Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento 900 - Nagły skok napięcia w cc 900 i "choinka" na desce

23 Sty 2013 22:27 2913 16
  • Poziom 14  
    Witam,
    tak jak w temacie. Odpaliłem cienkiego i przy wyjeżdżaniu z garażu zauważyłem, że jak przygazuje to światła przygasają. Silnik wraca do wolnych obrotów to jest ok. Musiałem gdzieś koniecznie pojechać i jak wracałem to najpierw zaczął szaleć wskaźnik temp. a potem nastała jasność :) . Akumulator zaczął gazować, światła dostały mega kopa czyli ewidentnie za wysokie napięcie. Dodam jeszcze, że kilka dni wcześniej zaczął występować fenomen drżących kontrolek na tablicy. Poszperałem i pierwszym co zrobię to wymiana regulatora, ale założyłem temat, bo samochód potrzebny kilka razy dziennie (taka praca) a chcę wiedzieć co innego oprócz regulatora to może być. Przejechałem z usterką może 300 metrów aku zimny, ale alternator się nagrzał dość mocno(ale bez szału). Na co się przygotować? Za każdą sensowną poradę daję "pomógł" bo problem jest palący.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kontrola stanu instalacji elektrycznej, stanu połączeń. Sprawdź, co się dzieje z obwodem alternatora. Masa silnika, masa pojazdu... Pomiary...
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Sprawdź masę silnika , lubią sie urywać
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 41  
    Zawsze gdy alternator przeładowuje winny jest tylko regulator. Gdy nie doładowuje lub nie ładuje w ogóle wina może leżeć po stronie mostka, stojana, wirnika, regulatora, napędu (ślizgający się pasek).
    Wymień regulator i wszystko wróci do normy.
  • Poziom 14  
    No też właśnie tak myślę, że skoro ładowanie za wysokie to regulator, a brak ładowania sugerowałby pozostałe elementy alternatora. Wymontowałem stary regulator i jutro będzie nowy. Wszystkie masy i pozostałe kabelki mam posprawdzane z innego powodu już kilka miesięcy temu.

    Tylko dwa pytania:
    1. Co z tym szalejącym wskaźnikiem?
    2. Po wymontowaniu regulatora(altek Iskra, regulator made in Jugosławia) widzę, że on ma trzy styki- dwa od przodu, gdzie wchodzą te wsuwki i i jeden styk od tyłu przy szczotkach i ten tylny nie był z niczym połączony. W jego pobliżu nie było żadnego kabla, żadnych oznak samoczynnego wysunięcia się wsuwki ze styku, nic. Ma on w tym alternatorze jakieś zadanie, czy po prostu nie jest wykorzystywany?
  • Poziom 38  
    On jest nie wykorzystany wiec tym sie nie przejmuj
  • Poziom 14  
    Pytam, bo jak patrzyłem w sieci na te regulatory to widzę, że się minimalnie różnią budową a wszystkie sprzedawane jaki reg. do cc uno i pochodne więc pytam. Trochę mnie Panowie uspokoiliście, jutro wstawię nowy i napiszę o efektach dzięki.
  • Poziom 14  
    Panowie dzieją się cuda :cry: Założyłem nowy regulator, wszystko cacy wsiadam przekręcam stacyjkę "na raz", zapalają się kontrolki, wciskam sprzęgło i tu się zaczynają jaja. Przy włączonej stacyjce jak wciskam sprzęgło to w pół ruchu sprzęgła gasną kontrolki i słychać takie cyknięcie gdzieś w silniku. Piszę, że gdzieś bo nie można tego zlokalizować brzmi jakby dochodziło z silnika. Takie ciche pyknięcie. Oczywiście odpalić nie można. Przy próbie odpalenia jest spadek napięcia, ale niewielki. Nigdzie nie ma przetartego/uszkodzonego/zaczepionego kabla. Na krótko rozrusznik nie kręci, automat słychać, że działa. Bez włączonej stacyjki nie słychać żadnego cykania. Co ma sprzęgło do elektryki?! No ki czort?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Z prawej strony silnika masz przykręconą masę. Poszarp ją pewnie przełamana pod izolacją
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Typowy objaw urwanej masy wtym samochodzie . Sprawdź masę między silnikiem , a nadwoziem
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    sławomir1991 napisał:
    Co ma sprzęgło do elektryki?! No ki czort?
    Choćby to że ''masa'' idzie przez linkę, bo masz pewnie przewód przegniły.
  • Poziom 14  
    Z tą masą przez linkę sprzęgła to logiczne nawet. Lecę sprawdzić bo już mi ręce opadają z tym samochodem
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ty zrób bypass z kawałka jakiegoś przyzwoitego przewodu i połącz silnik z budą. I się od razu okaże.
  • Poziom 14  
    No to w sumie mamy remis :D Masa silnika upalona, fakt. Zrobiłem, odpalił elegancko. Ale ładowania jak nie było tak nie ma. Nie wiem już czy to wina regulatora, czy sam alternator nawalił. Można to jakoś ustalić mierząc napięcie/amperaż na wyjściach alternatora?
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Alternator mógł paść w związku z zerwaną masą. Masz zdaje się stary regulator, to go wstaw i sprawdź.
  • Poziom 14  
    Jutro jeszcze zrobię podmiankę regulatora. Tylko ten stary ma bardzo zjechane szczotki. Zastanawia mnie coś innego. Stary jugosłowiański miał jeden wtyk dłuższy i o pomyłce dzięki temu nie było mowy. Ten nowy ma oba styki takie same, więc czy zamiana styków dałaby taki objaw? I ja mam altek Iskra a regulator jest niby do marelli i do elmotu, sprzedawca stwierdził, że może być też do iskry. Więc czy tak aby na pewno może być?
  • Poziom 14  
    Podsumuję problem. Jakiś czas temu miałem problemy z akumulatorem, zauważyłem, że masa idąca do silnika jest lekko ukruszona. Odciąłem ją i dorobiłem na końcu nową blaszkę. Nie wpadłem jednak na to, że masa w cc idzie jednym kablem. Klema-karoseria-silnik. Odcinek karoseria - silnik jest przykręcony po obu stronach. Po skróceniu kabla był on lekko napięty i silnik pracując na poduszkach tak długo giął blaszkę aż się ukruszyła i silnik stracił masę, ale przez różne linki i inne elementy masa była na tyle, że silnik nadal pracował. Regulator sterując masą (jak podejrzewam) przestał regulować i stąd skok napięcia, przy którym padły różne elementy alternatora, dlatego nie pomogła zmiana regulatora. Nie bawiłem się w naprawę alternatora, bo to po prostu nieopłacalne(regulator+łożyska+pewnie diody+pierścienie pod szczotkami+robocizna), kupiłem więc regenerowany altek ze znanego portalu za grosze bo za 115 zł, założyłem, dałem nowy kabel masy i wszystko gra. Dziękuję wszystkim, którzy starali się mi pomóc.