Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Meriva - Gaśnie podczas jazdy, brak błędów.

jarek14r 18 Lut 2013 15:48 30642 58
  • #31
    jarek14r
    Poziom 15  
    Jaki nowy problem, przecież cały czas jestem na etapie ustalania przyczyny niesprawności, nikt nie zmusza cię żebyś wchodził na forum i odpowiadał, nie powiedziałem też, że mam zamiar naprawić auto przez internet, najłatwiej jest wypisywać co ślina na język przyniesie.

    P.S. Dla zainteresowanych tematem dodam, że diagnosta wykluczył sondę. Na razie do czasu następnej końcowej diagnozy zalecił dolać do paliwa środek do czyszczenia wtrysku i wyjeździć zbiornik paliwa.
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    jarek14r
    Poziom 15  
    Zakupiłem dziś oczyszczacz wtryskiwaczy, który wystarcza na 70 l paliwa. Czy aby wlać ten dodatek muszę zalewać zbiornik do pełna, czy też mogę do połowy zbiornika paliwa wlać połowę zalecanej dawki tego dodatku, pytam gdyż na opakowaniu nic na ten temat nie jest napisane?
  • #33
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    Oczywiście, że możesz podzielić na połowę z tym, ze z mojego doświadczenia wynika iż to w zasadzie nic nie pomaga( Ten środek rzecz jasna ).
  • #34
    jarek14r
    Poziom 15  
    Wlewam go tylko dlatego, że taki zabieg zaproponował mi mechanik po wstępnej diagnostyce silnika, ja sam też sceptycznie do tego podchodzę, ale przynajmniej wyeliminuję zanieczyszczenie wtrysku jako przyczynę niesprawności. A Ty z jakiego powodu stosowałeś taki dodatek?
  • #35
    Waldemar z Kaszub
    Poziom 28  
    U mnie wkrótce po zakupie auta następowało chwilowe szarpanie ( jakby przerwa w pracy silnika). Ale mój samochód i silnik jest zupełnie inny więc może nie być analogii. U mnie pomogła wymiana jednego przewodu paliwowego (podejrzewałem go o nieszczelność ) i skasowanie jednego błędu ( sporadycznego ) w komputerze. Od prawie roku się nie powtórzyło.
  • Relpol przekaźniki
  • #37
    tom_1969
    Poziom 10  
    Witam
    Panowie to i ja się podłączę pod temat.
    Opel Meriva 1,6 8V z LPG.Auto używane.
    ECU nie załącza przekaźnika pompy paliwa i wtrysków.Obwód zasilania pompy sprawdzony w następujący sposób: Odłączyłem wtyczki od ECU i wyciągnąłem bezpiecznik F15 10A.Od strony wtyczek na A47 i B24 wpiąłem omomierz w obwód cewki przekaźnika.Pokazało 60 omów.Następnie podałem napięcie na w/w obwód i pompa działa czyli obwód zasilania jak i sam przekaźnik jest OK.
    Po podłączeniu ECU pompa nie działa.Podłączyłem ją na krótko poprzez bezpiecznik 15A za stacyjką jednocześnie wyciągnąłem bezpiecznik F 9 20A na zasilaniu pompy.Auto pali na dotyk.
    Centralka LPG załącza się dopiero po podaniu napięcia na przekaźnik pompy paliwa i wtryski.Myślę że LPG nie powoduje tej usterki.
    Sprawdzając obwody znalazłem zmostkowane równolegle potencjometry od pedału przyspieszenia.Zaznaczyłem na schemacie.

    Opel Meriva - Gaśnie podczas jazdy, brak błędów.

    Podłączenie do kompa nie pokazuje żadnych błędów.Natomiast sprawdzenie metodą gaz i hamulec kontolka pokazuję następujące błędy:0335 (czujnik położenia wału korbowego), 0400 (nieprawidłowy sygnał zaworu EGR), 0650 (uszkodzenie lampki kontroli pracy silnika MIL), 0230 (przekaźnik pompy paliwa)-ten błąd pokazywany jest dwa razy pod rząd, 1612 (nie wiem co to jest) oraz 1230 (nie wiem co to jest).

