Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Jumper 2.2 HDI 2008 r. - Gaśnie po jakimś czasie, wariują przekaźniki

jankess789 23 Sty 2013 19:26 3903 10
  • #1 23 Sty 2013 19:26
    jankess789
    Poziom 6  

    Witam wszystkich
    Mam problem z ww. autem. Auto po odpaleniu chodzi jakiś czas ( np. 2-10 minut) i gaśnie samoczynnie. Byłem z nim na diagnostyce było pare błędów które zostały wykasowane. Zauważyłem że gdy pojawia się taka kontrolka samochodziku z kłódeczką wariują przekaźniki od świec żarowych. No to ponownie zajechałem na diagnostyke, ECU bez błędów. Po opowiedzeniu historii z tą kontrolką diagnosta stwierdził że immo ale po ponownym podłączeniu do kompa okazało się że immo jest ok. Diagnosta uparł się że musi byc jakaś wilgoć przy złączach od ECU. Wyczyścił to, uszczelnił wazeliną techniczną i jak się okazało auto zaczeło jechać. Ale po przejechaniu 600 km auto znowu zgasło. Ww. metoda już nie działa. W tej chwili auto odpala się na pare min. i gaśnie ponownie zapalenie na nie jest już możliwe, trzeba odczekać jakieś 40 min.
    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi

    0 10
  • Fibaro
  • #2 23 Sty 2013 20:25
    KAR26
    Poziom 17  

    Witam - nie wiem co by tu wymyślili chłopaki z aso citroena ale ja na początek bym zaatakował układ paliwowy , sprawdził filtr i w zbiorniku czy ssak nie jest przypchany lub czy ci nie szwankuje czujnik położenia wału(objawy sa takie ze jak zimne to auto pracuje a ja sie nagrzeje silnik i czujnik to gaśnie lub sie dziwnie zachowuje ) , ni i czy to ci sie zaczęło kiedy dziać , czy jak spadły temperatury a w dodatnich było dobrze , jak tak to może paliwo ? , ale to tylko domysły które nic nie kosztują i warto sprawdzić .

    0
  • Fibaro
  • #3 23 Sty 2013 21:30
    kybernetes
    Poziom 39  

    Przede wszystkim trzeba sprawdzić dlaczego silnik nie odpala, czego mu brakuje a do tego potrzebny diagnoskop. Sam możesz ściągnąć lewą lampę i posprawdzać dokładnie wszystkie złącza i wiązki. Sprawdź też masy silnika i akumulatora.

    0
  • Fibaro
  • #4 23 Sty 2013 21:38
    jankess789
    Poziom 6  

    Witam,
    ASO zostało ostatecznością.
    To zaczeło się dziać gdy spadły temp. w grudniu. Filtry wszystkie nowe, paliwo tankowane tylko na stacjach BP. Wątpię aby to był czujnik położenia wału, ponieważ nie ma reguły czy czujnik się nagrzeje czy tez nie. Auto potrafi przejechać 600 km i zgasnąć a ponownie potrafi chodzić tylko 2 min.

    0
  • #5 23 Sty 2013 22:41
    kybernetes
    Poziom 39  

    Ja rozumiem, że ASO nie jest tanie ale z drugiej strony wydaje mi się, że taki bus, w odróżnieniu od zwyczajnego - przepraszam za wyrażenie - "dupowoza do pracy", zarabia na siebie a każdy przestój w trasie i związane z tym kłopoty przeliczają się na straty w realnych pieniądzach.

    Co do usterki - jej sporadyczność występowania może wskazywać na problem w instalacji elektrycznej, np. zwarcie albo okresowa utrata styku w zaśniedziałej kostce. Jednak Twój opis samej usterki przedstawia wiele do życzenia, jest bardzo chaotyczny i trudno cokolwiek po nim wywnioskować.

    0
  • #6 23 Sty 2013 23:01
    jankess789
    Poziom 6  

    Auto owszem zarabia na siebie ale nie na ASO :)
    Co do mojego opisu nie wiem jak mam go prościej opisać, starałem się przekazać jak najwiecej informacji.

    0
  • #8 24 Sty 2013 19:10
    colin555
    Poziom 27  

    Ja bym powiedział że instalacja do skontrolowania.

    0
  • #9 24 Sty 2013 19:16
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    auto-elektronika napisał:
    ecu


    Krótko i w samo sedno trafił Kolega.

    0
  • #10 24 Sty 2013 20:41
    jankess789
    Poziom 6  

    Okaże się po weekendzie.
    Dzięki za pomoc, w poniedziałek zobaczymy co było

    1
  • #11 30 Sty 2013 17:47
    jankess789
    Poziom 6  

    Ok panowie, okazał się ECU do wymiany.
    Dzieki za pomoc
    Temat zamykam

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo