Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

władimiriec t-25 - czy opłaca się remontować?

23 Sty 2013 21:52 5964 17
  • Poziom 9  
    Witam!
    Piszę do Was z dość nie typowym pytaniem. Jestem w posiadaniu ciągnika rolniczego t-25. Ciągnik od 7 lat nie był użytkowany. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest remont czy wymiana oleju filtrów, wymiana rozrusznika na polski zamiennik i nowych akumulatorów pozwoli na jego uruchomienie? silnik ma zrobione 1500 Mth.

    Poza tym nie działały w nim biegi szosowe w ogole nie szło ich włączyć. Co mogło być przyczyną?

    Przez tłumik pluł olejem? czy to zużute uszczelniacze zaworowe czy są to rozjechane gniazda zaworowe?

    Pozdrawiam i czekam na Wasze podpowiedzi:)
  • Poziom 29  
    Przebiegu to on dużego nie ma jesli jest prawdziwy.
    Prawdopodobnie pierścionki zardzewiały i złapały do tulei.
    Można było by próbować go ruszyć, ale skoro pluł olejem to nie ma sensu tylko rozbieraj górę. I rób go porządnie jak chcesz żeby działał dobrze.
    Nowe zestawy tłok, tuleje pierścieni. Głowice do sprawdzenia regeneracji, wtryski to samo.
    Olej w pompie wtryskowej wymienić.
    Plucie olejem może być przez pierścionki, albo luz na prowadnicach zaworowych.

    A co z rozrusznikiem, że chcesz go wymieniać i to na zamiennik?
  • Poziom 9  
    przebieg autentuczny od nowosci jest u nas i malo w polu robił:) rozrusznik od poczatku kijowo kręcił, musze spróbować go ruszyc ale cały czas zastanawia mnie ta skrzynia. nigdy skrzyni nie rozbierałem więc mam troche obaw. poskładać bym poskładał tylko nie wiem czy ystępuje tam jakakolwiek regulacja ?
  • Poziom 29  
    A skrzynie masz jaką? Ile wajch? Jak zachowuje się wajcha, że nie da się zmienić przełożenia.
    Skoro chcesz silnik ruszyć bez rozbierania to wykręć wtryskiwacze i zalej naftę przez otwory. I tak zostaw na jakiś czas.
    Potem podnieś zawory, złap za pasek od alternatora i ciągnij za niego. Jak silnik będzie kręcił się bez oporów to możesz próbować odpalać.