    Czyżby ECU do naprawy?
  • #38
    emeryt2
    Poziom 42  
    Po co tyle kombinacji alpejskich?
    Czy po kluczyku jest napięcie na nóżce 86 przekaźnika pompy?
    Czy na nóżce 85 , w czasie kręcenia rozrusznikiem , sterownik podaje masę z pinu B 24?
    Czy pomiędzy pinem B24 , a pinem przekaźnika 85 jest przejście?
    Jaki generacja gazowni jest w tym oplowskim wynalazku?
  • #39
    wloc
    Spec od samochodów
    Przecież przekaznik pompy załączany jest sygnałem masy ze sterownika silnika a nie napięciem wygląda że ktoś włożył nie ten przekaznik na pompę tam jest o innych wyprowadzeniach
  • #40
    tom_1969
    Poziom 10  
    Dziękuję za zainteresowanie problemem.

    Cytat:
    Po co tyle kombinacji alpejskich?


    Po to żeby nie odkręcać wycieraczek i nie ściągać podszybia aby dostać się do skrzynki z przekaźnikami.Przez wtyczki od ECU jest prościej.

    Cytat:
    Czy pomiędzy pinem B24 , a pinem przekaźnika 85 jest przejście?


    Jest przejście ponieważ podałem napięcie (+) na A47 i (-) na B24 przez wtyczki od ECU i przekaźnik załączył pompę.

    Cytat:
    Jaka generacja gazowni jest w tym oplowskim wynalazku?


    Sekwencja Lovato Smart

    Cytat:
    Czy na nóżce 85 , w czasie kręcenia rozrusznikiem , sterownik podaje masę z pinu B 24?
    Czy po kluczyku jest napięcie na nóżce 86 przekaźnika pompy?


    Do sprawdzenia w sobotę i zaraz niezwłocznie napiszę.

    Cytat:
    Przecież przekaznik pompy załączany jest sygnałem masy ze sterownika silnika a nie napięciem wygląda że ktoś włożył nie ten przekaznik na pompę tam jest o innych wyprowadzeniach


    Wiem że wysterowuje go masa podawana z wyjścia B24 ECU.Ja go tylko sprawdziłem przez podanie napięcia na cewkę przez wtyczki od ECU czy działa.
  • #41
    tom_1969
    Poziom 10  
    Witam Panowie ponownie.

    Cytat:
    Czy po kluczyku jest napięcie na nóżce 86 przekaźnika pompy?


    Tak, jest napięcie cały czas.

    Cytat:
    Czy na nóżce 85 , w czasie kręcenia rozrusznikiem , sterownik podaje masę z pinu B 24?


    Nie, niestety nie podaje masy.

    Wynika z tego że coś nie tak z ECU.
    Narazie pompa pracuje na krótko po stacyjce.Przekaźnik wyjęty.
    Co teraz? Czy opłaca się naprawiać ECU?
    Myślę czy nie zrobić w ten sposób: Wykorzystać ten przekaźnik do załączania pompy po stacyjce.
  • #42
    emeryt2
    Poziom 42  
    Jeżeli dobrze wymigałeś i dobrze zrobiłeś pomiary , to czujnik wału do wymiany lub sprawdzenie przewodów do nie go , a szczególnie jego kostki (konektora) - styki mogą być zielone.
  • #43
    tom_1969
    Poziom 10  
    Jeżeli to czujnik położenia wału korbowego,to jak to możliwe że samochód odpala?
    Czytałem gdzieś że jak czujnik padnie to nie ma szans na odpalenie bo iskra jest nie w tym momencie kiedy powinna lub jej brak.
  • #44
    emeryt2
    Poziom 42  
    No , nie doczytałem , że jak osobno podasz bezpośrednio +12V na pompę odpala na dotyk i chodzi jak zegarek. To jest tak jak się ktoś podczepia pod inny temat z innym problemem.
    W tym wypadku pozostał sterownik ; czy opłaca się naprawiać , musisz sam zdecydować!
  • #45
    tom_1969
    Poziom 10  
    Dziękuję za pomoc.
    Pomyślę nad tym ECU.Chwilowo zrobię zasilanie na pompę przez przekaźnik po stacyjce.
    Zapytam jeszcze o zmostkowane równolegle potencjometry od pedału przyspieszenia.Czy wymienić ten element?
    Czy te błędy(miganie CHECK metodą gaz-hamulec) mogły powstać podczas prób uruchamiania silnika z niedziałającą pompą paliwa? Czy wystarczy je teraz usunąć?
    Zastanawiam się jeszcze na ECU.Czy nie sypnie się jeszcze więcej.Może warto jednak dać do naprawy?

