? , ale to tylko domysły które nic nie kosztują i warto sprawdzić .
  • Poziom 39  
    Przede wszystkim trzeba sprawdzić dlaczego silnik nie odpala, czego mu brakuje a do tego potrzebny diagnoskop. Sam możesz ściągnąć lewą lampę i posprawdzać dokładnie wszystkie złącza i wiązki. Sprawdź też masy silnika i akumulatora.
  • Poziom 7  
    Witam,
    ASO zostało ostatecznością.
    To zaczeło się dziać gdy spadły temp. w grudniu. Filtry wszystkie nowe, paliwo tankowane tylko na stacjach BP. Wątpię aby to był czujnik położenia wału, ponieważ nie ma reguły czy czujnik się nagrzeje czy tez nie. Auto potrafi przejechać 600 km i zgasnąć a ponownie potrafi chodzić tylko 2 min.
  • Poziom 39  
    Ja rozumiem, że ASO nie jest tanie ale z drugiej strony wydaje mi się, że taki bus, w odróżnieniu od zwyczajnego - przepraszam za wyrażenie - "dupowoza do pracy", zarabia na siebie a każdy przestój w trasie i związane z tym kłopoty przeliczają się na straty w realnych pieniądzach.

    Co do usterki - jej sporadyczność występowania może wskazywać na problem w instalacji elektrycznej, np. zwarcie albo okresowa utrata styku w zaśniedziałej kostce. Jednak Twój opis samej usterki przedstawia wiele do życzenia, jest bardzo chaotyczny i trudno cokolwiek po nim wywnioskować.
  • Poziom 7  
    Auto owszem zarabia na siebie ale nie na ASO :)
    Co do mojego opisu nie wiem jak mam go prościej opisać, starałem się przekazać jak najwiecej informacji.
  • Poziom 27  
    Ja bym powiedział że instalacja do skontrolowania.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    auto-elektronika napisał:
    ecu


    Krótko i w samo sedno trafił Kolega.
  • Poziom 7  
    Okaże się po weekendzie.
    Dzięki za pomoc, w poniedziałek zobaczymy co było
  • Poziom 7  
    Ok panowie, okazał się ECU do wymiany.
    Dzieki za pomoc
    Temat zamykam