    Najłatwiej zgonić na rozrusznik. A tu wiele rzeczy ma wpływ.
  • Poziom 9  
    Skrzynia biegow ma jedna wajche. to jak juz on ma dłużej chodzić to zrobie kapitalke łącznie z regneneracja głowic.
  • Poziom 29  
    Ja zachowuje się dźwignia, że nie da się zmienić przełożenia?
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    za nowe głowice dasz 250zł więc nie wiem czy opłaca sie regeneracja.
  • Poziom 19  
    Witam
    W tym sprzęcie najpierw trzeba sprzęgło wcisnąć żeby można było bieg zmienić,
    jest blokada która uniemożliwia zmianę biegów bez sprzęgła.
    Czasami ta blokada szwankuje i np. wyskakują biegi w czasie jazdy albo niemożna ich przełączać.
  • Poziom 33  
    Jeśli biegi terenowe działają to pewnie blokada ze sprzęgła jest ok, ja miałem kiedyś z tym problem bo łożysko na jednym z wałków skrzyni się wybiło i podobne problemy się pojawiały.
    Co do silnika top jak masz robić remont to zrób go od razu i nie pal na razie ciągnika. Wymień po remoncie wszystkie oleje, oraz sprawdź i ustaw wtryskiwacze. W pompie wtryskowej olej wymień i jeśli nie sprawiała problemów to można ją zostawić w spokoju. Akumulatory po 7 latach to już raczej wraki więc rozrusznik zapewne będzie jeszcze dobry, ale to sprawdzisz po remoncie silnika. W rozruszniku możesz ewentualnie komutator przeczyścić (rowki między segmentami) bo w tym rosyjskim często z tym właśnie są problemy. mogą się pojawić też problemy z elektryką bo styki po tak dlugim postoju mogły zaśniedzieć, więc przed odpalaniem przeczyść klemy, przyłącze do rozrusznika i ewentualnie też włącznik masy.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Witam
    Jeżeli ciągnik nie był używany przez tak długi czas to ja zacząłbym od demontażu głowic, wtedy widać co i jak z cylindrami i tłokami. Jeżeli coś nie tak to (jeżeli to oryginały) to szlif i głowice do regeneracji, nowych nie polecam. Dalej wymiana oleju w silniku pompie paliwowej i filtrze powietrza ewentualnie nowy wkład (stary mógł zarosnąć), koniecznie płukanie zbiornika paliwa i nowe filtry paliwowe. Akumulatory nowe, rozrusznik do specjalisty lub jak nowy to z przekładnią.
    Dodatkowo ja zmieniłbym pozostałe oleje: skrzynia, zwolnice, hydraulika, piasty przód.
    Co do skrzyni to akurat widełki jazdy szosowej i polowej można regulować, jeżeli są źle ustawione to jedno przełożenie może nie wchodzić, ewentualnie problem z przesówką blokującą biegi.
    Jeżeli jest na oryginalnych częściach i z takim przebiegiem to opłaca się remontować, jak dla mnie.
  • Poziom 9  
    dzięki Panowie za porady:) będe sam próbować to kręcić ale nie wiem czy dostane tłok na 1 szlif bo słyszałem ze tych sprzętów się nie szlifuje. i strach kupować częsci do ruskiego bo kolega ma mtz i po remoncie chodził mu jeden dzien i tłok sie uszkodził. denko tłoka wyglądało tak jak by ktoś w grubą tafle szkła uderzył młotkiem. nie wiem czym mogło być to spowodowane;/ a do wtryskiwaczy to musze mieć urządzenie probiercze prawda ?
  • Poziom 29  
    Strach to kupować w ogóle części bo robi rzemiosło bez kontroli technicznej. Bez względu czy to Ursus czy Władek.
    Jednemu się stało w MTZ i już panikę sieje.
    Niedawno można było kupować zestawy naprawcze porównywalnej jakości, obecnie znane firmy robią taki bubel, że są progi na tulejach po 100MTH.
    Liczy się ilość nie jakość.
    Trzeba zasięgnąć języka w jakie zestawy zainwestować, bo ani cena ani firma nie jest wykładnikiem jakości.
  • Poziom 33  
    Dlatego czasami warto oddać części do regeneracji.
  • Poziom 25  
    Witam nie wiem jak wy ale ja mam w ursusie zastosowane Czeskie tuleje i tłoki. Kiedyś poszła mi uszczelka pod głowicą, 3 lata po remącie . Tuleje nie są jeszcze dotarte. Widac jeszcze trochę ślady po szklifowaniu. A ciągnik ma zrobione ponad 1300 MTH. Zobaczymy jak będą wyglądac za kilka lat. Dodam że 30-stka dostaje po garach
  • Poziom 29  
    Co miało się dotrzeć to już się dotarło. To że widać jeszcze ślady po honowaniu oznacza że są dobre zestawy i będą długo służyć, mało się zużywają.
    Po takim przebiegu po remoncie widziałem tuleje z progami. Najgorsze, że właściciel nie oszczędzał na zestawach a i tak trafił na badziew.
  • Poziom 19  
    Black_Out napisał:
    Witam!
    Piszę do Was z dość nie typowym pytaniem. Jestem w posiadaniu ciągnika rolniczego t-25. Ciągnik od 7 lat nie był użytkowany. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest remont czy wymiana oleju filtrów, wymiana rozrusznika na polski zamiennik i nowych akumulatorów pozwoli na jego uruchomienie? silnik ma zrobione 1500 Mth.

    Poza tym nie działały w nim biegi szosowe w ogole nie szło ich włączyć. Co mogło być przyczyną?

    Przez tłumik pluł olejem? czy to zużute uszczelniacze zaworowe czy są to rozjechane gniazda zaworowe?

    Pozdrawiam i czekam na Wasze podpowiedzi:)


    ja niecały rok temu zakładałem podobny temat, tyle że temat dotyczyl kombajnu claas z silnikiem perkinsa, maszyne kupowałem z pewnych rąk bo od kolegi ale stała nie używana 5 lat w garażu, po prostu jak było wjechane do garażu i silnik zatrzymany tak stal 5 lat układ chłodzenia zalany był płynem, więc płyn wymieniłem na nowy, dostał nafty na każdy tłok i następnie kręciliśmy recznie czy nie ma żadnych oporów było ok, wymiana filtrów paliwa, zalany świeżym olejem napędowym i wymiana oleju w filtrze powietrza bo wiadomo jaki syf jest w kombajnie, następnie układ paliwowy odpowietrzony silnik pokręcił rozrusznikiem, a później już z dawką paliwa i odpalił bez najmniejszego problemu, silnik pracował z godzinę na wolnych obrotach obserwacje czy nie ma wycieków bylo ok więc wymiana oleju i filtra na nowy o super przyjechałem nim 40 km i nic sie nie stało
    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Cytat:
    dzięki Panowie za porady:) będe sam próbować to kręcić ale nie wiem czy dostane tłok na 1 szlif bo słyszałem ze tych sprzętów się nie szlifuje. i strach kupować częsci do ruskiego bo kolega ma mtz i po remoncie chodził mu jeden dzien i tłok sie uszkodził. denko tłoka wyglądało tak jak by ktoś w grubą tafle szkła uderzył młotkiem. nie wiem czym mogło być to spowodowane;/ a do wtryskiwaczy to musze mieć urządzenie probiercze prawda ?

    Ja też nie wiedziałem czy występują i gdzie regenerować ale znalazłem firmę na śląsku do której wysłałem graty i nie mogę narzekać.
    Mogę podesłać adres. U nich naprawiałem cylindry, głowice, tulejki na rozrządzie, osiowałem blok i od nich też mam wał bo staremu się ukręciło:)