    Pozdrawiam
  • #46
    rob4028
    Poziom 25  
    zapnij na stałe masę na 85 i ciesz sie jazdą!
  • #47
    tom_1969
    Poziom 10  
    Cytat:
    zapnij na stałe masę na 85 i ciesz sie jazdą!


    Na stałe nie da rady ponieważ (+) na 86 przekaźnika jest cały czas.
  • #48
    rob4028
    Poziom 25  
    Na przekaźnik pompy paliwa zasilanie cewki jest po zapłonie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #49
    tom_1969
    Poziom 10  
    Cytat:
    Na przekaźnik pompy paliwa zasilanie cewki jest po zapłonie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    Sprawdzę jutro.Wydaje mi się że jednak (+) jest cały czas.
  • #51
    emeryt2
    Poziom 42  
    Zgodnie z pierwszym i drugim schematem , zasilanie cewki przekaźnika pompy jest po zapłonie , a styki robocze po 30 - bezpośrednio z akumulatora.
    Na patenty z potencjometrami pedału gazu nie mam wyjaśnienia.
  • #52
    rob4028
    Poziom 25  
    emeryt2 napisał:
    Na patenty z potencjometrami pedału gazu nie mam wyjaśnienia.

    Ktoś zmostkował napięcie odniesienia-5V ,bo pewnie brakowało jednego.
    Świadczy to o usterce ECM,ale puki co ciesz się jazdą.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na masach też mostek!
  • #53
    tom_1969
    Poziom 10  
    Dziękuję za porady.
    Na dzień dzisiejszy auto jeździ.
    Jednak powinienem się zainteresować naprawą ECU i wymianą potencjometrów.
  • #54
    emeryt2
    Poziom 42  
    Jeszcze sprawdź masy na sterowniku.
  • #55
    jarek14r
    Poziom 15  
    Panowie, auto odstawiam w najbliższy piątek do naprawy, ale dziś w międzyczasie podczas jazdy miejskiej zapaliła się lampka, ale nie check tylko auto z kluczykiem. W zachowaniu samochodu nic się nie zmieniło. Z ciekawości odczytałem kody i pojawił się (pierwszy raz) kod P1571. Tylko, że nie znalazłem jednoznacznego wyjąsnienia co on oznacza. Na pewno czytałem, że ma związek z czujnikiem pedału hamulca. Jednocześnie z nim pojawiły się kody: P400 czyli EGR oraz P130 sonda lambda.
  • #56
    BUZ11
    Poziom 11  
    jarek14r napisał:
    ...Zaraz po zakupie ujawnił się wieszający się EGR... Potem ponownie się pojawił i zastosowałem zaślepkę 1.5 mm z blachy kwasowej...


    Witam
    Zastosowanie samej zaślepki nie przyniesie spodziewanych efektów na długo - należy jeszcze sam egr wyłączyć z programu. Swego czasu był w OPLU oficjalny środek zaradczy na wyprogramowanie zaworu EGR i zakładanie zaślepek - własnie m.in. dla silnika Z16XE. Proponuję na samym początku udać się do ASO OPLA i przeprogramować sterownik silnika - mało tego, że wyłaczy to EGR, to przywróci wszystkie ustawienia na fabryczne (korekcje paliwa itp.) Od tego bym zaczął...

    Pozdrawiam
    BUZ11
  • #57
    jarek14r
    Poziom 15  
    Pewnie masz na myśli TECH 2?, ja szczerze mówiąc myślę podobnie. Na razie trudno jest wykryć tą usterkę, o której tutaj pisałem, podobno mogły się rozjechać mapy dlatego odczyt parametrów był prawidłowy. Nie chcę tutaj nic prorokować, ale sądzę, że wszystko skończy się właśnie na nowym sofcie. Jeżeli zdecyduję się na taką operację to tylko na soft bez obsługi EGR, inaczej zawsze będzie problem z tym dziadostwem.
  • #58
    jarek14r
    Poziom 15  
    Witam. Usterka usunięta. Powodem był zacinający się EGR.
  • #59
    tom_1969
    Poziom 10  
    Odkopię temat.
    @jarek14r czy załatwiłeś problem EGR-a zmianą softu w ECU czy wymianą EGR-a ?